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市場調査レポート
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989360

スティック包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Stick Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スティック包装市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スティック包装市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR9%で成長すると予測されています。スティック包装は、フレキシブルパウチの一種で、ジェルや粉末の1回分ずつに最適です。スティック包装は、粉末飲料、スナック、医薬品、旅行用品などの包装に理想的なソリューションを提供します。

主なハイライト

  • 正確な服用と分量のコントロールに対するニーズの高まりは、予測期間中におけるスティック包装の需要を促進する重要な要因の1つとなっています。このため、市場のプレーヤーは、ニーズの高まりに対応できるような製品を発売し、普及を後押ししています。
  • 2020年1月、Sanofi-aventis S.p.A.は、800スティック包装/分を生産できる新しいスティック包装ラインを設置しました。
  • 水分やコンタミネーションの混入に対して極めて反応性の高い化学物質や化合物を扱う医薬品業界では、これらを防止する包装が求められています。スティック包装は、優れたバリア性、使用量の均一性、用法・用量が一目瞭然であることから、製薬業界に適した包装であるといえます。
  • 2018年10月-パイロテは、アムコーと提携し、高いバリア性と抗菌保存性を兼ね備え、通常のスティック包装充填機で加工できる液体医薬品用スティック包装積層体を発売すると発表しました。
  • スティック包装は専用機で生産するため、生産性が高く、サイズも小さく、1個あたりのコストが低く抑えられます。また、通常のポーションパックと比較して、スティック包装は一般的に使用する材料や包装材が非常に少ないため、環境に優しく、廃棄物も少なくなります。Glenroyによると、スティック包装の包装形態は、同等の長方形パウチよりも10%から40%少ない柔軟な包装材で済みます。このことは、予測期間中、スティック包装の普及を促進するものと思われます。

主な市場動向

食品産業が最大のシェアを占める見込み

  • スティック包装は、製品の鮮度を保ち、より長い保存期間を提供する能力により、すぐに取り出せるスパイスミックス、コーヒー、紅茶、砂糖、ミルク、ドリンクミックスなどのシングルサーブ飲料などの製品に使用されています。
  • 2018年8月、セルシオホールディングスは、持ち運びに便利な粉末スティックタイプの2つの新フレーバーを発売することを発表しました。この2つの新フレーバーは、臨床的に証明された機能的なCELSIUSフォーミュラを組み合わせており、同社のスティック包装の提供を強化しています。
  • ボトルウォーターのドリンクミックスなど、即席の健康食品や飲料の動向は高まっており、軽量・小型で持ち運びが簡単、どこでも飲める、開封が簡単などの利便性があります。そのため、消費者はスティック包装に入った製品を選ぶ傾向が強まっています。

北米が最大のシェアを占める見込み

  • この地域では、労働人口の増加と多忙なライフスタイルが相まって、外出先で手軽に摂取できる消費財に対するニーズが高まっています。このことが、同地域におけるスティック包装の普及を促進すると期待されています。国際通貨基金によると、米国の雇用は2010年の1億3,908万人から2020年には1億5,830万人に増加すると予想されています。
  • 2019年12月、ROAR Beverage Companyは、1食分ミックスパックの3SKUライン「Electrolyte Powder Sticks」を発売しました。
  • 2019年10月、米国のスタートアップ企業であるDrink Nutrientは、本国市場で栄養ドリンクのラインナップを開始しました。提供するのは、スティック包装の「Liquid Nutrient」、「Vitamin Booster+」、「Vitamin Coffee」です。
  • また、同地域の市場は戦略的な拡張が行われており、それによって企業が生産能力を増強し、ひいては市場の成長を促進するための有利な機会を提供しています。例えば、2019年2月、Cascata Packagingは、ティアトップパウチ事業を3倍にし、独自のホットフィル、ラップシール、垂直スティック包装充填ラインを立ち上げるために、数百万米ドルの工場拡張の完了を発表しました。
  • また、同市場のプレーヤーは、新製品を発売して同地域に参入しています。これにより、予測期間中、同地域のスティック包装の需要が促進されると予想されます。2019年10月、Swisse Wellness社は、スティック包装に包装された「ゼリー」栄養補助食品の新ラインを発売し、同地域に参入しました。

競合情勢について

スティック包装市場の競争企業間の敵対関係は、Glenroy, Inc.やConstantia Flexiblesなど、いくつかの主要プレイヤーの存在により高いものとなっています。各社は研究開発を通じて新製品の開発に成功し、さまざまなエンドユーザー産業に広く受け入れられています。しかし、市場は依然として統合されています。

  • 2019年6月-CKDヘルスケアは、腸の健康のためのスティック包装式「MicrobiomeX BALAN CURE」を発売しました。

その他の特典をご紹介します。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月分

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 取り扱いの容易さ
    • 外出先での消費動向の高まり
    • スティック包装の製造における材料消費量削減の要求の高まり
  • 市場抑制要因
    • 単一使用プラスチックの使用禁止の増加
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 医薬品
    • 化粧品
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Constantia Flexibles
    • Glenroy, Inc.
    • Aristo Pharma GmbH
    • Fres-Co System Inc
    • UDG Healthcare plc.
    • Winpak Ltd
    • Sonoco Products Company
    • GreenSeed Contract Packaging
    • Sonic Packaging Industries

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 68098

The stick packaging market is expected to grow at a CAGR of 9% over the forecast period (2021-2026). Stick packs, a type of flexible pouch is perfect for single servings of gels or powders. Stick packs provide an ideal solution for the packaging of powdered drinks, snacks, pharmaceuticals, travel products, and many more.

Key Highlights

  • The rising need for exact dosing and portion control is one of the prominent factors fueling the demand for the stick packs over the forecast period. This is propelling the players in the market to come up with product launches that enable them to cater to the rising need and boost the adoption.
  • In January 2020, Sanofi-aventis S.p.A. installed a new stick-pack line that is capable of producing 800 stick packs/min.
  • The pharmaceutical industry that deals with chemicals and compounds that are extremely reactive to the introduction of moisture, contamination, require packaging that prohibits the above from happening. As stick packaging offers excellent barrier properties, uniformity in usage, and self-explanatory dosages, these are suitable for pharmaceutical industries.
  • In October 2018 - Pylote announced that it had entered into a partnership with Amcor to launch stick pack laminates for liquid pharmaceuticals that combine a high barrier with antimicrobial preservation properties and can be processed on standard stick-pack filler.
  • As the stick packs are produced on dedicated machines, the production rates are high, sizes are small, and the per-item costs are low. Also, as compared to the regular portion packets, stick packs typically utilize much less material and packaging content that makes them environmentally friendly and less wasteful. According to Glenroy, packaging format in stick packaging requires 10% to 40% less flexible packaging material than equivalent rectangular pouches. This is expected to boost the stick packages adoption over the forecast period.

Key Market Trends

The Food Industry is Expected to Hold the Largest Share

  • Stick packaging is used for products such as ready-portioned spice mixes, single-serve beverages including coffee, tea, sugar, milk, drink mixes, and many more owing to its ability to keep the products fresh, thereby providing a longer shelf life.
  • In August 2018, Celsius Holdings, Inc.announced the launch of two new flavors to the brand's SKU lineup, both packaged in convenient on-the-go powdered sticks. The two new flavors combine the clinically proven, functional CELSIUS formula, that bolsters the company's stick pack offering.
  • The rising trend for instant healthy food and beverage options such as drink mixes for bottled water provides great convenience as they are easy to transport due to their low weight and small size, can be consumed anywhere, and are easy to open. Owing to this, consumers are increasingly turning towards products packaged in stick packs.

North America is expected to Hold the Largest Share

  • The growing working population in the region, coupled with their busy lifestyles, has given rise to the need for on-the-go consumable products as it allows the people with travel accessibility and ease of consumption. This is expected to drive the adoption of stick packs in the region. According to the International Monetary Fund, the employment in the united states is expected to grow from 139.08 million people in 2010 to 158.3 million people in 2020.
  • In December 2019, ROAR Beverage Company launched its Electrolyte Powder Sticks, a three-SKU line of single-serving mix packets.
  • In October 2019, Drink Nutrient, a United States-based start-up, launched a range of nutritional drinks in its home market. The offerings include Liquid Nutrient, Vitamin Booster+, and Vitamin Coffee in stick packs.
  • The market in the region is also witnessing strategic expansions, thereby offering lucrative opportunities to the companies to increase their production capacities and, in turn, fuel the market growth. For instance, in February 2019, Cascata Packaging, to triple its tear-top pouch operation and launch its proprietary hot-fill, lap-seal, vertical stick pack filling line announced the completion of its multi-million-dollar plant expansion.
  • Also, the players in the market are entering the region with the launch of new products. This is expected to drive the demand for stick packs in the region over the forecast period. In October 2019, Swisse Wellness entered the region with the launch of a new line of 'jelly' dietary supplements packaged in a stick pack.

Competitive Landscape

The competitive rivalry in the stick pack market is high owing to the presence of some key players such as Glenroy, Inc., Constantia Flexibles and many more. The players in the market through research and development have been successful in developing new products that have been widely accepted across various end-user industries. However, the market remains consolidated.

  • In June 2019 - CKD healthcare launched its MicrobiomeX BALAN CURE a stick pack formula for gut health.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Ease of Handling
    • 4.2.2 Rising Trend of on-the-go Consumption
    • 4.2.3 Rising Demand for Reduced Material Consumption while Manufacturing of Stick Packs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Bans on Single Use Plastics
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End-user Industries
    • 5.1.1 Food
    • 5.1.2 Pharmaceuticals
    • 5.1.3 Cosmetics
    • 5.1.4 Other End-user Industries
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor PLC
    • 6.1.2 Constantia Flexibles
    • 6.1.3 Glenroy, Inc.
    • 6.1.4 Aristo Pharma GmbH
    • 6.1.5 Fres-Co System Inc
    • 6.1.6 UDG Healthcare plc.
    • 6.1.7 Winpak Ltd
    • 6.1.8 Sonoco Products Company
    • 6.1.9 GreenSeed Contract Packaging
    • 6.1.10 Sonic Packaging Industries

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS