株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

セルフクリーニングウィンドウ市場

Self-Cleaning Window Markets - 2013

発行 n-tech Research, a NanoMarkets company 商品コード 254825
出版日 ページ情報 英文 41 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
セルフクリーニングウィンドウ市場 Self-Cleaning Window Markets - 2013
出版日: 2012年11月15日 ページ情報: 英文 41 Pages

当商品の販売は、2016年09月10日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、世界のセルフクリーニングウィンドウ市場の現状と見通しについて調査分析し、セルフクリーニングウィンドウの技術・製品のタイプ、セルフクリーニングウィンドウの主要企業および製品の概要、ビルタイプ・改築/新築・技術区分別の8ヵ年予測などをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 セルフクリーニングウィンドウ:市場機会の分析・本書の背景

  • セルフクリーニングウィンドウ:新しい市場機会である理由
    • セルフクリーニングウィンドウ技術の改良
    • ウィンドウ産業の動向とセルフクリーニングへの弾み
    • セルフクリーニングウィンドウへの投資の見通し
    • セルフクリーニングウィンドウの将来
  • 調査目的・調査範囲

第2章 セルフクリーニングガラスのライバル技術および製品

  • セルフクリーニングウィンドウの技術・製品のタイプ
    • セルフクリーニングウィンドウのメッセージング
  • 疎水性セルフクリーニングウィンドウ
    • 疎水性ウィンドウのメリット・デメリット
  • 親水性セルフクリーニングウィンドウ
    • 光触媒ステージ
    • 親水性クリーニングステージ
    • 親水性ウィンドウのメリット・デメリット
  • ETFEに関する注記
  • R&Dの動向
  • セルフクリーニングガラスの企業・製品:産業構造
    • コーティング企業:セルフクリーニングウィンドウの製品および戦略
    • 主なガラスメーカー:セルフクリーニングウィンドウの製品および戦略
  • Balcony Systems Solutions:BalcoNano(英国)
  • Cardinal Glass Industries: Neat Glass(米国)
    • 技術
  • Cyndan Chemicals:Vitroglaze(オーストラリア)
    • 技術
  • Hypho Technology:Uri-pel(シンガポール)
  • International Trading and Consulting:NanoCoat(オーストラリア)
  • Lotus Leaf Coatings:LotusShield and Hydrophil(米国)
    • LotusShield
    • Hydrophil
  • NanoPhos:SurfaShield(ギリシャ)
  • nanoShell(英国)
    • nanoShellガラス
    • nanoShellソーラーPV
  • nGimat(米国)
  • NSG/Pilkington:Activ(日本/英国)
    • 技術
    • Activの製品群
  • PPG Industries:SunClean(米国)
    • 技術
    • 商用SunClean
  • RainAway Nanotechnology:RainAwayナノセルフクリーニングガラスコーティング(マレーシア)
  • Reactive Surfaces:DeGreez(米国)
  • Saint-Gobain:Aquaclean and Bioclean(フランス)
    • Bioclean
  • Shanghai Huzheng Nano Technology(中国)
  • Viridian Glass
  • ソーラーパネル用セルフクリーニングコーティングの市場機会
    • 利用技術
  • 本章の主要ポイント

第3章 セルフクリーニングウィンドウ:用途および予測

  • セルフクリーニングウィンドウ部門の解析的枠組の創出
    • マクロ経済的前提因子
    • 建設業の関する前提因子
    • 二次的情報源
  • セルフクリーニングウィンドウの主なセールスポイント・提供価値
    • 利便性
    • ビジビリティ
  • セルフクリーニングウィンドウ市場の制約
    • 気候関連の制約
    • ロケーション関連の制約
    • "化学的"な制約
  • 分析および8ヵ年予測:エンドユーザー市場別
    • セルフクリーニングウィンドウ市場:ビルタイプ別内訳
    • セルフクリーニングウィンドウ市場:改築・新築別内訳
    • セルフクリーニングウィンドウ市場:技術別内訳
  • セルフクリーニングウィンドウの将来の強化市場
    • ソーラーパネルとセルフクリーニングウィンドウ
    • その他の強化型/多機能セルフクリーニングウィンドウ
    • 強化型セルフクリーニングウィンドウの8ヵ年予測
  • 本章の主要ポイント

図表

目次
Product Code: Nano-591

The key objective of this report is to identify and quantify the market for self-cleaning windows worldwide. With regard to quantifying the self-cleaning windows market, we include a detailed eight-year forecast in volume and value terms. The methodology for these projections is to be found in Chapter Three of this report.

Since the market for self-cleaning windows is one with relatively few participants at the present time, an appraisal of the current self-cleaning windows products on the market and a critical review of some of the latest R&D in this space is presented here.

Finally, we note that the subject of this report is primarily restricted to self-cleaning windows. We acknowledge that this is part of bigger trends and we discuss these trends to some extent in what follows. For example, we take a look at how the self-cleaning windows trend fits into more general R&D work targeting self-cleaning surfaces as a whole.

We also examine how self-cleaning capabilities may be incorporated into conventional insulated glazing units (IGUs) and smart windows. And we have something to say about self-cleaning capabilities in the solar panel space, a market where there are some overlapping drivers, markets and potentially product integrations with the self-cleaning windows.

