表紙
市場調査レポート

OTC医薬品年鑑

Nicholas Hall's OTC YearBook 2016

発行 Nicholas Hall & Company 商品コード 30119
出版日 ページ情報 英文 295 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
OTC医薬品年鑑 Nicholas Hall's OTC YearBook 2016
出版日: 2016年04月30日 ページ情報: 英文 295 Pages
担当者のコメント
主要15か国におけるOTC市場、企業情報をまとめた毎年更新されるYearbookです。日本の大手OTCメーカー様にも広く知れ渡るレポートです。約300ページのVolumeで事前閲覧も可能ですので、お問い合わせください。
概要

当レポートでは、OTC医薬品 (市販薬) について調査分析し、世界の概要、主要市場、カテゴリー分析、スイッチOTC薬、トピック、M&A、主要企業、主要ブランド、世界の小売業、新しい技術などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 OTC薬:世界の分析

  • 世界の概要
  • 競合
  • スイッチOTC薬
  • ブランド、イノベーション
  • 流通、小売業
  • 見通し

第2章 OTC薬:地域の分析

  • 北米
  • 東アジア・東南アジア
  • 西欧
  • ラテンアメリカ
  • 中欧・東欧
  • 日本
  • インド亜大陸
  • オーストラレーシア

第3章 OTC薬:主要市場

  • 米国
  • 中国
  • 日本
  • ドイツ
  • フランス
  • ブラジル
  • ロシア
  • イタリア
  • 英国
  • カナダ
  • オーストラリア
  • インド
  • ポーランド
  • メキシコ
  • 韓国

第4章 OTC薬:カテゴリー分析

  • 鎮痛薬
  • 咳、風邪、アレルギー薬
  • 胃腸薬
  • ビタミン、ミネラル、サプリメント
  • 皮膚病薬
  • ライフスタイルOTC薬

第5章 OTC薬:主要企業

  • Bayer
  • GlaxoSmithKline
  • Johnson & Johnson
  • Pfizer
  • Sanofi
  • Reckitt Benckiser
  • Procter & Gamble
  • Boehringer Ingelheim
  • 武田薬品工業
  • 大正製薬ホールディングス
  • Novartis
  • Mondelez
  • NBTY
  • 大塚製薬
  • China Resources
  • Valeant
  • Prestige Brands
  • Merck KGaA
  • Xiu Zheng
  • Genomma Lab

第6章 M&A活動

第7章 OTC薬:主要ブランド

  • Advil
  • Vicks
  • Halls
  • Tylenol
  • Centrum
  • Voltaren
  • Nature Made
  • Bayer Aspirin
  • Mucinex
  • Nicorette
  • Lipovitan
  • Panadol
  • Claritin
  • Nurofen
  • Aleve
  • Nature's Bounty
  • Caltrate
  • Allegra
  • Dong-e E-Jiao
  • Zyrtec
  • Doliprane
  • Yunnan Baiyao
  • Strepsils
  • Alka-Seltzer
  • Ricola

第8章 トピック

第9章 スイッチOTC薬

  • 概要
  • 西欧
  • 米国
  • オーストラレーシア
  • 主要スイッチOTC薬

第10章 新しい技術

  • 概要
  • 鎮痛薬
  • 咳、風邪、アレルギー薬
  • 胃腸薬
  • ビタミン、ミネラル、サプリメント
  • 皮膚病薬
  • ライフスタイルOTC薬

第11章 世界の小売業

  • 市場概要
  • 自社ブランド
  • 主要な小売企業
  • 世界の小売業の将来

第12章 企業のオーナーシップ

第13章 ブランドとマーケティグ業者

第14章 OTC薬:メーカー団体

第15章 OTC薬:用語

図表

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Staying on top of your OTC game means having a firm grip on the vital statistics that shape the consumer healthcare landscape, from company and category sales, to key M&A deals, to updates on hot topics such as social media and medical devices. This unique reference guide to OTC provides you with comprehensive market data to year-end 2015, drawn from our global OTC sales database, DB6.

OTC YearBook 2016 brings you the facts and figures you need in a concise, easy-to-use format; with quick reference guides to the most important OTC terms and an index of OTC Manufacturers' Associations. Using exclusively licensed data from Nielsen, combined with Nicholas Hall & Company's unique insight into the major issues facing the global OTC environment, this guide provides vital information to support quick and accurate decision making.

OTC YearBook 2016 covers:

  • OTC Global Review: highlighting major developments and global trends in 2015 and forecasting the OTC outlook for the future
  • OTC Regional Review: 8 major regions come under the spotlight, with focus on key markets, trends and developments
  • Leading OTC Markets: Coverage of the top 15 markets including topline data by category, leading marketers and brands - plus a country-by-country review of regulations, switch environment, advertising and distribution
  • OTC Category Review: Key developments in individual subcategories, together with category values and growth
  • Leading OTC Companies: All the vital facts and figures for the top 20 OTC players across the world. Leading 250 OTC marketers by sales with CAGR 2011-2015
  • Rx-to-OTC Switch: Overview of the switch environment in key regions - plus profiles of key historic Rx-to-OTC switches
  • Mergers & Acquisitions: All the major M&A activity, joint-ventures and alliances since 2011 - plus coverage of multiples paid for acquisitions in the OTC industry 2011-2016.
  • Leading OTC Brands: The leading 250 OTC brands by sales - plus, concise profiles of the top 25 brands
  • Hot Topics: Nicholas and the team analyse the OTC "hot topics" such as the use of social media, medical devices and other growth opportunities
  • Global Retailing: Comprehensive overview of the fast-changing global retailing environment, including major retailer profiles
  • New Technology: Overview of latest activity in technology, delivery formats and NPD
  • Essential Reference Tables: Information on the legal status of ingredients, company ownership, brands & marketers and OTC manufacturers' association - plus an OTC glossary

Table of Contents

1. OTC Global Review

2. OTC Regional Review

3. Leading OTC Markets

4. OTC Category Review

5. Leading OTC Companies

6. Mergers & Acquisition Activity

7. Leading OTC Brands

8. Hot Topics

9. Rx-to-OTC Switch

10. New Technology

11. Global Retailing

12. Company Ownership

13. Brands & Marketers

14. OTC Manufacturers' Associations

<>15. OTC Glossary
Back to Top