株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

インド国内のCRMアウトソーシング市場における収益

Profiting in the domestic Indian CRM outsourcing market

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 134051
出版日 ページ情報 英文 31 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
インド国内のCRMアウトソーシング市場における収益 Profiting in the domestic Indian CRM outsourcing market
出版日: 2010年08月03日 ページ情報: 英文 31 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

インド国内のCRMアウトソーシング市場は急速に拡大し、ベンダーは今後数年も成長の見込まれるこの市場への参入を大きく主張しています。この戦略的焦点は、近い将来参入予定だった、あるいは既にこの市場で競争をしているコンタクトセンターが直面する事業上の問題を明らかにしています。

当レポートは、インド国内に存在するCRMアウトソーシング市場の商業的チャンスや、今後発生が予想される障害などについて、概略以下の構成で取り上げています。

  • サマリー
  • 影響
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ
  • オフショア・インド:祭のあと
  • 概要
  • 停滞するオフショア・インドCRMアウトソーシングの成長
  • 費用
  • 大衆文化に対するネガティブなイメージ
  • 言葉の制限
  • 距離と時間帯
  • 他の地域の成長
  • 他のBPO/ITサービス機能への焦点
  • インドの国内市場における機会
  • インド国内CRM市場の寸評
  • 全体の市場規模
  • オンショア/オフショア・ソリューション
  • 国内インド市場への攻撃の開始
  • インド国内の成長を好む経済要因
  • インド消費者主義の成長が示すCRMアウトソーシングの市場機会
  • CRMアウトソーシングを導入する用意のあるインドの各産業
  • 通信会社
  • 金融サービス
  • 小売
  • 公共分野
  • 旅行・観光
  • 様々なレベルの収益成長を表す業種別機能
  • 消費者向けサービス
  • マーケティングと売上
  • 技術サポート
  • 債権回収
  • インド国内CRMアウトソーシングの提供が直面する運用上の問題
  • 概要
  • オフショアより低いインプット費用
  • セカンドまたはサード・ティア都市の活用
  • 低価格で価格以上
  • 言語の要件
  • 地域文化への配慮
  • セカンドまたはサード・ティア都市における中間管理専門職の限度
  • 収益性の限界
  • 提言
  • ベンダーへの提言
  • インド国内CRMアウトソーシング市場への攻撃能力の測定
  • 管理の成長を基盤としたCRMアウトソーシング・サービスの販売
  • 多重言語に対応した場所の探索
  • より良いマージンのためセカンドまたはサード・ティア都市の採用
  • 自動化機会の模索
  • 可能な場合はサービス・バンドリングの提携先の捜索
  • 積極的に中間管理スキルの開発
  • 付属資料
  • 関連報告書
  • 調査手法
目次
Product Code: 052577

Abstract

The Indian domestic CRM outsourcing market is expanding rapidly, and vendors are clamoring to get into a market that is expected to continue to grow over the coming years. This strategic focus highlights the main business issues faced by contact center players that are already competing in this market or aim to do so in the near term. We take into account the commercial opportunities that exist in India, as well as the obstacles that may be encountered along the way.

Table of Contents

SUMMARY
Impact
Ovum view
Key messages
OFFSHORE INDIA: THE PARTY’S OVER
Overview
Offshore India CRM outsourcing growth is slowing
Cost
Negative perceptions in popular culture
Language restrictions
Distance and time zones
Growth in alternative locations
Focus on alternate BPO/IT service functions
INDIA’S DOMESTIC MARKET OPPORTUNITY
Indian domestic CRM market snapshot
Overall market size
Onshore/offshore evolution
The time to attack the domestic Indian market has arrived
Economic factors favor Indian domestic growth
Growth of Indian consumerism means CRM outsourcing opportunities
Indian verticals are poised to take on CRM outsourcing
Telco
Financial services
Retail
Public sector
Travel and tourism
Horizontal functions present various levels of revenue growth
Customer service
Marketing and sales
Technical support
Debt collection
OPERATIONAL ISSUES FACING INDIAN DOMESTIC CRM OUTSOURCING DELIVERY
Overview
Lower input costs than offshore
Leveraging second- and third- tier cities
Lower costs, but more of them
Language requirements
Local culture sensitivity
Limited middle management expertise in second- and third-tier cities
Limited profitability
RECOMMENDATIONS
Recommendations for vendors
Determine ability to attack domestic Indian CRM outsourcing market
Sell CRM outsourcing services on the basis of managing growth
Look for sites with multiple language capabilities
Embrace second- and third-tier cities for better margins
Look for automation opportunities
Where possible, look for service bundling partnerships
Aggressively develop middle management skills
APPENDIX
Further reading
Methodology




List of Tables
Table 1: Indian domestic outsourced CRM AP growth, 2009-2015
Table 2: Time zone and travel difference from London
Table 3: Time zone and travel difference from New York
Table 4: Indian offshore outsourced CRM APs, 2009-2015
Table 5: Global mobile telephone adoption ranking - top 10
Table 6: Projected Indian fixed-line expansion, 2008-2014
Table 7: Global Internet user ranking - top 10
Table 8: Indian retail performance, 2004-2009
Table 9: Indian languages ranked by magnitude and percentage of the population
Table 10: Key Indian languages spoken by state






List of Figures
Figure 1: Indian offshore outsourced APs (thousands), 2009-2014
Figure 2: Rupee versus US dollar and UK pound, 2009-2010
Figure 3: Indian domestic outsourced APs, 2009-2010
Figure 4: Indian domestic/offshore split, 2009 and 2015
Figure 5: Indian GDP growth, 2008-2015
Figure 6: Indian GDP growth per capita, 2008-2015
Figure 7: SENSEX versus Dow Jones, 2006-2010
Figure 8: Indian inflation projections, 2008- 2015
Figure 9: Shifts in Indian consumption patterns, 1985-2025
Figure 10: Shifts in Indian discretionary spending patterns, 1985-2025
Figure 11: Indian telephony revenues, 2006-2014
Figure 12: Leading consumer confidence rankings, 1Q10
Figure 13: Internet access points of Indian users, 2006/07
Figure 14: Total Indian ATM transactions using retail bankcards and average transaction value, 2004-2014
Figure 15: Total credit/charge cards in India, 2004-2014
Figure 16: Total contract value of public sector contracts in India, 2002-2010


Back to Top