表紙:サステナビリティの現況 - 米国 (2021年):第19回 消費者考察&動向の年次レポート
市場調査レポート
商品コード
996547

サステナビリティの現況 - 米国 (2021年):第19回 消費者考察&動向の年次レポート

2021 State of Sustainability in America, 19th Annual Consumer Insights & Trends Report

出版日: | 発行: Natural Marketing Institute | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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サステナビリティの現況 - 米国 (2021年):第19回 消費者考察&動向の年次レポート
出版日: 2021年03月18日
発行: Natural Marketing Institute
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、Natural Marketing Instituteがサステナビリティ (持続可能性) 市場の状況について発表した第19回年の米国次報告書であり、持続可能な製品とサービスの市場、それらを使用する消費者、企業行動に対する消費者の期待、および環境と社会の問題に対する態度を測定し、説明しています。さらに、消費者の動機と、より持続可能なライフスタイルとますます一致するようになるために彼らが直面する課題を明らかにします。

目次

米国のサステナビリティ消費者動向データベースの概要

グループの定義

イントロダクション

今日の世界におけるサステナビリティの状況

サステナビリティの動向

研究所のサステナビリティセグメンテーション

  • サステナビリティセグメンテーションの概要
  • サステナビリティセグメンテーションモデルの調査手法
  • 5つの異なるサステナビリティセグメント
  • The LOHAS 消費者プロファイル
  • The NATURALITES 消費者プロファイル
  • The DRIFTERS 消費者プロファイル
  • The CONVENTIONALS 消費者プロファイル
  • The UNCONCERNEDS 消費者プロファイル
  • LOHAS 環境スチュワードとしての消費者
  • サステナビリティプロセスの説明
  • 持続可能な主流の概要
  • リーダーとフォロワーのプロファイル
  • 早期採用プロファイル
  • セグメント全体の人口統計のサマリー

消費者の持続可能な考え方

  • 環境および社会的懸念
  • 環境に対する個人の責任
  • 個人&惑星の健康の相互接続
  • 農薬&化学物質に対する懸念の傾向
  • 環境のために犠牲を払う意欲
  • 再生有機農業への関心
  • 持続可能な行動への参加
  • 地球温暖化傾向への個人的な影響を最小限に抑える
  • 地球温暖化に対する個人の影響に関する世代の認識
  • 「グリーン」で「Eインフォームド」であるという自己認識
  • 年齢層を超えたグリーンリビングの認識
  • 環境への関与に関する驚愕

惑星の状態の認識

  • 消費者の環境問題
  • 1970年代と比較した環境の認識
  • 大気汚染への懸念
  • 土壌中の毒素に関する懸念
  • 水問題への懸念
  • 世界の温暖化への懸念
  • 生物多様性に関連する問題への懸念
  • 生物多様性の低下への懸念
  • 生命を維持する地球の能力に対する懸念
  • COVID-19の発生以来の地球の将来への懸念

持続可能なエンゲージメントに対するCOVID-19の影響

  • パンデミック時の買い物行動
  • パンデミック時の食事の準備
  • Eフレンドリーで持続可能な態度に対するCOVID-19の影響
  • 持続可能な企業への取り組みに対するCOVID-19の影響
  • 廃棄物の生産とリサイクルに対するパンデミックの影響
  • COVID-19による天然物への関心
  • 自己保存行動
  • パンデミック時のEフレンドリーな行動
  • 企業の持続可能なコミットメントの認識
  • 封鎖別環境の「ポジティブ」

廃棄物、リサイクル、プラスチックの問題

  • プラスチック汚染への懸念
  • 非プラスチック代替包装の好み
  • プラスチックの使用量を減らす店舗/レストランの好み
  • 特定の材料のリサイクル頻度
  • カーブサイドリサイクルに関する懐疑論
  • 特定の材料の環境への優しさの評価
  • 詰め替え可能で再利用可能な経済に対する消費者の受容

企業の関与:社会的および環境的視点

  • 社会問題への懸念
  • 社会問題を支援する企業の選好
  • ブランド価値との整合
  • 企業の社会的イニシアチブへの関心
  • COVID-19以降の企業環境イニシアチブに関する懸念
  • 企業の環境イニシアチブへの関心
  • LOHAS消費者の社会的および環境的懸念
  • 地域のイニシアチブに対する企業の支援に対する選好
  • 環境保護のリーダーとして認められている
  • 機関がより多くのことをしたいという願望
  • 環境を保護するための機関への信頼
  • 世代別の環境を保護するための機関への信頼
  • 企業のサステナビリティイニシアチブが試験と購入に与える影響
  • 企業の環境イニシアチブに対する懐疑論
  • 企業の環境イニシアチブを決定するための消費者行動
  • 企業の持続可能なイニシアチブの欠如によるボイコット行動

製品購入に対するサステナビリティの関連性

  • 持続可能な購入に対する消費者の好み
  • サーキュラーエコノミーの消費者受容
  • 製品ライフサイクル全体にわたる環境への影響の削減
  • トレンドの「グリーン」製品を購入したい
  • 消費者製品の化学物質含有量に関する懸念
  • 製品カテゴリー全体の化学モニタリング
  • 製品カテゴリのNaturaおよびE-Friendlyバージョンへの関心の高まり
  • 「ナチュラル」バージョンと「Eフレンドリー」バージョンへの関心
  • 環境製品の使用別認識された犠牲
  • 家庭用クリーニング製品の属性の重要性
  • 家庭用クリーニング製品の属性の重要性の高まり
  • パーソナルケア製品属性の重要度評価
  • パーソナルケア製品属性の重要度の成長
  • ナチュラルまたはオーガニックのパーソナルケア製品の使用
  • 植物ベースの製品の使用
  • 肉の消費量を減らす理由
  • 環境および動物福祉の懸念別肉の削減
  • 食品/飲料属性の重要性の高まり
  • 製品購入における認証の関連性
  • 認証とシールの認識と理解
  • 製品購入意向に対する認証の影響
  • 持続可能な購入への影響の源
  • 環境にやさしい購入の障壁
  • 価格が社会的および環境的志向に与える影響

小売業におけるサステナビリティ

  • 持続可能なショッピング方法の認識:オンラインと店舗
  • COVID-19が実店舗での買い物に与える影響
  • パッケージングとオンライン注文に関する懸念
  • 持続可能なショッピング体験に対する消費者の欲求
  • 「詰め替え可能な」ショッピングへの関心
  • トレンドチャンネルショッピング
  • インターネットサイトショッピング
目次

125 pages of current consumer insights with data and analysis, including charts, graphs, illustrations!

Introduction: 19 Years of Sustainability Marketplace Insights

This report is the nineteenth annual U.S. report Natural Marketing Institute has published on the state of the sustainability market. The report measures and describes the marketplace for sustainable products and services, the consumers who use them, consumers' expectations of corporate behavior, and attitudes toward environmental and social issues. In addition, it uncovers consumer motivations and the challenges they encounter in their pursuit to become increasingly aligned with a more sustainable lifestyle.

In fact, our findings reveal consumers are clearly showing more sophistication within the realm of sustainability - with greater understanding of its breadth, depth, and implications, and they pick the elements that mean the most to them. In this year's research we are finding a heightened awareness and concern over the health of the planet which appears to be causing shifts in consumer behaviors. Instead of adopting environmentally-friendly behaviors for more self-directed and personal benefits, consumers are looking outward to the environment around them and realizing they have to take a bigger part in fixing the ills that are disrupting planetary health.

Even further, the year 2020 introduced a variable into the health landscape which no one could predict. When viewing trends within this report, it is important to note that the current 2020 study was fielded in October of 2020. Therefore, the data collected in 2020, compared to previous years, may reflect changes due to the impact of the COVID-19/Coronavirus pandemic. Many of these changes may be temporary, while some may be permanent shifts in consumers' attitudes and behaviors. However, there appears to be evidence that the <>COVID-19 pandemic may have ignited a stronger conviction towards environmental protection and sustainable behaviors among the population.

In this report, we uncover the insights into what may lie ahead and provide perspective on the trends within the sustainability market from a consumer point of view.

  • How segments within society view sustainability differently and what motivates this differentiation
  • Consumer insights regarding the health of the planet and what issues resonate most
  • The impact of the COVDI-19 pandemic on sustainable attitudes and behaviors
  • Behaviors consumers are adopting to live more sustainably
  • The feasibility of a "circular economy"
  • Consumer attitudes toward plastic and packaging
  • How the iGen generation views the environment and sustainability
  • ...and much more

Table of Contents

U.S. Sustainability Consumer Trends Database Overview

Definitions of Groups

Introduction

Status of Sustainability in Today's World

Trends in Sustainability

The Institute's Sustainability Segmentation

  • Sustainability Segmentation Overview
  • Sustainability Segmentation Model Methodology
  • Five Distinct Sustainability Segments
  • The LOHAS Consumer Profile
  • The NATURALITES Consumer Profile
  • The DRIFTERS Consumer Profile
  • The CONVENTIONALS Consumer Profile
  • The UNCONCERNEDS Consumer Profile
  • LOHAS Consumer as Environmental Steward
  • Sustainability Process Explained
  • Sustainable Mainstream Overview
  • Leader and Followers Profile
  • Early Adoption Profiles
  • Demographic Summary Across Segments

Consumer Sustainable Mindset

  • Environmental and Social Concerns
  • Personal Responsibility for the Environment
  • Interconnection of Personal & Planetary Health
  • Trended Concern Over Pesticides & Chemicals
  • Willingness to Sacrifice for Environment
  • Interest in Regenerative Organic Agriculture
  • Participation in Sustainable Behaviors
  • Minimizing Personal Impact on Global Warming Trended
  • Generational Perceptions of Personal Impact on Global Warming
  • Self Perceptions of Being "Green" and "E-informed"
  • Perceptions of Green Living Across Age Groups
  • Consternation Regarding Environmental Involvement

Perceptions of the State of the Planet

  • Consumers' Environmental Concerns
  • Perceptions of Environment Compared to 1970's
  • Concern about Air Pollution
  • Concern about Toxins in Soil
  • Concern about Water Issues
  • Concern about Global Warming
  • Concern about Issues Related to Biodiversity
  • Concern about the Decrease in Biodiversity
  • Concern Over Earth's Ability to Sustain Life
  • Concern Over Earth's Future Since COVID-19 Outbreak

The Impact of COVID-19 on Sustainable Engagement

  • Shopping Behaviors During the Pandemic
  • Meal Preparation During the Pandemic
  • The Effect of COVID-19 on E-Friendly and Sustainable Attitudes
  • The Effect of COVID-19 on Commitment to Sustainable Companies
  • The Pandemic's Effect on Waste Production & Recycling
  • Interest in Natural Products Due to COVID-19
  • Self Preservation Behaviors
  • E-Friendly Behaviors During the Pandemic
  • Perceptions of Companies' Sustainable Commitment
  • Environmental "Positives" Due to Lockdown

Waste, Recycling and the Plastic Problem

  • Concern About Plastic Pollution
  • Preference for Non-Plastic Alternative Packaging
  • Preference for Stores/Restaurants to Use Less Plastic
  • Recycling Frequency of Specific Materials
  • Skepticism Regarding Curbside Recycling
  • Ratings of Environmental Friendliness of Specific Materials
  • Consumer Acceptance of Refillable and Reusable Economy

Corporate Involvement: A Social and Environmental Perspective

  • Concern for Social Issues
  • Preference for Companies That Support Social Issues
  • Alignment with Brand Values
  • Interest in Companies' Social Initiatives
  • Concern about Companies Environmental Initiative since COVID-19
  • Interest in Companies' Environmental Initiatives
  • Social & Environmental Concerns Among LOHAS Consumers
  • Preference for Companies' Support of Local Initiatives
  • Perceived Leaders of Environmental Protection
  • Desire for Institutions to Do More
  • Trust in Institutions to Protect Environment
  • Trust in Institutions to Protect Environment by Generation
  • Impact of a Company's Sustainability Initiatives on Trial and Purchase
  • Skepticism of Companies' Environmental Initiatives
  • Consumer Actions to Determine Companies' Environmental Initiatives
  • Boycotting Behavior Due to Lack of Companies' Sustainable Initiatives

The Relevance of Sustainability Toward Product Purchase

  • Consumer Preference for Sustainable Purchases
  • Consumer Acceptance of a Circular Economy
  • Reducing Environmental Impact Across Product Life Cycle
  • Desire to Purchase "Green" Products Trended
  • Concern Over Chemical Content in Consumer Products
  • Chemical Monitoring Across Product Categories
  • Growth in Interest of Natura and E-Friendly Versions of Product Categories
  • Interest in "Natural" vs. "E-Friendly" Versions
  • Perceived Sacrifices of Environmental Product Use
  • Importance of Household Cleaning Product Attributes
  • Growth in Importance of Household Cleaning Product Attributes
  • Importance Ratings of Personal Care Product Attributes
  • Growth in Importance Ratings of Personal Care Product Attributes
  • Use of Natural or Organic Personal Care Products
  • Use of Plant-Based Products
  • Reasons for Reduction in Meat Consumption
  • Meat Reduction Due to Environmental and Animal Welfare Concerns
  • Growth in Importance of Food/Beverage Attributes
  • Relevance of Certifications on Product Purchase
  • Recognition and Understanding of Certifications & Seals
  • Impact of Certifications on Product Purchase Intent
  • Sources of Influence on Sustainable Purchase
  • Barriers to Environmentally-Friendly Purchase
  • Impact of Price on Social and Environmental Orientation

Sustainability in Retail

  • Perceptions of Sustainable Shopping Methods: Online vs. Stores
  • Impact of COVID-19 on Brick & Mortar Shopping
  • Concern About Packaging and Online Ordering
  • Consumer Desire for Sustainable Shopping Experience
  • Interest in "Refillable" Shopping
  • Trended Channel Shopping
  • Internet Site Shopping