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市場調査レポート
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1139258

保険アナリティクスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global Insurance Analytics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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保険アナリティクスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

保険アナリティクス市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR12.6%に達すると予想されています。

情報が組織に流れ込む中、保険会社は膨大なデータストアに焦点を当て、実用的な洞察に変えています。したがって、急速に変化する市場環境を管理し、より良い意思決定によって収益性を高めるために、保険分析システムを導入する企業の需要が生まれます。

主なハイライト

  • 世界の保険業界は、デジタル技術の採用に向けて大きく変化しています。最近の調査結果によると、保険会社の86%がビッグデータレポートを最適に予測するための保険データ分析メカニズムに取り組んでいます(出典:DAMCO Solutions)。
  • EMEAの保険会社68社を対象とした最近の調査では、インタビューしたEMEAの保険会社の約85~90%が、データ分析ソリューションに関する前向きなビジネスケースを見出すのに苦労していることが明らかになりました。保険会社は、データ分析ソリューションの潜在能力を引き出すことを阻むさまざまな課題に直面しています。保険会社は現在、競合やInsurTechスタートアップに遅れを取らないように飛び込む必要があると感じていますが、これらのテクノロジーから利益を得るためには、まずしっかりとしたデータアナリティクス能力が必要でしょう。また、米国ではここ数年、生命保険会社が引受業務の簡素化・自動化を拡大し、オンラインでの生命保険加入をより簡単に、より費用対効果の高いものにしています。このような要因が、市場成長の動向採用を高めています。
  • さらに、AI、機械学習などの技術的進歩が、これらのソリューションに付加価値を与えています。アクセンチュアの調査によると、金融分野にAIを導入することで、2035年までに収益率が31%上昇する可能性があります。さらに、AIは顧客にカスタマイズされた金融サービスを提供することを可能にし、顧客体験の向上につながります。したがって、AIベースの保険分析ソリューションは、金融機関のコストを数十億円削減し、数十億円の追加収益を創出し、不正行為を減らすことができます。
  • さらに、大災害への対応、増幅したリスクの管理、規制当局の監視強化の要求への対応、情報化され要求が厳しくなった顧客層、依然として不透明な経済環境の乗り切りなど、企業が直面する課題の増加が、保険分析の採用をさらに後押ししています。IBMによると、高度な分析ソリューションを導入した保険会社は、競合他社を76%も上回っています。
  • COVID-19危機の発生により、ボラティリティ、不確実性、経済活動の落ち込みによる構造変化が保険業界に大きな影響を及ぼしています。こうしたシフトは、保険事業者に事業運営や顧客体験の再構築を迫っています。さらに、デジタル・インタラクションや個人および健康リスクのより良い管理に対する需要により、デジタルおよび分析ソリューションへの投資が加速しています。したがって、市場は予測期間中に成長すると予想されます。

主な市場動向

リスクと不正行為の増加が保険アナリティクスの採用を後押ししています。

  • 保険業界は、人災と自然災害の両方のリスクを定期的に特定し、管理することを中心に展開されています。この不確実なリスクは、洞察、コントロール、日常業務の最適化を組み合わせた統合リスク管理への大きな需要を生み出します。保険分析ソリューションは、あらゆるレベルのリスク管理を改善するために必要不可欠な洞察力を提供します。
  • 企業やその保険会社は、異常気象、インフレ圧力、サイバー脅威など、急速に変化する複雑なリスクに常に対応しなければなりません。保険会社にとっての課題は、データ分析を大規模に、適切な人材に、適切なタイミングで提供することです。保険会社は、日々の意思決定やプロセスにデータ分析を組み込む必要があります。
  • さらに、デジタル人口とその需要の増加により、市場のプレーヤーはリスクや不正行為を軽減するために継続的にイノベーションを推進しています。例えば、2021年5月、AIベースのSaaSツールを保険会社に提供するShift Technologyは、損害保険市場での事業拡大のため、2億2000万米ドルを調達したと発表しました。
  • 動向の採用は、新規顧客のリスク予測や不正請求の防止にアナリティクスが利用される傾向が強くなっています。保険会社は、顧客体験を向上させ、不正な保険請求を迅速かつ正確に特定するために、クラウドベースのGPU加速型人工知能(AI)および機械学習(ML)予測分析モデルの利用を増やしています。
  • 例えば、2022年9月、機械学習・予測分析ソリューションプロバイダーのアティドットは、ITサービスおよびデジタルビジネスプロバイダーのNTTデータと提携し、成熟した保全プログラムの開発、意図しないリスクの軽減、ROIの最適化および成長効率の向上による成長目標の推進に向けて、顧客に情報提供を行い、顧客体験を強化すると発表しています。アナリティクスを活用して引受サイクルタイムを短縮し、新規顧客獲得を改善することが可能になります。
  • インドの生命保険公社(LIC)は、2021年に約2100万件の個人向け保険を新規に発行しました。全体では同年、全国で約2800万件の個人向け保険が新規に発行されました。このような保険セクターの急増により、関連リスクをさらに下げるために保険分析市場の需要が高まっています。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、消費者や企業による分析ツールの利用が増加しているため、保険分析市場で最も速い成長を遂げると予想されています。この地域のアナリティクス市場は、主にデジタルインフラの高い導入率が、アルゴリズム開発、機械学習、顧客分析および行動分析のニーズの高まりの原因となっています。
  • 各国政府は、クラウドに対するビジネス上の信頼性を高めるためのイニシアチブを実施することで、アジア太平洋地域の保険アナリティクス市場の今後の成長において極めて重要な役割を担っています。香港やシンガポールなどの国々では、データプライバシーに関する規制が定められており、クラウドに対する政府のサポートが充実しているため、クラウドへの対応が進んでいます。
  • さらに、この地域の国々は、強固な基盤と成長する保険業界を有しており、市場の成長をさらに後押ししています。2022年9月、HDFC ERGO General Insuranceは、保険販売のためのオンラインプラットフォームの構築、顧客に合わせたデジタル体験の提供、規制変更への迅速な対応、データ解析と機械学習(ML)による保険リスクの特定を目的として、google cloudとの提携を発表しました。また、グーグルは、予測的な洞察を構築し、保険詐欺を軽減するためのAI/ML技術を提供する予定です。
  • 日本生命保険相互会社によると、2021年、日本の世帯主の年齢が55歳から59歳の世帯の約95%が生命保険に加入しているのに対し、世帯主の年齢が29歳以下では、生命保険加入率は約70.2%を記録しているとのことです。このように保険加入者の割合が高いことから、地域企業はアナリティクスベースのソリューションに切り替えて、より優れた顧客エンゲージメントとリスクマネジメントソリューションを提供することが求められているのです。
  • COVID-19の大流行により、保険流通モデルは崩壊しています。アジアの保険会社は、増大する顧客ニーズを満たすために、ガバナンスとマネジメントを調整し、新たな技術的能力を構築しています。例えば、中国ではCOVID-19の影響で健康保険関連業務が劇的に増加しました。

