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市場調査レポート
商品コード
989366

サーモフォームパッケージング市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Thermoform Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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サーモフォームパッケージング市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サーモフォームパッケージング市場は、予測期間(2021~2026年)にCAGR9%で成長すると予測されています。熱成形は、蓋、トレイ、ブリスター、クラムシェルなどの製造に使用されています。

主なハイライト

  • 熱成形プロセスは、射出成形や回転成形などの他の成形プロセスと比較して、少量生産のための低い生産コスト、迅速な製品開発、試作、金型コストの低減などの利点があります。
  • 2018年5月、Luban HP1151Kと呼ばれる新しい熱成形グレードが、透明な熱成形カップ、トレイ、容器の生産性と全体的なパフォーマンスの両方を向上させるOman Oil Refineries &Petroleum Industries Company(Orpic)を発売していました。
  • SouthPack社によると、熱成形パッケージはプラスチック射出成形で作られたパッケージよりも最大で15%コストを下げることができるそうです。このような事例は、予測期間中に同市場の採用が増加すると予想される事実を示しています。
  • 持続可能な包装を開発する傾向が高まっていることから、市場のプレーヤーは需要の増加に対応できるような製品開発を行うことが期待されています。SouthPackによると、約52%の消費者が包装材の環境に優しい性質に基づいて購入に関する意思決定を行っています。
  • 2019年2月、硬質および軟質の熱成形食品包装および用品を製造するQuinn Packagingは、完全リサイクル可能な'黒色プラスチック食品トレイを発売しました。

主な市場動向

飲食品が最大シェアを占める見込み

  • 食品の包装には、革新的で機能的なデザインを取り入れながら、優れた酸素/水分バリア、物理的ストレス、温度、汚染保護、耐タンパー性などのパッケージングソリューションが必要です。
  • 熱成形パッケージは、その耐久性、弾力性、耐タンパー性、強化された密封性により、製品を保護するだけでなく、製品の保存期間を延長したり、簡単にアクセスできるようにすることができます。業界のプレーヤーは、熱成形パッケージング製品を採用することが増えています。
  • 2019年10月、GEA sはRoba Group、Schur Flexibles Germany、Van de Velde Packagingと共同で作成したFoodTrayを発売し、熱成形技術と段ボールやフィルムを組み合わせています。
  • 食品業界のプレーヤーは、ますます彼らは二酸化炭素排出量を削減することを可能にするパッケージングソリューションを探しています。熱成形包装はますます100%リサイクル可能な製品を使用して製造されているように、予測期間中に需要が増加することが期待されます。
  • 2019年10月、Charpak Ltd.は、常温、冷蔵、冷凍分野、食品、非食品に使用できる、100%リサイクル可能で改ざんができない新しい熱成形包装タブを設計、発売しました。

北米が最大のシェアを占める見込み

  • 北米は、Anchor Packaging Inc.、Sonoco Products Company、D&W Fine Packなどの有力企業が存在するため、予測期間中に市場を独占すると予想されます。これは、広範な研究開発活動と相まって、同地域における熱成形包装の広範な採用につながっています。
  • 2018年5月、カナダに拠点を置くgood natured Products Inc.は、熱成形パッケージングの米国業界リーダーに供給する契約を締結しました。食品と雑貨の両市場向けの植物由来のパッケージングソリューションが、この契約の対象となります。
  • この地域の市場は、合併や買収を示しており、それによって、予測期間中の市場成長を後押しすることを可能にする有利な機会を企業に提供しています。
  • 2019年11月、Sonoco products社は、ESCO Technologies, Inc.からThermoform Engineered Quality, LLCおよびPlastique Holdings, LTDを現金約1億8700万米ドルで買収する正式契約を締結したと発表しました。

競合情勢

熱成形包装市場の競争企業間の敵対関係は、Amcor、Mondiグループなどのいくつかの主要なプレーヤーの存在により、高いものとなっています。熱成形市場は、彼らが唯一の市場フットプリントだけでなく、市場の成長を促進するために可能にするプレーヤーによって合併や買収をしています。また、継続的な研究開発活動を通じて、市場のプレーヤーは、その消費者に持続可能性を提供することを可能にする彼らの提供物の革新をもたらすことができました。

  • 2019年10月-COEXPANは、熱成形パッケージ市場向けに特別に処方された新しい100%rPETシート、CorePETを発売しました。
  • 2019年6月-Mondi Groupは、肉やチーズなどの製品の保存期間を延長する機能を持つ、ガス置換包装(MAP)および真空包装用のフレキシブルフィルムの熱成形における用途のために、完全にリサイクル可能なポリプロピレンフィルムを開発しました。この開発により、既存のパッケージング、トップおよびボトムウェブと比較して、カーボンフットプリントが23%削減され、内部バリア層は構造全体の5%未満であり、既存の廃棄物の流れで完全にリサイクルできるようになっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 原材料の消費量削減
  • 市場抑制要因
    • プラスチック禁止令の増加
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材別
    • プラスチック
  • 製品タイプ別
    • ブリスター
    • クラムシェル
    • トレイ&リッド
    • 容器
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • パーソナルケア
    • 家庭用電化製品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Sonoco Products Company
    • DS Smith
    • Placon Corporation
    • Display Pack Inc.
    • WestRock Company
    • Tekni-Plex, Inc.
    • Anchor Packaging, Inc.
    • D&W Fine Pack
    • Sealed Air Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 68122

The thermoform packaging market is expected to grow at a CAGR of 9% over the forecast period (2021-2026). Thermoforming is used in the manufacturing of lids, trays, blisters, clamshells, and other products.

Key Highlights

  • The thermoforming process offers benefits such as low production cost for smaller production quantities, quick product development, prototyping, and lower tooling costs, over other molding processes such as injection and rotational molding.
  • In May 2018, a new thermoforming grade called Luban HP1151K had launched Oman Oil Refineries & Petroleum Industries Company (Orpic) that would increase both productivity and the overall performance of transparent thermoformed cups, trays and containers.
  • According to SouthPack, thermoformed packaging can cost up to 15% less than packaging made from plastic injection molding. Such instances are indicative of the fact that the market is expected to witness increased adoption over the forecast period.
  • The rising trend for the development of sustainable packaging is expected to propel the players in the market to come up with product developments that enable them to meet the increasing demand. According to SouthPack, about 52% of consumers make decisions regarding the purchase based on the eco-friendly nature of the packaging material.
  • In February 2019, Quinn Packaging that manufacturers rigid and flexible thermoformed food packaging and supplies launched fully recyclable' black plastic food trays.

Key Market Trends

Food & Beverage is Expected to Hold the Largest Share

  • Packaging of food products requires the packaging solution to have good oxygen/moisture barriers, physical stress, temperature, contamination protection, and tamper resistance, all while incorporating the innovative, functional design.
  • As thermoform packaging owing to its durability, resilience, tamper-resistance, enhanced sealing capabilities not only protects the products but also extend the product's shelf life or allow easy access. Players in the industry are increasingly adopting thermoform packaging products.
  • In October 2019, GEA s launched a FoodTray created in collaboration with the Roba Group, Schur Flexibles Germany and Van de Velde Packaging, which combines thermoforming technology with cardboard and film.
  • The players in the food industry are increasingly looking for packaging solutions that enable them to reduce the carbon footprint. As thermoformed packaging are increasingly being manufactured using 100% recyclable products, the demand is expected to grow over the forecast period.
  • In October 2019, Charpak Ltd. designed and launched a new thermoformed packaging tub that is 100% recyclable, tamper-evident, that can be used for ambient, chilled or frozen sectors, food, and non-food products.

North America is Expected to Hold the Largest Share

  • North America is expected to dominate the market over the forecast period, owing to the presence of some significant players in the region such as Anchor Packaging Inc., Sonoco Products Company, D&W Fine Pack, amongst others. This, coupled with the extensive research & development activities, have resulted in the wide-scale adoption of the thermoformed packaging in the region.
  • In May 2018, Canada-based good natured Products Inc. signed an agreement to supply a US industry leader in thermoformed packaging. Plant-based packaging solutions for both food and general merchandise markets are covered under this agreement.
  • The market in the region is witnessing mergers and acquisitions, thereby offering lucrative opportunities to the companies that enable them to boost market growth over the forecast period.
  • In November 2019, Sonoco products company announced that it had signed a definitive agreement to acquire Thermoform Engineered Quality, LLC, and Plastique Holdings, LTD, from ESCO Technologies, Inc. for approximately USD 187 million in cash.

Competitive Landscape

The competitive rivalry in the thermoform packaging market is high owing to the presence of some key players such as Amcor, Mondi group and many more. The thermoforming market has witnessed mergers and acquisitions by the players that enables them to not only the market footprint but also fuel the market growth. Also through continuous research and development activities, the players in the market have been able to bring about innovations in their offerings that allow them to provide sustainability to its consumers.

  • October 2019 - COEXPAN launched CorePET, the new 100% rPET sheet specifically formulated for the thermoform packaging market.
  • June 2019 - Mondi Group developed a fully-recyclable polypropylene film for usage in thermoforming of flexible films for modified atmosphere packaging (MAP) and vacuum packaging, with the ability to extend the shelf life of products such as meat and cheese. The development offers a 23% reduction in carbon footprint compared to existing packaging, top and bottom web, with an internal barrier layer that comprises less than 5% of the entire structure, making it fully recyclable in existing waste streams.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Less Raw Material Consumption
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Plastic Bans
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paper
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Blisters
    • 5.2.2 Clamshells
    • 5.2.3 Trays & Lids
    • 5.2.4 Containers
  • 5.3 By End-user Industries
    • 5.3.1 Food & Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceuticals
    • 5.3.3 Personalcare
    • 5.3.4 Consumer Electronics
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Sonoco Products Company
    • 6.1.3 DS Smith
    • 6.1.4 Placon Corporation
    • 6.1.5 Display Pack Inc.
    • 6.1.6 WestRock Company
    • 6.1.7 Tekni-Plex, Inc.
    • 6.1.8 Anchor Packaging, Inc.
    • 6.1.9 D&W Fine Pack
    • 6.1.10 Sealed Air Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS