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市場調査レポート
商品コード
990452

パーソナルケア家電市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Personal Care Appliances Market - Growth, Trends and Forecast (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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パーソナルケア家電市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パーソナルケア家電市場は予測期間(2021-2026年)にCAGR6.62%で成長すると予測されています。

主なハイライト

  • グルーミングやスタイリング製品に関連する支出が急増したことを受けて、市場は大きく成長しました。大手企業は、消費者一人ひとりが希望するスタイルを実現できるような斬新な製品の導入に継続的に取り組んでいます。
  • 男性は、従来、ヘアスタイリングや美容機器とは無縁でしたが、近年、積極的な消費者になっています。男性が縮毛矯正を使用する傾向が高まっていることから、縮毛矯正を最も使用する若い男性に特化した家電製品を設計する機会があります。グリップやボタンを大きくするなど、より男性的なイメージの製品デザインや、ミニストレートなど短い髪に対応する製品などが有効と思われます。
  • 電動歯ブラシなどのオーラルケア製品は、新興国ではまだ発展途上の段階にあります。これは、電動歯ブラシの使用によるメリットについて消費者の認識が低いことと、価格が手ごろでないことが原因です。インド、ブラジル、メキシコ、南アフリカなど、農村部の人口が圧倒的なシェアを占める国では、従来の歯ブラシの市場浸透率が高くなっています。しかし、製品の価格が高いことも、市場の成長を阻害する主な要因となっています。
  • COVID-19の発生後、多くの国で厳しい封鎖措置が取られ、世界中の美容室が閉鎖されました。そのため、シェーバーやトリマーなどの男性用パーソナルケア製品の売上が増加し、男性消費者が自宅で安全に身だしなみを整えることができる利便性が高まったのです。しかし、スタイリングツールは苦戦を強いられています。

主な市場動向

縮毛矯正剤が市場で大きなシェアを占める

世界的に女性は生活感のある髪を好みますが、特に先進国の女性には、やり過ぎない程度に身だしなみを整えるという、絶妙なバランスが求められます。そのため、女性を中心としたお客さまは、手軽に購入できる縮毛矯正などのヘアスタイリングツールを積極的に求めています。また、比較的短時間で効率的に縮毛矯正ができるとともに、携帯性に優れたハイエンドの熱保護技術を搭載した縮毛矯正器が、世界市場のお客様の間で大きな支持を集めています。例えば、レミントン、英国の縮毛矯正市場の主要な選手の一人は、このように、15秒で加熱する縮毛矯正の新しいラインを立ち上げ、多忙な生活を送っている顧客のための適切なソリューションとなり、インスタント結果をもたらすことができる製品を探しています。したがって、市場の成長に大きく寄与しています。

アジア太平洋地域は急成長市場

アジア太平洋地域の経済は継続的に成長しており、ヘアスタイリングツール、電動オーラルケア製品、美容家電など、消費者に便利な使い方とより良い結果を提供する革新的なパーソナルケア家電への消費者の注目を促しています。調査期間中、電動歯ブラシの需要は、特にインド、中国、日本などの国々で、その優れた成果により急増しています。その結果、Procter and GambleのOral-Bブランドは、インドで電動充電式歯ブラシを発売しました。この電動歯ブラシは、通常の手動ブラシと比較して、歯垢を最大100%除去できる機能を備えており、口腔ケアに新たな基準を打ち立てました。同様に、ヘアアプライアンス(ヘアスタイリングツール)も、この地域では技術革新の強い段階を迎えています。新しいプレミアム技術が主流となり、これらの製品に対する一般の人々の関心も高まっています。このように、ヘアケア製品ではプレミアム化がより重要となっており、この地域の消費者の間で継続的な需要の1つとなっています。

競合情勢

パーソナルケア家電の世界市場は、世界のプレイヤーと地域プレイヤーによって牽引されていますが、Procter &Gamble, Dyson Limited, Koninklijke Philips N.V., Panasonic Corporation, Conair Corporationなどの世界のプレイヤーが他のプレイヤーに対して優位に立っています。主要なプレーヤーは、調査された市場での地位を強化するために、合併や買収、パートナーシップ、拡張、製品革新などの様々な成長戦略を採用することが観察されています。それでも、製品イノベーションは最も効果的な成長戦略であると観察されています。その結果、Koninklijke Philips NV.や市場リーダーの一人であるパナソニックなど、さまざまな世界の企業が、新規プレイヤーとの競争の激化に対応するための事業戦略として、製品イノベーションを実施しています。例えば、2019年6月、Koninklijke Philips N.V.は、顔の毛を剃る、整える、形を整えるといった3つの機能を備えたスリーインワンヘアトリマーをインドで発売しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の概要

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 男女別
    • 男性
    • 女性
    • ユニセックス
  • タイプ別
    • シェービング/グルーミング
      • シェーバー
      • トリマー
      • 脱毛器
    • スタイリング
      • ヘアストレートナー
      • ヘアードライヤー
      • ヘアカーラー
      • その他
    • 美容家電
    • オーラルケア
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Wahl Clipper Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Spectrum Brands, Inc.
    • Conair Corporation
    • Andis Company
    • Dyson Limited

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 71876

Personal care appliances market is projected to grow at a CAGR of 6.62% during the forecast period (2021-2026).

Key Highlights

  • The market studied has witnessed a significant growth following the surge in expenditure pertaining to grooming and styling products. Major players are continuously involved in introducing novel products that enable individual consumers to create desired style.
  • Men, while not traditionally associated with hair styling or beauty appliances, have turned into active consumers in recent years. With the rising trend of men using hair straighteners, there is an opportunity to design appliances specifically for the young male consumers who use them the most. Product designs with a more masculine image, such as larger hand grips and larger buttons or appliances for shorter hair, such as mini straighteners, may all do well.
  • The oral care segment comprising electric toothbrush and other oral care appliances is still in its nascent stage in the developing countries. This is due to lesser consumer awareness about the benefits associated with the use of e-tooth brush, along with lower affordability. Countries, like India, Brazil, Mexico, and South Africa, in which the rural population holds a dominant share, have a higher market penetration rate of traditional toothbrush. However, higher price of the product is also a key factor hindering the market growth.
  • After, the onset of COVID-19, many countries implied a strict lockdown measures in their respective countries, which closed the beauty salons around the world. Therefore, this factor, increased the sales of men's personal care products such as shavers and trimmers, giving the male consumers the convenience of grooming from the comfort and safety of their home. However, the market of styling tools witnessed a tough time.

Key Market Trends

Hair Straightener Holds Significant Share in the Market

Globally the women love hair with a lived-in vibe and texture to it, particularly the women in the developed nation where it is a case of striking the fine balance between being groomed without looking too overdone. Thus, the customers, primarily women, are actively seeking for hair styling tools, including hair straighteners that are easily accessible and affordable. Additionally, while efficiently straightening the hair in comparatively less time and in a portable size, hair straighteners with the high-end heat protectant technology are gaining great traction among customers of the global market. For instance, Remington, one of the key players in the UK hair straightener market, launched a new line of hair straighteners that heat up in 15 seconds, thus, became an apt solution for the customers living a hectic life and seeking for products that can cater an instant result. Therefore, predominantly contributing to the growth of the market.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

Continuously surging economy of the region is driving the attention of the consumers towards the innovative personal care appliances like the hair styling tools, electric oral care products, beauty appliances and others that offers a convenient usage and better results to the consumers. In the studied period, the demand for electric toothbrush has skyrocketed in the region, especially in countries like India, China and Japan owing to its better outcomes. As a result, Oral-B brand of Procter and Gamble launched its electric rechargeable toothbrushes in India. The electric toothbrush sets a new benchmark in oral healthcare, with features for up to 100% more plaque removal, as compared to regular manual brushes. Similarly, the hair appliances (hair styling tools) are experiencing a strong phase of innovation in the region. New and premium technology is becoming mainstream and public interest in these products is increasing. Thus, premiumization becomes more important in hair care appliances and is one of the on-going demands among the consumers in the region.

Competitive Landscape

The global personal care appliances market is driven by both global as well as regional players, however, the global players such as Procter & Gamble, Dyson Limited, Koninklijke Philips N.V., Panasonic Corporation, and Conair Corporation have an upper hand over the other players. The key player has been observed to adopt varied growth strategies such as mergers and acquisition, partnership, expansion, and product innovation to strengthen their position in the market studied. Nonetheless, product innovation is observed to be the most effective growth strategy. As a result, various global companies, such as Koninklijke Philips NV., and Panasonic, one of the market leaders, are implementing product innovation as a business strategy to meet the growing competition from new players. For instance, In June 2019, Koninklijke Philips N.V., launched Three-in-One Hair Trimmer in India, which performs three functions such as Shaves, Trims and Shapes the facial hair.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Gender
    • 5.1.1 Men
    • 5.1.2 Women
    • 5.1.3 Unisex
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Shaving and Grooming
      • 5.2.1.1 Shavers
      • 5.2.1.2 Trimmers
      • 5.2.1.3 Epilator
    • 5.2.2 Styling
      • 5.2.2.1 Hair Straightener
      • 5.2.2.2 Hair Dryer
      • 5.2.2.3 Hair Curler
      • 5.2.2.4 Others
    • 5.2.3 Beauty Appliances
    • 5.2.4 Oral Care
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online Stores
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Procter & Gamble
    • 6.4.2 Koninklijke Philips N.V.
    • 6.4.3 Wahl Clipper Corporation
    • 6.4.4 Panasonic Corporation
    • 6.4.5 Spectrum Brands, Inc.
    • 6.4.6 Conair Corporation
    • 6.4.7 Andis Company
    • 6.4.8 Dyson Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET