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市場調査レポート
商品コード
166570

プリペイド・ワイヤレスの今後

US Prepaid Update, April 2016

出版日: | 発行: Ovum (TMT Intelligence, Informa) | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: GBPを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1GBP=140.43円
プリペイド・ワイヤレスの今後
出版日: 2016年06月22日
発行: Ovum (TMT Intelligence, Informa)
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界各地のワイヤレス事業者は、拡大する顧客需要に対応するため、プリペイド・サービスの拡大に強い関心を示しています。

当レポートは、3つの地域の19の事業者にインタビューし、プリペイド・ワイヤレス・サービスに対する戦略の進化などについて、概略以下の構成で取り上げています。

サマリー

  • 概要
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ
  • 事業者への提言
  • OSS/BSSベンダーへの提言

世界各地のプリペイド・ワイヤレスの歴史

  • 世界のワイヤレス顧客でもっとも多いのはプリペイドの顧客
  • プリペイドからポストペイドへの移行戦略から離れつつある事業者

新規顧客の需要がプリペイドのサービスと機能の拡大を事業者に推進させる

  • 地域や事業者により異なるプリペイドへのアプローチとモチベーション
  • プリペイド・ワイヤレスから多くを得たい顧客

プリペイドに対しハイブリッドのアプローチをとる事業者

  • さまざまな形態で現れるハイブリット・プラン
  • 顧客の選択、コストの管理、ロイヤルティがハイブリッド・サービス・モデルへのシフトを促す
  • バンドルド・プリペイド・サービスで高級市場へ、セッション・ベースのプランで大衆市場へ向かう事業者
  • 2010年以降のハイブリッド・プラン

戦略的になるプリペイドの分類とロイヤルティ

  • より洗練された顧客分類戦略を導入する事業者
  • 利用タイプや収益によるプリペイド顧客の分類
  • 成功するプリペイド戦略の重大な要素であるロイヤルティ
  • ロイヤルティ推進のために異なるアプローを取る北米およびアジア太平洋の事業者

独自のサービス提供の課題を示すプリペイド

  • プリペイド・サービスの課金システムの課題
  • 新たなプリペイド戦略の実施は多くの事業者にとって既存OSS/BSSシステムのアップグレードを意味する
  • 既存OSS/BSS実装に際しての事業者の課題リストのトップにある移行、統合、市場への速度、柔軟性

付属資料

  • 調査手法
  • 関連報告書
  • 著者
  • Ovumコンサルティング
  • 免責
目次
Product Code: TE0001-001028

Wireless operators added 6.7m new connections in 3Q15 to end with 408.6m total wireless connections. The prepaid segment grew in 4Q15, although net additions were 75.3% less in 4Q15 than 3Q15. Prepaid retail subs grew by 194.5k subscribers, while prepaid

Highlights

  • T-Mobile and AT&T, with their strong prepaid brands Metro PCS and Cricket, respectively, led prepaid net adds in 4Q15, each with 469,000 net adds. Other than a 7,000 gain by US Cellular, all others reported prepaid segment losses.
  • Device upgrade programs aim to boost equipment sales and combat the lengthening device replacement cycle that has emerged with the shift from subsidized devices to EIP.
  • Two-year service contracts have all but disappeared from the US market. Without service contracts and subsidized devices, the postpaid options compete much more directly with the prepaid options. This could be a reason that the prepaid market has become m
  • Learn about prepaid subscriber year-on-year growth trends by major US operators.
  • Compare total, postpaid, and prepaid subscriber and market share trends by operator year-on-year.

Features Benefits

  • Learn about prepaid subscriber year-on-year growth trends by major US operators.
  • Compare total, postpaid, and prepaid subscriber and market share trends by operator year-on-year.
  • Compare US operator KPIs and major activities in the quarter, especially as they relate to prepaid.

Questions Answers

  • What is the customer segment mix by US operator in 4Q15?
  • How did prepaid churn rates in 4Q15 compare across US operators and how have they changed over the past five quarters?
  • What trends in the market are helping to grow the BYOD trend?

Table of Contents

SUMMARY

  • In a nutshell
  • Ovum view
  • Key messages
  • Recommendations for operators
  • Recommendations for OSS/BSS vendors

HISTORY OF PREPAID WIRELESS AROUND THE GLOBE

  • Most wireless customers worldwide are prepaid customers
  • Operators are moving away from prepaid-to-postpaid migration strategies

NEW CUSTOMER DEMANDS ARE DRIVING OPERATORS TO EXPAND PREPAID SERVICES AND FEATURES

  • Prepaid approaches and motivations vary by region and by operator
  • Customers want more from prepaid wireless

OPERATORS TAKE A HYBRID APPROACH TO PREPAID

  • Hybrid plans come in many forms
  • Customer choice, cost control, and loyalty are driving the shift towards hybrid service models
  • Operators move up-market with bundled prepaid services, and down-market with session-based plans
  • Hybrid plans deployed in 2010

PREPAID SEGMENTATION AND LOYALTY GETS STRATEGIC

  • Operators employ more sophisticated customer segmentation strategies
  • Operators segment prepaid customers by usage type, age, and revenue
  • Loyalty is a critical component of successful prepaid strategies
  • Operators in North America and Asia-Pacific take a different approach to encouraging loyalty

PREPAID PRESENTS UNIQUE SERVICE DELIVERY CHALLENGES

  • Prepaid services present charging system challenges
  • Implementing new prepaid strategies means upgrading current OSS/BSS systems for many operators
  • Migration, integration, speed to market, and flexibility top operators' list of challenges for current OSS/BSS implementations

APPENDIX

  • Methodology
  • Further reading
  • Author
  • Ovum Consulting
  • Disclaimer
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