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市場調査レポート

デジタルマーケティングサービスプロバイダーの位置付け:代理店とシステムインテグレーター

Positioning Digital Marketing Services Providers: Agencies and Systems Integrators

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 290439
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
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デジタルマーケティングサービスプロバイダーの位置付け:代理店とシステムインテグレーター Positioning Digital Marketing Services Providers: Agencies and Systems Integrators
出版日: 2013年11月14日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

デジタルマーケティングサービスプロバイダー(DMSP)の選定において、企業はおびただしい数の選択肢を与えられています。システムインテグレーターがITと共鳴する技術ソリューションを提供する一方で、マーケティング代理店はマーケティング担当者が共感する魅力的で創造的なソリューションを提供します。DMSP業界には、システムインテグレーターおよびクリエイティブな技術を織り交ぜた総合的なデジタルマーケティングソリューションを企業に提供する、新たな分類のベンダーが出現しつつあります。

当レポートでは、デジタルマーケティングサービスプロバイダー(DMSP)業界を取り上げ、デジタルサービスプロバイダーを6つの異なる種類に分類して、それぞれが持つ企業のデジタルマーケティングニーズへの適性をまとめ、6種類のプロバイダーの戦略・サービス能力を評価するとともに、今後CMOおよびCIOがDMSP選定の意思決定に際して考慮すべき将来における市場の発展動向について分析するなど、概略以下の構成で取り上げています。

サマリー

  • 発展要因
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ

市場動態

  • 4つの業界がデジルマーケティングサービスを提供
  • 代理店寄りDMSPおよびSI寄りDMSPが重複する一連の技術の連続体を形成
  • クリエイティブ/SIハイブリッドおよびSIマーケティングムーバーが主戦場を形成

代理店寄りDMSP

  • フルサービス代理店
    • フルサービス代理店とは?
    • フルサービス代理店の違いとは/何が得意なのか?
    • デジタルにおいてフルサービス代理店が目指すものは?
    • 戦略的デジタル投資およびイニシアチブ
  • デジタル広告代理店
    • デジタル広告代理店とは?
    • デジタル広告代理店の違いとは/何が得意なのか?
    • デジタルにおいてデジタル広告代理店が目指すものは?
    • 戦略的デジタル投資およびイニシアチブ
  • クリエイティブ/SIハイブリッド代理店
    • クリエイティブ/SIハイブリッド代理店とは?
    • クリエイティブ/SIハイブリッド代理店の違いとは/何が得意なのか?
    • デジタルにおいてクリエイティブ/SIハイブリッド代理店が目指すものは?
    • 戦略的デジタル投資およびイニシアチブ

システムインテグレーター寄りDMSP

  • SIマーケティングムーバーとは?
    • SIマーケティングムーバーの違いとは/何が得意なのか?
    • デジタルにおいてSIマーケティングムーバーが目指すものは?
    • 戦略的デジタル投資およびイニシアチブ
  • インプリメンター(実行者)とは?
    • インプリメンターの違いとは/何が得意なのか?
    • デジタルにおいてSIインプリメンターが目指すものは?
    • 戦略的デジタル投資およびイニシアチブ
  • ソフトウェアベンダーとは?
    • ソフトウェアベンダーの違いとは/何が得意なのか?
    • デジタルにおいてソフトウェアベンダーが目指すものは?
    • 戦略的デジタル投資およびイニシアチブ

DMSPのデジタルマーケティング能力

  • 戦略的能力
  • サービス能力

提言

  • 企業への提言
  • ベンダーへの提言

付属資料

  • 関連報告書
  • 調査手法
  • 著者
  • Ovumコンサルティング
  • 免責

図表

目次
Product Code: IT013-000238

Enterprises are inundated with choices for a digital marketing services provider (DMSP). While systems integrators offer technical solutions that resonate with IT, marketing agencies offer attractive creative solutions that resonate with marketers. This report differentiates these two camps and profiles a new emerging category of vendor - the hybrid creative and technical solutions provider.

Highlights

  • Two new categories are now emerging to dominate the digital marketing services providers (DMSP) industry. "Creative/SI hybrids" and "SI marketing movers" are both acquiring a mix of systems integrator and creative skills to provide enterprises with a complete digital marketing services solution.

Features Benefits

  • This report helps buyers to differentiate six types of digital services provider, and to understand their fit to enterprise digital marketing needs.
  • This report evaluates the strategy and services capabilities of the six provider types, and makes strategic action recommendations.
  • We assess the ambition and strategic intent of the six DMSP types and forecast their future participation in the digital marketing services marketplace.

Questions Answers

  • What are the market demand movements and strategic initiatives of providers that are affecting the balance of power within the six DMSP types?
  • How should CMOs and CIOs objectively evaluate the offers of the six vendor types and their fit to enterprise needs?
  • What are the likely future market developments that CMOs and CIOs need to factor into their decision-making when selecting a DMSP?

Table of Contents

Headings

  • SUMMARY
    • Catalyst
    • Ovum view
    • Key messages
  • Market DYnamics
    • Four industries offer digital marketing services
    • Agency-side DMSPs and SI-side DMSPs form a continuum of overlapping skills sets
    • Creative/SI hybrids and SI marketing movers form the key battleground
  • agency-side DMSPs
    • Full service agencies
      • What are full service agencies?
      • What differentiates full service agencies/what do they do best?
      • Where are full services agencies headed in digital?
      • Strategic digital investments and initiatives
      • Full service agencies consolidation - Publicis and Omnicom merge
      • Small (50-200 employee) specialist digital marketing agencies acquisitions continue
      • Agencies become VCs
      • Agencies develop their own IP
    • Digital ad agencies
      • What are digital ad agencies?
      • What differentiates digital ad agencies/what do they do best?
      • Where are digital advertising agencies headed in digital?
      • Strategic digital investments and initiatives
      • Become more strategic
      • Provide more digital consulting skills
      • Intra-group collaboration
    • Creative/SI hybrid agencies
      • What are creative/SI hybrid agencies?
      • What differentiates creative/SI hybrid agencies/what do they do best?
      • Where are creative/SI hybrid agencies headed in digital?
      • Strategic digital investments and initiatives
      • Closer, more intimate relations with key vendors
      • Selective acquisitions
      • Offshoring
  • Systems Integrator-side DMSPs
    • What are SI marketing movers?
      • What differentiates SI marketing movers/what do they do best?
      • Where are SI marketing movers headed in digital?
      • Strategic digital investments and initiatives
        • Build digital capability through acquisitions and partnerships
        • "Solutions" partnerships with software vendors
        • Acquisition of the best marketing talent
    • What are implementers?
      • What differentiates implementers/what do they do best?
      • Where are implementers headed in digital?
      • Strategic digital investments and initiatives
        • Form strategic alliances with the key vendors
        • Be acquired
        • Move into higher-value consulting services
    • What are software vendors?
      • What differentiates software vendors/what do they do best?
      • Where are software vendors headed in digital?
      • Strategic digital investments and initiatives
        • Enhancing their digital marketing services capabilities
        • Wider product and strategic solutions consulting
  • DMSPs' Digital Marketing Capabilities
    • Strategy capabilities
    • Services capabilities
  • RECOMMENDATIONS
    • Recommendations for enterprises
    • Recommendations for vendors
  • APPENDIX
    • Further reading
    • Methodology
    • Author
    • Ovum Consulting
    • Disclaimer

Figures

  • Figure 1: Industries converging on the DMSP market
  • Figure 2: The agency-side and SI-side DMSP continuum
  • Figure 3: Relative core competencies of DMSP strategic groups
  • Figure 4: Comparison of DMSPs' digital marketing strategy capabilities
  • Figure 5: Comparison of DMSPs' digital marketing services capabilities
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