市場調査レポート

国内ホールセール・マネージドネットワークサービス

Domestic Wholesale Managed Network Services

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 178494
出版日 ページ情報 英文 16 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
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国内ホールセール・マネージドネットワークサービス Domestic Wholesale Managed Network Services
出版日: 2011年02月15日 ページ情報: 英文 16 Pages
概要

ホールセールキャリアは、ネットワークサービスを再利用、再パッケージ化し、ますます広範囲に渡る仲介業者がその顧客に対して供給できる製品として、マネージドネットワークサービスを販売することができます。マネージドネットワークサービスをバンドルできるホールセール事業者は顧客ロイヤルティを高めることができ、契約期間を長期化でき、また、より高いマージンを得ることができます。

当レポートは、何故ホールセール事業者はマネージドネットワークサービスを積極的に提供すべきなのか、また、カスタマーリレーションや収益拡大の観点から見て、国内市場にマネージドネットワークサービスを販売して行く長期的な利点とは何か、といったポイントに答えられる分析を示しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 概要

  • 概論
  • Ovum社見解
  • 主なメッセージ

第2章 ホールセール事業者と仲介業者との間の関係

  • ホールセール事業の付加価値増強
    • 差別化のため、仲介業者はホールセール事業者に頼る
    • マネージドサービスのホールセールは新たな収益ストリームを形作る

第3章 米国内ホールセール市場

  • ホールセールの類別
  • 受け入れ環境の進展と提供サービス
    • Verizon Global WholesaleがMNSへの国内ホールセールの実例を構築
    • 米国内キャリアは遠からずビジネスチャンスを認めざるを得なくなる

第4章 欧州での国内ホールセール市場

  • France Telecom
    • 国内顧客
    • 製品開発
    • フランスの規制

第5章 英国内ホールセール市場

  • BT Wholesale
    • 競争優位性は長くは続かない
    • サービスの進化
    • 顧客

付録

付図

目次
Product Code: OT00025-001

Abstract

Introduction

Wholesale carriers can sell to an increasingly wide range of intermediaries that re-use and re-package network services to deliver products to their customers. Wholesalers that bundle managed network services can increase customer loyalty, extend contract lengths and recognize higher margins.

Features and benefits

• Learn how wholesale carriers in different regions approach their domestic markets.
• See how wholesale carriers can use managed network services to drive direct and indirect revenues and profits from domestic wholesale intermediaries.

Highlights

Because network infrastructure alone may not deliver competitive differentiation, service providers can use domestic wholesale managed network services to competitively differentiate themselves while enabling their intermediaries to deliver value added capabilities to their customers.

Your key questions answered

• Why should wholesale carriers agressively pursue domestic opportunities to sell managed network services?
• What are the long-term advantages of selling domestic managed network services in terms of building customer relationships and increasing revenue?

Table of Contents

SUMMARY
In a nutshell
Ovum view
Key messages

RELATIONSHIPS BETWEEN WHOLESALERS AND INTERMEDIARIES
Adding value to wholesale
To differentiate, intermediaries depend on wholesale
Wholesale managed services represent new domestic revenue streams

DOMESTIC WHOLESALE IN THE US
Categorizing wholesale
Evolving attitude and services
Verizon Global Wholesale sets domestic wholesale MNS example
US domestic carriers must recognize the opportunity - eventually

DOMESTIC WHOLESALE IN EUROPE
France Telecom
Domestic customers
Product development
French regulation

DOMESTIC WHOLESALE IN THE UK
BT Wholesale
Competitive advantage is fleeting
Services evolution
Customers

APPENDIX
Methodology
Further reading
Definitions
Author
Ovum Consulting
Disclaimer


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