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市場調査レポート
商品コード
1440240

データカタログ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Data Catalog - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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データカタログ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

データカタログ市場規模は2024年に26億1,000万米ドルと推定され、2029年までに29億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.5%のCAGRで成長します。

データカタログ-マーケット

データカタログ市場の成長を促進する主な要因には、デジタルトランスフォーメーションへの移行、クラウドベースのソリューションの採用の増加が含まれます。また、リモートワークへの世界の移行により、仕事のセキュリティと快適性の向上に役立つソリューションの需要がさらに増加しています。

主なハイライト

  • カタログは、データベース、ファイル、データセットに関する詳細を含む情報のディレクトリです。データセットの場所に関する情報と、ファイルが保存されているデバイスの種類に関する追加の詳細が提供されます。意思決定プロセスを改善するためにデータの統合的な視点を得るために、さまざまなソースから収集された大量のデータにアクセスする必要性、膨大な量のデータの生成、およびセルフサービス分析の導入の拡大が主な促進要因となっています。市場のために。
  • 独自のデータセットの急増により、企業、消費者、最終市場におけるデータカタログの需要が高まり、生産性を向上させ、結果を予測するための新たな視点と洞察が約束されています。 Sisenseの調査によると、調査対象企業の約55%が効率向上のために、約47%が顧客サポートのために、約45%が将来の成果を予測するためにデータの使用を開始しています。中小企業は大企業よりも効率性を重視しているため、業界ではデータカタログなどの製品の需要が増加しています。
  • クラウドベースのデータカタログソリューションは、クラウド展開モードのさまざまな利点により、大きな注目を集めています。これらの利点には、運用コストの削減、簡単な導入、ネットワーク化されたリソースの拡張性の向上などが含まれます。また、リアルタイム分析を使用する企業は作業の自由度が高まり、リアルタイムの展開が簡素化されます。 TIBCO Software、AWS、IBMは、クラウドデータカタログソリューションプロバイダーです。
  • しかし、さまざまな企業間のデータ管理およびデータセキュリティとプライバシーの懸念における標準化の欠如が、市場の成長を妨げています。さらに、AI対応データカタログソリューションへの投資の急増と自動化テクノロジーの台頭により、データカタログ市場に大きな機会が生まれると予想されます。
  • リモートワークへの傾向とクラウドの要件により、職場の効率性とセキュリティのソリューションに対する需要が高まっています。その結果、企業のデータ分析を支援するさまざまなソリューションに対するニーズが大幅に高まっています。これらのソリューションは良好に受け入れられる傾向もあります。したがって、COVID-19がデータカタログ市場にプラスの影響を与えたと評価できます。市場をより深く理解するためのデータ分析の必要性により、この動きは今後数年間にわたって拡大し続けるでしょう。

データカタログ市場動向

ソリューション部門はさらに大きな市場規模を維持すると予想される

  • ソリューションセグメントは、データカタログ市場の予測期間を通じてより大きな市場規模を有すると予想されます。統合されたソリューションにより、個人の生産性の最適化、データ品質の向上、データの重複とデータのサイロの排除、およびデータ検出の簡素化が実現します。
  • 自己分析データの進歩と新時代のビジネスにおけるデータの強化は、データカタログソリューションコンポーネントの成長に魅力的な機会をもたらす主な要因です。たとえば、Seagateによると、世界中で作成、取得、コピー、消費されるデータ/情報の量は、昨年は79ゼタバイト、今年は97ゼタバイトであり、予測期間中に増加すると予測されています。このデジタル化の加速した発展により、世界中のデータが増え続けています。
  • ヘルスケア、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、小売およびeコマースのいくつかの業界では、データカタログソリューションを使用して、大量のデータにアクセスして解釈し、ビジネス戦略を策定し、ビジネスに不可欠な意思決定を推進しています。ソリューションセグメントの需要。たとえば、Alteryxのような企業の場合、Alteryx Connectを通じてデータのカタログ化が可能です。このソリューションは、メトリクス、ビジネス用語と定義、および検出可能性とコラボレーションのための情報資産を一元管理することで、ユーザーがデータに含まれる情報の種類、誰が使用するか、どこから来たのか、どのように使用されるのかを決定できるようにします。
  • 最後に、企業によるよりデータ主導の意思決定を支援するために、ビジネスインテリジェンスはビジネス分析、データマイニング、データ視覚化、データツールとインフラストラクチャ、ベストプラクティスを統合します。データカタログは、ダッシュボードを一元化し、レポート手順を自動化することで、ビジネスインテリジェンスチームが効率的な分析を実行するのに役立ちます。企業は、市場の成長を促進するさまざまなビジネス関連の意思決定を支援する統計モデリング手法を必要としています。

北米がデータカタログ市場を独占すると予想される

  • 多数のBIツールでのデータ使用の拡大と、BFSI、ヘルスケア、通信とIT、製造などの分野でのデジタルテクノロジーの受け入れの増加により、市場は予測期間を通じて急速に成長すると予測されています。この地域は、BIテクノロジーのイノベーション、研究開発(R&D)、技術進歩のリーダーとして浮上しています。製品リリースは、市場関係者が使用する主な手法の1つです。深い専門知識を開発し、効果的な結果を生み出すためにBIツールが必要な場合、BIツールには膨大な量のデータが提供されます。この必要性により、BIツールはデータカタログ市場の最大のデータ消費者の1つになりました。
  • 米国とカナダではイノベーションに重点が置かれているため、北米が最も高い収益を生み出す地域であると考えられています。これらの国のデータカタログ市場は世界で最もダイナミックで競争が激しいです。北米は、インフラ開発の速度が速く、あらゆる業界からのデータが大幅に拡大しているため、最も成長が見込まれる地域の1つとみなされています。
  • さらに、北米は世界のデータカタログ業界の市場リーダーであり、デジタル技術の普及とビジネスインテリジェンス製品の世界の需要の拡大により、競争力が非常に高まっています。この地域の成長は、従来型企業の拡大の加速、あらゆる分野からの膨大なデータ生成、セルフサービス分析の利用によって促進されています。
  • データカタログの市場は、北米における大手ソリューションプロバイダーの存在により拡大しています。 Collibra NV、Alation Inc.、TIBCO Software Inc.、Informatica Inc.、IBM Corporation、Alteryx Inc.、Hitachi Vantara LLC、Amazon Web Services Inc.、Microsoft Corporation、およびDatawatch Corporationは、この地域の著名なプレーヤーの一部です。

データカタログ業界の概要

データカタログ市場は、世界中にいくつかの重要なプレーヤーが存在するため、断片化に向かって進むと予想されます。市場関係者は、世界市場で大幅な市場シェアを獲得するために、コラボレーション、合併・買収、パートナーシップなどの高度な戦略を採用しています。市場の主要ベンダーは、IBM、Informatica、Alteryx、Collibra、Alation、Microsoft、TIBCO Software、Datawatch Corporation、Zaloniなどです。

いくつかの主な発展が観察されます。 2022年10月、IIGCCは、企業(上場株式と債券)、不動産、ソブリン債の3つの資産クラスにわたる投資家のネットゼロコミットメントと移行計画の実施をサポートするデータベンダーの検討と選択を会員が支援するデータカタログを立ち上げました。また、2022年 9月に、Alationは最新のデータ統合の世界的リーダーであるFivetranと提携しました。提携後、両企業は、クライアントが最新のデータスタック内のデータコンテキスト全体を理解し、特定できるようにしたいと考えました。このパートナーシップでは、FivetranメタデータAPIを使用して、多くのソースからの信頼できる管理されたデータを単一の観点に結合しました。これにより、データの可視性が高まりながら、意思決定とデータパイプラインが強化されます。

