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市場調査レポート
商品コード
990463

世界の低脂肪バター市場 - 成長、動向、予測((2022 - 2027年)

Global Reduced Fat Butter Market - Growth, Trends, and Forecast ((2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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世界の低脂肪バター市場 - 成長、動向、予測((2022 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

低脂肪バターの世界市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR6.73%で成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 健康志向の消費者の増加により、健康的な食品への需要が高まり、今後数年間の市場成長を後押しする重要な要因として作用しています。さらに、肥満や心停止の発生率が高まっていることも、この製品の需要を後押ししています。また、企業はスプレッドやノンスプレッドなど、さまざまな製品形態を導入しており、これが低脂肪バター市場の成長に貢献すると思われます。
  • 一方、オリーブオイル、ココナッツスプレッド、アボカドスプレッドなど、クリーミーな食感と味を持ち、低脂肪バターよりも健康上の利点がある低脂肪バターの代替品が簡単に入手できるため、予測期間中の市場成長が抑制される可能性があります。
  • COVID-19のために、バター市場はまた、Vaiorusプレーヤーが変化する市場の状況にリアルタイムで対応するためのより良い方法を考慮して、植物ベースの乳製品の製造に切り替えているおかげで、バターを製造するために牛乳などの成分を含む様々なサプライチェーンの混乱、対抗してきました。また、健康的な食品に対する消費者の嗜好が変化していることもあり、市場参入企業にはイノベーションを起こす機会が生まれています。

主な市場動向

低脂肪・低カロリー食品への需要の高まり

消費者は、高カロリー・高脂肪の食事に関連する健康リスクへの意識を高めています。低脂肪食を摂取し、過剰なエネルギー摂取が体内で脂肪に変換されるのを回避することの重要性は、特に米国などの先進国では、健康志向の消費者の間でよく理解されています。この傾向は、明確に定義された公衆衛生目標や、さまざまな経路からの政府介入の増加により、新興経済諸国にも急速に広まることが予想されます。世界保健機関は、脂肪の総摂取量を総カロリーの30%未満とし、飽和脂肪の摂取量は総カロリーの10%を超えてはならないと勧告しています。これにより、低脂肪バターの需要が拡大し、予測期間中の市場成長に寄与しています。

北米が最大の市場シェアを占める

北米は、消費者の購買力が高く、健康的なライフスタイルの維持に対する意識が高まっていることが主な要因となって、同地域の成長を増大させており、調査対象市場の中で最大の市場となる見通しです。さらに、アジア太平洋地域は、健康的な食生活の採用という点で生活水準の向上とともに、需要の高まりと人口の増加により、低脂肪バター業界にとって著名な市場となっています。さらに、地域企業による一定の製品革新は、市場の成長に拍車をかけます。例えば、Amul Milk Union Ltd.は、保存料を使用せず、飽和脂肪を低く抑えたAmul Liteを提供しています。

競合情勢

調査対象市場の主要企業には、GCMMF、Land O'Lakes, Inc、Finlandia Cheese, Inc、Savencia Fromage and Dairy、Saputo Inc.などの企業があります。プレミアムブランドやローカルブランドが提供する幅広い製品を、魅力的な割引やオファーとともに簡単に入手できることが、店舗ベースの流通チャネルを通じた製品販売を後押ししていると推測されます。さらに、企業は市場での地位を維持するために、このカテゴリーで積極的な技術革新を行っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 有塩
    • 無塩
  • 形状別
    • スプレッドタイプ
    • ノンスプレッダブル
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • GCMMF
    • Land O'Lakes, Inc
    • Finlandia Cheese, Inc
    • SAVENCIA SA
    • Saputo Inc.
    • Unilever(Upfield)
    • Arla Foods
    • Ornua Co-operative Limited
    • Rockview Farms
    • Raisio Group plc

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 71889

Global reduced fat butter market is projected to grow at a CAGR of 6.73% during the forecast period (2021- 2026).

Key Highlights

  • The rise in the number of health-conscious consumers has increased the demand for healthy food products acting as a key factor to boost the market growth in the next few years. Moreover, the growing incidence of obesity and cardiac arrests is also driving the product's demand. Also, companies are introducing different product forms, such as spreads and non-spreads, which is likely to contribute to the reduced-fat butter market growth.
  • On the other hand, the easy availability of substitutes of reduced-fat butter such as olive oil, coconut spread, and avocado spreads which contain creamy texture & taste and offer more health benefits than reduced-fat butter may restraint the market growth during the forecast period.
  • Due to COVID-19, the butter market has countered various supply chain disruptions, which also includes ingredients such as milk to produce butter, owing to which vaiorus players have switched to plant-based dairy products manufacturing, considering a better way to respond in real-time to the changing market conditions. This in turn, creates an opportunity for the market players to inovate in the category due to changing consumers preferences for healthy food products.

Key Market Trends

Surge in Demand for Low Fat and Low Calorie Food Products

Consumers are getting increasingly conscious of the health risks associated with a high-caloric and fat diet. The importance of consuming a low-fat diet and consequently avoiding the excess energy intake from getting converted to fat depositions in the body has been a well-understood fact amongst health-conscious consumers, particularly in the developed countries such as the United States.​ The aforementioned trend is expected to reach quickly to developing and transition economies as a part of well-defined public health goals and growing government interventions from different pathways. ​The World Health Organization recommends that the total fat intake should be less than 30% of the total calories and that the intake of saturated fat should not exceed 10% of the total calories. This is creating a widespread demand for the reduced fat butter thus contributing to the market growth during the forecast period.

North America Holds the Largest Market Share

North America poised to be the largest market in the market studied, majorly due to the high consumer purchasing power and rising awareness about maintaining a healthy lifestyle augmenting the region's growth. Further, Asia Pacific is also becoming a prominent market for the low-fat butter industry due to rising demand and increasing population along with improved standards of living in terms of adopting a healthy diet. Moreover, constant product innovation by regional companies will spur market growth. For instance, Amul Milk Union Ltd. offers Amul Lite, which has no preservatives and low saturated fat content.

Competitive Landscape

Some of the major players in the market studied are GCMMF, Land O'Lakes, Inc, Finlandia Cheese, Inc, Savencia Fromage and Dairy and Saputo Inc., among others. Easy availability of a wide range of products offered by premium and local brands along with attractive discounts and offers is estimated to boost product sales through the store-based distribution channels. Moreover, companies are actively innovating in the category in order to sustain their position in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Salted
    • 5.1.2 Unsalted
  • 5.2 By Form
    • 5.2.1 Spreadable
    • 5.2.2 Non-spreadable
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retailers
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 GCMMF
    • 6.4.2 Land O'Lakes, Inc
    • 6.4.3 Finlandia Cheese, Inc
    • 6.4.4 SAVENCIA SA
    • 6.4.5 Saputo Inc.
    • 6.4.6 Unilever (Upfield)
    • 6.4.7 Arla Foods
    • 6.4.8 Ornua Co-operative Limited
    • 6.4.9 Rockview Farms
    • 6.4.10 Raisio Group plc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET