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市場調査レポート
商品コード
1190468
化粧品市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)Cosmetic Products Market Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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化粧品市場の成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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化粧品の世界市場は、予測期間中(2021年~2026年)にCAGR 4.36%で成長すると予測されています。
近年、オーガニック、クルーエルティフリー(動物実験を行わない)、ベジタリアン(動物虐殺の製品別を使用しない)、ヴィーガン(動物成分を全く使用しない)化粧品市場は、先進国で人気が高まっており、インド、中国、ブラジルなどの市場開拓にもその余地を見出しつつあります。また、ヴィーガン製品の進化に伴い、消費者は自分に合った口紅の色合いだけでなく、その製造過程にも特別な注意を払うようになっています。
このような背景から、2014年5月、インド保健家族省は化粧品試験を禁止し、新たに「148-C.化粧品試験禁止規則」を制定しました。1945年、既存のDrugs and Cosmetics Rulesに、化粧品の動物実験の禁止が追加されました。また、2020年6月には、コロンビア上院で、パーソナルケア製品の動物実験と動物実験済み化粧品の販売・輸入を制限する法案が最終的に可決されました1945年の既存のDrugs and Cosmetics Rulesに、化粧品の動物実験の禁止が追加されたのです。このような要因が、世界市場におけるオーガニック、ヴィーガン、無添加化粧品の売上を押し上げています。
インドや中国などでは、アイメイク、フェイシャルメイク、リップメイクなどのカラー化粧品産業が最も盛んです。インドのShahnaz Husain Groupのような地元企業は、ハーブやアーユルヴェーダの化粧品を独占的に提供しており、その理由は肌に与える長時間の健康効果にあるとされています。
また、インドの消費者が機能的なアイテムからより高度で専門的な化粧品に移行していることから、高級世界ブランドの売上が伸びています。Revlon、Elle18 MAC、Sephora、L'Oreal、Oriflameなどの多くの国際ブランドは、インドの若者を引き付けるために、特に便利で魅力的なパッケージタイプやビーガン成分で、インド市場に多くの製品を導入し、その存在感をさらに高めようとしています。
この市場は、多くの地域の中小規模のプレーヤーと、L'oreal SA、Estee Lauder Inc、Oriflame Groupなどの主要な世界プレーヤーが存在し、非常に競争が激しくなっています。
競争優位に立つため、主要企業は製品の差別化を図り、製品内容、成分、パッケージ、価格、機能性、マーケティング活動など、さまざまな要因で競合しています。
企業は、研究開発やマーケティングへの投資を増やし、市場での地位を維持するために流通チャネルを拡大しています。さらに、より多くのターゲット層を取り込むために、eコマース(自社サイトおよび第三者サイト)を通じて製品を提供するなどの戦略もとっています。
The global cosmetic products market is projected to witness a CAGR of 4.36 % during the forecast period (2021 - 2026).
In the recent years organic, cruelty-free (no animal testing), vegetarian (no byproducts of animal slaughter), and vegan (no animal ingredients at all) cosmetics market have gained increasing popularity in developed countries, and it has been finding its space in the developing market such as India, China, Brazil, etc. market. Moreover, with the advancement of vegan products, consumers are paying extra attention to not only a particular shade of lipstick that suits them but also its manufacturing process.
Owing to the above factor, in May 2014, the Ministry of Health & Family of India banned cosmetic testing, with the new rule "148-C. The prohibition of testing of cosmetics on animals was added to the existing Drugs and Cosmetics Rules, 1945. Also, in June 2020, a bill restricting the testing of personal care products on animals and the sale and import of animal-tested cosmetics passed its final vote in the Colombian SenateThe prohibition of testing of cosmetics on animals was added to the existing Drugs and Cosmetics Rules, 1945. Therefore, factor such as these are driving the sales of organic, vegan and cruelty-free cosmetics in the global market
The colour cosmetics industry (including eye, facial, and lip makeup category) is the most prosperous industry in India, China and others. The local companies, such as the Shahnaz Husain Group from India, are exclusively providing herbal/ayurvedic cosmetics products, due to the prolonged health benefits it offers to the skin.
Also, the premium global brands are registering increased sales as Indian consumers move from functional items to more advanced and specialized cosmetic products. Many international brands, like Revlon, Elle18 MAC, Sephora, L'Oreal, and Oriflame, are increasing their presence further, by introducing more products in the Indian market, particularly with the convenient and attractive packaging types and vegan ingredients, in order to attract the youth in the country.
The market studied is highly competitive, with many regional small- to medium-scale players and key global players such as L'oreal SA, Estee Lauder Inc., Oriflame Group, etc.
In order to gain a competitive advantage, key players differentiate their offerings and compete on different factors, including product offerings, ingredients, packaging, price, functionality, and marketing activities.
Companies are increasing their investments in R&D and marketing, and they are expanding their distribution channels to maintain their position in the market. Moreover, companies are following strategies that include provision of products through e-commerce (own website and third parties) websites, to facilitate a larger targeted audience.