  • 2022年 8月、データカタログプラットフォームベンダーのAlationは、Snowflake Data Cloudユーザーがデータを簡単にカタログできるように設計された新しいサービスを開始しました。 Alationは、ユーザーに強化されたデータガバナンス機能を提供するデータカタログのアップデートもリリースしました。 Snowflake用のAlation Cloud Service(ACS)は、データカタログベンダーが特定のクラウドデータサービス専用の製品を提供するのは初めてです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クラウドベースのソリューションの採用が拡大
    • ソリューション部門はさらに大きな市場規模を維持すると予想される
  • 市場抑制要因
    • 標準化の欠如とセキュリティ上の懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス
  • 展開モード別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 小売とeコマース
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • TIBCO Software Inc.
    • Collibra NV
    • Alation Inc.
    • Informatica Inc.
    • Alteryx Inc.
    • Altair Enginnering Inc.
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Zaloni, Inc.
    • Oracle Corporation
    • Hitachi Vantara LLC
    • SAP SE
    • Tamr, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71660

The Data Catalog Market size is estimated at USD 2.61 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.95 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.5% during the forecast period (2024-2029).

Data Catalog - Market

The major factors driving the growth of the Data Catalog Market include the shift toward digital transformation, increasing adoption of cloud-based solutions, and the global shift towards remote working has further increased the demand for solutions that help in enhancing the security and comfort of work.

Key Highlights

  • A catalog is a directory of information that includes details about databases, files, and data sets. It provides information about the location of a data set and additional details about the kind of device on which the file is stored. The need to access large amounts of data collected from various sources to obtain a consolidated perspective of the data for improving the decision-making process, the production of enormous amounts of data, and the expansion of adoption of self-service analytics are principal driving factors for the market.
  • The proliferation of unique and proprietary datasets has fueled demand for data catalogs o,n companies, consumers, and end markets, which promise fresh perspectives and insights to boost productivity and forecast outcomes. According to a study by Sisense, about 55% of the companies studied have started to use data to improve efficiency, about 47% to support customers, and about 45% to predict future outcomes. Since small firms are more concerned with efficiency than larger enterprises, the industry is seeing an increase in the demand for products like data catalogs.
  • Cloud-based data catalog solutions are gaining high traction due to the multiple benefits of the cloud deployment mode. These advantages include reduced operational expenses, straightforward deployments, and greater scalability in terms of networked resources. They also give businesses using real-time analysis more working freedom and simplify real-time deployment. TIBCO Software, AWS, and IBM are cloud data catalog solutions providers.
  • However, the lack of standardization in data management and data security & privacy concerns among different enterprises hampers the market growth. Furthermore, a surge in investment in AI-enabled data catalog solutions and a rise in automation technology are anticipated to create significant opportunities in the data catalog market.
  • The trend toward remote work and the requirement for the cloud has increased the demand for workplace efficiency and security solutions. As a result, there is a significantly higher need for various solutions that help businesses with data analytics. There is also a good acceptance trend for these solutions. Therefore, it can be assessed that COVID-19 positively impacted the data catalog market. The movement will continue to grow over the next few years, owing to the need for data analytics to understand the market better.

Data Catalog Market Trends

Solutions Segment is Expected to Hold a Larger Market Size

  • The solutions segment is anticipated to possess a larger market size through the forecast period in the data catalog market. The combined solution renders optimization of individual productivity, improved data quality, elimination of data duplication and data silos, and simplified data discovery.
  • The advancement of self-analytic data and the intensification of data in the new-age business are the principal factors that present attractive opportunities for the growth of data catalog solution components. For Instance, According to Seagate, The volume of data/information created, captured, copied, and consumed globally was 79 Zettabytes last year and 97 Zettabytes in the current year and is projected to increase over the forecast period. This accelerated development of digitalization adds to the ever-growing global data.
  • Several industry verticals, such as Healthcare, Banking, Financial Services, Insurance (BFSI), and retail and e-Commerce, are using data catalog solutions to access and interpret massive volumes of data, form business strategies, and deliver business-critical decisions driving the demand for solution segment. For example, for firms like Alteryx, data cataloging is available through Alteryx Connect. The solution centralizes metrics, business terms and definitions, and information assets for discoverability and collaboration that lets users determine the kinds of information their data includes, who it uses, where it comes from, and how it is used.
  • Lastly, to assist businesses in making more data-driven decisions, business intelligence integrates business analytics, data mining, data visualization, data tools and infrastructure, and best practices. Data catalogs help business intelligence teams perform efficient analytics by centralizing dashboards and automating the reporting procedure. Enterprises require a statistical modeling technique to assist them in making various business-related decisions, which fuels the market's growth.

North America Expected to Dominate the Data Catalog Market

  • The market is predicted to grow quickly throughout the forecast period due to the expanding use of data in numerous BI tools and the increased acceptance of digital technologies in sectors like BFSI, healthcare, telecom and IT, and manufacturing. The region has emerged as a leader in BI technology innovations, research and development (R&D), and technological advancements. Product releases are one of the main techniques used by market players. In need of BI tools to develop a deep level of expertise and produce effective results, they are supplied with enormous amounts of data. This necessity has made BI tools one of the Data Catalog Market's biggest data consumers.
  • Given the emphasis on innovations in the US and Canada, North America is considered the region that generates the highest revenue. The data catalog markets in these countries are the most dynamic and competitive in the world. North America is regarded as one of the top prospective areas for growth due to the faster rate of infrastructure development and the vast expansion of data from all industry verticals.
  • Moreover, North America is the market leader in the global data catalog industry and is highly competitive due to the widespread use of digital technology and the expanding demand for business intelligence products globally. Growth in this region is fueled by the traditional businesses' accelerating expansion, the vast data production from every sector, and the use of self-service analytics.
  • The market for data catalogs is expanding due to the leading solution providers' presence in North America. Collibra NV, Alation Inc., TIBCO Software Inc., Informatica Inc., IBM Corporation, Alteryx Inc., Hitachi Vantara LLC, Amazon Web Services Inc., Microsoft Corporation, and Datawatch Corporation are a few of the prominent players in the region.

Data Catalog Industry Overview

The Data Catalog Market is expected to move towards fragmentation owing to the presence of several significant players globally. Market players are adopting advanced strategies such as collaboration, mergers and acquisitions, and partnerships to capture a substantial market share in the global market. Major vendors in the market are IBM, Informatica, Alteryx, Collibra, Alation, Microsoft, TIBCO Software, Datawatch Corporation, and Zaloni, among others.

Some of the key developments are observed. In October 2022, IIGCC launched a data catalog to help its members review and select data vendors to support the implementation of investor net zero commitments and transition plans across three asset classes: Corporates (listed equity and debt), Real estate, and Sovereign bonds. Also, in September 2022, Alation partnered with Fivetran, a global leader in modern data integration. Following their collaboration, the businesses wanted to make it possible for their clients to understand and locate the entire data context in the latest data stack. The partnership combined reliable, controlled data from many sources into a single perspective using the Fivetran Metadata API. This enhances decision-making and data pipelines while increasing data visibility.

  • In August 2022, Data catalog platform vendor Alation launched a new service designed to make it easier for Snowflake Data Cloud users to catalog data. Alation also released an update to its data catalog that provides users with enhanced data governance capabilities. The Alation Cloud Service (ACS) for Snowflake is the first time the data catalog vendor has provided a purpose-built offering for a specific cloud data service.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing adoption of Cloud Based Solutions
    • 5.1.2 Solutions Segment is Expected to Hold a Larger Market Size
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Standardization and Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-Premise
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Retail & E-commerce
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Manufacturing
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.4 Collibra NV
    • 7.1.5 Alation Inc.
    • 7.1.6 Informatica Inc.
    • 7.1.7 Alteryx Inc.
    • 7.1.8 Altair Enginnering Inc.
    • 7.1.9 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.10 Zaloni, Inc.
    • 7.1.11 Oracle Corporation
    • 7.1.12 Hitachi Vantara LLC
    • 7.1.13 SAP SE
    • 7.1.14 Tamr, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS