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市場調査レポート
商品コード
989373

プラズマ照明市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Plasma Lighting Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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プラズマ照明市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プラズマ照明市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR5%で成長すると予測されています。市場を牽引する大きな要因の1つは、メタルハライドやナトリウムHID照明と比較して、省エネと運用コスト削減の大きな機会を提供する能力です。LonMark Internationalによると、プラズマ照明はエネルギー使用量を最大70%削減することができます。

主なハイライト

  • プラズマ照明は、光の均一性と配光が良く、特に工場や屋外駐車場、港湾など6m以上の高さに設置されたハイベイ用途で高い性能を発揮します。
  • しかし、プラズマライトは高価であること、また、様々な代替品が手頃な価格で市場に出回っていることが、予測期間中の市場成長を抑制する要因となっています。

主な市場動向

園芸分野での研究活動の活発化により、潜在的な成長を提供

  • 欧州は、園芸用照明市場で大きなシェアを占めており、他の欧州諸国が植物工場を推進し、地元の需要に拍車をかけるために補助金を提供するなど、成長を続けています。園芸分野でのプラズマ照明の用途拡大により、プラズマ照明市場に巨大な可能性を提供すると期待されています。2018年に照明研究センターが発表したレポートによると、作物を育てるために補助照明を使用している生産者の50%のうち、25%が蛍光灯またはプラズマ照明などの照明技術を使用しています。
  • 世界的に園芸の需要が高まっていることを見て、企業は研究開発に投資し、市場を増強するために特許製品を出しています。例えば、2019年9月、Ceravision Limitedは、Bridge Farm Groupと提携して、プラズマベースの固体照明(SSL)器具の園芸照明試験を補助的な温室アプリケーションで6ヶ月間実施しました。この試験により、他の照明ソリューションと比較して、収量と効力が40%増加しました。
  • また、Ceravision Limitedは、UV-AとUV-Bを多く含む光スペクトルを生成する能力に基づき、園芸照明用のプラズマ光技術で特許を取得したアプローチを開始しました。したがって、このような取り組みにより、プラズマ照明の園芸分野への応用が認知され、市場への好影響が期待されます。
  • しかし、園芸分野では、プラズマ照明はLED照明との激しい競合に直面することになります。現在、LEDはエネルギー効率やメンテナンス性などの利点から、採用が進んでいます。プラズマ照明は、性能とコストの検証を進めることで、園芸用照明のエネルギー効率を向上させる可能性があります。

北米が市場を席巻

  • 北米は、多くの研究所の本拠地であることから、同市場において最大のシェアを占めています。
  • より良い照明を低コストで提供する技術の採用を奨励する政府の取り組みにより、同地域のプラズマ照明プロバイダにはさらなる機会が創出されると期待されます。
  • また、この地域のプラズマ照明プロバイダーは、あらゆる種類の製品を開発し、さまざまなパートナーとの協力関係を広げています。例えば、Ford Auto and Marine Dealership(ミズーリ州スミスビル)では、広い屋外ショールームを改装するため、400W HID照明器具を24台のプラズマ照明器具に交換し、省エネルギーで在庫をより明確に表示する照明を導入しました。また、プロジェクト費用の65%は、エネルギー効率の高いリベートやインセンティブで賄われました。

競合情勢

プラズマ照明市場の競争は緩やかであるが、予測期間中はより多くのベンダーがこの市場に参入することが予想されます。主要メーカーは、研究開発への投資や新製品の投入など、市場での競争力を維持するための戦略を採用しています。最近の動向はいくつかあります。

  • 2019年9月-Ceravision Limitedは、他の照明ソリューションと比較して、カンナビノイドオイルの収量が最大40%増加することを実証した試験結果を発表しました。プラズマライト技術を使用し、同社は園芸用照明の特許も発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 効率的で長寿命の照明システムに対する需要の高まりが、予測期間中の市場を牽引している
  • 市場抑制要因
    • 代替技術の利用可能性
  • 市場機会
    • 園芸分野での使用増加
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション別
    • 街路灯
    • 駐車場
    • スポーツ
    • 産業用
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ceravision Limited
    • Hive Lighting Inc.
    • Shui International Holdings
    • Green de Corp Limited
    • Gavita International B.V.
    • Griffin & Ray(Saturn Overseas Trading LLC.)
    • BIRNS, Inc.
    • DRSA(Daniel R. Smith & Associates, Inc.)
    • Amko SOLARA Lighting Co., Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68144

The plasma lighting market is expected to grow at a CAGR of 5% over the forecast period (2021-2026). One of the major factors that are driving the market is its capability to provide a huge opportunity to save energy and reduce operating cost compared to metal halide or sodium HID lights. According to LonMark International, plasma lighting can reduce energy use by up to 70 %.

