市場調査レポート
商品コード
990452
パーソナルケア家電市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Personal Care Appliances Market - Growth, Trends and Forecast (2022 - 2027) |
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パーソナルケア家電市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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パーソナルケア家電市場は予測期間(2021-2026年)にCAGR6.62%で成長すると予測されています。
世界的に女性は生活感のある髪を好みますが、特に先進国の女性には、やり過ぎない程度に身だしなみを整えるという、絶妙なバランスが求められます。そのため、女性を中心としたお客さまは、手軽に購入できる縮毛矯正などのヘアスタイリングツールを積極的に求めています。また、比較的短時間で効率的に縮毛矯正ができるとともに、携帯性に優れたハイエンドの熱保護技術を搭載した縮毛矯正器が、世界市場のお客様の間で大きな支持を集めています。例えば、レミントン、英国の縮毛矯正市場の主要な選手の一人は、このように、15秒で加熱する縮毛矯正の新しいラインを立ち上げ、多忙な生活を送っている顧客のための適切なソリューションとなり、インスタント結果をもたらすことができる製品を探しています。したがって、市場の成長に大きく寄与しています。
アジア太平洋地域の経済は継続的に成長しており、ヘアスタイリングツール、電動オーラルケア製品、美容家電など、消費者に便利な使い方とより良い結果を提供する革新的なパーソナルケア家電への消費者の注目を促しています。調査期間中、電動歯ブラシの需要は、特にインド、中国、日本などの国々で、その優れた成果により急増しています。その結果、Procter and GambleのOral-Bブランドは、インドで電動充電式歯ブラシを発売しました。この電動歯ブラシは、通常の手動ブラシと比較して、歯垢を最大100%除去できる機能を備えており、口腔ケアに新たな基準を打ち立てました。同様に、ヘアアプライアンス(ヘアスタイリングツール)も、この地域では技術革新の強い段階を迎えています。新しいプレミアム技術が主流となり、これらの製品に対する一般の人々の関心も高まっています。このように、ヘアケア製品ではプレミアム化がより重要となっており、この地域の消費者の間で継続的な需要の1つとなっています。
パーソナルケア家電の世界市場は、世界のプレイヤーと地域プレイヤーによって牽引されていますが、Procter &Gamble, Dyson Limited, Koninklijke Philips N.V., Panasonic Corporation, Conair Corporationなどの世界のプレイヤーが他のプレイヤーに対して優位に立っています。主要なプレーヤーは、調査された市場での地位を強化するために、合併や買収、パートナーシップ、拡張、製品革新などの様々な成長戦略を採用することが観察されています。それでも、製品イノベーションは最も効果的な成長戦略であると観察されています。その結果、Koninklijke Philips NV.や市場リーダーの一人であるパナソニックなど、さまざまな世界の企業が、新規プレイヤーとの競争の激化に対応するための事業戦略として、製品イノベーションを実施しています。例えば、2019年6月、Koninklijke Philips N.V.は、顔の毛を剃る、整える、形を整えるといった3つの機能を備えたスリーインワンヘアトリマーをインドで発売しました。
Personal care appliances market is projected to grow at a CAGR of 6.62% during the forecast period (2021-2026).
Globally the women love hair with a lived-in vibe and texture to it, particularly the women in the developed nation where it is a case of striking the fine balance between being groomed without looking too overdone. Thus, the customers, primarily women, are actively seeking for hair styling tools, including hair straighteners that are easily accessible and affordable. Additionally, while efficiently straightening the hair in comparatively less time and in a portable size, hair straighteners with the high-end heat protectant technology are gaining great traction among customers of the global market. For instance, Remington, one of the key players in the UK hair straightener market, launched a new line of hair straighteners that heat up in 15 seconds, thus, became an apt solution for the customers living a hectic life and seeking for products that can cater an instant result. Therefore, predominantly contributing to the growth of the market.
Continuously surging economy of the region is driving the attention of the consumers towards the innovative personal care appliances like the hair styling tools, electric oral care products, beauty appliances and others that offers a convenient usage and better results to the consumers. In the studied period, the demand for electric toothbrush has skyrocketed in the region, especially in countries like India, China and Japan owing to its better outcomes. As a result, Oral-B brand of Procter and Gamble launched its electric rechargeable toothbrushes in India. The electric toothbrush sets a new benchmark in oral healthcare, with features for up to 100% more plaque removal, as compared to regular manual brushes. Similarly, the hair appliances (hair styling tools) are experiencing a strong phase of innovation in the region. New and premium technology is becoming mainstream and public interest in these products is increasing. Thus, premiumization becomes more important in hair care appliances and is one of the on-going demands among the consumers in the region.
The global personal care appliances market is driven by both global as well as regional players, however, the global players such as Procter & Gamble, Dyson Limited, Koninklijke Philips N.V., Panasonic Corporation, and Conair Corporation have an upper hand over the other players. The key player has been observed to adopt varied growth strategies such as mergers and acquisition, partnership, expansion, and product innovation to strengthen their position in the market studied. Nonetheless, product innovation is observed to be the most effective growth strategy. As a result, various global companies, such as Koninklijke Philips NV., and Panasonic, one of the market leaders, are implementing product innovation as a business strategy to meet the growing competition from new players. For instance, In June 2019, Koninklijke Philips N.V., launched Three-in-One Hair Trimmer in India, which performs three functions such as Shaves, Trims and Shapes the facial hair.