表紙:サプリメント/OTC/処方薬の消費者動向および洞察(2021年)第9版
市場調査レポート
商品コード
1007530

サプリメント/OTC/処方薬の消費者動向および洞察(2021年)第9版

2021 Supplements/OTC/Rx Consumer Trends & Insights Report, 9th Edition

出版日: | 発行: Natural Marketing Institute | ページ情報: 英文 133 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=111.41円
サプリメント/OTC/処方薬の消費者動向および洞察(2021年)第9版
出版日: 2021年05月25日
発行: Natural Marketing Institute
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートは、サプリメント/OTC/処方薬の消費者動向および洞察について書かれており、セグメントの統計、サプリメントの使用に対するCOVID-19パンデミックの影響、免疫と消化器の健康を取り巻く新たな動向と機会、パーソナライズされたサプリメントへの需要などの情報を提供しています。

目次

データベースの概要

グループの定義

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

動向と機会

5つの消費者セグメント

  • 消費者セグメンテーション調査手法
  • セグメントの概要
  • WELL BEINGS のスナップショット
  • FOOD ACTIVESのスナップショット
  • MAGIC BULLETSのスナップショット
  • FENCE SITTERSのスナップショット
  • EAT, DRINK & BE MERRYSのスナップショット
  • サプリメントユーザーグループのセグメント構成
  • 健康管理のためのサプリメントのセグメント使用
  • セグメントの人口統計プロファイル

サプリメントの概要

  • 健康のためのサプリメントの重要性
  • 食事の健康保証のための補足
  • サプリメントユーザーグループの規模
  • サプリメントユーザーグループの成長動向
  • ユーザーグループの人口統計構成動向
  • 世帯員のサプリメントの使用状況
  • サプリメントカテゴリーの使用動向
  • サプリメントカテゴリーの詳細な使用動向
  • ライト、ミディアム、ヘビーユーザー規模の動向
  • 使用量が増える理由
  • 使用量が減少する理由
  • サプリメントの将来の使用
  • トレンドサプリメント支出
  • サプリメントの有効性と安全性の評価
  • サプリメントを使用する際の問題
  • 失効したユーザーと非ユーザーの間で使用されない理由
  • サプリメント開始のインフルエンサー

特定のサプリメントの使用

  • 栄養素の欠乏の認識
  • 過去30日間の特定のサプリメントの使用-Tier1
  • 過去30日間の特定のサプリメントの使用-Tier2
  • 世代を超えた特定のサプリメントの使用
  • サプリメントの使用動向-過去5年間
  • 指標:亜鉛の使用
  • 指標:酸化防止剤の使用
  • 指標:コラーゲンの使用
  • 指標:CBD/ヘンプオイルの使用の使用

健康状態の管理

  • 状態管理のためにサプリメントを使用する可能性-一流
  • 状態管理のためにサプリメントを使用する可能性-二流
  • 状態管理のためにサプリメントを使用する可能性-動向
  • 現在の状態管理
  • 状態管理の成長
  • 痛みの問題の管理
  • 条件の管理に使用される方法-Tier1
  • 条件の管理に使用される方法-Tier2
  • 状態管理のための空白の機会
  • 条件固有のサプリメント使用の増加
  • ブルーライトの機会
  • 炎症の機会
  • 感情的な問題の機会
  • 美容の市場機会
  • スポーツ/栄養の使用
  • 状態予防に関する懸念
  • 状態予防に関する懸念の高まり
  • 状態の防止と管理に関する懸念
  • 管理のためのサプリメントの有効性の認識
  • 知覚される有効性の成長
  • 象限分析:有効性と予防に対する懸念
  • 象限分析別明らかにされた市場機会

COVID-19&免疫

  • COVID-19による家族の健康への懸念
  • COVID-19によるサプリメント使用の変更
  • 免疫とインフルエンザのためのサプリメントの使用
  • 免疫に対する栄養素の有効性の評価
  • 免疫、インフルエンザ、COVID-19に使用されるサプリメント
  • COVID-19感情状態への影響
  • 免疫管理者間の状態管理

ミクロビオームの重要性

  • ミクロビオームの認識された重要性
  • 消化器系の問題に対するサプリメントの使用
  • 消化サプリメントを使用する理由
  • 消化サプリメントのトレンド使用
  • プロバイオティクスとプレバイオティクスの使用
  • プロバイオティクス/プレバイオティクスユーザーの人口統計プロファイル
  • 消化器系の問題の管理
  • 消化器系の問題の管理方法
  • 消化器系マネージャー間の状態管理
  • 状態管理のためのプロバイオティクスの使用
  • プロバイオティクス/プレバイオティクスユーザー間のサプリメント属性の重要性