Key Highlights

  • The plasma lighting provides better light uniformity and distribution, and have better performance in high bay applications especially when positioned at heights of six metres or more such as factories, outdoor parking areas, and ports.
  • However, on the flip, the high value of plasma lights and the availability of various substitutes available in the market at affordable rates are a few factors that are restraining the market growth during the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Research Activities in Horticulture Offers Potential Growth

  • Europe accounted for a significant share in the horticulture lighting market and continues to grow with other European countries promoting plant factory and providing subsidies to spur the local demands. With the increased applications of plasma lighting in the horticulture is expected to provide huge potential for the plasma lighting market. According to a report published by the Lighting Research Center in 2018, out of 50% of growers who use supplemental lighting to grow crops, out of those 25% use fluorescent or lighting technology such as plasma lighting.
  • Seeing the increasing demand for horticulture globally, companies are investing in research and development and are coming up with a patent product in order to augment the market. For instance, in September 2019, Ceravision Limited conducted 6 months of the horticultural lighting trials of its plasma-based solid-state lighting (SSL) fixture in a supplemental greenhouse application in partnership with Bridge Farm Group. The trial resulted in an increase in yield and potency of 40 % compared to other lighting solutions.
  • Also, Ceravision Limited launched a patented approach in plasma light technology for horticultural lighting, based on the ability to produce light spectra with high levels of UV-A and UV-B. Therefore, such an initiative is expected to create awareness about the application of plasma lighting in horticulture, which is expected to have a positive outlook on the market.
  • However, in horticulture, the plasma lighting would face intense competition from the LED lighting. Currently, the adoption of LEDs is increasing owing to the benefits associated with them such as energy efficiency and in terms of maintenance. With further performance and cost validation, plasma lighting could potentially increase the energy efficiency of lighting in horticulture.

North America Dominates the Market

  • North America holds the largest market share for this market owing to the fact that the region is a home for many research laboratories.
  • The government initiative to encourage the adoption of technologies that offer better lighting in reduced cost is expected to create more opportunities for the providers of plasma lights in the region.
  • Also, plasma lighting providers in the region are also developing a full range of products and are broadening collaboration with different partners. For instance, Ford Auto and Marine Dealership (Smithville, MO) replaced 400W HID light fixtures with 24 Plasma fixtures, in order to renovate their large outdoor showroom with lighting that would display their inventory more clearly while saving energy. Also, 65% of the project cost was also paid with energy-efficiency rebates and incentives.

Competitive Landscape

The plasma lighting market is moderately competitive but during the forecast period, more vendors are expected to enter this market. Key players are adopting strategies such as investing in research and development, new product launches, to sustain competitors in the market. Few recent developments are:

  • September 2019 - Ceravision Limited announced the results of trials that demonstrated an increase in yields of cannabinoid oils by up to 40% compared to other lighting solutions. Using plasma light technology, the company also announced a patent to horticultural lighting.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising demand for efficient and long lasting lighting system is driving the market in the forecast period
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Availability of Alternative Technologies
  • 4.4 Market Opportunity
    • 4.4.1 Increasing use in Horticulture
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Streetlights
    • 5.1.2 Parking
    • 5.1.3 Sports
    • 5.1.4 Industrial
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
    • 5.2.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ceravision Limited
    • 6.1.2 Hive Lighting Inc.
    • 6.1.3 Shui International Holdings
    • 6.1.4 Green de Corp Limited
    • 6.1.5 Gavita International B.V.
    • 6.1.6 Griffin & Ray ( Saturn Overseas Trading LLC.)
    • 6.1.7 BIRNS, Inc.
    • 6.1.8 DRSA (Daniel R. Smith & Associates, Inc.)
    • 6.1.9 Amko SOLARA Lighting Co., Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS