表紙:企業合併・買収 (M&A) による新しい照明エコシステムの形成
市場調査レポート
商品コード
967893

企業合併・買収 (M&A) による新しい照明エコシステムの形成

M&A Creates a New Lighting Ecosystem

出版日: | 発行: Guidehouse Insights (formerly Navigant Research) | ページ情報: 英文 12 Pages; 3 Tables, Charts & Figures | 納期: 即納可能 即納可能とは

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企業合併・買収 (M&A) による新しい照明エコシステムの形成
出版日: 2020年10月22日
発行: Guidehouse Insights (formerly Navigant Research)
ページ情報: 英文 12 Pages; 3 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

世界の照明器具市場は絶えず変化し続けており、LED照明の増加や制御装置の成長見通し、利用可能なデータ量の増大といった要因を受けて、新たなエコシステムを生み出しつつあります。市場は照明器具のOEMのみならず、今では隣接する技術分野からの進出や新規参入が相次いでいます。また、企業合併・買収 (M&A) も活発に展開され、既存企業が既存市場との関係性を維持しつつも新たな分野へ進出し、クライアントの要求に応えようとしています。そして、スマートビルディング市場のソリューション間の境界線が曖昧になると、新しい機会と競合が発生します。

当レポートでは、世界の照明器具市場における企業合併・買収 (M&A) の動向と影響について分析し、照明器具市場の最新情勢や変化の方向性、業界全体でのM&Aの実施状況、インテリジェントビルソリューション市場との関連性、業界関係者が今後取り組むべき課題、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

序論

背景事情

提言

照明メーカー:照明製品のみの提供からの転換

  • LEDの成長に伴う、新たな収益源の必要性の創出:制御装置の市場機会
  • M&Aによる、提供可能なソリューションの拡充
    • Acuity Brands
    • IDEAL INDUSTRIES
    • OSRAM
    • Siemens
    • Signify

照明器具メーカーとスマートビル・プロバイダーの境界線の消失

  • 照明器具市場の競合情勢:従来型の照明器具ビジネスを超越
  • サイロ化したハードウェア専業企業:市場成功における役割は最小限に留まる
  • メーカーは長期的な顧客関係の構築に移行

市場情勢の変動に適合せねばならない主要企業

  • 市場への関係性を維持しつつ、メーカー各社がM&A/提携戦略を作成する必要性
  • 照明メーカー:ハードウェア中心型の事業体形から移行する必要性
  • メーカー:長期的な成功手段を模索する必要性
図表

LIST OF CHARTS AND FIGURES

  • Luminaire Revenue by Lamp Type, World Markets: 2020-2029
  • The Smart Building Ecosystem
  • Turnkey Lighting Solution Offerings
目次
Product Code: SI-MAL-20

The shifting lighting market is creating a new lighting ecosystem, driven by the proliferation of LEDs, the growth of controls, and the subsequent influx of available data. The market no longer solely consists of lighting OEMs-competition has expanded to include players from adjacent markets, technology providers, and startups. Mergers and acquisitions (M&As) are a driving force behind the emerging lighting ecosystem, and they are needed for legacy vendors to maintain relevance and address new client demands. As the lines between solutions in the smart buildings market blur, new opportunities and competition arise.

Building occupants and customers are demanding a more connected, customized, and automated indoor space, pressuring building owners and managers to provide this intelligent building experience. M&As can provide legacy lighting players the ability to expand and shift offerings to deliver these solutions to clients, address declining revenue, and build long-term client relationships.

This Guidehouse Insights report explores the role of M&A in the lighting and intelligent building markets to meet new client demands around actionable insight into the built environment. The report focuses on the necessity of having a strong M&A and partnership strategy, the inclusion of software and service offerings, and role of a long-term client relationship.

KEY QUESTIONS ADDRESSED:

  • How is the lighting market shifting?
  • What is the role of M&A in the lighting landscape?
  • How are intelligent building solutions affecting lighting?
  • What role can lighting play in the broader intelligent buildings market?
  • What does Guidehouse Insights recommend for the market players?

WHO NEEDS THIS REPORT:

  • Lighting manufacturers
  • Building system vendors
  • Building owners and managers
  • Lighting control organizations
  • International funding agencies
  • Private financial institutions
  • Universities and research organizations
  • Investor community

TABLE OF CONTENTS

Spark

Context

Recommendations

Lighting Manufacturers Pivot from Lighting-Only Offerings

  • Growth of LEDs Creates the Need for New Revenue Streams with Opportunities for Controls
  • Mergers and Acquisitions Provide Expanded Solution Offerings
    • Acuity Brands
    • IDEAL INDUSTRIES
    • OSRAM
    • Siemens
    • Signify

The Lines Blur Between Lighting and Networked Building Providers

  • The Lighting Competitive Landscape Has Surpassed Traditional Lighting Businesses
  • Siloed Hardware-Only Offerings Play a Minimized Role in Success
  • Manufacturers Have Shifted to Building Long-Term Client Relationships

Key Industry Players Must Adapt to the Shifting Landscape

  • Manufacturers Must Create an M&A and Partnership Strategy to Maintain Relevance
  • Lighting Manufacturers Must Move Beyond Hardware-Centric Offerings
  • Manufacturers Must Look Toward Long-Term Solutions for Success