市場調査レポート

地方自治体のゲーミフィケーション

Municipal Gamification: A Primer

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 271116
出版日 ページ情報 英文 11 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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地方自治体のゲーミフィケーション Municipal Gamification: A Primer
出版日: 2013年04月09日 ページ情報: 英文 11 Pages
概要

当レポートでは、地方自治体におけるゲーミフィケーションの利用について取り上げ、利用を促進する動向と直面する障壁、IT対応ゲーミフィケーションを地方自治体のコンテキストに当てはめる方法などを分析しており、概略以下の構成でお届けいたします。

サマリー

  • 概要
  • Ovumの見解
  • 主要メッセージ

状況:都市におけるゲーミフィケーション

  • ゲーミフィケーション
    • 設計・目的・構成要素
    • 関連の心理学的法則
    • 都市のゲーミフィケーションを促進する動向:なぜこれが新しい機会なのか
  • 都市におけるゲーミフィケーションの6段階
  • 都市のゲーミフィケーション利用における危険、障壁およびデメリット
    • リターンの減少
    • 利己的な利用・「現実」の職場の問題から注意がそれる
    • 法的問題
    • ゲームをゲームする

提案

  • 都市エージェンシーへ
  • ベンダーへ

付録

図表

目次
Product Code: IT007-000677

Abstract

Introduction

Gamification is the use of game mechanics in non-game contexts to motivate behavior. It makes use of positive psychology, self-determination theory, and behavioral methods associated with game design to create systems that better engage people and, in turn, increase the likelihood that a specific objective is completed. This report is the first of two reports that examine the gamification opportunity.

Highlights

  • Gamification is an oft-derided term, so perhaps the concept is unfortunately named, but in Ovum's view the gamification trend is real, with significant and tangible benefits. As with any emerging use of technology, however, adopters of gamification will face a number of substantial obstacles and risks.
  • Understand the basics of gamification theory and design.

Features Benefits

  • Analyzes the trends driving its use, and the obstacles faced.

Questions Answers

  • How can the practice of IT-enabled gamification be applied to the municipal context?
  • How can cities take advantage of gamification platforms?

About Ovum, Ltd.

Table of Contents

Headings

  • SUMMARY
    • Catalyst
    • Ovum view
    • Key messages
  • THE CONTEXT: GAMIFICATION IN THE CITY
    • Gamification
      • Design, purpose, and building blocks
      • Relevant psychological principles
      • Trends facilitating gamification in cities: why this is a novel opportunity
    • Six steps to gamifying systems in cities
    • Dangers, obstacles, and downsides to using gamification in the city
      • Diminishing returns
      • Exploitation and distraction from "real" workplace issues
      • Legal issues
      • Gaming the game
  • RECOMMENDATIONS
    • Recommendations for city agencies
    • Recommendations for vendors
  • APPENDIX
    • Further reading
    • Methodology
    • Author
    • Ovum Consulting
    • Disclaimer

Figures

  • Figure 1: Pyramid of gamification elements from Kevin Werbach of the Wharton School
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