補足コンテンツ、フォーマット、ソーシング

  • サプリメントユーザー間の属性の重要性-Tier1
  • サプリメントユーザー間の属性の重要性-Tier2
  • 属性の重要性の増大
  • 世代を超えた属性の重要性
  • サプリメントフォーマット設定
  • 持続可能な調達の好みとCOVID-19
  • 植物ベース&ベジタリアンの好み
  • 虚偽の成分クレームに対する懸念

サプリメント使用の影響力

  • サプリメント購入の影響力の源
  • 世代間のサプリメント購入の影響力の源
  • 医師とのサプリメントディスカッション
  • 認定認定
  • 購入に向けた認証の価値
  • バイオアベイラビリティの関連性
  • パーソナライズされたサプリメントへの欲求
  • プレミアム価格に影響を与える要因
  • ブランドロイヤルティと価格

サプリメント購入行動

  • サプリメントチャンネルショッピング
  • 買い物客タイプの人口統計
  • チャネル間での支出
  • ストアブランドサプリメントとナショナルブランド

OTC&処方薬

  • 過去6か月に使用されたOTC製品
  • OTC使用の成長
  • 条件管理者別OTCの使用
  • 市販薬に関する懸念
  • 世代を超えたOTCへの支出の動向
  • 処方薬が使用された条件
  • 状態管理のための処方薬の使用の増加
  • 処方薬に関する懸念
  • 状態管理者別処方薬の使用
  • 世代を超えた処方薬への支出の動向
目次

INTRODUCTION SUMMARY

Natural Marketing Institute® is pleased to present its 2021 Supplements/OTC/Rx Consumer Trends Report. The Institute has been tracking supplement usage for the past 15 years. It is our aim to provide you with the most recent and updated information on how consumers are thinking and behaving with regards to supplements, prescription and over-the-counter medications. This comprehensive report also seeks to provide insights into how today's consumer is confronting their own health and wellness. In addition, it uncovers the health challenges consumers encounter and how their behaviors and attitudes surrounding supplement usage have transformed, adjusted, and realigned over the past decade in response to the ever-changing and uncertain world.

The year 2020 introduced a variable into the health landscape which no one could predict. When viewing trends within this report, it is important to note that the current 2020 study was fielded in September of 2020. Therefore, the data collected in 2020, compared to previous years, may reflect changes due to the impact of the COVID-19/Coronavirus pandemic. Many of these changes may be permanent shifts in consumers' attitudes, some may be temporary.

In this report, it is our aim to provide the insights into what may lie ahead and provide perspective on the trends within the supplement industry from a consumer point of view.

Some of the topics covered in the report:

  • The impact of the COVID-19 pandemic on supplement use
  • Emerging trends and opportunities surrounding immunity and digestive health
  • White space opportunities for supplements and condition management
  • Issues Supplement Users encounter when using supplements
  • Desire for personalized supplementation
  • Importance ratings of supplement attributes
  • Willingness to pay a premium for certain supplement attributes
  • Plus many others...

SUPPLEMENTS/OTC/RX DATABASE (SORD) & REPORT METHODOLOGY

  • Most comprehensive data and robust data collection vehicle available which examines the intersection of dietary supplements, OTC, and pharmaceuticals
  • Ongoing consumer research among U.S. general population adults
  • Nationally representative sample of the U. S. population statistically valid at 95% confidence level to +/- 1.2%
  • Research previously conducted and trended in USA in 2006, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2018
  • 2020 research was conducted among 2,000 general population consumers and conducted in 4th quarter 2020
  • Conducted via on-line methodology
  • Trended research also conducted globally in 13 countries

Table of Contents

Database Overview

Definitions of Groups

Introduction

Executive Summary

Trends & Opportunities

Five Consumer Segments

  • The Institute's Consumer Segmentation Methodology
  • Segment Overview
  • WELL BEINGS Snapshot
  • FOOD ACTIVES Snapshot
  • MAGIC BULLETS Snapshot
  • FENCE SITTERS Snapshot
  • EAT, DRINK & BE MERRYS Snapshot
  • Segment Composition of Supplement User Groups
  • Segment Use of Supplements to Manage Health
  • Demographic Profile of Segments

Supplement Overview

  • Importance of Supplementation for Health
  • Supplementation for Dietary Health Assurance
  • Size of Supplement User Groups
  • Trended Growth of Supplement User Groups
  • Trended Demographic Composition of User Groups
  • Household Member Usage of Supplements
  • Trended Use of Supplement Categories
  • Detailed Trended Use of Supplement Categories
  • Trended Size of Light, Medium, and Heavy Users
  • Reasons for Increased Use
  • Reasons for Decreased Use
  • Future Use of Supplements
  • Trended Supplement Spending
  • Ratings of Effectiveness & Safety of Supplements
  • Issues When Using Supplements
  • Reasons for Non-Use among Lapsed and Non-Users
  • Influencers of Supplement Initiation

Use of Specific Supplements

  • Perceived Nutrient Deficiencies
  • Use of Specific Supplements in Past 30 Days-Tier 1
  • Use of Specific Supplements in Past 30 Days -Tier 2
  • Specific Supplement Use across Generations
  • Trended Use of Supplements-Past 5 Years
  • Metrics: Use of Zinc
  • Metrics: Use of Antioxidants
  • Metrics: Use of Collagen
  • Metrics: Use of CBD/Hemp Oil Use

Managing Health Conditions

  • Likelihood to Use Supplements for Condition Management-Top Tier
  • Likelihood to Use Supplements for Condition Management - Second Tier
  • Likelihood to Use Supplements for Condition Management - Trended
  • Current Condition Management
  • Growth of Condition Management
  • Management of Pain Issues
  • Methods Used to Manage Conditions-Tier 1
  • Methods Used to Manage Conditions-Tier 2
  • White Space Opportunities for Condition Management
  • Growth in Condition Specific Supplement Use
  • Blue Light Opportunity
  • Inflammation Opportunity
  • Emotional Issues Opportunity
  • Beauty from Within Opportunity
  • Sports/Nutrition Use
  • Concern about Condition Prevention
  • Growth in Concern about Condition Prevention
  • Concern about Preventing Conditions vs. Management
  • Perceptions of Supplement Effectiveness for Management
  • Growth of Perceived Effectiveness
  • Quadrant Analysis: Effectiveness vs. Concern over Prevention
  • Market Opportunities Revealed by Quadrant Analysis

COVID-19 & Immunity

  • Concern for Family's Health due to COVID-19
  • Change in Supplement Use due to COVID-19
  • Use of Supplements for Immunity & Flu
  • Ratings of Nutrient Effectiveness for Immunity
  • Supplements Used for Immunity, Flu &COVID-19
  • COVID-19 Effect on Emotional States
  • Condition Management among Immune Managers

Importance of the Microbiome

  • Perceived Importance of the Microbiome
  • Use of Supplements for Digestive Issues
  • Reasons for Digestive Supplement Use
  • Trended Use of Digestive Supplements
  • Probiotic & Prebiotic Use
  • Demographic Profile of Probiotic/Prebiotic Users
  • Management of Digestive Issues
  • Management Methods for Digestive Issues
  • Condition Management among Digestive Managers
  • Probiotic Use for Condition Management
  • Supplement Attribute Importance among Probiotic/Prebiotic Users

Supplement Content, Format, Sourcing

  • Attribute Importance among Supplement Users-Tier 1
  • Attribute Importance among Supplement Users- Tier 2
  • Growth of Attribute Importance
  • Attribute Importance across Generations
  • Supplement Format Preference
  • Sustainable Sourcing Preference and COVID-19
  • Plant-based & Vegetarian Preference
  • Concern over False Ingredient Claims

Influencers of Supplement Use

  • Sources of Influence for Supplement Purchase
  • Sources of Influence for Supplement Purchase among Generations
  • Supplement Discussions with Physician
  • Certification Recognition
  • Value of Certifications Toward Purchase
  • Relevance of Bioavailability
  • Desire for Personalized Supplements
  • Factors Influencing Premium Pricing
  • Brand Loyalty vs. Price

Supplement Shopping Behaviors

  • Supplement Channel Shopping
  • Demographics of Shopper Types
  • Spending across Channels
  • Store Brand Supplements vs. National Brands

OTC & Rx

  • OTC Products Used in Past 6 Months
  • Growth of OTC Use
  • Condition Managers Use of OTC
  • Concerns Regarding Over the Counter Medications
  • Trended Spending on OTC Across Generations
  • Conditions for Which a Prescription Medication Was Used
  • Growth in Use of Prescription Medications for Condition Management
  • Concerns Regarding Prescription Medications
  • Condition Managers Use of Prescription Medication
  • Trended Spending on Rx Across Generations