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市場調査レポート
商品コード
1108749
スマートシティ向けスマートウォーターシステムSmart Water Systems for Smart Cities |
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スマートシティ向けスマートウォーターシステム |
出版日: 2022年08月02日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 42 Pages; 29 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能
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スマートウォーターメーター市場は、COVID-19の大流行前の数年間に勢いを増していましたが、大流行後はインフラと回復力の改善に重点を置くことで、多くの種類のスマートウォーターシステムの採用がさらに加速されると考えられています。また、スマートメーターが投資の中心となっていますが、都市や地域社会の水関連問題のあらゆる側面に対処するために、さまざまなソリューションが開発されています。
当レポートでは、IoTを利用した様々な水道技術を取り巻く市場課題について調査し、スマートウォーターメーター、通信インフラ、ウォーターネットワーク監視・制御、データ管理・分析に関する予測などの情報を提供しています。
While the smart water meter market had gained momentum in the years before the COVID-19 pandemic, a post-pandemic focus on improving infrastructure and resiliency is set to accelerate the adoption of many types of smart water systems further. Smart meters are the main focus of investment, but a wide array of solutions is being developed to address all aspects of water-related issues in cities and communities. For example, Internet of Things (IoT) sensors are being used to monitor treated water supply, wastewater treatment, and warn of flooding from severe storms.
These solutions are seeing increased adoption at a time when cities and water utilities are recognizing how climate change will exacerbate water challenges. Losses of treated water through leakage and theft not only impact profitability today, but also endanger the ability to meet future water demands in regions undergoing aridification. Smart water meters and other IoT sensors inside the water distribution system can help identify the sources of non-revenue water loss-and see them remedied in days or weeks rather than months or years.
This ‘Guidehouse Insights market forecast for smart water systems’ explores the market issues surrounding a wide array of IoT-based water technologies. It includes forecasts for smart water meters, communications infrastructure, water networking monitoring and control, and data management and analytics, with global unit deployment numbers and revenue projections as well as forecasts for individual geographic regions.