株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

モバイルのコンシューマライゼーションの動向

2013 Trends to Watch: Mobile Consumerization

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 255161
出版日 ページ情報 英文 11 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
モバイルのコンシューマライゼーションの動向 2013 Trends to Watch: Mobile Consumerization
出版日: 2012年10月22日 ページ情報: 英文 11 Pages
概要

エンタープライズモビリティ市場のコンシューマライゼーションは2013年も加速を続ける見込みとなっております。

当レポートでは、モバイルのコンシューマライゼーション市場について調査分析を行い、主な市場動向、2013年の予測、コンシューマライゼーションの果たす役割などについて考察してまとめ、概略下記の構成で取り上げております。

第1章 サマリー

  • 発展要因
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ

第2章 ビジネスの動向と技術の実現因子

  • 今後も消費者技術がエンタープライズモビリティを方向づける

第3章 BYOはなくならない

  • BYOデバイスは消費者動向に促進される
  • BYOアプリ:より高速なネットワークにより促進される
  • BYO PCはほぼMacユーザー

第4章 Windows Phone 8がエンタープライズ市場に進出する見込み

  • Microsoftのコンシューマーモバイル市場における最後のチャンス?
  • コンシューマーとエンタープライズの両分野での可能性

第5章 モビリティ管理市場(MDM)は確立され、モバイルアプリケーション管理に動いている

  • MDMの急成長は続くがコモディティ化はまだ始まったばかり
  • MAM:モバイルのコンシューマライゼーションから需給両面での価値を得るための次段階

第6章 コンシューマライゼーションによりCIOはビジネスとの関与方法の変更を迫られている

  • BYODの導入VS会社からの支給
  • 全組織的なリスク管理の革新:人事、法務、一連の事業部との連動

第7章 提案

  • 企業への提案
  • ベンダーへの提案
  • その他の見解

付録

目次
Product Code: IT013-000187

Abstract

Introduction

Consumerization of the enterprise mobility market will continue apace in 2013. Ovum has identified three major trends that we think will shake up the space: "bring your own" behavior and activity is not going away; Windows Phone 8 will make inroads into the enterprise; and the enterprise mobility management market is set for consolidation and a move towards mobile application management. Mobile consumerization is contributing to a wider theme of technological innovation that is forcing CIOs to change the way in which they engage with the rest of the business.

Highlights

  • The BYOD trend is set to stay, driven by two main factors. Firstly, the consumer mobile device market will continue with its phenomenal growth, meaning that there are more personal devices around to be brought into work. Secondly, employee attitudes and behavioral trends demonstrate a preference to use a single device across all areas of their life where possible, and that being able to access corporate data while away from the office helps them to do their job better.

Features Benefits

  • Use this brief to identify and act upon the key consumerization trends that will shape the enterprise mobility space in 2013.
  • Understand the framework around which to build a corporate mobility policy that embraces consumerization and deals with the challenges it presents.

Questions Answers

  • Is BYOD a fad that will tail off in 2013, or is it here to stay?
  • Can Microsoft become a significant rival to Apple, Google and RIM in the mobile space?
  • How will the enterprise mobility management market evolve in 2013?
  • How is consumerization changing the role of the CIO?

Table of Contents

SUMMARY

  • Catalyst
  • Ovum view
  • Key messages

BUSINESS TRENDS AND TECHNOLOGY ENABLERS

  • Consumer technology continues to shape enterprise mobility

BYO BEHAVIOR IS NOT GOING AWAY

  • BYO device is driven by consumer behavior and attitudes
  • BYO apps: encouraged by faster networks
  • BYO PC is not just about Mac users

WINDOWS PHONE 8 EXPECTED TO MAKE INROADS INTO THE ENTERPRISE

  • Microsoft's last chance in the consumer mobile market?
  • Potential in both the consumer and enterprise spaces

MOBILITY MANAGEMENT MARKET CONSOLIDATES AND MOVES TOWARDS MOBILE APPLICATION MANAGEMENT

  • Fast growth continues but commoditization is on the horizon for MDM
  • MAM: the next step in gaining value from mobile consumerization on both the demand and supply sides

CONSUMERIZATION FORCES CIOS TO CHANGE THE WAY THEY ENGAGE WITH THE BUSINESS

  • Allowing for BYOD versus provisioning centrally
  • Risk managing innovation throughout the organization: engaging with HR, legal, and line of business units

RECOMMENDATIONS

  • Recommendations for enterprises
  • Recommendations for vendors
  • Alternative views

APPENDIX

  • Further reading
  • Author
  • Ovum Consulting
  • Disclaimer
Back to Top