市場調査レポート
商品コード
990462
酒類菓子類の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Global Liquor Confectionery Market - Growth, Trends, and Forecast (2022 - 2027) |
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酒類菓子類の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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酒類菓子類の世界市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR5.83%を記録する見込みです。
米国などではチョコレートの消費量が増加傾向にあり、一般的に米国人は毎年約28億ポンド(1人当たり11ポンド以上)を消費しています。このようにチョコレート消費量が年々増加していることが、酒類菓子類などの製品を支える背景となっています。一般に、こうした製品は特定の年齢層に限定して販売されるが、需要の多くは経験を積むことへの期待で満たされることになります。
また、代替アルコールの急速な普及が酒類菓子類への支出を増やし、市場をさらに押し上げます。さらに、消費者のさまざまな味覚に対応するために、さまざまなフレーバーが利用可能になり、新製品開発の面でも高いシェアを獲得しています。
酒類菓子類では、欧州がプレミアムカテゴリーの中心地として台頭する可能性が高く、これは主に消費者の受容性とブランドの浸透度の高さに関連しています。英国などでは、特定の消費者をターゲットにした高級酒類チョコレートの需要が増加し、菓子類の売り上げが伸びています。英国ではプライベートブランドのショコラティエの数も増えており、プレミアムリカーチョコレート市場における消費者の需要を満たすために、より職人的で専門的な製品が発売されています。
この地域のほとんどの国で、消費者は特にスーパーマーケットやハイパーマーケットで販売されているプレミアムリカーチョコレートを選んでいますが、その理由は提供されているユニークで魅力的な商品の数々、すぐに使えるパッケージ、店頭でのプロモーション、そして安定したチョコレートの品質にあります。さらに、消費者は高級品を求めているようです。さらに、オーガニックの菓子類の動向は、菓子類メーカーに潜在的な市場を開拓する有利な機会を生み出し、新規参入者が新しく、革新的で、オーガニックで、風味のある菓子類を市場に投入する門戸を開き、他社に対する優位性を獲得することで収益構造を強化することにつながっているのです。
今回の調査では、既存の能力を強化するためのM&Aを含む特定の戦略を行っている主要企業がいくつか存在します。例えば、Ferreroなどのブランドは、2018年に、USD 280万米ドルの金額で酒類菓子の製造におけるNestleの米国事業のための取引をインク付けました。これに加えて、Barry Callebautなどの大手菓子類メーカーは、2015年時点で、American Almond Products Co.を買収しており、これにより前者は今後数年間で、製品ラインをさらに拡大することができます。
世界市場の主要なプレーヤーは、Toms Gruppen、Liqueur Fills、Hershey's、Ferrero、Mondelez、Abtey Chocolate Factory、Neuhaus、Mars、Brookside、Booz Dropsなどであります。
The Global Liquor Confectionery Market is expected to register a CAGR of 5.83% during the forecast period (2021-2026).
Chocolate consumption has been on an upswing in countries such as the United States, where in general, Americans consume around 2.8 billion pounds of chocolate each year, with over 11 pound per person. This upward rise in chocolate consumption, year on year, will act as a supportive background for products such as liquor confectionery. Although, in general, such products will be sold specifically to certain age group, most of the demand will be met by the expectation towards gaining experience.
Furthermore, the rapid rise in adaptation of alternative form of alcohol consumption has eventually led people to spend more on liquor confectionery, thereby boosting the market further . In addition, the market has witnessed a higher share in terms of new product developments, along with the availability of different flavors, which are further anticipated to cater different taste preferences of consumers.
Within the liquor confectionery category, Europe is more likely to emerge as a centre for premium category, mostly related to higher consumer acceptance and brand penetration. In countries such as Britain, the confectionery sales have been on the rise, with an increase in the demand for premium liquor chocolate targeted toward specific set of consumers. The number of private label chocolatiers in the United Kingdom is also growing, with more artisanal and specialized products being launched to meet the consumers' demand in the premium liquor chocolate market.
Consumers choose premium liquor chocolates in most of the countries in this region, especially from the supermarkets and hypermarkets, owing to the unique variety of attractive products being offered, ready packaging, in-store promotions, and consistent chocolate quality. Additionally, consumers appear to be looking for high-end products. Furthermore, the trend of organic liquor confectionery is creating lucrative opportunities for the liquor chocolate manufactures to tap the potential markets thus, opening the doors for the new entrants to enter the market with new, innovative, organic, and flavored confectioneries, thus enhancing their revenue mixes, by gaining advantages over the others.
In the market studied, there are a handful of major companies that are undertaking certain strategies which includes mergers and acquisitions that enalbes them to enhance their existing capability, while innovating more on product offerings. For instance, Brands such as Ferrero, in 2018, inked a deal for the U.S business of Nestle in manufacturing of liquor confectioneries for an amount of USD 2.8 million. In addition to this, major confectionery manufacturers such as Barry Callebaut has acquired American Almond Products Co., as of 2015, which will enable the former to expand its product line further, over the coming years.
Key Players in the global market include Toms Gruppen, Liqueur Fills, Hershey's, Ferrero, Mondelez, Abtey Chocolate Factory, Neuhaus, Mars, Brookside and Booz Drops among others.