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市場調査レポート

CHC (コンシューマーヘルスケア) 産業におけるCBD (カンナビジオール):20の質問

CBD 2020 The 20 Most Important Questions about CBD in the Future of CHC

発行 Nicholas Hall & Company 商品コード 916326
出版日 ページ情報 英文 124 Pages
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CHC (コンシューマーヘルスケア) 産業におけるCBD (カンナビジオール):20の質問 CBD 2020 The 20 Most Important Questions about CBD in the Future of CHC
出版日: 2020年03月16日 ページ情報: 英文 124 Pages
概要

大麻抽出物であるCBD (カンナビジオール) は、医薬品・サプリメントから食品・飲料、化粧品に至るまで、多くの世界市場で爆発的人気を博しています。しかし急速な成長に法規制の面が追い付かず、参入を検討する事業者は困難な疑問に直面しています。

当レポートでは、CHC (コンシューマーヘルスケア) 産業におけるCBD (カンナビジオール) の市場を調査し、大麻・CBDの定義と概要、CBDの健康上のメリット、CHC産業における重要性、リスクと副作用、現在の法規制と改正の見通し、市場規模の推移・予測、主要企業のプロファイル、CBD認可の条件、今後の展望などをまとめています。

第1章 CHC産業におけるCBD (カンナビジオール) の重要性

  • イントロダクション
  • 多くの効果
  • CBD:ディスラプティブなカテゴリー
  • CBD:多くの成分
  • CBDとMNC
  • イスラエルの前例

第2章 カナビス・マリファナ・医療大麻・ヘンプ... これらの違いは?

  • 市場の定義

第3章 CBDの健康上のメリット・エビデンスの確実性

  • CBDの健康上の効能
  • CBDの抗けいれん効果:他の症状への適応の可能性
  • ボトムライン

第4章 CBDのリスク・副作用

  • 分かっていること
  • 分かってないこと
  • 矛盾・相互作用
  • CBDの安全性に関する懸念の克服

第5章 現在の法規制環境

  • 北米
  • 欧州
  • アジア
  • ラテンアメリカ
  • アフリカ

第6章 法規制の改正の見通し

第7章 CBD市場の規模

  • 米国
  • カナダ
  • 中国
  • 英国
  • スイス
  • ドイツ
  • オーストラリア
  • イタリア
  • フランス
  • 日本

第8章 CBD市場の予測

第9章 CBDの利用者

  • ユーザーの拡大
  • 米国消費者
  • 欧州消費者
  • 総論

第10章 主要企業

  • Canopy Growth
  • Aurora
  • GW Pharmaceu&cals
  • Aphria
  • Curaleaf
  • Tilray
  • Creso Pharma
  • Mile High Labs
  • 他の主要M&A

第11章 CBD認可に必要な条件

第12章 スイッチOTCかサプリメントか:ベストな戦略とは?

第13章 CBDのデリバリー形態の多様化

  • 様々な形態で利用可能なCBD
  • CBDオイル・チンキ剤:もっとも一般的
  • 様々な形態による製品の発売

第14章 他の消費者向け製品への影響

第15章 CBDの価格設定

第16章 CBDの成長におけるEコマースの成長

第17章 CBDサプライチェーンにおける主な課題

第18章 統制下の市場における信頼の構築

第19章 CHC事業者にとっての主要課題

第20章 今後の展望

目次

CBD the cannabis extract has exploded in popularity across many world markets, from pharmaceuticals and supplements to food & beverages and cosmetics. As fast as it is growing, CBD remains confounded by regulatory issues, while consumer healthcare players looking to get involved face burning questions that must be answered.

For the first time, Nicholas Hall's Reports investigates and answers the 20 most important questions about CBD facing the CHC industry. In an all-new format, this feature report dives into the issues surrounding when and how players should respond to the enormous commercial potential of CBD, across diverse healthcare and retail categories.

In doing so, the report will answer critical questions such as:

  • What is the current regulatory status of CBD in leading world markets, and how will it change?
  • Should marketers wait for OTC switch of CBD or enter the expanding supplements segment?
  • What are the main challenges?
  • What will prices and margins look like?
  • How strong are the health claims, and is CBD here to stay?

Table of Contents

1. Why does CBD maFer to CHC?

  • Introduc&on
  • A plethora of effects
  • CBD is disrup&ng categories
  • CBD: the omni-ingredient
  • CBD and MNCs
  • The Israeli precedent

2. Cannabis, marijuana, medical cannabis,

  • hemp, CBD ... what's the difference?
  • Defining the market

3. What are the health benefits of CBD

  • and how strong is the evidence?
  • CBD's health claims
  • Can CBD's an&-seizure effect be extrapolated to
  • other condi&ons?
  • The boFom line

4. What are the risks & side-effects of CBD?

  • What we know
  • What we don't know
  • Contraindica&ons / interac&ons
  • Overcoming concerns about CBD's safety

5. What is the current regulatory status of CBD?

  • North America
  • Europe
  • Asia
  • La&n America
  • Africa

6. What are the expected changes in

  • CBD regula&on?
  • The CBD molecule is legal and should remain legal
  • CBD products are in regulatory stasis....
  • Regulatory expecta&ons 2020-21
    • USA
    • Europe
  • The boFom line

7. How big is the CBD market?

  • Global CBD sales booming
  • USA
  • Canada
  • China
  • UK
  • Switzerland
  • Germany
  • Australia
  • Italy
  • France
  • Japan

8. How big can the CBD market get?

  • Looking to the future of CBD markets around the world
  • Forecasts

9. Who is using CBD?

  • CBD's user base is diverse and expanding
  • US consumers
  • European consumers
  • Conclusion

10. Who are the main players in CBD?

  • Canopy Growth
  • Aurora
  • GW Pharmaceu&cals
  • Aphria
  • Curaleaf
  • Tilray
  • Creso Pharma
  • Mile High Labs
  • Other key M&A

11. What is needed to give the regulatory

  • green light to CBD?
  • Resolving issues of CBD's classifica&on in the USA
  • EU defines CBD as a novel food
  • UK blazes a trail in na&onal CBD regula&on

12. Switch or supplements - what is the

  • best strategy?
  • Should marketers wait to switch from Rx to OTC
  • rather than play in the supplement shallows?

13. How are CBD's delivery formats diversifying?

  • Vast range of formats available
  • CBD oils and &nctures remain most popular
  • Launch ac&vity broadens range of delivery formats

14. How is CBD impac&ng other consumer

  • goods categories?
  • CBD is finding its way into a host of consumer goods
  • categories
  • Dermatologicals & beauty
  • Seda&ves & sleep aids
  • Oral health
  • Other innova&ons in edibles & supplements

15. How is CBD priced?

  • What do prices for CBD look like?

16. How is e-Commerce impac&ng CBD growth?

  • CBD sales via online channels

17. What are the main CBD supply chain issues?

  • The CBD journey

18. How do marketers develop trust in an

  • under-regulated market?
  • The importance of trust
  • What about regula&on?
  • Addressing concerns, building trust
  • Different levels of transparency

19. What are the main challenges for

  • CHC players?
  • Challenge 1: CBD's status amid regulatory uncertainty
  • Challenge 2: Differen&a&ng in a saturated market
  • Challenge 3: Overcoming supply chain issues

20. What's next?

  • Regulatory approval - the path ahead
  • More data
  • Resolving confusion around CBD as drug or supplement
  • Managing formula&on and contamina&on concerns
  • CBD around the world
  • Are trace cannabinoids the future?
  • Will consumer demand stay strong?