市場調査レポート
商品コード
1198436

豆乳市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Soy Milk Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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豆乳市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

豆乳市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR6.92%を記録すると予測されています。

COVID-19は、ほぼすべての産業に影響を与えた比類のない世界の公衆衛生上の緊急事態ですので、世界中の強制ロックダウンのためにサプライチェーンに前例のないストレスは、需要が高いままであるが、豆乳の売上高を減少させる結果となりました。豆乳の消費に関連する健康上の利点についての認識が高まっていることが、予測期間中の需要を促進すると予想されます。また、乳製品を使わない食品や飲食品の人気が高まっていることも、製品需要を押し上げると予想されます。

豆乳は同量のタンパク質を含み、低カロリーであるため、牛乳の優れた代用品として機能します。低カロリー製品の需要は、肥満率の増加により高くなっています。したがって、豆乳は体重を気にしている、あるいは減量しようとしている多くの消費者に好まれています。また、この製品は悪玉コレステロール値を下げるので、心臓病の患者さんに非常に好まれています。また、乳糖不耐症や貧血の方にも人気があります。なぜなら、豆乳は天然の乳糖を含まず、鉄分を豊富に含んでいるからです。イソフラボンの含有量が多いため、ホルモンに関連するがんを予防することが知られています。その他にも多くの利点があることから、豆乳の消費量が全体的に増加し、市場を牽引することが期待されます。しかし、この製品は、アーモンドミルクやココナッツミルクなど、市場における代替品との厳しい競争に直面する可能性があります。

豆乳の後味を隠すために、メーカーがバニラ、チョコレート、イチゴなどさまざまなフレーバーをイントロダクションとして導入したことが、子供たちの間でも製品需要を後押ししています。主なメーカーは、より多くのフレーバーを導入し、多くの流通チャネルを通じて魅力的なパッケージで製品を販売することにより、後味を抑制するための研究開発に投資しています。また、著名人の推薦も、消費者の豆乳に対する嗜好にプラスの影響を与えています。

豆乳の市場動向

乳糖不耐症の普及率上昇

MedlinePlus Geneticsによると、人類の約65%は乳幼児期以降、乳糖を消化する能力が低下するとされています。成人後の乳糖不耐症は、東アジア系の人々に最も多く見られ、これらのコミュニティでは70%の人々が罹患しています。乳製品を含まない飲料の需要が高まる背景には、アレルギーや不耐性があります。特に、牛乳アレルギーが乳幼児の食物アレルギーの第一位であるという食物アレルギーイニシアチブの統計を考慮すると、これが大きな理由となります。さらに、世界中で無乳糖乳製品カテゴリーの製品発売数が増加し、消費者に受け入れられていることは、乳製品代替品メーカーにとって大きなビジネスチャンスとなっています。この市場は、インド、タイ、インドネシアなどのアジア諸国で人気を集めており、人々は必須多量栄養素やアミノ酸、良質な脂肪酸プロファイル、重要なミネラル、ビタミン、複合糖質、多くの植物化学物質を含むプレミアム製品にお金をかけています。このため、メーカーは潜在的な有望市場で事業を拡大するための有利な機会を得ています。例えば、2020年には、タイのTofusan社が、オリジナルフレーバーと低糖の種類を揃えた初のプレミアム有機UHT豆乳を発売しました。

アジア太平洋が急成長する市場として浮上

中国、インド、日本、韓国、香港など多くの国が主要な消費者であることから、アジア太平洋は最も急速に成長している市場です。これらの国々における大豆の豊富な生産量も、この地域の消費を促進しています。また、アジア諸国におけるビーガン製品の需要増に対応し、この地域での収益創出を後押しするために、いくつかの戦略的な投資が行われています。例えば、2021年にEFKOグループは、豆乳の生産を開始するベンチャー企業に6億ルーブルを投資し、月産1000トンの豆乳の生産を目指す計画を発表しています。アジア太平洋地域では、植物由来のラクトースフリー乳製品の代替品を求める消費者が増えており、棚に増殖する製品の選択肢は、健康志向の消費者の目新しさや多様性を満足させるものです。また、植物由来の飲料は、大豆が伝統的に受け入れられていることから、有望なカテゴリーとなっています。

豆乳市場の競合他社分析

豆乳市場は、地域の中小規模のプレーヤーと主要な世界プレーヤーが存在し、非常に競争が激しい市場です。この市場における主要なプロバイダーには、Eden Food、The Hershey Company、Campbell Soup、Vitasoy International Holdings、Kikkoman Pearl Soy Milkが含まれます。拡大や新製品の発売は、世界の豆乳市場で最も好まれる戦略です。戦略的拡大の一環として、主要企業はオムニチャネル流通戦略を採用しており、さまざまなオンライン小売業者、すなわちAmazonなどのサードパーティーと提携しています。これにより、地理的な存在感と顧客基盤が拡大します。主要企業は、オンラインマーケティングと製品のブランディングのために、ソーシャルメディアプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当て、より多くの顧客を引き付けています。消費者の味の好みの変化は、メーカーに新しいフレーバーを市場に導入するよう促しています。これはフレーバー豆乳の成長を加速させ、全体的な消費を増加させています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • フレーバー豆乳
    • 無香料豆乳
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Danone SA
    • Campbell Soup Company
    • The Hershey Company
    • VITASOY International Holdings Limited
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • Eden Foods Inc.
    • Pure Harvest Smart Farms Company
    • Kikkoman Pearl Soy Milk
    • American Soy Products Inc.
    • The Granarolo Group

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 71908

The soy milk market is projected to register a CAGR of 6.92% during the forecast period (2022- 2027).

COVID-19 is an incomparable global public health emergency that has affected almost every industry, so and the unprecedented stress on supply chains owing to forced lockdowns across the globe has resulted in decreasing sales of soy milk, although demand continues to be high. Increasing awareness about the health benefits associated with the consumption of soy milk is expected to drive the demand over the forecast period. The increasing popularity of non-dairy foods and beverages is also anticipated to boost product demand.

Soy milk acts as a great substitute for cow milk as it contains an equal amount of protein and is low in calories. Demand for low-calorie products is high due to the growing obesity rate. Hence, soy milk is preferred by a lot of consumers who are weight conscious or trying to lose weight. This product also lowers the bad cholesterol level and is highly preferred by heart patients. The product is also popular among lactose intolerant and anemic populations as it is naturally lactose-free and rich in iron. Its high isoflavone content is known to prevent hormone-related cancers. Numerous other benefits of the product are expected to increase the overall consumption of soy milk and drive the market. However, this product can face stiff competition from its substitutes in the market, such as almond and coconut milk.

The introduction of various flavors like vanilla, chocolate, and strawberry, among others, by the manufacturers to mask the aftertaste of soy milk is propelling the product demand among kids as well. Key manufacturers are investing in research and development to curb the after-taste by introducing more flavors and selling the product in attractive packages via many distribution channels. Celebrity endorsements are also positively impacting the consumer preference for the product.

Soy Milk Market Trends

Increasing Prevalence of Lactose Intolerance

According to MedlinePlus Genetics, approximately 65% of the human population has a reduced ability to digest lactose after infancy. Lactose intolerance in adulthood is most prevalent in people of East Asian descent, with 70% of people affected in these communities. Allergies and intolerances are major reasons behind the ongoing demand for dairy-free beverages, especially considering the food allergy initiative's statistic that cow's milk allergy is the leading food allergy in infants and children. Additionally, the rising number of product launches across the globe in the lactose-free dairy products category and its acceptance among the consumers represents a substantial opportunity for dairy alternatives manufacturers. The market is gaining popularity across Asian countries such as India, Thailand, Indonesia, and others, where people are spending on premium products that have essential macronutrients and amino acids, good quality fatty acid profile, and vital minerals, along with vitamins, complex carbohydrates, and many phytochemicals. This, in turn, has provided lucrative opportunities to the manufacturers to expand their footprints in such potential and promising markets. For instance, in 2020, Thai company Tofusan launched its first premium organic UHT soymilk in original flavor and low-sugar varieties.

Asia-Pacific Emerges as the Fastest-growing Market

The Asia-Pacific is the fastest-growing market as many countries like China, India, Japan, South Korea, and Hong Kong are the major consumers of the product. The abundant production of soybean in these countries is also driving the consumption in this region. Also, in response to the increasing demand for vegan products in Asian countries, several strategic investments have been undertaken to push the revenue generation in the region. For example, in 2021, EFKO Group announced its plan to invest RUB 600 million in the venture to begin producing soy milk, with the aim of producing a thousand tons of milk per month. In Asia-Pacific, consumers are increasingly looking for lactose-free dairy alternatives derived from plant sources, and the choice of products multiplying on the shelves satisfies health and wellness-orientated consumers' taste for novelty and variety. Also, plant-based beverages make up a promising category because of the traditional acceptance of soy.

Soy Milk Market Competitor Analysis

The soy milk market is highly competitive, with a strong presence of regional small-and medium-scale players and key global players. Key providers in this market include Eden Food, The Hershey Company, Campbell Soup, Vitasoy International Holdings, and Kikkoman Pearl Soy Milk. Expansions and new product launches are the most preferred strategies in the global soy milk market. As a part of strategic expansion, key players are adopting an omnichannel distribution strategy, where they tie up with various online retailers, i.e., third parties, like Amazon. This, in turn, broadens their geographical presence and customer base. Key players are focusing on social media platforms and online distribution channels for their online marketing and branding of products to attract more customers. Changing taste preferences of consumers are pushing manufacturers to introduce new flavors in the market. This is fuelling the growth of flavored soy milk, thereby increasing overall consumption.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Flavored Soy Milk
    • 5.1.2 Unflavored Soy Milk
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retailers
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Danone SA
    • 6.4.2 Campbell Soup Company
    • 6.4.3 The Hershey Company
    • 6.4.4 VITASOY International Holdings Limited
    • 6.4.5 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.4.6 Eden Foods Inc.
    • 6.4.7 Pure Harvest Smart Farms Company
    • 6.4.8 Kikkoman Pearl Soy Milk
    • 6.4.9 American Soy Products Inc.
    • 6.4.10 The Granarolo Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET