市場調査レポート

地方自治体におけるゲーミフィケーション:浮上する利用例

Municipal Gamification: Emerging Use Cases

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 271115
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
地方自治体におけるゲーミフィケーション:浮上する利用例 Municipal Gamification: Emerging Use Cases
出版日: 2013年04月10日 ページ情報: 英文
概要

都市では、内部(労働者向け)ゲーミフィケーションは最も直接的な可能性を秘めており、公共の利益のために働いていると思われる意欲を失った派遣労働者がしたいと思っていることと管理者がして欲しいと思っていることを近づける事を狙っています。次のステップ、そして最も破壊的な可能性を持つものは、特に交通、アイデアの生成、および都市環境のモニタリングの分野の外部(市民向け)ゲーミフィケーションです。予算不足の時代に開かれた政府の実験への投資を継続するためには、投資収益率(ROI)とツールのより実質的な使用を示さなければなりませんし、ゲーミフィケーションはこれを行う際に特に有用かもしれません。

当レポートでは、ゲーミフィケーションが都市のどのようなところで内部向けと市民向けを含む両方にうまく適用できるか、実世界の例で何が起きているかなどについて分析しております。さらに、市政府がゲーミフィケーションをどう利用できるか、どのような公共部門がゲーミフィケーションを既に使っているかなどをお伝えしつつ、概略下記内容でお届け致します。

概要

  • きっかけ
  • Ovum社の見解
  • キーメッセージ

地方自治体機関内で浮上する利用例

  • 生産性と注目点
    • ゲーミフィケーションはより良い顧客体験管理をもたらすことができる
    • 繰返し型だが不可欠の業務をゲーム化することは公共の利益にとって重要である
  • アイデアソーシングと計画
    • 英国労働年金省の仮想アイデア株式市場
  • トレーニングと募集
    • 新しい派遣採用者の採用プロセスは、ゲーム要素を使用して向上させることができる
    • 公安機関は特に "シリアスゲーム"の恩恵を享受できる

外部向けゲーミフィケーション:市民に焦点

  • 市民を対象にしたゲーミフィケーションは、内部向けよりも難しい
  • 参加型都市計画:集団行動を促進する
    • 都市環境を監視するアプリは魅力的でなければならない
    • 体験ゲームは警告アプリを使うことで没入感を引き起こせる
    • 没入型ゲームは、コミュニティの計画と資源配分を支援することができる
    • 市民参加基盤は報酬ストアを確立することで恩恵を受けられる
    • 小規模の都市や町には特有の機会とリスクがある
  • 競争と賞
  • 科学研究
  • 政策、規制、公共サービス周知に対する理解を高める
  • 地元経済の活性化
  • 交通管理
  • 選挙と投票
  • 社会と行動の変化
    • フィットネス/健康キャンペーン
    • 教育/若者の取り組み
    • 環境キャンペーン

提言

  • 都市機関に対する提言
  • ベンダーに対する提言

補遺

  • 参考文献
  • 調査方法
  • 著者
  • Ovumコンサルティングについて
  • 免責事項
目次
Product Code: IT007-000689

Abstract

Introduction

In cities, internal (employee-facing) gamification has the most immediate potential: targeting demotivated agency workers assumed to be working in the public interest, in order to bring closer together what employees want to do and what managers need them to do. The next step, and the one with the most disruptive potential, is external (citizen-facing) gamification, particularly in the areas of transportation, idea generation, and monitoring of the urban environment.

Highlights

  • For agencies to continue investing in the open government experiment at a time of budgetary shortfalls, they must demonstrate return on investment (ROI) and more substantial use of the tools, and gamification may be particularly useful in doing this.
  • Learn where gamification in the city can be best applied by city governments, both internally and involving citizens.

Features Benefits

  • Find out about what is happening in the space, with real-world examples.

Questions Answers

  • How can gamification be used by city governments?
  • What public sector initiatives already use gamification?

About Ovum, Ltd.

Table of Contents

Headings

  • SUMMARY
    • Catalyst
    • Ovum view
    • Key messages
  • EMERGING USE CASES INSIDE THE MUNICIPAL AGENCY
    • Productivity and attention
      • Gamification can lead to better customer experience management
      • Gamifying repetitive but integral jobs is important to the public interest
    • Idea sourcing and planning
      • UK Department of Work and Pensions' virtual stock market of ideas
    • Training and recruitment
      • The process of bringing new agency hires on board can be improved using game elements
      • Public safety agencies can particularly benefit from "serious games"
  • EXTERNAL GAMIFICATION: FOCUSED ON THE CITIZEN
    • Citizen-focused gamification is tougher than internally focused efforts
    • Participatory urbanism: driving collective action
      • Apps monitoring the urban environment need to be engaging
      • Experiential games can drive the necessary engagement with monitory apps
      • Immersive gaming can assist in community planning and resource allocation
      • Citizen engagement platforms can benefit from establishing reward stores
      • Smaller cities and towns have unique opportunities and risks
    • Competitions and prizes
    • Scientific research
    • Better understanding policy, regulations, public service announcements
    • Boosting the local economy
    • Traffic management
    • Elections and voting
    • Social and behavior change
      • Fitness/health campaigns
      • Education/youth initiatives
      • Environmental campaigns
  • RECOMMENDATIONS
    • Recommendations for city agencies
    • Recommendations for vendors
  • APPENDIX
    • Further reading
    • Methodology
    • Author
    • Ovum Consulting
    • Disclaimer
Back to Top