表紙
市場調査レポート

男性向け医薬品:未開拓のOTC医薬品市場

Men's Health: An Untapped OTC Market

発行 Nicholas Hall & Company 商品コード 305137
出版日 ページ情報 英文
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
Back to Top
男性向け医薬品:未開拓のOTC医薬品市場 Men's Health: An Untapped OTC Market
出版日: 2014年07月20日 ページ情報: 英文
概要

男性は、女性に比べ薬局を訪れてOTC医薬品(一般用医薬品)を購入する回数が少なく、寿命も女性より短いという傾向があり、この背景には、男性が誤った選択をしているというよりも、与えられた選択肢が少ないという事情があります。男性が自身の健康に対して積極的なスタンスを取るのを妨げている要因としては、男らしさについての広く流布しているイメージといった社会的な要因に加え、通常の勤務時間外に医療機関を利用するのが難しいという現実的な問題も指摘されています。OTC医薬品の販売会社は、こうした障害を取り除き、男性の健康管理を改善するための取り組みのなかで積極的な役割を担うことができると期待されています。

当レポートは、男性の健康管理という面でOTC医薬品販売会社が取り得る選択肢を検討し、男性に関係の深いOTC医薬品の分野や男性用OTC医薬品市場に投入可能なスイッチOTC薬(医療用医薬品をOTC医薬品に転用したもの)などを明らかにしたもので、男性の健康に対する意識を変えるための対策、今後薬局が担うことのできる役割、技術の進歩によってもたらされるソリューションなどについても分析しています。

イントロダクション

男性の健康問題の背景

男性向けOTC医薬品の分野

態度の変化

薬局の役割

技術の活用

スイッチOTC薬

結論

目次

Compared to women, men are less likely to visit a pharmacy, less likely to purchase OTCs, and more likely to die young. In contrast to prevailing opinions, research in the past two decades has suggested that these statistics are the result not of men's poor choices, but of men's poor options.

Backed with unique insight from the European Men's Health Forum, Nicholas Hall analyses not just why men's health is languishing, but what can be done about it.

It is clear that there are significant barriers in place - both social and commercial - which prevent men from taking a proactive stance in regards to their own health. These range from pervasive ideas about what constitutes masculinity (health concerns do not top the list) to more practical issues such as accessing healthcare professionals outside normal working hours.

On the frontline of healthcare, OTC marketers are perfectly placed to lead the charge in breaking down these barriers, and making healthcare more accessible and relevant to men. This report will investigate the options available to OTC marketers, considering men's health in context, the current OTC areas of particular relevance to men and how switch can expand the men's OTC market. It will analyse what can be done to change men's attitudes to their own health, how the role of the pharmacy can be expanded and which advances in technology offer solutions.

The vast majority of OTCs are gender-neutral, and more can be done to reach what should be 50% of the consumer base.

Table of Contents

  • Introduction
  • Men's Health in Context
  • OTC Areas for Men
  • Changing Attitudes
  • The Role of Pharmacy
  • Utilising Technology
  • Switch
  • Conclusion
Back to Top