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市場調査レポート
商品コード
1439759

ライナーレスラベル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Linerless Labels - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ライナーレスラベル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ライナーレスラベル市場規模は、2024年に19億4,000万米ドルと推定され、2029年までに25億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.28%のCAGRで成長します。

ライナーレスラベル- 市場

主なハイライト

  • ライナーレスラベルは、リサイクル不可能な剥離ライナーの必要性を排除し、コストを削減できるため、人気が高まっています。ライナーレスラベルの継続的な製品革新により、将来の市場開拓が維持されます。ライナーレスは、最適な接着剤の配置、安定性の低い表面でもしわのない貼り付け、熱転写による可変印刷適性も提供します。ライナーレスラベルは、感圧ラベルと比較して無駄が最小限に抑えられ、同じ直径のロールではるかに多くの容量のライナーレスラベルを搬送できます。
  • ライナーレスラベルは、キャリア裏紙を使用しないことによる効率の向上、大量用途、環境上の利点など、粘着ラベルの利点をすべて備えていますが、特定の制限があるため、すべてのラベル生産にとって理想的なソリューションではありません。
  • 印刷されたすべてのラベルは、取り出されるまで連続基材ウェブ上に配置されます。切り離す場合は、カットするか、ミシン目をつけて供給する必要があります。透明な基材を使用し、カラーインクを塗布する前に不透明な白を印刷することは、形状の制限を克服するのに貢献する可能性があります。ただし、これによりライナーレスラベルの使用範囲がさらに制限されます。フェイスストック、接着剤、印刷可能なシリコーンコーティング、塗布装置、変換装置の開発を含むライナーレスラベルの製品革新は、この分野のさらなる成長をサポートします。市場では、市場プレーヤーによる研究開発により技術革新が起こっています。このような革新により、予測期間中にライナーレスラベルの採用が促進されると予想されます。
  • 包装食品および飲料業界では需要が大幅に増加しており、ライナーフリーラベルの必要性が高まっており、それが市場の成長を促進しています。包装食品に関する政府によるいくつかの業界ガイドラインも、ライナーレスラベルの需要を形成しています。 FDAによると、包装食品や加工食品には栄養表示が義務付けられているため、表示が重要になります。食品安全近代化法は、消費者向け包装商品に対し、製品の経路を監視するために、少なくとも製品の直接の供給者と受領者(消費者への小売業者を除く)を特定できるようにすることを義務付けています。このような規制は、包装食品におけるライナーレスラベルの使用を支援します。
  • ライナーレスラベルは、従来のライナーラベルが市場で入手可能になってからずっと後に市場に浸透しました。ライナーレスラベルの採用は大きく進歩しましたが、市場には依然としてさまざまな種類の感圧ラベルを含む多数の代替品があり、調査対象市場の成長にとって課題となっています。
  • ライナーレスラベルセグメントは、食品および医薬品包装の需要の増加により、COVID-19期間において安定していると考えられてきました。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、食品・飲料、ヘルスケア、産業など、さまざまなエンドユーザー業界にわたるサプライチェーンが混乱しました。パンデミックは、過去数か月間でサプライチェーンと物流管理に前例のない課題を引き起こしました。缶詰食品、トイレットペーパー、掃除用品などの製品の需要が大幅に増加している一方で、他の最終用途部門は大幅に減速しています。

ライナーレスラベルの市場動向

食品および飲料が最大の市場シェアを保持すると予想される

  • 労働力不足、顧客の期待、自動化の困難、高いビジネスコストなどにより、eコマース企業は数多くの課題に直面しており、プロセスの最適化が最優先事項となっています。これは、多くの経営幹部が在庫管理、注文のピッキング、注文のリリース、梱包などの業務を改善する方法を模索している流通センターやフルフィルメントセンターでは特に重要です。ライナーレスラベルを使用することは、梱包プロセスを改善し、飲料分野のコストを節約する簡単な方法です。
  • ライナーレスラベルのアルコール飲料市場は、貿易外売上高の増加、観光・接客業の成長、発展途上国の拡大する中間層の可処分所得の増加によって支えられています。市場では、北米地域からの需要も増加しています。たとえば、2021年には、StatCanによると、カナダのケベック州に住む消費者が最も頻繁に飲酒しており、回答者の約57%が少なくとも週に1回は飲酒すると回答しています。この数字はカナダ大西洋岸では28%に減少します。政党の好みもアルコール摂取量に影響を与えるようで、自由党支持者は少なくとも週に1回は飲酒する可能性が最も高いです。
  • インド食品安全基準庁(FSSAI)は、これらの警告ラベルが国の食品安全基準(アルコール飲料基準)規制の管轄下にあるため、すべてのアルコール飲料に警告ラベルの貼付を義務付けました。このような基準は、調査対象市場の成長を促進するでしょう。
  • 急速な都市化と工業化による包装食品や加工食品の消費量の増加が、調査対象市場の成長を推進しています。お菓子や菓子類の消費量の増加に伴い、いくつかの包装プロバイダーが特にこの需要に応える包装ソリューションを提供し、売上と収益をさらに伸ばしています。たとえば、米国国勢調査局によると、米国の菓子類製造業の収益は2023年度までに108億9,000万米ドルに達すると予想されています。
  • 社会が炭素排出、生物多様性の損失、資源不足、廃棄物などの差し迫った問題に対処する新たな方法を模索し続ける中、消費者は選択するブランドや訪問する店舗に対して、より持続可能性への取り組みをますます求めるようになっています。効率を向上させ、無駄を削減するソリューションは、小売業者にとってビジネスをより持続可能な方向に前進させ、これらの問題への取り組みへの取り組みを示す重要な機会となります。

アジア太平洋は最も急速な市場成長を記録すると予想される

  • アジア太平洋地域におけるライナーレスラベルの成長は主に、中国、インド、日本などの経済圏における食品・飲料や小売などのエンドユーザー産業でのライナーレスラベルの用途の拡大に起因しています。
  • 急速な都市化と工業化により、この地域での加工食品の消費量が増加しており、この地域で調査対象の市場の成長を積極的に推進しています。たとえば、中国国家統計局によると、2021年には総人口の約64.8%が都市に住んでいた。その結果、食品の需要が増大し、中国は世界最大の食品・飲料産業の一つとなった。
  • ライナーレスラベルは主に肉、魚、鶏肉小売用の包装に使用されており、チルド、コンビニエンス、および製品カテゴリーでも登場しています。イーストスプリング社によると、2021年には中国の食品・飲料(F&B)部門が急速に拡大すると予想されています。 2021年の売上高は1,760億米ドルに達すると推定されており、世界の飲食料品収益の63%を占めます。 2021年から2025年までの年間収益成長率は8.38%になると予想されます。
  • 近年、インドでは、包装食品の消費量と、高品質の製品に対する意識と需要の増加により、持続可能な包装の成長が見られます。包装食品に対する消費者の意識は高まっています。
  • 収入と裁量的支出の増加に伴い、食品の利便性と品質に対するニーズが高まり、このことが国内の加工食品業界の大半を牽引してきました。ライフスタイルの変化により、インドの消費習慣は伝統的な食品の消費から、包装食品や加工食品からなる都市型の食習慣へと変化しました。

ライナーレスラベル業界の概要

競争企業間の敵対関係の激しさは、企業の集中率、新規参入者の参入障壁、市場リーダーの支配の程度によって決まります。ライナーレスラベル市場の主要企業は、市場での地位を向上させるための販売と研究開発活動に重点を置き、多様な製品ポートフォリオを提供しています。

  • 2022年 1月-ProPrintグループはウェリングバラに3番目の拠点を追加して成長しました。新しい33,000平方フィートのオフィスと倉庫は、顧客サポートセンターとして機能し、より多くの在庫保管場所を提供します。 ProPrintGroupは現在、3つの拠点にまたがる合計 78,000平方フィートの敷地を持っています。
  • 2021年 12月- 粘着ラベルのメーカーであるEticet Schillerが、Optimum Groupのドイツのプラットフォームに加わりました。 Eticet Schillerは、Optimum Companyの一員として、国際的な印刷グループの一員として、生産能力の追加、粘着ラベルと軟包装ソリューションの幅広い選択、納期の信頼性の向上により、顧客により良いサービスを提供できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装食品および飲料の需要の増加
    • 医薬品需要の増加
  • 市場の課題
    • 代替要員の確保

第6章 市場セグメンテーション

  • 印刷技術別
    • グラビア
    • フレキソ印刷
    • デジタル
    • その他の印刷工程
  • エンドユーザー業界別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • 化粧品
    • 家庭
    • 産業
    • ロジスティクス
    • その他のエンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Hub Labels Inc.
    • Reflex Labels Ltd
    • Skanem AS
    • NAStar Inc.
    • Optimum Group
    • SATO Europe GmbH
    • ProPrint Group
    • Innovia Films(CCL Industries)
    • Coveris
    • Lexit Group AS
    • RR Donnelley &Sons Company
    • Gipako UAB

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 67997

The Linerless Labels Market size is estimated at USD 1.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.51 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.28% during the forecast period (2024-2029).

Linerless Labels - Market

Key Highlights

  • Linerless labels have been gaining popularity because they eliminate the need for non-recyclable release liners and reduce costs. Continuous product innovation for linerless labels will sustain future market development. Linerless also offers optimum adhesive placement, wrinkle-free attachment on low-stability surfaces, and thermal transfer variable printability. Linerless labels generate minimum waste compared with pressure-sensitive labels, while the same diameter roll carries a much higher volume of linerless labels.
  • Even though linerless labels provide all the benefits of self-adhesive labeling, with improved efficiencies, volume applications, and environmental advantages through their non-utilization of carrier backing paper, they are not an ideal solution for all label production as there are certain limitations.
  • All printed labels are positioned on a continuous substrate web until dispensed. For separation, they must either be cut or supplied with a perforation line. The use of transparent substrates and the printing of opaque white prior to the application of the colored inks may contribute to overcoming the limitations in shape. However, this further restricts the range of use for linerless labels. Product innovation for linerless labels, including developments in face stock, adhesives, printable silicone coatings, application equipment, and converting equipment, will support further growth of the sector. The market is witnessing technological innovations owing to the research and development carried out by the players in the market. Such innovations are expected to boost the adoption of linerless labels over the forecast period.
  • The packaged food and beverage industry has witnessed a significant increase in demand which is driving the need for liner-free labels and thereby aiding the growth of the market. Several industry guidelines by the government for packaged food have also shaped the demand for linerless labels. According to FDA, packaged and processed food items must have nutritional labeling that makes labeling important. The Food Safety Modernization Act mandates consumer packaged goods to be able to, at minimum, identify the immediate supplier and recipient (other than retailers to consumers) of a product to monitor the path of their products. Such regulations aid the use of linerless labels in packaged food.
  • Linerless labels penetrated the market much after the traditional liner labels were made available in the market. Although linerless labels have made great strides in terms of adoption, the market still has a significant number of alternatives, including various kinds of pressure-sensitive labels, which have presented a challenge for the growth of the studied market.
  • The linerless label segment has been considered stable in the COVID-19 period, owing to the increasing demand for food and pharmaceutical packaging. The COVID-19 outbreak disrupted the supply chain across various end-user industries, like food and beverage, healthcare, and industrial, among others. The pandemic created unprecedented challenges for supply chain and logistics management in the last few months. Products like canned food, toilet paper, and cleaning supplies have witnessed a significant rise in demand, while other end-use sectors have slowed dramatically.

Linerless Labels Market Trends

Food and Beverage Expected to Hold the Largest Market Share

  • With labor shortages, customer expectations, automation quandaries, and the high cost of doing business, e-commerce companies face numerous challenges, and optimizing processes is a priority. This is especially important in distribution and fulfillment centers, where many executives look for ways to improve operations such as inventory management, order picking, order releasing, and packing. Using linerless labels is a simple way to improve the packing process and save money within the beverage sector.
  • The alcoholic drinks market for linerless labels is backed by rising off-trade sales, a growing tourism and hospitality industry, and increasing disposable incomes among an expanding middle class in developing nations. The market is also witnessing an increased demand from the North American Region. For instance, in 2021, According to StatCan, consumers living in the Canadian province of Quebec drink the most frequently, with approximately 57% of respondents stating that they drink alcohol at least once a week. This figure decreases to 28% in Atlantic Canada. It appears that political party preference also affects alcohol intake, with those supporting the Liberal party most likely to drink at least once a week.
  • The Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) implemented the mandatory attachment of warning labels to all alcoholic beverages, as these warning labels fall under the jurisdiction of the country's Food Safety and Standards (Alcoholic Beverages Standards) Regulations. Such standards would promote the growth of the studied market.
  • The growing consumption of packaged and processed food due to rapid urbanization and industrialization has been driving the studied market's growth. With the rising consumption of sweets and confectionery, several packaging providers are offering packaging solutions, specifically catering to this demand, and are further driving their sales and revenues. For instance, according to the US Census Bureau, confectionery manufacturing industry revenue in the United States is expected to reach USD 10.89 billion by FY 2023.
  • Consumers are increasingly demanding more sustainability initiatives from the brands they select and the stores they visit as societies continue to seek new ways to address pressing issues like carbon emissions, biodiversity loss, resource shortages, and waste. Any solution that improves efficiency and reduces waste gives a significant opportunity for retailers to advance their business in a more sustainable direction and demonstrate their commitment to addressing these issues.

Asia-Pacific Expected to Register Fastest Market Growth

  • The growth of linerless labels in the Asia-Pacific region is mainly attributable to the growing applications of such labels in the end-user industries, like food and beverage and retail in economies like China, India, and Japan.
  • The growing consumption of packaged and processed food in the region due to rapid urbanization and industrialization has been driving the studied market's growth positively in the region. For instance, according to the National Bureau of Statistics of China, in 2021, about 64.8% of the total population lived in cities. This has resulted in an increasing demand for food and made China one of the world's largest food and beverage industries.
  • Linerless labels have been predominantly used for meat, fish, and retail poultry packaging and emerging in chilled, convenience, and product categories. According to Eastspring, in 2021, the food and beverage (F&B) sector in China was expected to be rapidly expanding. Sales were estimated to reach USD 176 billion in 2021, accounting for 63% of worldwide F&B revenue. Between 2021 and 2025, the yearly revenue growth rate is expected to be 8.38%.
  • In recent years, India has witnessed sustainable packaging growth, owing to the increase in packaged food consumption and awareness and demand for quality products. Consumer awareness surrounding packaged food has heightened.
  • With the increase in income and discretionary spending, there is a need for convenience and quality in food, which has been driving most of the packaged food industry in the country. Lifestyle changes have caused a shift in Indian consumer habits from the consumption of traditional food to more urban food habits consisting of packaged and processed foods.

Linerless Labels Industry Overview

The intensity of competitive rivalry is shaped by firm concentration ratio, barriers of entry for new entrants, and the extent of market leaders' domination. The major players in the linerless label market offer diverse product portfolios, with a focus on sales and R&D activities to improve their market positions.

  • Jan 2022 - The ProPrint Group has grown by adding a third location in Wellingborough. The new 33,000-square-foot office and warehouse will serve as a customer support center and provide more storage for inventory. ProPrintGroup now has a total of 78,000 square feet spread across three locations.
  • Dec 2021 - Etiket Schiller, a manufacturer of self-adhesive labels, joined the Optimum Group's German platform. Etiket Schiller will be able to better serve their clients as part of the Optimum Company, with additional capacity, a wider selection of self-adhesive labels and flexible packaging solutions, and higher delivery dependability as part of an international printing group.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Packaged Foods and Beverages
    • 5.1.2 Increasing Demand for Pharmaceutical Supplies
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Availability of Substitutes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Printing Technology
    • 6.1.1 Gravure
    • 6.1.2 Flexography
    • 6.1.3 Digital
    • 6.1.4 Other Processes of Printing
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Cosmetics
    • 6.2.5 Household
    • 6.2.6 Industrial
    • 6.2.7 Logistics
    • 6.2.8 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Hub Labels Inc.
    • 7.1.2 Reflex Labels Ltd
    • 7.1.3 Skanem AS
    • 7.1.4 NAStar Inc.
    • 7.1.5 Optimum Group
    • 7.1.6 SATO Europe GmbH
    • 7.1.7 ProPrint Group
    • 7.1.8 Innovia Films (CCL Industries)
    • 7.1.9 Coveris
    • 7.1.10 Lexit Group AS
    • 7.1.11 R.R. Donnelley & Sons Company
    • 7.1.12 Gipako UAB

8 Future of the Market