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市場調査レポート
商品コード
990462

酒類菓子類の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global Liquor Confectionery Market - Growth, Trends, and Forecast (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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酒類菓子類の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

酒類菓子類の世界市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR5.83%を記録する見込みです。

主なハイライト

  • 成長の大部分は、利便性と手作りリキュール菓子類への消費者志向の要因に関連するものであり、そのため需要がさらに促進されるでしょう。ブランドの認知度はこのカテゴリーの成長に重要な役割を果たすが、市場はプレミアムカテゴリーにシフトし、次いで新興国市場で見られる贈答品文化がこれに続くと思われます。
  • COVID-19の大流行により、消費者向けパッケージ製品の売上は減少しましたが、監禁中の間食や甘いものへの渇望から、リキュールを含む菓子系製品は大きな伸びを示しています。また、世界の封鎖により菓子類が繰り返し販売されるようになり、万が一、予測期間中に再びこのような大流行が起こった場合、長期的には酒類菓子類メーカーに利益をもたらすことになります。

主な市場動向

既存のチョコレート動向が酒類菓子類の需要を押し上げる

米国などではチョコレートの消費量が増加傾向にあり、一般的に米国人は毎年約28億ポンド(1人当たり11ポンド以上)を消費しています。このようにチョコレート消費量が年々増加していることが、酒類菓子類などの製品を支える背景となっています。一般に、こうした製品は特定の年齢層に限定して販売されるが、需要の多くは経験を積むことへの期待で満たされることになります。

また、代替アルコールの急速な普及が酒類菓子類への支出を増やし、市場をさらに押し上げます。さらに、消費者のさまざまな味覚に対応するために、さまざまなフレーバーが利用可能になり、新製品開発の面でも高いシェアを獲得しています。

酒類菓子類は欧州が最大市場

酒類菓子類では、欧州がプレミアムカテゴリーの中心地として台頭する可能性が高く、これは主に消費者の受容性とブランドの浸透度の高さに関連しています。英国などでは、特定の消費者をターゲットにした高級酒類チョコレートの需要が増加し、菓子類の売り上げが伸びています。英国ではプライベートブランドのショコラティエの数も増えており、プレミアムリカーチョコレート市場における消費者の需要を満たすために、より職人的で専門的な製品が発売されています。

この地域のほとんどの国で、消費者は特にスーパーマーケットやハイパーマーケットで販売されているプレミアムリカーチョコレートを選んでいますが、その理由は提供されているユニークで魅力的な商品の数々、すぐに使えるパッケージ、店頭でのプロモーション、そして安定したチョコレートの品質にあります。さらに、消費者は高級品を求めているようです。さらに、オーガニックの菓子類の動向は、菓子類メーカーに潜在的な市場を開拓する有利な機会を生み出し、新規参入者が新しく、革新的で、オーガニックで、風味のある菓子類を市場に投入する門戸を開き、他社に対する優位性を獲得することで収益構造を強化することにつながっているのです。

競合情勢

今回の調査では、既存の能力を強化するためのM&Aを含む特定の戦略を行っている主要企業がいくつか存在します。例えば、Ferreroなどのブランドは、2018年に、USD 280万米ドルの金額で酒類菓子の製造におけるNestleの米国事業のための取引をインク付けました。これに加えて、Barry Callebautなどの大手菓子類メーカーは、2015年時点で、American Almond Products Co.を買収しており、これにより前者は今後数年間で、製品ラインをさらに拡大することができます。

世界市場の主要なプレーヤーは、Toms Gruppen、Liqueur Fills、Hershey's、Ferrero、Mondelez、Abtey Chocolate Factory、Neuhaus、Mars、Brookside、Booz Dropsなどであります。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 及び調査前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • チョコレート
    • キャンディ、ガム
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も活発な企業
  • Key Startegies Adopted
  • 企業プロファイル
    • Neuhaus
    • Mars Inc
    • Ferrero Group
    • Ethel M Chocolates
    • Abtey Chocolate Factory
    • The Hershey's Company
    • Tom Gruppen
    • Yildiz Holdings
    • Liqueur Fills
    • Friars

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 71888

The Global Liquor Confectionery Market is expected to register a CAGR of 5.83% during the forecast period (2021-2026).

Key Highlights

  • Majority of the growth is relatable to the factors of convenience along with consumer inclination towards handmade liqour confectionery, which as such will propel the demand further. Brands recognition will play a crucial role in the category growth, however, the market will shift more towards the premium category, followed by the gifitng culture evidient in the developed markets.
  • Although covid-19 pandemic has slowed down the sales of consumer packaged products during its onsets, confecionery based products, inclusive of the liqour ones, have showcased significant growth following the preference for snacking during lockdown as well as craving for sweet products at times. Likewise, the world wide lockdown has led confectionery products to witnessed repeated sales, which going forward will benefit liquor confectionery manufacturers on the long run, if in case, such pandemic are supposed to occur again over the forecast period.

Key Market Trends

Existing Chocolate Trend Will Amplify The Demand For Liquor Confectionery

Chocolate consumption has been on an upswing in countries such as the United States, where in general, Americans consume around 2.8 billion pounds of chocolate each year, with over 11 pound per person. This upward rise in chocolate consumption, year on year, will act as a supportive background for products such as liquor confectionery. Although, in general, such products will be sold specifically to certain age group, most of the demand will be met by the expectation towards gaining experience.

Furthermore, the rapid rise in adaptation of alternative form of alcohol consumption has eventually led people to spend more on liquor confectionery, thereby boosting the market further . In addition, the market has witnessed a higher share in terms of new product developments, along with the availability of different flavors, which are further anticipated to cater different taste preferences of consumers.

Europe will be the largest market for Liquor Confectionery

Within the liquor confectionery category, Europe is more likely to emerge as a centre for premium category, mostly related to higher consumer acceptance and brand penetration. In countries such as Britain, the confectionery sales have been on the rise, with an increase in the demand for premium liquor chocolate targeted toward specific set of consumers. The number of private label chocolatiers in the United Kingdom is also growing, with more artisanal and specialized products being launched to meet the consumers' demand in the premium liquor chocolate market.

Consumers choose premium liquor chocolates in most of the countries in this region, especially from the supermarkets and hypermarkets, owing to the unique variety of attractive products being offered, ready packaging, in-store promotions, and consistent chocolate quality. Additionally, consumers appear to be looking for high-end products. Furthermore, the trend of organic liquor confectionery is creating lucrative opportunities for the liquor chocolate manufactures to tap the potential markets thus, opening the doors for the new entrants to enter the market with new, innovative, organic, and flavored confectioneries, thus enhancing their revenue mixes, by gaining advantages over the others.​

Competitive Landscape

In the market studied, there are a handful of major companies that are undertaking certain strategies which includes mergers and acquisitions that enalbes them to enhance their existing capability, while innovating more on product offerings. For instance, Brands such as Ferrero, in 2018, inked a deal for the U.S business of Nestle in manufacturing of liquor confectioneries for an amount of USD 2.8 million. In addition to this, major confectionery manufacturers such as Barry Callebaut has acquired American Almond Products Co., as of 2015, which will enable the former to expand its product line further, over the coming years.

Key Players in the global market include Toms Gruppen, Liqueur Fills, Hershey's, Ferrero, Mondelez, Abtey Chocolate Factory, Neuhaus, Mars, Brookside and Booz Drops among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables & Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Chocolates
    • 5.1.2 Candies & Gums
  • 5.2 By Distribuiton Channel
    • 5.2.1 Supermarkets & Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Active Companies
  • 6.3 Key Startegies Adopted
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Neuhaus
    • 6.4.2 Mars Inc
    • 6.4.3 Ferrero Group
    • 6.4.4 Ethel M Chocolates
    • 6.4.5 Abtey Chocolate Factory
    • 6.4.6 The Hershey's Company
    • 6.4.7 Tom Gruppen
    • 6.4.8 Yildiz Holdings
    • 6.4.9 Liqueur Fills
    • 6.4.10 Friars

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET