市場調査レポート

CRMのアウトソーシング提供によるソーシャルメディアからの収益獲得

Profiting From Social Media in CRM Outsourcing

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 178486
出版日 ページ情報 英文 19 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
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CRMのアウトソーシング提供によるソーシャルメディアからの収益獲得 Profiting From Social Media in CRM Outsourcing
出版日: 2011年02月16日 ページ情報: 英文 19 Pages
概要

この12〜18ヶ月の間のソーシャルメディアの成長は爆発的なものがあり、個人間ならびに個人と企業との間の相互交流の仕方が根本的に変わってきました。今や、多くの企業がエンドユーザとの交流のためにソーシャルメディアのチャンネルを提供するようになっています。

当レポートは、アウトソース企業、特に顧客関係管理(CRM)のアウトソース企業がソーシャルメディアに対しコスト効率良く、また収益性を確保した形で提供できる業務の分析を行い、これによって顧客契約を増大し、また新しい機能を付け加えて行くことができることを示しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 概要

  • 成長要因
  • Ovum社見解
  • 主たるメッセージ

第2章 ソーシャルメディアの影響力の増大化

  • ソーシャルメディアの成長
    • ソーシャルメディアユーザの増加
    • インターネット利用目的のソーシャルメディアへの遷移
  • 商用アプリケーションとしてのソーシャルメディア
  • CRMの亀裂に行き会うソーシャルメディア

第3章 ソーシャルメディアのCRM - 課題と商機

  • ソーシャルメディアにおけるCRMアウトソーシングのビジネスチャンス
    • 現在の需要の波に乗る
    • 新しい収益源
    • 垂直市場におけるスイートスポット
    • 既存の顧客との関係強化
    • ソーシャルメディアについてのCRM戦略構築
  • CRMアウトソーシング業者への課題
    • ROIモデルの開発
    • ソーシャルメディアバックボーンの開発
    • 他のCRMチャンネルとの統合
    • 確立した品質規格の欠如
    • 限られた収益源

第4章 提案

  • 顧客要求に基づいてソーシャルメディアのサービスを明確化する
  • 垂直市場の中で最適化した手法を見出す
  • 価格モデルの革新を目指す
  • 企業買収を検討
  • ソーシャルメディアへの付加価値を付けたコンサルティング業務を提供

付録

付表

付図

目次
Product Code: OI00145-001

Abstract

Introduction

The growth of social media has been explosive over the course of the past 12-18 months, and has fundamentally altered the manner in which individuals interact with each other and with commercial enterprises. This brief examines how outsourcers can take on board social media offerings in a cost-effective and profitable manner, thereby increasing client engagement and adding new functionality

Features and benefits

• Understand the growth of social media among enterprises and their need to use this channel
• Learn about the social media outsourcing opportunities for vendors seeking to profit in this area
• Determine what obstacles may be encountered when setting up a social media CRM outsourcing solution

Highlights

There has been rapid uptake of social media among the general population of western locations, which has not been lost on enterprises.
A large number of companies now offer a social media channel for interaction with their end users.
For CRM outsourcers, the principal challenge in dealing with this channel is to establish a set of solutions that will be both marketable over the long term and that will be profitable.

Your key questions answered

• To what extent will enterprises adopt social media in the coming years?
• What do CRM outsourcers need to do in order to develop a comprehensive social media strategy
• What challenges may be encountered when developing a social media CRM solution set?

Table of Contents

SUMMARY
Catalyst
Ovum view
Key messages

SOCIAL MEDIA' S GROWING INFLUENCE
Growth of social media in society
Growth in total social media users
Shift to social media in Internet usage
Social media as a commercial application
Social media crossing the CRM chasm

CRM SOCIAL MEDIA - CHALLENGES AND OPPORTUNITIES
Commercial opportunities in social media CRM outsourcing
Riding the wave of current demand
New revenue channel
Vertical sweet-spots
Strengthen existing client relationships
Strategy formulation around social media in CRM
Vendor challenges
Developing an ROI model
Developing a social media backbone
Integration with other CRM channels
Lack of established quality standards
Limited AP deployments

RECOMMENDATIONS
Let client demand define social media offerings
Look for vertically tailored angles
Look for innovation on pricing models
Examine acquisition potential
Provide value-added social media consulting services

APPENDIX
Further reading
Methodology
Author
Ovum Consulting
Disclaimer


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