市場調査レポート

メディア・放送業界向け技術市場の動向

2013 Trends to Watch: Media & Broadcast Technology

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 255139
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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メディア・放送業界向け技術市場の動向 2013 Trends to Watch: Media & Broadcast Technology
出版日: 2012年10月29日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

当レポートでは、メディア・放送業界向け技術市場の動向について調査分析を行い、2013年の市場における変化、市場に影響を及ぼすような動向、急速に発展するメディア・放送業界向け技術のステークホルダーなどについて考察してまとめ、概略下記の構成で取り上げております。

第1章 サマリー

  • 発展要因
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ

第2章 ビジネスの動向と技術の実現要因

  • 放送、スケジュール主導のモデルから個人、カスタムモデルへの移行

第3章 マルチスクリーンへの急速な移行への明るい見通しと信念

  • 明るい見通し
  • 主な促進因子:マルチスプラットフォーム配信、視聴者の増加、広告収入の増加
  • 産業は、インターネットにより、視聴者は従来のテレビの視聴を促進すると考えている
  • 幹部はウェブ配信サービスへの移行は、一般的に考えられている率より高いと見ている

第4章 CISCOによるNDSの買収、Ericssonは慎重な動き

  • Ciscoは50億米ドルで家庭内映像市場の未来将来を得るというギャンブルに出た
  • Ericssonのローリスクで見返りの大きいTechnicolor Broadcast Servicesへの投資は放送業務のBPO分野を強化
  • Harris Broadcast:2013年の戦略的M&Aになるか

第5章 CDNの今後の戦略

  • 映像ネットワークの危機に備える
  • オペレーターCDNの成長
  • 映像パフォーマンス管理のプラットフォーム
  • 放送局とコンテンツプロバイダーのCDN
  • 連合CDN

第6章 従来のテレビ放送とオンデマンド放送統合の次段階への移行

  • マルチスクリーンと従来のテレビの壁をなくす
  • ハイブリッド運用のためのトラフィックとスケジューリングシステムの統合
  • ウェブとエアタイムの広告売上の統合
  • 権利とロイヤリティ管理の問題
  • ビッグデータ時代に最も適した放送組織

第7章 ソーシャル、コンパニオンスクリーン、同期技術、顧客のID所有の問題

  • 誇大広告を疑う
  • 第2のスクリーンに適切なコマーシャルモデルを選ぶ
  • 同期技術とサービス
  • ソーシャルEPG

第8章 モバイル、プラットフォームの細分化、マルチスクリーンバリューチェーンの進化

  • オンライン映像プラットフォーム市場の進化
  • 標準とMPEG-DASH/HEVC
  • マルチスクリーン向けトランザクションサービスとSalesforce.comの必要性
  • VOD管理サービス
  • デジタル映像ロジスティクスと配信サービス

第9章 提案

  • 企業への提案
  • ベンダーへの提案
  • その他の見解

付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IT013-000186

Abstract

Introduction

Over the next 12 months the value of the premium video industry will continue to be in linear video services, but the growth will be in multi-screen services. Continued investment in web-delivered content services and the developing role of the second screen will dominate the evolution of the broadcast market during 2013.

Highlights

  • Broadcasters need to enable their data warehouse, analytics, media asset management, and web content delivery architectures to move from the first experimental phase of multi-screen to an operational model where they are able to deliver differentiated personalized services across a range of screens in scale.
  • Delivering a high-quality, personalized, and differentiated customer experience will enable both channel programmers and pay TV to combat the fragmentation effects of the convergence of the web and traditional broadcast, as well as enable a deeper audience relationship and ultimately, for broadcast, the transition to a customer relationship.
  • New customer interaction points for both broadcast and pay TV are creating new sources of user and asset-level consumer behavior and performance data. Broadcast must not read the lack of change in the currencies of broadcast advertising measurement as a signal that these new sources of business intelligence have no value in enabling smarter acquisition, programming, marketing, and service development decisions. New sources of audience data, if exposed to an organizational structure and workflow empowered to make decisions using this data, can enable broadcast to make smarter programming decisions, increase margins, respond to evolving viewer behavior in an agile manner, and tactically exploit spikes in audience engagement across platforms.

Features Benefits

  • Outlines the changes to watch for in the media and broadcast market in 2013.
  • Explains which trends will have the biggest impact.
  • Highlights who will benefit from the fast-paced developments in media and broadcast technology.

Questions Answers

  • What will be the key trends in the media and broadcast market in 2013?
  • Which of these trends will have the biggest impact on the market?
  • How will the growth in multi-screen services and the developing role of the second screen affect the market in 2013?

Table of Contents

SUMMARY

  • Catalyst
  • Ovum view
  • Key messages

BUSINESS TRENDS AND TECHNOLOGY ENABLERS

  • Moving from a broadcast, schedule-led model to a personalized, customer model

EXECUTIVE SENTIMENT: A BULLISH OUTLOOK AND BELIEF IN THE RAPID TRANSITION TO MULTI-SCREEN

  • Sentiment is bullish
  • Key drivers: multi-platform distribution, increasing audiences, and advertising revenue growth
  • The industry believes that the Internet will drive audiences to watch more linear television
  • Executive perspectives on the transition to services distributed via the web outstrip commonly understood rates of change

THE INDUSTRY DIGESTS CISCO'S ACQUISITION OF NDS, AND ERICSSON PLAYS THE QUIET GAME

  • The $5bn Cisco gamble on owning a seat at the heart of the future in-home video market
  • Ericsson's low-risk, big-payout bet on Technicolor Broadcast Services is consolidating the BPO space for broadcast operations
  • Harris Broadcast - a strategic M&A event for 2013?

FUTURE STRATEGIES FOR CDN

  • Positioning for the video network crunch
  • Growth of operator CDNs
  • Video performance management platforms
  • Broadcaster and content provider CDNs
  • Federated CDNs

MOVING TO THE NEXT PHASE FOR INTEGRATED LINEAR AND ON-DEMAND BROADCAST OPERATIONS

  • De-siloing multi-screen and linear operations
  • Integrated traffic and scheduling systems for hybrid operations
  • Integrated web and air-time advertising sales - will 2013 be the year?
  • Rights and royalties management - the problem that will not die
  • Optimal broadcast organization structures for a Big Data world

SOCIAL, COMPANION SCREEN, SYNCING TECHNOLOGY, AND THE FIGHT FOR CUSTOMER ID OWNERSHIP

  • Cutting through the hype
  • Tailoring the right commercial model for second screen
  • Syncing technology and services
  • The social EPG

MOBILE, PLATFORM FRAGMENTATION, AND THE EVOLVING MULTI-SCREEN VALUE CHAIN

  • Evolution of the online video platform market
  • Standards and MPEG-DASH, HEVC
  • Transaction services for multi-screen and the need for a Salesforce.com for broadcast
  • VOD management services - a model set for growth
  • Digital video logistics and distribution services

RECOMMENDATIONS

  • Recommendations for enterprises
  • Recommendations for vendors
  • Alternative views

APPENDIX

  • Methodology
  • Further reading
  • Author
  • Ovum Consulting
  • Disclaimer

Figures

  • Figure 1: 24-month financial performance outlook
  • Figure 2: 24-month growth drivers
  • Figure 3: Strategic environment priorities
  • Figure 4: Share of audience viewing time distributed via the web in 2017
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