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市場調査レポート

タイヤ熱分解:商用タイヤ由来カーボンの製造

Tire Pyrolysis: Producing Commercial Tire Derived Carbon

発行 Mike Rowlinson Technology Ltd. 商品コード 314219
出版日 ページ情報 英文 34 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
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タイヤ熱分解:商用タイヤ由来カーボンの製造 Tire Pyrolysis: Producing Commercial Tire Derived Carbon
出版日: 2014年07月15日 ページ情報: 英文 34 Pages
概要

当レポートでは、廃タイヤ熱分解の技術と関連製品について調査し、主要技術の種類と概要、米国および世界の製造事業者と競合環境、需給動向、バリューチェーン、排出の課題などについてまとめています。

第1章 カーボンブラック製造業者

  • カーボンブラック製造業者のエコノミクス
    • 米国国内
    • 外国との競争
    • 市場の地域化
  • 米国の需給力学の予測
    • 需要推進因子
    • 米国のプライシング予測
    • 米国・世界市場の規模

第2章 タイヤからのリサイクルカーボンブラック

  • 顧客の獲得手段
  • 顧客の保持手段
  • 対バージンカーボンブラックのメリット
  • バージンカーボンブラックとの価格の比較

第3章 タイヤ由来カーボン製造のためのタイヤ熱分解技術

  • 主要技術
    • 米国・世界
    • 興味深い特徴
  • 産業環境
    • 米国の事業者の良い点と悪い点
    • バック統合・技術開発に関する考察

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーンとエンド市場
    • 粉砕
    • 熱分解
    • 埋め立て
    • 燃料
  • タイヤ熱分解は他の市場からシェアを得られるか
  • 廃タイヤのアベイラビリティの見通し

第5章 カーボンブラック製造における排出

  • カーボンブラック製造工場における排出
  • 他の材料と比較した排出の影響
    • 使用原料/材料ベース: 残油 vs コールタール留分
    • 技術ベース:従来型カーボンブラック vs リサイクルカーボンブラック
  • 法規制環境の影響
    • 最近の改正:EU vs USA vs 中国/インド/ブラジル
    • 増加コスト:CAPEX vs OPEX・維持費
    • 連邦&州政府からのクレジットの影響/可能性
目次

Mike Rowlinson Technology has hands-on experience of the tire recycling (pyrolysis) industry with specialist knowledge of tire derived carbon products. Extensive knowledge of carbon black sectors, as well as complimentary knowledge of other carbon industries (activated carbon, carburisers etc) ensures coverage of the potential markets and opportunities for tire derived carbons.

Written for easy understanding, these reports are designed to enable efficient and effective understanding of current tire pyrolysis technologies and their associated products and can be used to develop effective business plans as well as product development routes.

Description:

This report is essential reading for tire pyrolysis companies with tire derived carbon as a key component of their business model. The report details the economics of traditional carbon black producers and discusses regionalisation and supply dynamics within the USA. There is a strong focus on critical parameters necessary to develop a commercially viable tire derived carbon with a review of the current technologies available to do this. Consideration is given to alternative technologies and the likelihood of tire pyrolysis taking a share from these technologies in the future. The report rounds off with a detailed analysis of the carbon black industry emissions monitoring and effects of upcoming legislation and how this compares to tire derive carbon.

Target Audience:

Tire pyrolysis industry professionals, carbon black producers, pyrolysis industry investors, pyrolysis industry start-ups, tire manufacturers, tire recyclers, rubber goods manufacturers.

Report is 34 pages in length with 19 tables and 4 figures.Report is 34 pages in length with 19 tables and 4 figures.

Table of Contents

1. Carbon Black Producers

  • 1.1 Economics of carbon black producers
    • 1.1.1 US domestic
    • 1.1.2 Foreign competition
    • 1.1.3 Market regionalisation
  • 1.2 US supply and demand dynamics forecast
    • 1.2.1 Demand Drivers
    • 1.2.2 US pricing forecast
    • 1.2.3 Size of US and international market

2. Recycled Carbon Black from Tires

  • 2.1 How to get customers
  • 2.2 Maintaining customers
  • 2.3 Benefits versus virgin carbon black
  • 2.4 Pricing relative to virgin carbon black

3. Tire Pyrolysis Technology To Produce Tire Derived Carbon

  • 3.1 Leading technologies
    • 3.1.1 US and Internationally
    • 3.1.2 Interesting features
  • 3.2 Industry Landscape
    • 3.2.1 Pros/cons of each competitor in the US
    • 3.2.2 Considerations for back integration or technology development

4. Value Chain Analysis

  • 4.1 Value chain and end markets for:
    • 4.1.1 Crumbing
    • 4.1.2 Pyrolysis
    • 4.1.3 Landfill
    • 4.1.4 Fuel
  • 4.2 Can tire pyrolysis take share from other markets
  • 4.3 Outlook on the availability of waste tires

5. Carbon Black Manufacturing Emissions

  • 5.1 Carbon Black Manufacturing Plant Emissions
  • 5.2 Emission effects compared across different feedstocks
    • 5.2.1 Based on raw material/feedstock used - residual oil vs coat tar distillate
    • 5.2.2 Based on technology - traditional carbon black vs. recycled carbon black
  • 5.3 Effect of regulatory environment
    • 5.3.1 Recent regulatory changes: EU vs. USA vs. China/India/Brazil
    • 5.3.2 Incremental costs - capex costs vs. operating & maintenance costs
    • 5.3.3 Impact/possibility of credits from federal/state governments
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