表紙:米国の健康・ウェルネス志向:消費者分析 (2021年)
市場調査レポート
商品コード
996546

米国の健康・ウェルネス志向:消費者分析 (2021年)

2021 Health & Wellness Trends in America, 21st Edition Consumer Report

出版日: | 発行: Natural Marketing Institute | ページ情報: 英文 146 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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米国の健康・ウェルネス志向:消費者分析 (2021年)
出版日: 2021年03月18日
発行: Natural Marketing Institute
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、米国の消費者の健康・ウェルネス志向の現状と、消費・ショッピング行動への影響 (過去1年間の変化) について分析し、消費者の属性や行動パターン、昨今の消費者の態度とその変化 - 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) による影響など -、eコマース/オンライン配送の活用状況、環境保護/持続可能性への意識、疾患予防・体調管理・食習慣 (代替食) に関する具体的な選択と行動、ショッピング行動への考え方や行動変化、といった情報を取りまとめてお送りいたします。

目次

データベースの概要

当レポートで使用されるその他のデータベース

グループの定義

イントロダクション

概要とエグゼクティブサマリー

健康・ウェルネス消費者の内訳

  • 母集団内の5つの異なるセグメント
  • スナップショット:健康志向者 (WELL BEINGS)
  • スナップショット:美食志向者 (FOOD ACTIVE)
  • スナップショット:投機主義者 (MAGIC BULLETS)
  • スナップショット:日和見主義者 (FENCE SITTERS)
  • スナップショット:快楽主義者 (EAT, DRINK & BE MERRYS)
  • 時間の経過に伴うセグメント構成の変化
  • セグメントの世代構成
  • インフルエンサーとブランド使用のバリエーション
  • 健康志向者の概要
  • 美食主義者の概要
  • 投機主義者の概要
  • 日和見主義者の概要
  • 快楽主義者の概要
  • 健康志向者のリーダーグループの出現
  • 健康的なライフスタイルを維持するための要因:リーダーとフォロワー
  • 影響力のある行動:リーダーとフォロワー
  • セグメント間の早期採用行動
  • 健康志向者の人口統計プロファイル
  • 健康志向者のリーダーとフォロワー:人口統計プロファイル

健康情勢の変化

  • 健康的なライフスタイルを送ることの重要性
  • 健康法の模索
  • 健康意識に対するCOVID-19の影響
  • 健康に対する個人的責任
  • 健康状態に対するCOVID-19の影響
  • 健康に対するCOVID-19の正と負の効果
  • 環境と持続可能な関与に対するCOVID-19の影響
  • 個人と「惑星の健康」のつながり
  • 健康的なライフスタイルを維持する方法
  • 健康を維持するための個人的な方法
  • 栄養価の高い食品を摂取することの重要性
  • 健康的な食事と栄養に関する態度
  • 健康的な食事の課題
  • COVID-19中の健康食品の選択
  • 食品選択に対する味の関連性
  • サプリメントの重要性
  • COVID-19によるサプリメントの使用
  • 体重の維持と運動の重要性
  • COVID-19の体重増加/減少への影響
  • COVID-19の運動頻度への影響
  • 健康維持における感情的要因の重要性
  • COVID-19の感情的な幸福への影響
  • 年齢別のアルコール消費量
  • 年齢別のタバコの使用量

健康問題の管理

  • 消費者の体調管理方法
  • 体調管理市場の成長
  • 世代別の体調管理
  • 睡眠と認知の管理
  • ストレス、不安、うつ病の管理
  • ストレス/不安管理における体調管理
  • 免疫問題の管理
  • 免疫力を高める製品に対する態度
  • 体内炎症の管理
  • 免疫管理者における体調管理
  • デトックスの重要性
  • 消化器管理における体調管理
  • 疾患予防に関する懸念
  • 疾患予防に関する懸念:男女別
  • 疾患予防に関する懸念:症状別
  • 遠隔医療の使用
  • 代替医療への欲求
  • 代替医療への医師の関与に対する態度

栄養選択の促進要因

  • ブランド・ロイヤルティー
  • ブランド選択に対するCOVID-19の影響
  • ストアブランドの認識
  • 食品の選択に対するラベルの影響
  • 健康製品と天然製品の影響力
  • クリーンラベルの設定
  • 特定成分のラベルモニタリング
  • 食事療法における特定成分への欲求
  • 食事療法で特定の成分を避けたいという願望
  • 甘味料のモニタリング
  • 化学物質含有量のモニタリング
  • 成人向け食品への欲求
  • 有機食品/飲料の利用状況
  • ストアブランドの有機食品/飲料の利用状況
  • 代替食品/飲料カテゴリーの利用量の増加率

代替食品の普及浸透

  • 調理に対するCOVID-19の影響
  • 宅配サービスの利用
  • 家庭で調理された食事の数
  • 食事配達サービスのユーザー数:統計データ
  • 食事配達サービスのユーザーが実践している特定の食事
  • 食品購入決定の重要な属性:主要因
  • 食品購入決定の重要な属性:副要因
  • 食品属性の重要性の高まり
  • 持続可能で再生可能な農業の重要性
  • エコフレンドリーで持続可能な食品種類の使用
  • ベジタリアン食の順守
  • 動物性肉製品の消費量の削減
  • 動物性肉製品の削減の理由
  • 植物ベース肉製品を購入する可能性
  • 派生した重要性の説明
  • 食品/飲料属性:派生した重要性
  • 植物性肉製品:主な影響力と隠れた機会

製品購入に対する持続可能性の影響

  • ショッピング方法の環境への配慮の認識
  • COVID-19によるオンラインショッピングの増加
  • オンラインショッピングに伴う無駄の心配
  • レストランや食料品店でのプラスチック使用量の削減への要望
  • プラスチック以外のパッケージの好み
  • COVID-19に伴う、企業の持続可能性への取り組みの認識
  • 持続可能な選択に対するCOVID-19の影響
  • 持続可能なスタンスに基づいた企業との連携
  • 持続可能なスタンスに基づいた企業との連携:人口構造別
  • 循環経済への理解
  • 持続可能でエコフレンドリーな行動への関与
  • 詰め替え可能な買い物への欲求
  • 小売業者の選択に関する持続可能なイニシアチブの影響
  • 持続可能なイニシアチブ:企業への影響
  • ボイコット行動
  • 買い物行動のシフト
  • 過去30日間の食料品の買い物の頻度
  • 食料品の買い物に対する態度
  • COVID-19による、食料品店への訪問の障壁
  • 食料品店からのオンライン注文
  • 過去・今後の食料品の買い物の種類
  • 過去・今後の食料品の買い物の種類:年齢層別
  • 次の6か月の買い物行動
  • ショッピング方法全体での属性の重要性
  • ショッピング方法全体での属性の重要性:年齢層別
  • 食料品の買い物に際してのIT技術の利用
  • 企業の問題解決方法への成功
  • 店内アソシエイトへの期待
  • オムニチャネルショッピングの関連性
目次

146 pages of current consumer insights with data and analysis, including charts, graphs, illustrations!

INTRODUCTION

Natural Marketing Institute is pleased to present its 2021 Health and Wellness in America, Consumer Insights and Trends Report. This report, now in its 21st year, provides insights into how today's consumer is confronting their own health and wellness, uncovers factors that are creating health challenges, and reveals underlying dynamics that help to provide a glimpse into what lies ahead.

The year 2020 introduced a variable into the health landscape which no one could predict. When viewing trends within this report, it is important to note that the current 2020 study was fielded in December of 2020. Therefore, the data collected in 2020, compared to previous years, may reflect changes due to the impact of the COVID-19/Coronavirus pandemic. Many of these changes may be permanent shifts in consumers' attitudes, while some may be temporary.

This report reveals which shifts may have staying power and how the events of the past year have altered consumer, industry and retailer perspectives. In addition, it provides a comprehensive overview of where the current health & wellness marketplace stands and uncovers emerging opportunities in this ever-evolving market.

A glimpse into the report:

  • Segment profiles highlighting the mainstreaming of health and wellness and the emergence of new health leaders
  • Emerging immunity opportunities
  • The future of e-commerce/online ordering
  • The growing role of sustainability toward product purchase
  • The new shifts in shopping patterns
  • The effect of COVID-19 on consumer behavior
  • Plus much more....

Table of Contents

Database Overview

Other Databases Used in Report

Definitions of Groups

Introduction

Overview and Executive Summary

NMI's Health & Wellness Consumer Segments

  • Five Distinct Segments within the Population
  • Snapshot: WELL BEINGS
  • Snapshot: FOOD ACTIVES
  • Snapshot: MAGIC BULLETS
  • Snapshot: FENCE SITTERS
  • Snapshot: EAT, DRINK & BE MERRYS
  • Changing Segment Composition Over Time
  • Generational Composition of Segments
  • Variations in Influencers and Brand Use
  • WELL BEINGS Overview
  • FOOD ACTIVES Overview
  • MAGIC BULLETS Overview
  • FENCE SITTERS Overview
  • EAT, DRINK & BE MERRYS Overview
  • Emergence of a WELL BEING Leader Group
  • Factors in Maintaining a Healthy Lifestyle: Leaders and Followers
  • Influencing Behaviors: Leaders and Followers
  • Early Adoption Behaviors across Segments
  • Demographic Profile of Health & Wellness Segments
  • Demographic Profile of WELL BEING Leaders and Followers

