表紙:スマートビーコン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273463

スマートビーコン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Smart Beacon Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートビーコン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマートビーコン市場は、予測期間中に54.05 %のCAGRで推移すると予想されています。

ビーコン技術は、スマートフォンやタブレットなどのデバイスがビーコンの近くでアクションを行うことを可能にします。従来のマーケティングに比べ、販売成功確率の向上、顧客関係の改善、テーラーメイド体験の強化、リアルタイムかつ手頃な価格といった特徴があるため、プロキシミティマーケティングへの投資は増加しています。さらに、モバイルの普及が近接マーケティングの拡大を促しています。

主なハイライト

  • 現在の人口動態の分析に利用できる空間データへのニーズの高まりが、さまざまな用途で研究されている市場の成長を促しています。高等教育におけるビーコン技術の最も広範な用途の1つは、出席監視などの管理業務の迅速化です。ビーコンを使った出席監視は、効率と時間の節約につながります。また、物理的な出席票の代わりに、空間的に自動検出された出席情報を使用することができます。
  • 世界化の進展と自動車分野からの需要が、市場促進要因として浮上します。競争力を高めるためのビジネスインテリジェンスの重視、分析における空間データの利用の増加、屋内ナビゲーション用スマートビーコンの需要の高まり、工業化の拡大が、市場の成長に寄与すると考えられます。
  • さらに、現実の地理的エリアの周囲に仮想的な境界線を作り、そのエリアのユーザーと通信することで、プレーヤーは、視聴者のリーチを拡大し、スマートコネクトプラットフォームで何十万ものポイント周辺のテレマティクスを捕捉するための高度ジオフェンス技術と空間データの革新に焦点を当てています。
  • 情報と技術スキルの不足は、市場拡大の妨げになります。技術的な障害、相互運用性の問題、Bluetooth・ローエナジー技術の制限されたセンシング能力により、市場の発展ペースがさらに遅くなる可能性があります。新興国市場における大規模な技術制限や、セキュリティやプライバシーに関する懸念の高まりは、市場の拡大をさらに困難にする可能性があります。
  • COVID-19パンデミックの間、多くの小売店の閉鎖や様々なエンドユーザー産業の閉鎖により、市場は阻害されます。パンデミック後は、店舗の再開や様々なエンドユーザーの活動の再開により、市場は急成長しています。モバイルの普及が進み、市場はさらに拡大しています。

スマートビーコン市場動向

小売業向けエンドユーザーセグメントが大きな市場シェアを占めると予想される

  • 小売業の売上高が増加しているため、スマートフォンは人々の買い物の仕方に大きな変革をもたらしました。小売業者は現在、Beacon技術と呼ばれる位置情報ベースの近接マーケティングソリューションを活用し、顧客体験の向上、収益の促進、業務効率の向上を図っています。
  • ビーコン技術(Bluetooth low energy(BLE)beacon)は、オンラインと店舗での一貫した体験を作り出すのに非常に効果的です。店頭でのお客様の動きを追跡することで、お客様が見ている商品に応じて、ターゲットとなる情報や割引情報を提供することができます。
  • 近接ビーコンは、お客様の位置を追跡するため、関連性の高いメッセージを適切なタイミングで配信することができます。例えば、顧客が小売店に入ったときに挨拶したり、顧客が特定のデパートの売り場にいる場合、Bluetoothビーコンはそのエリアにマッチしたキャンペーンを起動することができます。
  • 小売業でスマートビーコンを使用すると、企業は顧客についてより深く知ることができます。小売店のビーコンは、消費者がいつ買い物をしたか、どのくらい店に滞在したか、一般的に何を購入したかなどの情報を記録することができます。このデータは、企業がビーコンによるマーケティング活動を改善したり、店内を改善したりするために使用することができます。
  • 大型店舗は移動が大変ですが、ビーコンがあれば目的の商品へ誘導することができます。例えば、ガトウィック空港では、数百個のビーコンを使って、空港内のナビゲーションと拡張現実の案内サービスを提供し、旅行者を空港ターミナル内の指定された場所に誘導しています。同様に、Targetは近接ビーコンを活用し、買い物客がアプリ内の買い物リストにある商品を見つける際に、経路をマッピングして支援します。
  • 世界中の小売店の数が増えることで、スマートビーコンの利用が増加します。USDA Foreign Agricultural Serviceによると、2022年には、インドで約1,300万軒の伝統的な小売食料品店が登場します。2013年以降、この小売モデルは、キラナやコーナーショップなど、強力かつ継続的な発展がありました。さらに、このスーパーマーケットの店舗デザインは、食料品小売業のかなりの割合を占めています。これに対し、この分野のモダンマーチャントは、同期間に全国で約8,400店舗を展開しています。
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アジア太平洋地域が最も急成長する市場になると予想される

  • アジア太平洋地域は、インドやオーストラリアでビーコン技術がさまざまな用途に利用されるようになり、大きな成長が見込まれています。この地域はまだ市場が発展途上であり、大きな可能性を秘めています。
  • この地域全体の組織小売業の成長は、スマートビーコンビジネスに新たな可能性をもたらすと期待されています。可処分所得の増加、生活水準の向上、消費者主義の台頭、技術的影響、国際的な商人の登場が、この地域全体の組織小売業の拡大を後押ししています。
  • さらに、ビーコン技術によって組織小売店舗がよりスマートになるため、ビーコン技術に対する需要は、この地域のスーパーマーケット、デパート、ハイパーマーケット、ディスカウントストアで拡大すると思われます。
  • ビーコンは、企業の技術革新とデジタルマーケティング戦略にとって不可欠なものとなりつつあり、企業は顧客にサービスを提供しながら企業分析を行うことができるようになりました。ビーコンは、文脈に関連した顧客データの収集に役立ち、プロモーションの提案やマーケティングの精度を向上させることができます。ビーコンは、会場の所有者やスポーツチームが近接型の取り組みに活用することで、衝動的な購入やスポンサーとの連携による新たな収入を生み出すことができます。
  • インドのような国は、アジア太平洋地域で多くのクリケットの試合をスタジアムで行っています。ビーコンは、構造物やスタジアム内のエリアのさまざまな場所に設置することができ、最大75メートルにわたる特定のゾーンを独自のBluetooth信号でカバーし、参加するファンのスマートフォンやウェアラブル端末と通信することで、自分の席を特定できるようにします。
  • また、インドのモール開発者は適切な技術ソリューションを見つけ、モール内のいくつかの小売チェーンはビーコンなどの技術の導入に成功しています。
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スマートビーコン業界の概要

スマートビーコン市場は、Aruba Networks(Hewlett Packard Enterprise Development LP)、HID Global Corporation、Leantegra Inc.、Cisco Systems Inc.、Kontakt.io Inc.などの大手企業が存在し、非常に断片化しています。市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続的な競争優位を得るために、パートナーシップ、競合、買収などの戦略を採っています。

  • 2022年8月- 信頼できるアイデンティティとRFIDトラッキングソリューションの世界リーダーの1つであるHID Globalは、ベルギー国鉄のNMBS/SNCBがHID BEEKs Bluetooth Low-Energy(BLE)ビーコンによるリアルタイムロケーションサービスプラットフォームの導入に成功し、列車の位置を正確に監視して定時発車を確保すると発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 人口動態を分析するための空間データへのニーズの高まり
    • 物流・輸送におけるスマートビーコンの採用率上昇
  • 市場抑制要因
    • ビーコンソリューションの構築には高いスキルが必要
    • 小売業におけるオンラインプラットフォームを選択するためのオフライン店舗への動向の増加
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 規格タイプ別
    • iBeacon(アイビーコン)
    • エディストーン
    • その他の標準タイプ
  • コネクティビティ別
    • Bluetooth Low Energy
    • Wi-Fi
    • その他のコネクティビティ
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • スポーツ
    • 運輸・ロジスティクス
    • 建設
    • 航空
    • ヘルスケア
    • 自動車
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Aruba Networks(Hewlett Packard Enterprise Development LP)
    • HID Global Corporation
    • Leantegra Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Kontakt.io Inc.
    • Gimbal Inc.
    • Accent Systems
    • Sensoro Co. Ltd
    • Jaalee Technology
    • Fujitsu Components Asia Pte Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 69120

The smart beacon market is expected to register a CAGR of 54.05 % during the forecast period. Beacon technology enables smartphones, tablets, and other devices to perform actions close to a beacon. Because of characteristics such as the increased probability of successful sales, improved customer relationships, enhanced tailored experience, and real-time & affordable nature when compared to traditional marketing, proximity marketing has seen increased investment. Furthermore, increased mobile penetration promotes the expansion of proximity marketing.

Key Highlights

  • The increasing need for spatial data, which can be used to analyze the current demographic trend, is driving the growth of the market studied in various applications. One of the most widespread usages of beacon technology in higher education is the expedition of administrative tasks, such as attendance monitoring. Attendance monitoring via beacons increases efficiency and saves time. It also replaces a physical attendance sheet with spatially and automatically detected attendance information.
  • Increasing globalization and demand from the automobile sector will emerge as key market development drivers. Increasing emphasis on business intelligence to achieve a competitive edge, increased usage of spatial data in analytics, rising demand for smart beacons for indoor navigation, and expanding industrialization would contribute to the market's growth.
  • Moreover, by creating virtual perimeters around real-world geographic areas to communicate with users in those areas, players are focused on innovating advanced geofence technology and spatial data for increasing the audience reach and capturing telematics around hundreds of thousands of points of interest in the smart connect platform.
  • The lack of information and technological skills will hamper the market's expansion. Technical obstacles, interoperability concerns, and bluetooth low energy technology's restricted sensing capabilities may slow the market's development pace even more. Large-scale technology restrictions in developing nations, and increased security and privacy concerns, may further challenge market expansion.
  • During the COVID-19 Pandemic, the market is hampered due to the closure of many retail stores and the close of various end-user industries. Post-pandemic, the market is growing rapidly with the reopening of stores and resuming of various end user activities. With the increased mobile penetration, the market is propelling further.

Smart Beacon Market Trends

Retail End-User Segment is Expected to Hold Significant Market Share

  • Owing to the increasing growth in retail sales, smartphones have entirely revolutionized how people shop. Retailers are now utilizing the location-based proximity marketing solution called Beacon technology to improve the customer's experience, drive revenue, and increase operational efficiency.
  • Beacon technology (Bluetooth low energy (BLE) beacons) is incredibly effective for creating a cohesive online and in-store experience. By tracking a customer's in-store movement, retailers can deliver targeted information and discounts depending on which products the customer is perusing.
  • Since proximity beacons track client positions, merchants may deliver highly relevant and tailored messages at approximately the appropriate time. For example, greeting a customer as they enter the retail store, or if a consumer is in a specific department store section, the bluetooth beacon can activate offers matched with that area.
  • Using smart beacons in retail allows companies to learn more about their customers. Retail beacons can record information such as when consumers shop, how long they stay in the store, and what they generally purchase. This data may be used by businesses to improve their beacon marketing efforts and make in-store improvements.
  • Large stores might be difficult to navigate, but retail beacons can help by directing shoppers to their desired items. For example, Gatwick Airport uses hundreds of beacons to provide interior navigation and augmented reality wayfinding service that directs travelers to specified places across the airport terminal. Similarly, Target leverages proximity beacons to assist shoppers in finding products on their in-app shopping lists by mapping paths for them.
  • The increase in the number of retail stores across the globe increases the usage of smart beacons. According to USDA Foreign Agricultural Service, In 2022, around 13 million traditional retail grocery stores in India. Since 2013, this retail model has had strong and continuous development, including kiranas or corner shops. Additionally, this supermarket store design accounts for a sizable percentage of the retail grocery business. In comparison, modern merchants in this sector have around 8.4 thousand stores across the country over the same period.
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Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia Pacific region is expected to witness significant growth due to the increasing traction of the beacon technology in India and Australia for various applications. The market is still developing and has much potential in this region.
  • The growth of the organized retailing industry across the region is expected to create new potential for the smart beacon business. An increase in disposable income, a higher living standard, the rise of consumerism, technological influence, and the arrival of international merchants fuel the expansion of the organized retail business across the region.
  • Additionally, as beacon technology makes organized retail outlets smarter, demand for beacon technology would likely expand in the region's supermarkets, department stores, hypermarkets, and discounters.
  • Beacons are becoming vital to enterprises' technical innovation and digital marketing strategy, allowing industries to create corporate analytics while serving customers. They aid in collecting contextually relevant customer data, improving the accuracy of promotional offers and marketing. Beacons can be utilized by venue owners and sports teams in proximity-based initiatives to generate new income through impulsive purchases and sponsor integrations.
  • Countries like India conduct much cricket matches in the Asia Pacific region in the stadium. Beacons can be placed at various locations within a structure or an area within a stadium to cover specific zones extending up to 75 meters with unique Bluetooth signals, allowing a participating fan's smartphone or wearable device to communicate with it and thereby identify their seat.
  • Moreover, mall developers in India have found appropriate technology solutions, and several retail chains in malls have successfully implemented technologies, such as beacons.
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Smart Beacon Industry Overview

The smart beacon market is highly fragmented with the precence of major players like Aruba Networks (Hewlett Packard Enterprise Development LP), HID Global Corporation, Leantegra Inc., Cisco Systems Inc., and Kontakt.io Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, megers and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • August 2022 - HID Global, one of the global leaders in trusted identity and RFID tracking solutions, announced that the Belgian national railway company, NMBS/SNCB, has successfully deployed a real-time location service platform with HID BEEKs Bluetooth Low-Energy (BLE) beacons to accurately monitor train location and ensure on-time departures.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Need for Spatial Data to Analyze Demographic Trend
    • 4.2.2 Rising Adoption of Smart Beacons in Logistics and Transportation
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Requirement of High Skill for the Creation of Beacon Solution
    • 4.3.2 Increasing Trend toward Offline Stores for Opting Online Platforms in Retail Sector
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Standard Type
    • 5.1.1 iBeacon
    • 5.1.2 Eddystone
    • 5.1.3 Other Standard Types
  • 5.2 By Connectivity
    • 5.2.1 Bluetooth Low Energy
    • 5.2.2 Wi-Fi
    • 5.2.3 Other Connectivity
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 Sports
    • 5.3.3 Transportation and Logistics
    • 5.3.4 Construction
    • 5.3.5 Aviation
    • 5.3.6 Healthcare
    • 5.3.7 Automotive
    • 5.3.8 Other End-Users
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Aruba Networks (Hewlett Packard Enterprise Development LP)
    • 6.1.2 HID Global Corporation
    • 6.1.3 Leantegra Inc.
    • 6.1.4 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.5 Kontakt.io Inc.
    • 6.1.6 Gimbal Inc.
    • 6.1.7 Accent Systems
    • 6.1.8 Sensoro Co. Ltd
    • 6.1.9 Jaalee Technology
    • 6.1.10 Fujitsu Components Asia Pte Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS