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市場調査レポート

2011/2012年のビジネス動向:メディアおよび放送技術への投資戦略

2011/2012 Business Trends: Media & Broadcast Technology Investment Strategies (Customer Focus)

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 178482
出版日 ページ情報 英文 78 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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2011/2012年のビジネス動向:メディアおよび放送技術への投資戦略 2011/2012 Business Trends: Media & Broadcast Technology Investment Strategies (Customer Focus)
出版日: 2011年02月18日 ページ情報: 英文 78 Pages
概要

2011年には、21%の放送局が技術予算を6%以上増やし、さらに17%が2012年にはそれ以上に増加させる見込みです。放送局や有料TVのオペレーターの視聴者獲得競争や、新たなデジタルメディアとの広告費獲得競争は激しく、オペレーターは防衛的にITや製作技術に対する投資を進めています。

当レポートでは、2011年のメディアおよび放送業界の主要企業におけるITおよび技術投資について、北米、西欧、アジア太平洋の技術動向、国別のプロファイル、投資の優先順位などを調査しまとめており、主なシステムコンポーネントのベンダープロファイルも織り込んで、概略以下の構成でお届けします。

目次

  • 概要
  • 発展媒体
  • 調査範囲
  • 調査および分析のハイライト
  • 本レポートをお勧めする理由

付録

  • 関連調査
  • 分析手法
  • 著者
  • Ovumコンサルティングについて
  • 免責事項
目次
Product Code: OI00135-002

Abstract

Introduction

This study examines the strategic IT and technology investment priorities for leading broadcasters in North America, Western Europe, and Asia-Pacific. It benchmarks the major vendors for key system components including production and play-out servers, media asset management systems, broadcast business management software, media storage solutions, and editing and VFX suites.

Features and benefits

• IT, production, and distribution technology trends: 2011 to 2012
• Segmentation by region (Asia Pacific, Europe, North America) and organization profile
• Reputational benchmarking of major vendors for key broadcast system components [production & distribution]
• Insight into the key operational and strategic investment priorities. Understand what is front of mind for the broadcast enterprise in 2011 and 2012.
• Trends in multi-platform content services by genre and attitudes to moving key workflow process to hosted, multi-tenant cloud services.

Highlights

Customer focus briefs include updates on end-user priorities and needs, analysis of changing competitive dynamics and market activity, and insights into factors affecting ongoing market forecasts.
In 2011, 21% of broadcasters plan to increase their technology budgets over 6% with a further 17% looking to push above this mark in 2012
As broadcasters and pay-TV platform operators contend with greater internal competition from new channels and adjacent market competition for audience and advertising expenditure from new digital media platforms, it is driving defensive investment in IT and production technology.

Your key questions answered

• Who are the leading vendors and IT service providers in this broadcast market?
• What at the IT and broadcast technology buying trends in the major global regions?
• What are the strategic and operational investment priorities by industry issue and system component?

Table of Contents

OVERVIEW
Catalyst
Scope of this presentation
Research and analysis highlights
Key reasons to read this report

APPENDIX
Further reading
Methodology
Author
Ovum Consulting
Disclaimer


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