The Changing Health Landscape

  • Importance of Leading a Healthy Lifestyle
  • Search for Self Care Methods
  • Effect of COVID-19 on Health Conscientiousness
  • Personal Responsibility for Health
  • Effect of COVID-19 on State of Health
  • Positive and Negative Effects of COVID-19 on Health
  • Effect of COVID-19 on Environmental and Sustainable Involvement
  • Connection of Personal and Planetary Health
  • Methods to Maintain a Healthy Lifestyle
  • Personal Methods of Maintaining Health
  • Importance of Consuming Nutritious Foods
  • Attitudes Regarding Healthy Eating and Nutrition
  • Challenges of Eating Healthy
  • Healthy Food Choices During COVID-19
  • Relevance of Taste Toward Food Choice
  • Importance of Supplementation
  • Supplement Use Due to COVID-19
  • Importance of Weight Maintenance and Exercise
  • COVID-19 Effect on Weight Gain or Loss
  • COVID-19 Effect on Exercise Frequency
  • Importance of Emotional Factors on Health Maintenance
  • COVID-19 Effect on Emotional Well-Being
  • Alcohol Consumption across Age Groups
  • Tobacco Use across Age Groups

Management of Health Issues

  • Condition Management among Population
  • Growth of Condition Management
  • Condition Management across Generations
  • Management of Sleep and Cognition
  • Management of Stress, Anxiety and Depression
  • Condition Management among Stress/Anxiety Managers
  • Management of Immune Issues
  • Attitudes Toward Products That Boost Immunity
  • Management of Inflammation in the Body
  • Condition Management among Immune Managers
  • Importance of Detoxifying the Body
  • Condition Management among Digestive Managers
  • Concern about Condition Prevention
  • Concern about Condition Prevention across Gender
  • Growth in Concern across Conditions
  • Use of Telemedicine
  • Desire for Alternative Healthcare
  • Attitudes Toward Doctor Involvement in Alternative Healthcare

Drivers of Nutritional Choice

  • Brand Loyalty
  • Effect of COVID-19 on Brand Choice
  • Perceptions of Store Brands
  • Impact of the Label on Food Choice
  • Influencers of Healthy and Natural Products
  • Preference for Clean Label
  • Label Monitoring of Specific Ingredients
  • Desire for Specific Ingredients in Diet
  • Desire to Avoid Specific Ingredients in Diet
  • Sweetener Monitoring
  • Monitoring Chemical Content
  • Desire for Less Adulterated Foods
  • Use of Organic Foods/Beverages
  • Use of Store Brand Organic Foods/Beverages
  • Growth in Use of Alternative Food/Beverage Categories

Alternative Progression

  • Impact of COVID-19 on Meal Preparation
  • Use of Home Meal Delivery Services
  • Number of Meals Made at Home
  • Demographic Profile of Meal Delivery Service Users
  • Specific Diets Followed by Meal Delivery Service Users
  • Important Attributes Toward Food Purchase Decision: Tier 1
  • Important Attributes Toward Food Purchase Decision: Tier 2
  • Growth in Importance of Food Attributes
  • Importance of Sustainable and Regenerative Agriculture
  • Use of E-Friendly and Sustainable Food Types
  • Adherence to a Vegetarian Diet
  • Reduction in Animal-Based Meat Consumption
  • Reasons for Animal-Based Meat Reduction
  • Likelihood to Purchase Plant-Based Meat Products
  • Derived Importance Explanation
  • Derived Importance Quadrant of Important Food/Beverage Attributes
  • Key Influencers and Hidden Opportunities of Plant-Based Meat Products

The Impact of Sustainability on Product Purchase

  • Perceptions of Environmental Friendliness of Shopping Methods
  • Increase in Online Shopping due to COVID-19
  • Concern about Wastefulness due to Online Shopping
  • Desire for Lower Plastic Use by Restaurants and Grocery Stores
  • Preference for Other Packaging Besides Plastic
  • Perception of Companies Sustainability Efforts due to COVID-19
  • Impact of COVID-19 on Sustainable Choice
  • Aligning with Companies Based on Their Sustainable Stance
  • Aligning with Companies Based on Their Sustainable Stance by Demographics
  • Understanding of a Circular Economy
  • Involvement with Sustainable and E-Friendly Behaviors
  • Desire for Refillable Shopping
  • Impact of Sustainable Initiatives Toward Retailer Choice
  • Impact of a Company's Sustainable Initiatives
  • Boycotting Behavior
  • Shopping Shifts
  • Frequency of Grocery Shopping in Past 30 Days
  • Attitudes Toward Grocery Shopping
  • Barriers to Visiting a Grocery Store due to COVID-19
  • Online Ordering from a Grocery Store
  • Type of Grocery Shopping in Past and Future
  • Type of Grocery Shopping in Past and Future by Age Groups
  • Shopping Behavior in Next 6 Months
  • Importance of Attributes Across Shopping Methods
  • Importance of Attributes Across Shopping Methods by Age Groups
  • Use of Technology for Grocery Shopping
  • Preference in Method to Solve an Issue with a Company
  • Expectations of In-Store Associates
  • The Relevance of Omnichannel Shopping