株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

モバイルBI:ビジネスデータへの直感的アクセスの提供

Mobile BI: Providing Intuitive Access to Business Data

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 258228
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
Back to Top
モバイルBI:ビジネスデータへの直感的アクセスの提供 Mobile BI: Providing Intuitive Access to Business Data
出版日: 2012年11月27日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、モバイルビジネスインテリジェンス(BI)ソリューションの主な特徴、市場の供給側面、機魚がモビリティを採用する前に知っておくきべき疑問などについてまとめ、概略下記の構成で取り上げております。

サマリー

  • 発展要因
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ

ビジネス環境においてモビリティがますます普及する

  • ITのコンシューマリゼーションは現実、またモバイルBIは環境の一部
  • モバイル技術は現在、BI導入の準備が整っている
  • 企業のモバイル技術導入率が増加
  • ベンダーが徐々に増加

企業へ:付加価値の評価

  • モバイルBIはますます柔軟なエンドユーザーを可能にする
  • モバイルBIは最初に基本に取り組まなければならない
    • 消費
    • 相互作用
    • カスタマイズ
    • セキュリティ
  • モバイルBIは最終的にリアルタイムコラボレーションを可能にする

モバイル市場の変化と技術によってベンダーは成功可能性の低い試みを辞める

  • プラットフォームにまたがるサポートが依然として主要な弱点
  • スマートフォンとタブレットは2つの別装置として扱われる必要がある
  • セキュリティが必須リストのトップになる必要がある
  • ベンダーは3つのソリューション導入方法の中から決定

提案

  • 企業へ
  • ベンダーへの提案

付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IT014-002667

Abstract

Introduction

This report identifies the key features required in a mobile BI solution, as well as where the supply side of the market is, and what type of questions an organization needs to ask before embracing mobility.

Highlights

  • The consumerization of IT is here and becoming more apparent every day. Users want business applications that are easy to use, fast, and available at any time.

Features Benefits

  • Learn what BI vendors are doing well and in what areas they are falling short.
  • Understand what the consumerization of IT means for the mobile BI market.

Questions Answers

  • Where are BI vendors with mobility today, and where will they go next?
  • Why should an enterprise consider mobile BI? What are the benefits?

About Ovum, Ltd.

Table of Contents

Headings

  • SUMMARY
    • Catalyst
    • Ovum view
    • Key messages
  • MOBILITY IS BECOMING INCREASINGLY PREVALENT IN THE BUSINESS LANDSCAPE
    • The consumerization of IT is real, and mobile BI is a part of the landscape
    • Mobile technology is now ripe for BI deployment
    • Enterprise adoption rates of mobile technology will grow
    • Vendors are stepping up
  • FOR ENTERPRISES: EVALUATE THE VALUE-ADD
    • Mobile BI allows for an increasingly flexible end user
    • Mobile BI must first address the basics
      • Consume
      • Interact
      • Customize
      • Security
    • Mobile BI could eventually enable realtime collaboration
  • SHIFTING MOBILE MARKET AND TECHNOLOGY CAN LEAVE VENDORS SHOOTING IN THE DARK
    • Cross-platform support is still a major weakness
    • Smartphones and tablets need to be treated as two separate devices
      • Smartphones
      • Tablets
    • Security needs to be at the top of must-have lists
    • Vendors are deciding between three ways to deploy solutions
      • Native deployment gives users richer experience, but is tedious to deploy
      • HTML5 eases deployment but is still a young technology
      • Hybrid solutions appear to be the best way to deploy solutions
  • RECOMMENDATIONS
    • Recommendations for enterprises
      • Mobile BI solutions should go hand in hand with other mobile initiatives
      • Involve CxOs for large deployments
      • Consider what type of professional services engagement is required
      • Don't be afraid to look at pure-play vendors
    • Recommendations for vendors
      • Better cross-platform support
      • Prove your security worth
      • Work on expanding collaboration features
      • Don't make mobile solutions over-complicated
  • APPENDIX
    • Further reading
    • Methodology
    • Author
    • Ovum Consulting
    • Disclaimer

Figures

  • Figure 1: Enterprise wireless connections 2008-2015
  • Figure 2: Percentage of vendors supporting mobile platforms
  • Figure 3: Desirable features: smartphones and tablets
Back to Top