Table of Contents

Chapter One: Self-Cleaning Windows: Opportunity Analysis and Background to Report

  • 1.1. Why Self-Cleaning Windows are an Emerging Market Opportunity
    • 1.1.1. Improving Self-Cleaning Windows Technology
    • 1.1.2. Impetus for Self-Cleaning Comes from Key Windows Industry Trends
    • 1.1.3. Investment Outlook for Self-Cleaning Windows
    • 1.1.4. A Future for Self-Cleaning Windows
  • 1.2. Objective and Scope of this Report

Chapter Two: Rival Technologies and Products for Self-Cleaning Glass

  • 2.1. Types of Self-Cleaning Windows Technologies and Products
    • 2.1.1. Market Messaging for Self-Cleaning Windows
  • 2.2. Hydrophobic Self-Cleaning Windows
    • 2.2.1. Market Related Advantages and Disadvantages of Hydrophobic Windows
  • 2.3. Hydrophilic Self-Cleaning Windows
    • 2.3.1. Photocatalysis Stage
    • 2.3.2. Hydrophilic Cleaning Stage
    • 2.3.3. Advantages and Disadvantages of Hydrophilic Windows
  • 2.4. A Note on ETFE
  • 2.5. Research and Development Trends
  • 2.6. Players and Products in the Self-Cleaning Glass: Industry Structure
    • 2.6.1. Coatings Firms: Products and Strategies for Self-Cleaning Windows
    • 2.6.2. Major Glass Makers: Products and Strategies for Self-Cleaning Windows
  • 2.7. Balcony Systems Solutions: BalcoNano (U.K.)
  • 2.8. Cardinal Glass Industries: Neat Glass (U.S.)
    • 2.8.1. Technology
  • 2.9. Cyndan Chemicals: Vitroglaze (Australia)
    • 2.9.1. Technology
  • 2.10. Hypho Technology: Uri-pel (Singapore)
  • 2.11. International Trading and Consulting: NanoCoat (Australia)
  • 2.12. Lotus Leaf Coatings: LotusShield and Hydrophil (U.S.)
    • 2.12.1. LotusShield
    • 2.12.2. Hydrophil
  • 2.13. NanoPhos: SurfaShield (Greece)
  • 2.14. nanoShell (U.K.)
    • 2.14.1. nanoShell Glass
    • 2.14.2. nanoShell Solar PV
  • 2.15. nGimat (U.S.)
  • 2.16. NSG/Pilkington: Activ (Japan/U.K.)
    • 2.16.1. Technology
    • 2.16.2. The Activ Product Range
  • 2.17. PPG Industries: SunClean (U.S.)
    • 2.17.1. Technology
    • 2.17.2. SunClean Recently Offered for Commercial Applications
  • 2.18. RainAway Nanotechnology: RainAway Nano Self-Cleaning Glass Coat (Malaysia)
  • 2.19. Reactive Surfaces: DeGreez (U.S.)
  • 2.20. Saint-Gobain: Aquaclean and Bioclean (France)
    • 2.20.1. Bioclean
  • 2.21. Shanghai Huzheng Nano Technology (China)
  • 2.22. Viridian Glass
  • 2.23. Opportunities for Self-Cleaning Coatings in Solar Panels
    • 2.23.1. Technologies Used
  • 2.24. Key Points Made in this Chapter

Chapter Three: Self-Cleaning Windows: Applications and Forecasts

  • 3.1. Creating an Analytical Framework for the Self-Cleaning Windows Sector
    • 3.1.1. Macroeconomic Assumptions
    • 3.1.2. Assumptions About the Construction Industry
    • 3.1.3. Secondary Sources of Information
  • 3.2. Key Selling Features and Value Propositions for Self-Cleaning Windows
    • 3.2.1. Convenience-Justified Adoption of Self-Cleaning Windows
    • 3.2.2. Visibility-Justified Adoption of Self-Cleaning Windows
  • 3.3. Limitations on the Market for Self-Cleaning Windows:
    • 3.3.1. Climate-Related Limitations
    • 3.3.2. Limitations Deriving from the Location of the Facility
    • 3.3.3. "Chemical" Limitations on the Market for Self-Cleaning Windows
  • 3.4. Analysis and Eight-Year Forecast of End User Markets for Self-Cleaning Windows Markets
    • 3.4.1. Breakout of Self-Cleaning Windows Market by Type of Building
    • 3.4.2. Breakout of Self-Cleaning Windows Market by Retrofits/New Builds
    • 3.4.3. Breakout of Self-Cleaning Windows Market by Technology
  • 3.5. Future Enhanced Markets for Self-Cleaning Windows
    • 3.5.1. Solar Panels and Self-Cleaning Windows
    • 3.5.2. Other Enhanced/Multi-Functional Self-Cleaning Windows
    • 3.5.3. Eight-Year Forecast of Enhanced Self-Cleaning Windows
  • 3.6. Key Points Made in this Chapter
  • Acronyms and Abbreviations Used In this Report
  • About the Author

List of Exhibits

  • Exhibit 2-1: How Self-Cleaning Glass Fits into Current Energy and Other "Megatrends"
  • Exhibit 2-2: Selected R &D Trends and Institutions in Self-Cleaning Glass
  • Exhibit 2-3: Players and Products in the Self-Cleaning Windows Space
  • Exhibit 2-4: Self-Cleaning Coatings Firms: Comparative Listing
  • Exhibit 2-5: Self-Cleaning Windows Firms: Comparative Listing
  • Exhibit 2-6: Pilkington Activ Product Range
  • Exhibit 3-1: Core Selling Features for Self-Cleaning Windows
  • Exhibit 3-3: Analysis of Self-Cleaning Windows Market by Type of Building ($ Millions)
  • Exhibit 3-4: Analysis of Self-Cleaning Windows Market by Retrofit/New Builds ($ Millions)
  • Exhibit 3-5: Analysis of Self-Cleaning Windows Market by Technology ($ Millions)
  • Exhibit 3-6: Analysis of Self-Cleaning Windows Market by Levels/Type of Integration ($ Millions)
Back to Top