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市場調査レポート

2009年のビジネス動向:コンタクトセンターのマルチチャネル戦略

2009 Business Trends: multichannel strategies in the contact center

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 115621
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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2009年のビジネス動向:コンタクトセンターのマルチチャネル戦略 2009 Business Trends: multichannel strategies in the contact center
出版日: 2010年01月12日 ページ情報: 英文 61 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートは、200人におよぶコンタクトセンターのマネージャーに対し、IT予算・投資計画・チャネルの優先度などについて質問を行い回答をまとめたもので、人口動態、IT予算の動向、戦略目標・経営目標、マルチチャネルの優先度、ベンダー選択基準という5つのセクションに分けて業界の動向を分析し、図表を含む全61ページにて、概略以下の構成で取り上げています。

目次

  • 調査範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 調査対象の人口動態
  • IT予算の動向
  • 戦略目標および経営目標
  • マルチチャネルの優先度
  • ベンダー選択基準
目次
Product Code: 051820

Abstract

This business trends study is part of Ovum Enterprise’s Customer Interaction Technologies research. A survey was taken, asking 200 contact center managers about their IT budgets, investment plans, and channel priorities.
The study is broken down into five sections. Each section is summarized at the beginning before being shown graphically. The report includes segmentation by region and vertical.

• Section 1 - Demographics: This provides a breakdown of the sample by country, contact center size band, number of employees and vertical market.
• Section 2 - IT budget trends: This covers how IT budgets have changed from 2008 and if enterprises are planning to increase or decrease them in 2010. It also provides information on how enterprises’ IT budgets are split by technology and provider and which positions have the most influence over contact center decision making
• Section 3 - Strategic goals and business objectives: This section indicates enterprises’ key goals and business objectives for 2009 and 2010. It looks at how IT budget trends affect priorities in the contact center.
• Section 4 - Multi-channel priorities: This addresses enterprises’ most used channels, looking at investments in emerging channels such as social media, SMS and video. It includes information on use of web self-service tools, customer surveying and training needs.
• Section 5 - Vendor selection criteria: Enterprises were asked about their key criteria for choosing a multi-channel contact center vendor and hosted services provider.

Table of Contents

• Scope of research 3
• Executive summary 4
• Section 1: Sample demographics 10
• Section 2: IT budget trends 13
• Section 3: Strategic goals and business objectives 21
• Section 4: Multi-channel priorities 32
• Section 5: Vendor selection criteria 55


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