市場調査レポート

オーガニック消費者の次の波に乗る:子供のいる家庭

Engaging the Next Wave of Organic Consumers: Families with Kids

発行 Natural Marketing Institute 商品コード 256969
出版日 ページ情報 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
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オーガニック消費者の次の波に乗る:子供のいる家庭 Engaging the Next Wave of Organic Consumers: Families with Kids
出版日: 2012年08月31日 ページ情報: 英文 75 Pages
概要

当レポートでは、オーガニック消費者の子供を持つ世帯を対象に調査し、オーガニック製品が生活にどのように適合しているか、メリットと避けるべき事柄の理解、「健康的な」食品の提供に対する代償、恐れ・誤解・疑問などについてまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

プロジェクト概要&フェーズ

エグゼクティブサマリー

データマイニング調査結果

  • オーガニックセグメントの規模
  • 世代別内訳
  • 健康・セグメントの規模
  • 子供がいる家庭の世代別内訳
  • オーガニック利用を始めた理由
  • オーガニック関連属性
  • 子供を持つことは消費者の消費関心事をどう変化させるか
  • GMOの回避
  • 月あたりの支出
  • USDA認定オーガニックシールの認識と理解

ベビーフードに対する親の意見

  • オンラインコミュニティの一語一句
  • ホルモンに対する消費者の悪い認識
  • オーガニックのメッセージを強調する重要性

家庭に届くオーガニックのメッセージ

  • 主要メッセージ分析の促進因子

メッセージ分析:マクロ

  • 試すことを促すのに効果的なメッセージ
  • メッセージングを通して消費者の考え方を変える
  • ポジティブなメッセージの感情的な意味合い
  • 情報と事実が購入を促進
  • メッセージを通して消費者と話す
  • 子供のいる世帯をターゲットにする
  • 子供がメッセージのアピールに与える影響
  • 選択の側面
  • メッセージが将来の購入意思に与える影響

テスト済みメッセージ&結果

  • マクロ・フルーツ&野菜(冷凍、缶詰、ドライ)・生鮮食品

調査手法

目次

Abstract

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Summary

Engaging the Next Wave of Organic Consumers: Families with Kids provides specific insights pertaining to what consumers are feeding their children.


Report highlights include:

  • How organic products fit into their lives
  • Known benefits and specific things avoided
  • Trade-offs for providing "healthy" food for their families
  • Fears, Misunderstandings and Questions

This in-depth report provides key category-specific detail to support product development, brand launch and extension, as well as repositioning with the confidence you need to hit the right message notes with this key target market. Households with children in the 0-to-2 and 3-to-5 age groups are given added emphasis throughout the report. Capturing the youngest consumers multiplies the lifetime value of your brands.

Table of Contents

  • Project Overview & Phases
  • Executive Summary
  • Organic Mindset of Households with Children
  • Balancing Benefits, Convenience, and Cost
  • Message Positioning Insight
  • Data-Mining Findings (2011 HWTD)
  • Organic Segmentation Sizing
  • Generational Breakout
  • Health and Segmentation Sizing
  • Generational Breakout of Households with Children
  • Segments of Households with Children
  • Reasons for Initiating Organic Use
  • Organic Attribute Association
  • How Having Children Changes Consumer Consumption Concerns
  • GMO Avoidance
  • Monthly Spending
  • Recognition and Understanding of the USDA Certified Organic Seal
  • Parents Comment on Baby Food
  • Online Community Verbatim
  • Consumer Negative Perception About Hormones
  • Importance of Stressing Organic Messages
  • Organic Messaging that Reaches Families
  • Key Message Insight Drivers
  • Message Insights: Macro
  • Influential Messages to Drive Trial
  • Changing the Consumer Mindset Through Messaging
  • Emotional Implications of Positive Messaging
  • Information and Facts Drive Purchase
  • Speaking to the Consumer Through Messaging
  • Targeting Households with Children
  • Children's Impact on the Appeal of Messages
  • Dimensions of Choice
  • Message Impact on Future Purchase Intent
  • Messages Tested & Results
  • Macro, Fruits and Vegetables (Frozen, Canned, Dried) and Fresh Produce
  • Research Methodology
  • U.S. Market, Four-Phase Study:
  • Data Mining (13 Years of Syndicated Survey Research)
  • In-home Ethnographies
  • Eight- Week Online Community
  • Quantitative Survey Research by Product Category
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