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市場調査レポート

バイオベース化学品の世界市場の考察・機会分析・市場シェア・将来予測

Global Bio-Based Chemicals Market Insights, Opportunity Analysis, Market Shares and Forecast 2016 - 2022

発行 Occams Business Research & Consulting Pvt. Ltd. 商品コード 345632
出版日 ページ情報 英文 140 Pages
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バイオベース化学品の世界市場の考察・機会分析・市場シェア・将来予測 Global Bio-Based Chemicals Market Insights, Opportunity Analysis, Market Shares and Forecast 2016 - 2022
出版日: 2016年03月10日 ページ情報: 英文 140 Pages
概要

当レポートは、バイオベース化学品の世界市場を精査しており、市場成長促進要因、阻害要因、市場機会、市場競争状況等をさまざまな角度から包括的に検証し、現行市場の分析と2015年から2021年までの市場予測を行っており、バイオ化学品の製品別、産業分野別、また地域市場別・主要国別に分類し、各々の分類毎にきめ細かな市場分析と将来予測とを示しています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 市場概要

  • 序論
  • バイオベース化学品の市場動向
    • バイオベース化学品市場の歴史と実績
    • 最近の市場展開
    • バイオベース化学品の将来 (予測分析)
  • 従来の化学品からバイオベース化学品への市場の移行
  • バリューチェーン分析
  • 主要購入基準
    • 価格
    • 入手性
    • 目的
    • 代替品
    • 環境的懸念
  • 戦略的提言
  • 結論

第3章 市場決定要素

  • 市場成長促進要因
  • 市場成長阻害要因
  • 市場機会
  • 課題

第4章 市場分類

  • 製品別市場分類
    • バイオプラスチック
      • 生分解性バイオプラスチック
      • 非生分解性バイオプラスチック
    • バイオ燃料
      • バイオディーゼル
      • エタノール
      • その他のアルコール類
      • バイオガス
      • 合成ガス
      • バイオエーテル
      • 個体バイオマス
    • 工業用化学品
      • コハク酸
      • アルコール類
      • バイオベース染料
      • 乳酸
      • グリセロール
      • アクリル酸
      • その他の化学品
    • 製薬
      • 酵素
      • アミノ酸
      • ビタミンおよび関連化合物
      • 抗生物質
      • その他
    • 食品
      • アルコール飲料
      • その他
    • 農業
      • バイオ肥料
      • バイオ殺虫剤
      • その他

第5章 産業分野分析

  • 有機化学品
    • バイオベース化学品
    • 従来の化学品
  • 無機化学品

第6章 市場競争状況

  • 主要企業分析
  • 主要戦略

第7章 市場シェア分析

第8章 地域市場分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • 他の北米市場
  • 欧州
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • オランダ
    • 他の欧州諸国
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • タイ
    • 韓国
    • インド
    • 他のアジア太平洋諸国
  • その他の地域
    • ラテンアメリカ
    • アフリカ
    • 中東

第9章 主要企業プロファイル

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: CGR-870415

The global bio-based chemical and polymer production (excluding bio-fuels) is currently estimated to be around 50 million tons. Compared to petrochemical based chemicals such as polyethylene, di-acids, diols, etc their use is miniscule but fast growing. Some examples of bio-based chemicals are non-food starch, regenerated cellulose fibers and derivatives, bio PET, Bio PE, PLA, PHA, bio-degradable polyesters, bio-fuels, bio fertilizers, bio enzymes, fatty acids and fermentation products such as ethanol and citric acid.

Key Motivators of Bio-based Chemicals Market

For bio-based chemicals to compete against traditional petrochemicals products in terms of market and growth is definitely not easy. The growth, though slow, is however steady. A strong focus on consumer preference for products that are environment-friendly and bio-degradable and government mandates are helping the bio-based chemicals market to grow. High oil price is further motivating the growth of bio-based chemicals and polymers. The renewable resources of bio-energy and bio-fuels are produced as a result of development of bio-based building blocks (chemicals and polymers) and materials (fibre products, start derivatives, etc).

In addition to those mentioned above, there are a number of other drivers that are impacting the industry positively. These include the need for a global economy that is environmentally, economically and socially sustainable; limited reserves of non-renewable resources such as oil, gas, coal which are expected to reach their peak production; countries that are dependent on other nations for their fuel and energy resources are especially keen to find alternatives that can be commercialized soon; climate change and carbon emissions have resulted in increased focus on producing environment friendly alternatives and the wide use of these bio-based chemicals is also expected to have a positive effect on regional and rural development across global economies.

With the immense focus on the industry and the benefits and incentives provided by the government, there is hardly any doubt regarding its growth. Some of the challenges that are expected to restrict the industry include competition from petrochemicals-based chemicals, quality, consistency and cost of production. Production requires huge amount of investments resulting in slow growth.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market Overview

  • 2.1. Introduction
  • 2.2. Market trends of bio-based chemicals
    • 2.2.1. Bio-based chemical market history and performance
    • 2.2.2. Recent developments
    • 2.2.3. Future of bio-based chemicals (predictive analysis)
  • 2.3. Market shift from conventional chemical to bio-based chemicals
  • 2.4. Value chain analysis
    • 2.4.1. Raw materials
    • 2.4.2. Suppliers
    • 2.4.3. Manufacturers
    • 2.4.4. Distributors
    • 2.4.5. Retailers
    • 2.4.6. End users
  • 2.5. Key buying criteria
    • 2.5.1. Price
    • 2.5.2. Availability
    • 2.5.3. Objectives
    • 2.5.4. Alternatives
    • 2.5.5. Environmental concern
  • 2.6. Strategic recommendations
  • 2.7. Conclusion

3. Market Determinants

  • 3.1. Drivers
  • 3.2. Restraints
  • 3.3. Opportunities
  • 3.4. Challenges

4. Market Segmentation

  • 4.1. Market segmentation by products
    • 4.1.1. Bioplastics
      • 4.1.1.1. Bio-degradable bioplastics
        • 4.1.1.1.1. PLA
        • 4.1.1.1.2. PHA
        • 4.1.1.1.3. Regenerated cellulose
        • 4.1.1.1.4. Bio-degradable polyesters
        • 4.1.1.1.5. Others
      • 4.1.1.2. Non-biodegradable bioplastics
        • 4.1.1.2.1. Bio-PET
        • 4.1.1.2.2. Bio-PE
        • 4.1.1.2.3. Bio-PA
        • 4.1.1.2.4. Others
    • 4.1.2. Bio-fuel
      • 4.1.2.1. Bio-diesel
      • 4.1.2.2. Ethanol
      • 4.1.2.3. Other alcohols
      • 4.1.2.4. Bio-Gas
      • 4.1.2.5. Syngas
      • 4.1.2.6. Bioether
      • 4.1.2.7. Solid biomass
    • 4.1.3. Industrial chemicals
      • 4.1.3.1. Succinic acid
      • 4.1.3.2. Alcohols
      • 4.1.3.3. Bio-based dyes
      • 4.1.3.4. Lactic acid
      • 4.1.3.5. Glycerol
      • 4.1.3.6. Acrylic acid
      • 4.1.3.7. Other chemicals
    • 4.1.4. Pharmaceuticals
      • 4.1.4.1. Enzymes
      • 4.1.4.2. Amino acid
      • 4.1.4.3. Vitamins and related compounds
      • 4.1.4.4. Antibiotics
      • 4.1.4.5. Others
    • 4.1.5. Food products
      • 4.1.5.1. Alcoholic beverages
      • 4.1.5.2. Others
    • 4.1.6. Agriculture
      • 4.1.6.1. Bio-fertilizers
      • 4.1.6.2. Bio-pesticides
      • 4.1.6.3. Others

5. Sector Analysis

  • 5.1. Organic chemicals
    • 5.1.1. Bio-based chemicals
    • 5.1.2. Conventional chemicals
  • 5.2. Inorganic chemicals

6. Competitive Intelligence

  • 6.1. Key company analysis
  • 6.2. Key strategies

7. Market Share Analysis

8. Geography Analysis

  • 8.1. North America
    • 8.1.1. USA
    • 8.1.2. Canada
    • 8.1.3. RoNA (Rest of North America)
  • 8.2. Europe
    • 8.2.1. UK
    • 8.2.2. France
    • 8.2.3. Germany
    • 8.2.4. Italy
    • 8.2.5. Spain
    • 8.2.6. The Netherlands
    • 8.2.7. RoE (Rest of Europe)
  • 8.3. Asia Pacific
    • 8.3.1. China
    • 8.3.2. Japan
    • 8.3.3. Thailand
    • 8.3.4. Korea
    • 8.3.5. India
    • 8.3.6. RoAPac (Rest of APac)
  • 8.4. RoW
    • 8.4.1. Latin America
    • 8.4.2. Africa
    • 8.4.3. Middle East

9. Corporate Profiling

  • 9.1. BioAmber Inc.
  • 9.2. Mitsui & Co., Ltd.
  • 9.3. Myriant Technologies LLC
  • 9.4. BASF AG
  • 9.5. Purac
  • 9.6. Royal DSM
  • 9.7. PTT Global
  • 9.8. Natureworks
  • 9.9. Mitsubishi Chemicals
  • 9.10. Zhejiang Hisun Biomaterials Co., Ltd
  • 9.11. Synbra
  • 9.12. Tenjin
  • 9.13. Metabolix Inc.
  • 9.14. Braskem
  • 9.15. Meredian Inc.
  • 9.16. Indorama Ventures Public Co. Ltd
  • 9.17. Novamont S.P.A
  • 9.18. BlueFire Renewables
  • 9.19. Raizen Energia Participacoes
  • 9.20. Aventine Renewable Energy Holdings
  • 9.21. Australian Renewable Fuels Limited
  • 9.22. Renewable Energy Group
  • 9.23. Solazyme Inc.
  • 9.24. Tianjin GreenBio Materials Co. Ltd
  • 9.25. Shenzhen Ecomann Technology Co. Ltd
  • 9.26. Corbion NV
  • 9.27. Innovia Films Ltd.
  • 9.28. Bioome Technology PLC
  • 9.29. Bio-On SRL
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