市場調査レポート

走行距離連動型自動車保険市場の動向

Usage-based Insurance: A Market Assessment

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 143058
出版日 ページ情報 英文 38 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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走行距離連動型自動車保険市場の動向 Usage-based Insurance: A Market Assessment
出版日: 2010年12月02日 ページ情報: 英文 38 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

走行距離連動型自動車保険(UBI)の前提は優良運転者を特定し、重大事故を減らすような行動に影響を与えるということであり、保険会社は優良運転者に対し割安の保険料を提供しております。

当レポートでは、走行距離連動型自動車保険市場の概要を分析するとともに、主なUBI導入企業の考察、主要企業が利用するビジネスモデル、UBI市場の促進因子と抑制因子、UBIに必要な技術と通信の要件などについてまとめ、概略下記の構成で取り上げております。

第1章 概要

  • 概要
  • OVUMの見解
  • 主なメッセージ
    • UBIは大数の法則を無効にする
    • UBIプログラムには確固たるモバイル通信が必要
    • UBIの可能性
    • 最適な格付けモデルはない
    • 保険会社はより深く情報ビジネスに関わるようになる見込み

第2章 UBIの状況は多くの産業と同様

  • UBIは従来の自動車保険からの劇的な変化
  • UBI市場は産業の多様なエコシステムを包含する
    • 埋め込みチップやワイヤレス通信がUBIを可能に
  • UBIでの成功の秘訣は産業間の共生と競合
  • UBIに参入する保険会社は世界的に増加している

第3章 適切なGO-TO-MARKET戦略を見つけることが最重要

  • 様々な保険ビジネスモデルが存在するが、どれを選ぶかでUBIプロバイダーへの影響は異なる
    • プリペイドUBIモデル
    • マイレージ/メーターベースのUBIモデル
    • 行動ベースのUBIモデル
    • ロケーションベースのUBIモデル
    • デバイスベースにVAS(付加価値サービス)を加えたモデル
  • 保険会社は主な格付け因子によるメリットとその獲得コストのバランスをとるべき
  • UBI部門の特徴は、市場の潜在性につきる
  • UBIには主に3つの事業形態がある
    • 顧客の信頼によるプラットフォーム
    • パートナーによるプラットフォーム
    • 所有者によるプラットフォーム
  • 保険会社が選べる市場ポジショニングはいくつかある

第4章 UBI市場の促進因子と抑制因子

  • 主な促進因子によりUBIは現実的に
  • UBI導入の抑制因子は文化的慣性と保険会社の不確かさ
  • UBI参入企業は様々規制に対応しなければならない

第5章 UBI市場における技術の重要な役割

  • 全プロセスを支える技術
  • UBIに必須の無線通信
  • UBIプラットフォームには装置、接続性、アプリケーションが必要
  • モバイル事業者はUBIのためにデバイスプラットフォームのパートナーが必要
  • 無線アクセスとデバイスのコストを削減すべき

第6章 提案

  • 保険会社への提案
  • 携帯電話会社への提案
  • 情報技術ベンダーへの提案
  • その他の見解

付録

目次
Product Code: OI00012-004

Abstract

Introduction

The premise of UBI is that it identifies good drivers and influences behavior resulting in fewer or less severe accidents. Insurers charge these drivers lower premiums for improved claims experience. Insurers verify the driver' s behavior wirelessly from a telematics device in the vehicle supported by a robust set of IT solutions.

Features and benefits

  • Assessment of the UBI marketplace.
  • Identification of key UBI ecosystem participants.
  • Discussion of the major business models being used by insurers offering UBI.
  • Discussion of the drivers and inhibitors shaping the UBI marketplace.
  • Discussion of the technology and telecommunications requirements needed to implement and support UBI.

Highlights

UBI premium-setting is based on an individual driver' s behavior and represents a dramatic shift from insurers' use of the law of large numbers. This fragmentation of the risk pool puts insurers on a path towards one-to-one customer interactions and provision of best-of-class customer service.

Your key questions answered

  • What is usage-based insurance?
  • Which insurance companies are offering UBI?
  • What are the opportunities for mobile operators in the UBI marketplace?
  • What are the opportunities for IT firms supporting insurers offering UBI?
  • What are the value propositions and major objectives of key UBI ecosystem players?

Table of Contents

SUMMARY

  • In a nutshell
  • Ovum view
  • Key messages
    • UBI repeals the law of large numbers
    • UBI programs need robust mobile telecommunications
    • UBI is all potential
    • No optimal rating model apparent
    • Insurers will be getting deeper into the information business

THE UBI LANDSCAPE IS AN ECOSYSTEM OF MANY INDUSTRIES

  • UBI is a dramatic shift from traditional automobile insurance
  • The UBI marketplace encompasses a diverse ecosystem of industries
    • Embedded chips and robust wireless telecommunications make UBI possible
  • The essence of success in the UBI ecosystem is coopetition among industries
  • A growing number of insurers worldwide participate in the UBI space

FINDING THE RIGHT GO-TO-MARKET STRATEGY IS CRUCIAL

  • A variety of insurer business models exist, each with its own implications for UBI providers
    • Prepaid UBI models let customers buy blocks of miles
    • Mileage/odometer-based UBI models are relatively inexpensive
    • Behavior-based UBI models provide insurers with the most desirable information
    • Location-based UBI models are desirable, but also controversial
    • Device-based plus VAS models create revenue opportunities
  • Insurers must balance the benefits of key rating factors with the cost of collecting them
  • The UBI space is characterized almost entirely by market potential
  • There are three major operational platforms in the UBI ecosystem
    • Customer trust platforms can help insurers save on UBI operational costs
    • Partner platforms support a variety of UBI business models
    • Ownership platforms give insurers VAS positioning strength
  • There are several market positioning paths available to insurers

DRIVERS AND INHIBITORS SHAPE THE UBI SPACE

  • A host of market drivers could make UBI a reality
  • Inhibitors slowing UBI adoption are centered around cultural inertia and insurer uncertainty
  • UBI participants must manage a wide range of regulations

TECHNOLOGY PLAYS A KEY ROLE IN THE UBI SPACE

  • Technology underpins entire process
  • Wireless communications is critical to UBI
  • UBI platforms require equipment, connectivity, and applications
  • Mobile operators need device platform partners for UBI
  • Wireless access and device costs must come down

RECOMMENDATIONS

  • Recommendations for insurance companies
  • Recommendations for mobile operators
  • Recommendations for information technology vendors
  • Alternative views

APPENDIX

  • Further reading
  • Methodology
  • Definitions
  • Authors
  • Ovum Consulting
  • Disclaimer

FIGURES

  • Figure: UBI marketplace ecosystem
  • Figure: Value propositions and desired outcomes of four key UBI participants
  • Figure: Emerging usage-based insurance business models
  • Figure: Potential exposures and behaviors for rating UBI
  • Figure: Three major UBI operational platforms
  • Figure: In-vehicle device platform and platform players
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