市場調査レポート

BPO(ビジネスプロセスアウトソーシング)の発展:プラットフォーム型BPOからBPaaSへ

The Evolution of Business Process Outsourcing: from Platform BPO to BPaaS

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 255203
出版日 ページ情報 英文 17 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
BPO(ビジネスプロセスアウトソーシング)の発展:プラットフォーム型BPOからBPaaSへ The Evolution of Business Process Outsourcing: from Platform BPO to BPaaS
出版日: 2012年08月08日 ページ情報: 英文 17 Pages
概要

ビジネスプロセスアズアサービス(BPaaS)のコンセプトの大半は、クラウドサービスの論理的発展として登場し、標準化プロセスという点ではソフトウェアアズアサービス(SaaS)サービスに含まれています。しかしOvumは、BPOの狭義において、BPaaSはまだ企業受けしておらず、より将来的なビジョンだと考えています。

当レポートでは、ビジネスプロセスアズアサービス(BPaaS)市場の動向について調査分析を行い、市場の概要、BPaaSの土台となるビジネスモデル、ベンダーのポジショニング、今後の展望などについてまとめ、概略下記の構成で取り上げております。

サマリー

  • 概要
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ

ビジネスモデルが調整されない限り、革新的なデリバリーモデルが徐々に発展する見込み

  • 産業化は複雑な実態のワンピースに過ぎない
  • レガシーアプリケーションに満ちた世界における標準化の限界
  • BPaaSの土台となるビジネスモデルは何か

ベンダーのポジショニング

  • ベンダーは地域ごとに対立
  • 西欧プロバイダー
    • Logica
    • HP
    • Capgemini
    • その他のプロバイダー
  • インド拠点のプロバイダー
    • WNS
    • Genpact
    • Cognizant
    • その他のプロバイダー

BPaaSはBPOというよりクラウド戦略の一部として評価される必要がある

  • BPaaSは依然として初期段階

展望

  • マーケティングはビジネスプロセスサービス(BPO)の周辺にある

付録

  • 関連調査
  • 調査手法
  • 著者について
  • Ovumのコンサルティング
  • 免責事項
  • 図表
  • 図1:BPOの世代
  • 図2:BPOおよびSaaSの発展
  • 図3:ビジネスプロセスオプションの拡大
目次
Product Code: IT019-003045

Abstract

Introduction

Much of the concept of business-process-as-a-service (BPaaS) appears to be a logical evolution of cloud services, in that standardized processes have been wrapped around software-as-a-service (SaaS) offerings. However, in the narrower context of BPO, Ovum believes that BPaaS is more a future vision that is not yet resonating with buying organizations.

Highlights Within the narrower context of BPO, the concept of BPaaS leads to unnecessary confusion among buying organizations. Most marketing messages are reminiscent of the early hype around cloud services. By emphasizing BPaaS, vendors risk overselling the relevance of technology in in BPO while de-emphasizing human interaction. As with cloud services, the evolution in technology is not aligned with its impact on organizational structures and business models. Therefore, the uptake of BPaaS in the wider context of SaaS or beyond will be contingent on changes in these areas. Features Benefits Gain an insight into the positioning of BPaaS by leading service providers Understand the impact of industrialization and gain an outline of adoption patterns for cloud services Learn the differences in approach by Western with India-based service providers Questions Answers How are BPO strategies evolving? What is the impact of cloud components on BPO delivery models?

Table of Contents

SUMMARY

  • Catalyst
  • Ovum view
  • Key messages

INNOVATIVE DELIVERY MODELS WILL EVOLVE GRADUALLY UNLESS BUSINESS MODELS ARE ALIGNED

  • Industrialization is just one piece of a complex picture
  • Limits of standardization in a world full of legacy applications
  • What are the business models underpinning BPaaS

VENDOR POSITIONING

  • Vendors are split by geography
  • Western providers
    • Logica
    • HP
    • Capgemini
    • Other providers
  • India-based providers
    • WNS
    • Genpact
    • Cognizant
    • Other providers

BPAAS NEEDS TO BE EVALUATED AS PART OF CLOUD STRATEGY RATHER THAN BPO

  • BPaaS is still in a nascent state

OUTLOOK

  • Marketing should be around business process services

RECOMMENDATIONS

  • Recommendations for enterprises
  • Recommendations for vendors
  • Alternative views

APPENDIX

  • Further reading
  • Methodology
  • Author
  • Ovum Consulting
  • Disclaimer
  • Figures
  • Figure 1: BPO generations
  • Figure 2: Evolution of BPO and SaaS
  • Figure 3: Expanding business process options
Back to Top