市場調査レポート
商品コード
1190468

化粧品市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)

Cosmetic Products Market Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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化粧品市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

化粧品の世界市場は、予測期間中(2021年~2026年)にCAGR 4.36%で成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 化粧品の世界市場は、家計支出の大幅な増加を目の当たりにしています。さらに、外見や魅力にお金をかけることへの人々の傾倒が、常に市場の研究を促進してきました。例えば、2017年にグルーポンが実施した新しい調査によると、英国の女性は生涯で平均70,294ポンドを外見に費やすことが示唆されています。
  • さらに、自然または有機、動物実験されていない、残酷な化粧品製品、および革新的で環境に優しいパッケージデザインに対する需要の増加は、世界的に市場をさらに強化することが期待されます。世界市場におけるオーガニック化粧品は、高品質かつプレミアムな製品として位置づけられるようになってきており、市場の幅広い層の消費者を引きつけています。
  • コスメティックカテゴリーのほぼすべての製品領域が、COVID-19の大流行により、2020年中に恒常ベースで売上高の減少を記録し、一部は二桁の減少に転じることさえあります。2020年、また2021年の家庭内引きこもりや孤立化の動向が、カラー化粧品市場の収益減少を加速させています。

主な市場動向

オーガニック、ビーガン、クルーエルティフリー化粧品への傾斜

近年、オーガニック、クルーエルティフリー(動物実験を行わない)、ベジタリアン(動物虐殺の製品別を使用しない)、ヴィーガン(動物成分を全く使用しない)化粧品市場は、先進国で人気が高まっており、インド、中国、ブラジルなどの市場開拓にもその余地を見出しつつあります。また、ヴィーガン製品の進化に伴い、消費者は自分に合った口紅の色合いだけでなく、その製造過程にも特別な注意を払うようになっています。

このような背景から、2014年5月、インド保健家族省は化粧品試験を禁止し、新たに「148-C.化粧品試験禁止規則」を制定しました。1945年、既存のDrugs and Cosmetics Rulesに、化粧品の動物実験の禁止が追加されました。また、2020年6月には、コロンビア上院で、パーソナルケア製品の動物実験と動物実験済み化粧品の販売・輸入を制限する法案が最終的に可決されました1945年の既存のDrugs and Cosmetics Rulesに、化粧品の動物実験の禁止が追加されたのです。このような要因が、世界市場におけるオーガニック、ヴィーガン、無添加化粧品の売上を押し上げています。

アジア太平洋地域における化粧品の消費拡大

インドや中国などでは、アイメイク、フェイシャルメイク、リップメイクなどのカラー化粧品産業が最も盛んです。インドのShahnaz Husain Groupのような地元企業は、ハーブやアーユルヴェーダの化粧品を独占的に提供しており、その理由は肌に与える長時間の健康効果にあるとされています。

また、インドの消費者が機能的なアイテムからより高度で専門的な化粧品に移行していることから、高級世界ブランドの売上が伸びています。Revlon、Elle18 MAC、Sephora、L'Oreal、Oriflameなどの多くの国際ブランドは、インドの若者を引き付けるために、特に便利で魅力的なパッケージタイプやビーガン成分で、インド市場に多くの製品を導入し、その存在感をさらに高めようとしています。

競合情勢

この市場は、多くの地域の中小規模のプレーヤーと、L'oreal SA、Estee Lauder Inc、Oriflame Groupなどの主要な世界プレーヤーが存在し、非常に競争が激しくなっています。

競争優位に立つため、主要企業は製品の差別化を図り、製品内容、成分、パッケージ、価格、機能性、マーケティング活動など、さまざまな要因で競合しています。

企業は、研究開発やマーケティングへの投資を増やし、市場での地位を維持するために流通チャネルを拡大しています。さらに、より多くのターゲット層を取り込むために、eコマース(自社サイトおよび第三者サイト)を通じて製品を提供するなどの戦略もとっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • フェイシャルメイクアップ製品
    • アイメイク製品
    • リップメークアップ製品
    • ネイルメイク製品
  • カテゴリー別
    • マス
    • プレミアム
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • 薬局・薬店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Revlon
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Loreal SA
    • Shiseido Co.,Ltd.
    • Oriflame Cosmetics AG
    • New Avon Company
    • Coty, Inc.
    • Natura & Co.
    • Unilever
    • Amway Corp.
    • Lotus Herbals Pvt. Ltd.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 71882

The global cosmetic products market is projected to witness a CAGR of 4.36 % during the forecast period (2021 - 2026).

Key Highlights

  • The global cosmetics market is witnessing a significant increase in household expenditure. Moreover, the inclination of people toward spending on appearance, and appeal has been constantly driving the market studied. For instance, according to a new study conducted by Groupon in 2017, suggested that British women spend an average of GBP 70,294 on their appearance in their lifetime.​
  • Moreover, the increasing demand for natural or organic, no animal tested and cruelly free cosmetics products, and innovative and eco-friendly packaging designs is expected to enhance the market further globally. Organic cosmetics products in the global market are increasingly positioned as high quality and premium products, and they draw a wide range of consumers in the market studied​
  • Nearly all product areas across the cosmetics category have recorded declining sales in constant terms during 2020, with some even turning in double-digit decline, owing to the COVID-19 pandemic. Home seclusion or isolation trends in 2020 and also in 2021 are accelerating the decline in the revenues in colour cosmetics market.

Key Market Trends

Inclination Toward Organic, Vegan and Cruelty-Free Cosmetic Products​

In the recent years organic, cruelty-free (no animal testing), vegetarian (no byproducts of animal slaughter), and vegan (no animal ingredients at all) cosmetics market have gained increasing popularity in developed countries, and it has been finding its space in the developing market such as India, China, Brazil, etc. market. Moreover, with the advancement of vegan products, consumers are paying extra attention to not only a particular shade of lipstick that suits them but also its manufacturing process.​

Owing to the above factor, in May 2014, the Ministry of Health & Family of India banned cosmetic testing, with the new rule "148-C. The prohibition of testing of cosmetics on animals was added to the existing Drugs and Cosmetics Rules, 1945. Also, in June 2020, a bill restricting the testing of personal care products on animals and the sale and import of animal-tested cosmetics passed its final vote in the Colombian SenateThe prohibition of testing of cosmetics on animals was added to the existing Drugs and Cosmetics Rules, 1945. Therefore, factor such as these are driving the sales of organic, vegan and cruelty-free cosmetics in the global market

Increasing Consumption of Cosmetic Products in Asia-Pacific

The colour cosmetics industry (including eye, facial, and lip makeup category) is the most prosperous industry in India, China and others. The local companies, such as the Shahnaz Husain Group from India, are exclusively providing herbal/ayurvedic cosmetics products, due to the prolonged health benefits it offers to the skin.

Also, the premium global brands are registering increased sales as Indian consumers move from functional items to more advanced and specialized cosmetic products. Many international brands, like Revlon, Elle18 MAC, Sephora, L'Oreal, and Oriflame, are increasing their presence further, by introducing more products in the Indian market, particularly with the convenient and attractive packaging types and vegan ingredients, in order to attract the youth in the country. ​

Competitive Landscape

The market studied is highly competitive, with many regional small- to medium-scale players and key global players such as L'oreal SA, Estee Lauder Inc., Oriflame Group, etc.

In order to gain a competitive advantage, key players differentiate their offerings and compete on different factors, including product offerings, ingredients, packaging, price, functionality, and marketing activities.

Companies are increasing their investments in R&D and marketing, and they are expanding their distribution channels to maintain their position in the market. Moreover, companies are following strategies that include provision of products through e-commerce (own website and third parties) websites, to facilitate a larger targeted audience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Facial Make-up Products
    • 5.1.2 Eye Make-up Products
    • 5.1.3 Lip Make-up Products
    • 5.1.4 Nail Make-up Products
  • 5.2 By Category
    • 5.2.1 Mass
    • 5.2.2 Premium
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Revlon
    • 6.4.2 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.4.3 Loreal SA
    • 6.4.4 Shiseido Co.,Ltd.
    • 6.4.5 Oriflame Cosmetics AG
    • 6.4.6 New Avon Company
    • 6.4.7 Coty, Inc.
    • 6.4.8 Natura & Co.
    • 6.4.9 Unilever
    • 6.4.10 Amway Corp.
    • 6.4.11 Lotus Herbals Pvt. Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET