表紙:航空衛星通信市場:第11版
市場調査レポート
商品コード
1264789

航空衛星通信市場:第11版

Aeronautical Satcom Markets, 11th Edition

出版日: | 発行: Northern Sky Research, LLC | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
航空衛星通信市場:第11版
出版日: 2023年04月26日
発行: Northern Sky Research, LLC
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

レポートの概要:

航空業界はパンデミックから回復しつつあり、機内の接続とリアルタイムのデータ通信に対する需要が高まっています。 NSRの「航空衛星通信市場、11版」レポートは、市場規模、成長率、主要プレーヤーなど、AERO衛星通信市場の現在および将来の動向の包括的な分析を提供します。

このレポートは、2022 年から 2032 年までのすべての市場セグメントの予測期間をカバーしており、4 つの機体と 5 つの接続タイプごとに市場の詳細な内訳が記載されています。このレベルの詳細により、市場力学を深く理解し、ビジネス戦略に関する十分な情報に基づいた意思決定が可能になります。

FSS および GEO HTS サービスが依然として市場を独占している一方で、Starlink や OneWeb などの NGSO プレーヤーの参入により市場に混乱が生じ始めています。これらのプレーヤーは、従来の航空会社やサービスプロバイダーと契約を結ぶことで、民間航空分野でニッチ市場を切り開いています。

レポートの詳細な分析により、AERO Satcom市場で活動する企業は、新たな動向、成長機会、潜在的な課題を特定することで、時代の先を行くことができます。この知識があれば、企業は製品、サービス、全体的な戦略に関して情報に基づいた意思決定を行うことができます。

NSR の「航空衛星通信市場 第 11」レポートは、 AERO 衛星通信市場での展開を拡大しようとしている企業にとって必読の書です。このレポートは、衛星通信業界の急速に拡大する分野で競争力を維持するために重要な詳細な分析、正確な予測、専門家の洞察を提供します。


主要な質問はこのレポートで解決されますか?

  • 市場は接続技術 (L バンド、Ku バンド、Ka バンド) ごとにどのように分類されますか?
  • ビジネスモデルはどのように進化しているのでしょうか?
  • NGSO プレーヤーはこの市場で成功できるでしょうか?
  • GEO プレイヤーは心配する必要がありますか?
  • 統合は新たな「標準」となるのでしょうか?
  • ESA は「ゲームチェンジャー」となるのでしょうか?

このレポートを購入すべき人:

  • 衛星通信事業者
  • アンテナのメーカーとベンダー
  • 航空会社運営者
  • 投資家と財務関係
  • インターネットサービスプロバイダー

主な特徴:

このレポートの内容:

  • Aero コネクティビティ市場の最新の評価
  • LEO参入者の短期的な影響
  • 新しいネットワークアーキテクチャにおける多軌道端末の役割
  • 4 つの機体タイプにわたる予測:
  • ナローボディ
  • ワイドボディー
  • ビジネスジェット
  • 一般航空および回転翼航空機


レポートのセグメント化:

  • セグメントは 4 つの機体タイプ (ナローボディ、ワイドボディ、ビジネス ジェット、一般航空および回転翼航空機) 別に分割されています
  • 機体タイプ、地域、能力別の予測変数
  • 稼働中のユニット
  • サービス、設備および小売収入
  • 容量の需要
  • 容量別収益
  • ナローボディとワイドボディ別アドレス可能な機体
  • サービスプロバイダーの市場シェア

このレポートに含まれる企業:

Airbus, Alaska Airlines, Anuvu, Boeing, Collins Aerospace, Delta, Embraer, GoGo, Hawaiian Airlines, Honeywell, Inmarsat, Intelsat, Iridium, JSX, OneWeb, Panasonic Avionics Corporation, Satcom Direct, SES, SITA OnAir, ST iDirect, Stellar Blu Solutions, Taqnia Space, Thales, ViaSat, Starlink.

目次

第1章 航空衛星通信:エグゼクティブサマリー

  • 概要
  • 580億米ドルの機会
  • 対応可能な市場
  • 納入数・受注数・受注残
  • RPKの成長・市場シェア:地域別

第2章 主な調査結果

  • 地域の見通し
  • 市場シェア:サマリー
  • 世界の市場シェア
  • 市場シェア:機体別
  • 市場シェアの概要:地域別
  • FSS/HTS接続機体
  • IFCのビジネスモデル
  • 設備価格とARPU

第3章 課題と提言

  • 課題
  • 提言

第4章 付録

  • 世界の予測:概要
  • 対応可能な市場:機体別
  • ワイドボディ:予測
  • ナローボディ:予測
  • ビジネスジェット:予測
  • 一般航空および回転翼機:予測
  • 定義
目次

Report Summary:

The aviation industry is recovering from the pandemic, leading to a rise in demand for in-flight connectivity and real-time data communication. NSR's “Aeronautical Satcom Markets, 11th Edition” report provides a comprehensive analysis of the current and future trends of the AERO Satcom market, including market size, growth rate, and major players.

The report covers the forecast period for all market segments, from 2022 to 2032, with a detailed breakdown of the market by 4 airframes and 5 connectivity types. This level of detail allows for a deep understanding of the market dynamics and informed decision-making about business strategy.

While FSS and GEO HTS services continue to dominate the market, the entry of NGSO players like Starlink and OneWeb is beginning to disrupt the market. These players are carving out a niche for themselves in commercial aviation by signing deals with legacy airlines and service providers.

The report's in-depth analysis enables businesses operating in the AERO Satcom market to stay ahead of the curve by identifying emerging trends, growth opportunities, and potential challenges. With this knowledge, companies can make informed decisions regarding their products, services, and overall strategy.

NSR's “Aeronautical Satcom Markets, 11th Edition” report is a must-read for businesses looking to expand their reach in the AERO Satcom market. The report provides detailed analysis, accurate forecasting, and expert insights, which are crucial for staying competitive in this rapidly expanding sector of the satellite communication industry.


Key questions are answered in this report?

  • How does the market break down by connectivity technology (L-band, Ku-band and Ka-band)?
  • How are business models evolving?
  • Will NGSO players thrive in this market?
  • Should GEO players be worried?
  • Is consolidation the new "norm"?
  • Are ESAs going to be a "game-changer"?

Who Should Purchase this Report:

  • Satellite operators
  • Antenna manufacturers and Vendors
  • Airline operators
  • Investors and Finance relations
  • Internet service providers

Key Features:

Covered in this Report:

  • Updated assessment of the Aero connectivity market
  • Near-term impacts of LEO entrants
  • Role of multi-orbit terminals in new network architectures
  • Forecasts across 4 Airframe types:
  • Narrowbody,
  • Widebody,
  • Business Jets, and
  • General Aviation & Rotorcraft


Report Segmentation:

  • Segments split by 4 airframe types (Narrowbody, widebody, Business Jets, and General Aviation & Rotorcraft)
  • Forecast variables by airframe types, regions, and capacity
  • In-Service Units
  • Service, Equipment and Retail Revenues
  • Capacity Demand
  • Capacity Revenues
  • Addressable Airframes by Narrowbody and Widebody
  • Service Provider Market share

Companies included in this Report:

Airbus, Alaska Airlines, Anuvu, Boeing, Collins Aerospace, Delta, Embraer, GoGo, Hawaiian Airlines, Honeywell, Inmarsat, Intelsat, Iridium, JSX, OneWeb, Panasonic Avionics Corporation, Satcom Direct, SES, SITA OnAir, ST iDirect, Stellar Blu Solutions, Taqnia Space, Thales, ViaSat, Starlink.

Table of Contents

1. Aeronautical SATCOM Executive Summary

  • 1.1. Overview
  • 1.2. A $58 Billion Opportunity
  • 1.3. Addressable Markets
  • 1.4. Deliveries, Orders & Backlog
  • 1.5. RPK Growth and Market Share by Region

2. Key Findings

  • 2.1. Regional Outlook
  • 2.2. Market Share Summary
  • 2.3. Global Market Share
  • 2.4. Market Share By Airframe
  • 2.5. Market Share Summary by Region
  • 2.6. FSS/HTS Connected Airframes
  • 2.7. IFC Business Models
  • 2.8. Equipment Price and ARPU

3. Challenges and Recommendations

  • 3.1. Challenges
  • 3.2. Recommendations

4. Appendix

  • 4.1. Global Forecast At-a-Glance
  • 4.2. Addressable Markets by Airframes
  • 4.3. Widebody Forecast
  • 4.4. Narrowbody Forecast
  • 4.5. Business Jets Forecast
  • 4.6. General Aviation and Rotor Wing Forecast
  • 4.7. Definitions

List of Exhibits

1. Aeronautical SATCOM Executive Summary

  • 1.1. Aeronautical SATCOM Retail Revenue Cumulative Outlook - 2022 to 2032
  • 1.2. Global Aeronautical SATCOM Market Retail Revenue ($B)
  • 1.3. Cumulative Addressable Market by Airframe
  • 1.4. Addressable Market by Region - Commercial Passenger (2022)
  • 1.5. Addressable Market by Airframe (2021&2022) - 000'S
  • 1.6. Addressable Market by Airframe (2022-2032) - 000'S
  • 1.7. Total Orders, Deliveries and Backlog for Airbus and Boeing in 2022
  • 1.8. Total New Passenger Aircraft Orders, 2022-2042
  • 1.9. RPK Market Share by Region (2022-2019)
  • 1.10. RPK Market Share by Year
  • 1.11. RPK Growth by Region (2022-2019)

2. Key Findings

  • 2.1. Regional Outlook
  • 2.2. Market Share Summary
  • 2.3. Global IFC Service Providers Market Share by Revenues, 2022
  • 2.4. Global IFC Service Providers Market Share by In-Service Units, 2022
  • 2.5. Widebody Service Providers Market Share
  • 2.6. Narrowbody Service Providers Market Share
  • 2.7. Business Jets Service Providers Market Share
  • 2.8. Market Share Summary by Region
  • 2.9. FSS/HTS Connected Aircraft by Airframe 2022
  • 2.10. FSS/HTS Connected Aircraft by Airframe 2021
  • 2.11. FSS/HTS Connected Aircraft by Airframe 2022 and 2021
  • 2.12. IFC Business Model by Market Share 2022
  • 2.13. IFC Business Model by Region
  • 2.14. IFC Business Models Market Share 2022 (Connected Aircrafts)
  • 2.15. IFC Business Models Market Share by Region 2022 (Connected Aircrafts)
  • 2.16. IFC Business Models Market Share by Region 2022 (Connected Aircrafts)
  • 2.17. Aeronautical Connectivity Average Revenues per Unit by Airframe, 2022
  • 2.18. Aeronautical Connectivity Equipment Costs by Airframe (USD Thousand, 2022)

4. Appendix

  • 4.1. Global
    • 4.1.1. Global Aeronautical Market Net Increase In-Service Units (2022-2032)
    • 4.1.2. IFC Annual Retail Revenues (USD Billions)
    • 4.1.3. Global Aeronautical Market Capacity Demand
    • 4.1.4. Widebody Addressable Market (000s)
    • 4.1.5. Narrowbody Addressable Market (000s)
    • 4.1.6. Business Jets Addressable Market (000s)
    • 4.1.7. General Aviation & Rotor Wing Addressable Market (000s)
  • 4.2. Widebody
    • 4.2.1. In-Service Units (000s), 2022 to 2032
    • 4.2.2. Retail Revenues (USD Million), 2022 to 2032
    • 4.2.3. Capacity Demand (FSS, GEO-HTS & NGSO)
    • 4.2.4. Cumulative Capacity Revenues (USD Billions), '22 to '32
    • 4.2.5. Capacity Revenues (USD Millions)
    • 4.2.6. Regional In-Service Units (000s), 2022-2032
    • 4.2.7. Regional Retail Revenues (USD Billions), '22 to '32
    • 4.2.8. Regional Retail Revenues (USD Millions)
  • 4.3. Narrowbody
    • 4.3.1. In-Service Units (000s), 2022 to 2032
    • 4.3.2. Retail Revenues (USD Million), 2022 to 2032
    • 4.3.3. Capacity Demand (FSS, GEO-HTS & NGSO)
    • 4.3.4. Cumulative Capacity Revenues (USD Billions), '22 to '32
    • 4.3.5. Capacity Revenues (USD Millions)
    • 4.3.6. Regional In-Service Units (000s), 2022-2032
    • 4.3.7. Regional Retail Revenues (USD Billions), '22 to '32
    • 4.3.8. Regional Retail Revenues (USD Millions)
  • 4.4. Business Jets
    • 4.4.1. In-Service Units (000s), 2022 to 2032
    • 4.4.2. Retail Revenues (USD Million), 2022 to 2032
    • 4.4.3. Capacity Demand (FSS, GEO-HTS & NGSO)
    • 4.4.4. Cumulative Capacity Revenues (USD Billions), '22 to '32
    • 4.4.5. Capacity Revenues (USD Millions)
    • 4.4.6. Regional In-Service Units (000s), 2022-2032
    • 4.4.7. Regional Retail Revenues (USD Billions), '22 to '32
    • 4.4.8. Regional Retail Revenues (USD Millions)
  • 4.5. General Aviation and Rotor Wing
    • 4.5.1. GA & RW L-Band Retail, Wholesale & Total Revenues
    • 4.5.2. GA & RW L-Band In-service units by scenario
    • 4.5.3. GA & RW L-Band Retail & Wholesale ARPU