特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
912140

コンシューマーヘルスケア産業におけるデジタルマーケティング & Eコマース

Digital Marketing & e-Commerce

出版日: | 発行: Nicholas Hall & Company | ページ情報: 英文 | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
コンシューマーヘルスケア産業におけるデジタルマーケティング & Eコマース
出版日: 2019年11月29日
発行: Nicholas Hall & Company
ページ情報: 英文
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、コンシューマーヘルスケア産業におけるデジタルマーケティングおよびEコマースの動向を調査し、主要事業者によるデジタルマーケティング、Eコマース、Eファーマシーへの取り組み、ケーススタディ、地域別の関連法規制、市場機会の分析、将来の展望などをまとめています。

イントロダクション

デジタルマーケティング

  • 概要
  • デジタルの重要性:Nicholas Hallの見解
  • GSKのデジタルへのコミットメント
  • 反対意見
  • ソーシャルメディア
  • ケーススタディ
    • Mucinex
    • Advil
    • SmartyPants
    • Tylenol
    • Emergen-C
    • Centrum
  • 消費者のインフルエンサー
  • ケーススタディ
    • C&C by Clean & Clear
    • Olly
  • 検索連動型広告
  • ケーススタディ
    • Clearblue
    • BabyCenter
  • D2C・サードパーティセラー
  • ケーススタディ
    • Kindra
    • Proactiv
    • Swisse
  • ビューアビリティ
  • アプリケーション
  • OTCトップ10社のデジタル戦略
    • GSK / Pfizer
    • J&J
    • Sanofi
    • Bayer
    • RB
    • P&G
    • 大正製薬
    • 武田薬品工業
    • Novartis
    • China Resources 999
  • 主な教訓

Eコマース

  • 概要
  • Eコマースの各種タイプ
  • バーチャルアシスタント
  • カンバセーショナルコマース / チャットボット
  • 世界の消費者向けヘルス市場
  • Eコマース市場:主要国別
  • 主要マーケター
  • 主要ブランド
  • 主要Eコマースブランド
    • Puritan's Pride
    • Swanson
    • Swisse
    • Blackmores
    • Fancl
    • Blueberry Eye
    • By-Health
    • Healthy Directions
    • 小林製薬
  • D2Cブランド
  • Eコマース関連法規制:地域別
  • 小売業者のプロファイル
    • Flipkart
    • Alibaba Group
    • Tmall
    • Kaola
    • Amazon
  • AmazonのOTCブランド
    • Advil
    • Little Remedies
    • Mucinex
    • Sea-Band
    • Dulcolax
    • Aveeno

Eファーマシー

  • 概要
  • 法規制:地域別
  • 米国のデジタルヘルス:概要
  • Walmart
  • Amazon
  • 英国のデジタルヘルス:概要
  • Boots Online
  • Uwell
  • 中国のEヘルスサービス
  • アジアの他の提携事業者
    • Kimia Farma
    • Medlife
    • a:care
  • インドのEヘルス
  • オーストラリアのデジタルトランスフォーメーション
  • 展望

総論

  • Eコマースの予測
  • 主な教訓・市場機会
目次

Digital Marketing is now considered by many Consumer Healthcare players to be the most important way to engage with consumers and healthcare professionals. As a means of influencing brand choice, digital marketing is rapidly usurping more traditional media such as TV and print, with a rise in the use of social media platforms, blogging, online video content, etc. The importance of social media in influencing consumer purchases and the wealth of knowledge available to consumers online to make increasingly informed choices (including ease of price comparison) are evolving the way consumers purchase and interact with brands.

e-Commerce is currently the most dynamic channel in the CHC industry, accounting for 9% of all CHC sales globally, a share expected to rise to 16% in the next ten years. Already hugely important in the major markets of China, USA, Japan and Germany, online healthcare sales are expanding rapidly in all markets where permitted. Rapid e-Commerce expansion is fuelled by online discounting, the emergence of high-speed mobile data, and increasingly secure and speedy payment methods, all of which are leading consumers to embrace the convenience of purchasing healthcare products online.

This all-new report from Nicholas Hall will take a dive into the world of e-Commerce and Digital Marketing, profiling key players and brands, assessing strategies, developments and regulations, and looking to the future. In doing so, the report will endeavour to address burning questions like:

  • How large is the current online market for consumer health brands, how fast is it growing and which markets and brands are driving growth? How big can it become in the next decade?
  • Which CH brands are employing effective digital marketing strategies, and what can be learned from the best examples?
  • Are the leading OTC marketers investing in e-Commerce? Do they have online platforms for their brands?
  • How are the major online retailers like Amazon, Tmall and Flipkart affecting the healthcare market?
  • How important is social media? What role do consumer influencers play?
  • What is the regulatory framework and how does it differ from market to market?
  • What can be sold and who can sell online?
  • How does e-Pharmacy fit into the picture and what are the opportunities & challenges?

Table of Contents

Introduction

Digital marketing

  • Overview
  • The importance of Digital - Nicholas Hall's View
  • GSK shows commitment to digital
  • Dissenting voices
  • Social media
  • Mucinex case study
  • Advil case study
  • SmartyPants case study
  • Tylenol case study
  • Emergen-C case study
  • Centrum case study
  • Consumer influencers
  • C&C by Clean & Clear case study
  • Olly case study
  • Paid search
  • Clearblue case study
  • BabyCenter case study
  • Direct to consumer or third party seller?
  • Kindra case study
  • Proactiv case study
  • Swisse case study
  • Viewability
  • Apps
  • Digital strategies of the OTC Top 10
    • GSK / Pfizer
    • J&J
    • Sanofi
    • Bayer
    • RB
    • P&G
    • Taisho
    • Takeda
    • Novartis
    • China Resources 999
  • Key lessons

e-Commerce

  • Overview
  • Types of e-Commerce
  • Virtual assistants
  • Conversational commerce / Chatbots
  • Global consumer health market
  • e-Commerce markets
    • China
    • Japan
    • Australia
    • India
    • USA
    • Germany
    • UK
    • Rest of Europe
    • Brazil
    • Mexico
  • Leading marketers
  • Leading brands
  • Leading e-Commerce brands
    • Puritan's Pride
    • Swanson
    • Swisse
    • Blackmores
    • Fancl
    • Blueberry Eye
    • By-Health
    • Healthy Directions
    • Kobayashi
  • Direct-to-consumer brands
  • e-Commerce regulations
    • USA
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • Germany
    • UK
    • France
    • Italy
    • Spain
    • Poland
    • Russia
    • Brazil
    • Mexico
    • Advertising
  • Retailer profiles
    • Flipkart
    • Alibaba Group
    • Tmall
    • Kaola
    • Amazon
  • OTC brands on Amazon
    • Advil
    • Little Remedies
    • Mucinex
    • Sea-Band
    • Dulcolax
    • Aveeno

e-Pharmacy

  • Overview
  • Regulatory overview of key markets
  • Snapshot of digital health in the USA
  • Walmart
  • Amazon
  • Snapshot of digital health in the UK
  • Boots Online
  • Uwell
  • e-Health services in China
  • Other partnerships in Asia
  • Kimia Farma
  • Medlife
  • a:care
  • Other e-Health activity in India
  • Australia's "digital transformation"
  • Outlook

Conclusion

  • Forecasts for e-Commerce
  • Key lessons & opportunities
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.