市場調査レポート

ブロードバンドアクセスについての消費者分析

Consumer Insights Analyzer: Broadband Access

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 178491
出版日 ページ情報 英文 20 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
ブロードバンドアクセスについての消費者分析 Consumer Insights Analyzer: Broadband Access
出版日: 2011年03月02日 ページ情報: 英文 20 Pages
概要

当レポートは、2010年の12月に行われた調査の結果をまとめたもので、ブロードバンドアクセス、接続デバイス、メディア動向、インターネットサービスおよびアプリケーション、家庭用接続サービスなどについて、主要9カ国のエンドユーザーの選択や満足度を調査しており、年齢別、技術別、速度別に概略以下の構成でお届けします。

本レポートはパワーポイントのスライドデータでお届けします。

概要

  • イントロダクション
    • 当レポートはOvumの消費者分析(CIA、2010年12月)のデータに基づいたもので、固定回線・モバイル双方のブロードバンドアクセス、モバイルvs.固定回線およびスピードに対する満足度調査のセクションに焦点を当てています。
  • 調査および分析のハイライト
  • 当レポートをお勧めする理由

付属資料

  • 参考資料
  • 著者
  • Consumer Insights Analyzer(消費者分析、CIA) について
  • 免責事項
目次
Product Code: OT00004-006

Abstract

Introduction

This PowerPoint report draws on data provided by Ovum’s Consumer Insights Analyser (CIA). The CIA tool covers a number of areas including broadband access, connected devices, media trends, Internet services and applications, and connected home services. The data provided in this report is based on the survey carried out in December 2010.

Features and benefits

• End-user data on Ovum' s core nine countries: US, UK, Spain, France, Germany, Australia, Japan, India, and Brazil.
• Analysis of uptake of different broadband technologies and satisfaction with speeds.

Highlights

This report is focused on questions around broadband access, both fixed and mobile. It specifically looks at the types of access methods chosen and whether customers are satisfied with the speeds delivered over those access technologies.

Your key questions answered

• What is the uptake of broadband technologies by age and area of residence?
• What percentage of people use mobile broadband only versus both mobile and fixed services?
• What percentage of people are satisfied with their broadband speed, and does that differ by technology and ISP?

Table of Contents

OVERVIEW
Introduction
This PowerPoint report draws on data provided by Ovum' s Consumer Insights Analyzer (December 2010). This particular report focuses on the section around broadband access, both fixed and mobile, exploring mobile versus fixed and speed satisfaction.
Research and analysis highlights
Key reasons to read this report

APPENDIX
Further reading
Author
Consumer Insights Analyzer
Disclaimer


Back to Top