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市場調査レポート

モバイルヘルスケアデバイスの世界市場の考察・機会分析・市場シェア・将来予測

Global Mobile Healthcare Device Market Insights, Opportunity Analysis, Market Shares and Forecast 2016 - 2022

発行 Occams Business Research & Consulting Pvt. Ltd. 商品コード 345617
出版日 ページ情報 英文 135 Pages
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モバイルヘルスケアデバイスの世界市場の考察・機会分析・市場シェア・将来予測 Global Mobile Healthcare Device Market Insights, Opportunity Analysis, Market Shares and Forecast 2016 - 2022
出版日: 2016年02月17日 ページ情報: 英文 135 Pages
概要

当レポートは、世界のモバイルヘルスケアデバイス市場を取り上げ、市場成長促進要因、阻害要因、課題、市場機会、市場競争状況等をさまざまな角度から包括的に検証し、現行市場の分析と今後の市場予測を行っています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 市場概要

  • 序論
  • モバイルヘルスケア市場の主要分野
  • 定義
  • 重要な調査結果
    • モバイルヘルスケア技術の進歩
    • 手の届く価格になるか否かが懸念事項
    • 市場におけるイノベーション
    • ライフスタイルに起因する疾病の増加
    • 新興経済圏では未だ手つかずの市場
    • スマートフォンユーザー数の増加
  • 主な購入基準
    • 信頼性
    • 価格
    • ブランド
  • バリューチェーン分析
    • プロダクト管理
    • 製造および設計
    • セールスおよび販路
    • コネクティビティ
    • エンドユーザー/ユーザーインタフェース
  • 戦略的提言
    • 未だ手つかずのアジア市場を開拓すべき
    • 提携や協業戦略が大衆への販路獲得の道
    • 技術が急速に変化を遂げる競争の激しい市場では新技術およびイノベーションが必要
    • コスト意識の高いアジア市場では価格が決定要素となる
    • 認知度が高まればセールスが拡大

第3章 市場の決定要素

  • モバイルヘルスケア市場の市場成長促進要因
    • スマートフォンユーザー数の世界的増加
    • ライフスタイルに起因する疾病の増加
    • 世界的な技術進歩
    • 競争力を維持するためのイノベーション
    • 企業提携によりモバイルヘルスケア市場を拡大
  • モバイルヘルスケア市場の市場成長阻害要因
    • コスト高な治療および製品
    • スマートフォンは全モバイルフォンセールスの39%しか占めていない
    • 信頼性の課題
    • 厳しい法規制政策
  • モバイルヘルスケア市場のビジネス機会
    • コネクテッドデバイス市場およびアプリケーション市場に大きな市場見通しが広がる
    • 革新的技術
  • モバイルヘルスケア市場の課題
    • 医療サービスの不足
    • 包括的なモバイルヘルスケア・ソリューションの不足
    • ライフスタイルに起因する疾病の増加への対処
    • ライフスタイルに起因する疾病の流行

第4章 主要企業分析

  • athenahealth
  • Qualcomm Life
  • Telcare
  • Alivcore
  • Voxiva

第5章 競争力維持のための戦略

  • 企業提携がモバイルヘルスケア市場での最重要戦略
  • イノベーションにより他の競合企業に差をつける
  • 新製品により企業への注目を高める
  • 企業買収で双方の成長を図る
  • 協業を通じてより良いサービスを展開
  • 特許に関する合意

第6章 市場分類

  • SMBG (血糖自己測定)デバイス市場
  • 血圧モニター
  • 神経機能モニター
  • 心機能モニター
  • 睡眠時無呼吸症候群
  • パルスオキシメーター
  • ウェアラブル・モバイルヘルスケアデバイス
  • その他

第7章 地域市場分析

  • 地域および国別成長度パラメータ
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
  • アジア太平洋地域
    • インド
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • その他の地域
    • 南アフリカ

第8章 主要企業プロファイル

  • Qualcommlife
    • 概要
    • 製品ポートフォリオ
    • 戦略的動き
    • SCOT分析
    • 戦略的分析
  • athenahealth
  • Apple
  • Voxiva
  • Telcare
  • Motion Computing
  • AliveCor

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目次
Product Code: HAD-260714

There has been significant progress seen in the mobile healthcare market due to sound and affordable innovative technologies and increase in life style oriented diseases and increase in smartphone users. SMBG, BP monitors, wearable devices and cardiac monitors have been leading the market.

The buying criterion involves reliability, price, quality and brand. The most important aspect of buying in mobile healthcare market is the reliability of the app or device to garner information and take appropriative action. . Mobile healthcare market is growing due to substantial need of patients who are monitored from home.

Companies profiled in this report include

  • 1. Qualcommlife
  • 2. Athenahealth
  • 3. Apple
  • 4. Voxiva
  • 5. Telcare
  • 6. Motion Computing
  • 7. AliveCor

This Occams Research Report covers

  • 1. Historical data
  • 2. Revenue forecasts, growth rates and CAGR upto 2022
  • 3. Industry Analysis
  • 4. Competitive Analysis
  • 5. Key geographic growth data
  • 6. Deep profiles top competitive companies

Table of Contents

Chap 1. Executive Summary

Chap 2. Market Overview

  • 2.1. Introduction
  • 2.2. Major segments in mobile healthcare market
  • 2.3. Definition
  • 2.4. Key findings of the report are given below
    • 2.4.1. Advancement in mobile healthcare technology
    • 2.4.2. Affordability is a concern
    • 2.4.3. Innovation in the market
    • 2.4.4. Increase in lifestyle oriented diseases
    • 2.4.5. Untapped market in developing economies
    • 2.4.6. Increase in smartphone users
  • 2.5. Key Buying Criteria
    • 2.5.1. Reliability
    • 2.5.2. Price
    • 2.5.3. Brands
  • 2.6. Value Chain Analysis
    • 2.6.1. Product Management
    • 2.6.2. Manufacturing & Designing
    • 2.6.3. Sales & Distribution
    • 2.6.4. Connectivity
    • 2.6.5. End User/ User Interface
  • 2.7. Strategic Recommendation
    • 2.7.1. Untapped Asian markets to be explored
    • 2.7.2. Partnership and collaboration enable to reach masses
    • 2.7.3. Technology and Innovation is needed in a competitive market place with rapidly changing technology
    • 2.7.4. Prices can be a deciding factor in a cost conscious Asian market
    • 2.7.5. Awareness drives sales

Chap 3. Market Determinants

  • 3.1. Drivers of mobile healthcare market
    • 3.1.1. Global increase in smartphone users
    • 3.1.2. Global increase in lifestyle oriented diseases
      • 3.1.2.1. Diabetic patients have been increasing globally
      • 3.1.2.2. Complications due to diabetes
      • 3.1.2.3. Cardiovascular and other heart diseases
    • 3.1.3. Technological advancement all over the world
      • 3.1.3.1. Technology and mobile healthcare companies go hand in hand
    • 3.1.4. Innovations to stay competitive
      • 3.1.4.1. Some innovation in recent time
    • 3.1.5. Partnership drives the mobile healthcare market
      • 3.1.5.1. Key partnerships in mobile healthcare market
  • 3.2. Restraints of mobile healthcare market
    • 3.2.1. High cost of treatment and products
      • 3.2.1.1. Expensive mobile healthcare technologies
      • 3.2.1.2. High cost of laboratory tests
      • 3.2.1.3. Lingering diseases to incur more cost
      • 3.2.1.4. Affordability and Cost
        • 3.2.1.4.1. Heart rate monitors-
        • 3.2.1.4.2. Cardiac Event Monitors
        • 3.2.1.4.3. Electrocardiogram Machine
        • 3.2.1.4.4. Blood Pressure Monitors
      • 3.2.2. Smartphone account for only 39% of total mobile sales
      • 3.2.3. Reliability issues
        • 3.2.3.1. Some apps under FDA scanner
      • 3.2.4. Stringent regulatory policies
        • 3.2.4.1. FDA and certain guidelines
    • 3.3. Opportunities in mobile healthcare market
      • 3.3.1. Huge scope in connected device and application market
      • 3.3.2. Innovative technologies
        • 3.3.2.1. Innovative technology adds value to the product
    • 3.4. Challenges of Mobile healthcare market
      • 3.4.1. Lack of healthcare services
      • 3.4.2. Lack of inclusive mobile healthcare solutions
      • 3.4.3. Dealing with increasing lifestyle oriented diseases
      • 3.4.4. Prevalence of lifestyle oriented diseases
        • 3.4.4.1. CVD
        • 3.4.4.2. CHD
        • 3.4.4.3. Hypertension
        • 3.4.4.4. Diabetes
        • 3.4.4.5. Revenue analysis of mobile healthcare market

Chap 4. Key company analysis

  • 4.1. athenahealth
  • 4.2. Qualcomm Life
    • 4.2.1. Platform for Qualcomm Life
  • 4.3. Telcare
  • 4.4. Alivcore
  • 4.5. Voxiva

Chap 5. Strategies to stay competitive

  • 5.1. Partnerships are the primary strategies of mobile healthcare market.
    • 5.1.1. Telcare partners with MCM (Medical Cost Management) solutions
  • 5.2. Innovation gives an edge over other competitors
    • 5.2.1. Innovative approach
  • 5.3. New products focus attention on the company
    • 5.3.1. Launch of a product is an important tool
  • 5.4. Acquisition leads to mutual growth
    • 5.4.1. Acquisition in mobile healthcare market
  • 5.5. Collaboration leads to better services
  • 5.6. Patent settlement
    • 5.6.1. Legal issues of patent settlement
    • 5.6.2. Companies make settlement agreement

Chap 6. Market Segmentation

  • 6.1. SMBG device market
    • 6.1.1. Challenges for SMBG device users
    • 6.1.2. Top brands of SMBG market
      • 6.1.2.1. Telcare blood glucose meter
      • 6.1.2.2. Abbott BGM
  • 6.2. BP monitors
    • 6.2.1. Blood pressure monitors are in demand due to certain drivers
    • 6.2.2. High BP creates opportunity in BP market
    • 6.2.3. Top brands of BP market
      • 6.2.3.1. Omron BP monitors
      • 6.2.3.2. Boots BP monitors
      • 6.2.3.3. iHealth Lab BP monitors
  • 6.3. Neurological monitors
    • 6.3.1. Some brands of neurological monitors
      • 6.3.1.1. Codman
      • 6.3.1.2. Camino
  • 6.4. Cardiac monitor
  • 6.5. Sleep apnea
    • 6.5.1. Sleep Apnea is of two types Obstructive Sleep Apnea (OSA) and Central Sleep Apnea (CSA)
      • 6.5.1.1. Type I- Obstructive sleep apnea (OSA)
      • 6.5.1.2. Type II CSA
  • 6.6. Pulse Oximetry
    • 6.6.1. Top brand of pulse oximeters
      • 6.6.1.1. Nellcor
  • 6.7. Wearable mobile healthcare devices
    • 6.7.1. Heart rate monitor
      • 6.7.1.1. Global increase in heart diseases led to heart rate monitors
      • 6.7.1.2. Opportunity created by technology
      • 6.7.1.3. Brief description of heart rate monitor brands
        • 6.7.1.3.1. Polar heart rate monitor
        • 6.7.1.3.2. Garmin heart rate monitors
        • 6.7.1.3.3. AliveCor heart monitors
        • 6.7.1.3.4. Opportunity created due to fitness conscious individuals
  • 6.8. Others
    • 6.8.1. Mental health devices
    • 6.8.2. Cognitive behavior therapy apps
    • 6.8.3. Other mobile healthcare applications
    • 6.8.4. Top brands in mobile healthcare application market
      • 6.8.4.1. Epocrates providing mobile services
      • 6.8.4.2. Voxiva text for health services

Chap 7. Geographical Analysis

  • 7.1. Geographies and growth parameters by countries
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States (U.S.)
    • 7.2.2. Diabetes in the US
    • 7.2.3. The US regulations (FDA)
  • 7.3. Canada
    • 7.3.1. Disease prevalence in Canada
      • 7.3.1.1. Cardiovascular diseases (CVD)
      • 7.3.1.2. Cancer
      • 7.3.1.3. Diabetes
      • 7.3.1.4. Regulations in Canada
      • 7.3.1.5. Health impact of diabetes
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Regulations regarding medical devices in Europe
    • 7.4.2. Prevalent diseases in Europe
      • 7.4.2.1. United Kingdom (UK)
      • 7.4.2.2. France
      • 7.4.2.3. Germany
  • 7.5. Asia Pacific
    • 7.5.1. India
      • 7.5.1.1. Regulations in India
      • 7.5.1.2. Diseases prevalent in India
        • 7.5.1.2.1. Cancer
        • 7.5.1.2.2. Hepatitis-B
        • 7.5.1.2.3. HIV
        • 7.5.1.2.4. Opportunities in India
    • 7.5.2. China
      • 7.5.2.1. Diseases prevalent in China
        • 7.5.2.1.1. CVD
        • 7.5.2.1.2. Diabetes
        • 7.5.2.1.3. Regulations in China
    • 7.5.3. Japan
      • 7.5.3.1. Regulation in Japan
        • 7.5.3.1.1. Prevalent diseases in Japan
    • 7.5.4. Korea
      • 7.5.4.1. Prevalent diseases in Korea
        • 7.5.4.1.1. Diabetes
        • 7.5.4.1.2. TB most infectious disease in Korea
        • 7.5.4.1.3. Regulation in Korea
    • 7.5.5. Latin America
      • 7.5.5.1. Brazil
        • 7.5.5.1.1. Regulations in Brazil
        • 7.5.5.1.2. Prevalent diseases in Brazil
          • 7.5.5.1.2.1. Obesity
        • 7.5.5.2. Mexico
          • 7.5.5.2.1. Regulations
          • 7.5.5.2.2. Prevalence of diseases in Mexico
    • 7.5.6. Rest of the World
      • 7.5.6.1. South Africa
        • 7.5.6.1.1. Regulations in South Africa
        • 7.5.6.1.2. Diseases prevalent in South Africa

Chap 8. Company Profiling

  • 8.1. Qualcommlife
    • 8.1.1. Overview
    • 8.1.2. Qualcomm Life products portfolio
    • 8.1.3. Strategic Moves
    • 8.1.4. SCOT Analysis
    • 8.1.5. Strategic analysis
  • 8.2. athenahealth
    • 8.2.1. Overview
    • 8.2.2. athenahealth products portfolio
    • 8.2.3. Strategic Moves
    • 8.2.4. SCOT Analysis
    • 8.2.5. Strategic analysis
  • 8.3. Apple
    • 8.3.1. Overview
    • 8.3.2. Apple Products Portfolio
    • 8.3.3. Revenue Analysis
    • 8.3.4. Strategic Moves
    • 8.3.5. SCOT Analysis
    • 8.3.6. Strategic Analysis
  • 8.4. Voxiva
    • 8.4.1. Overview
    • 8.4.2. Voxiva products portfolio
    • 8.4.3. Strategic Moves
    • 8.4.4. SCOT Analysis
    • 8.4.5. Strategic analysis
  • 8.5. Telcare
    • 8.5.1. Overview
    • 8.5.2. Telcare product portfolio
    • 8.5.3. Strategic Moves
    • 8.5.4. SCOT Analysis
    • 8.5.5. Strategic analysis
  • 8.6. Motion Computing
    • 8.6.1. Overview
    • 8.6.2. Apple Products Portfolio
    • 8.6.3. Strategic Moves
    • 8.6.4. SCOT Analysis
    • 8.6.5. Strategic analysis
  • 8.7. AliveCor
    • 8.7.1. Overview
    • 8.7.2. Alivecor products portfolio
    • 8.7.3. Strategic Moves
    • 8.7.4. SCOT Analysis
    • 8.7.5. Strategic analysis
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