競合情勢

保険分析市場は適度に断片化されています。プレーヤーは、保険業界の変化する需要に対応するため、製品提供の革新に投資する傾向があります。さらに、プレーヤーは、その存在を拡大するために、パートナーシップ、合併、買収のような戦略的活動を採用しています。市場における最近の開拓は以下の通りです。

  • 2021年6月- ミンサイトとマイクロソフトは、クラウド変革サービスおよびプロジェクトの戦略的推進において、協業を強化。Minsaitの目的は、顧客のハイパーセグメンテーションとリアルタイム情報処理を促進し、それぞれのプロファイルに合ったよりパーソナライズされた保険を設計することです。
  • 2021年6月- エッカーソン・グループは、保険データマネジメント協会(IDMA)と提携し、保険会社のエンタープライズデータおよび分析チームを対象としたオンラインベンチマーク評価を開始しました。このベンチマークは、保険業界のデータ&アナリティクス専門家による委員会が監修しています。
  • 2021年5月- レクシスネクシス・リスク・ソリューションズは、Attract for Commercial Insuranceプラットフォームの新しい保険モデルを発表。このモデルは、Small Business Financial Exchange(SBFE)との関係を活用し、保険会社に小規模・零細企業に関する可視性と財務データの洞察を拡張して提供するものです。
  • 2021年4月- アクサ、マイクロソフトと協業し、クラウドコンピューティングプラットフォーム上でデジタルヘルスケア保険を構築。この新たな協業により、地域の医療ネットワークが遠隔診察、自己評価ツール、第三者サービスへのアクセスを得ることができるエコシステムが確立される見込みです。これにより、マイクロソフトの保険分析プラットフォームの採用が促進されることが期待されます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • 先端技術の採用の増加
    • 保険業界における競合の増加
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制
    • プライバシーとセキュリティへの懸念

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ツール
    • サービス別
  • ビジネスアプリケーション別(定性分析)
    • クレームマネジメント
    • リスク管理
    • プロセス最適化
    • 顧客管理およびパーソナライゼーション
  • デプロイメントモード別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー別
    • 保険会社
    • 政府機関
    • 第三者機関の管理者、ブローカー、コンサルタント会社
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • LexisNexis Risk Solutions
    • Hexaware Technologies Limited
    • Guidewire Software Inc.
    • Applied Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • MicroStrategy Incorporated
    • OpenText Corporation
    • Oracle Corporation
    • Sapiens International Corporation

第7章 ベンダーの市場シェア

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 71514

The insurance analytics market is expected to reach a CAGR of 12.6% during the forecast period (2022 - 2027). With information pouring into the organization, insurance companies focus and turn vast data stores into actionable insights. Hence, this creates a demand for companies to adopt an insurance analytics system to manage rapidly changing market environments and profitability through better decision-making.

Key Highlights

  • The global insurance industry has witnessed a significant shift toward adopting digital technologies. According to the findings of a recent study, 86% of insurance companies are working on Insurance data analytics mechanisms for optimum predictions of big data reports (source: DAMCO Solutions).
  • A recent study among 68 EMEA insurance companies has shown that around 85 to 90% of interviewed EMEA insurance firms struggle to see a positive business case on data analytics solutions. Insurance companies face various challenges that prevent them from reaching the potential of Data Analytics solutions. Insurers now feel that they have to jump in to not get behind of competition or behind of InsurTech startups, but in order to profit from these technologies, they will need a solid Data Analytics capability first. Also, over the past several years, in the US, life insurers have expanded their simplified and automated underwriting practices to make buying life insurance online easier and more cost-effective. Such factors are increasing the trend adoption of market growth.
  • Furthermore, technological advancements such as AI, Machine learning are adding value to these solutions. According to a study by Accenture, implementing AI in the financial sector could lead to a 31% increase in profitability rates by 2035. Moreover, AI will enable customized financial services delivered to clients, leading to enhanced customer experience. Hence, AI-based insurance analytics solutions can save financial institutions billions in cost, create billions in additional revenues, and reduce fraudulent activities.
  • Moreover, the increasing challenges faced by companies, such as dealing with catastrophes, managing amplified risk, meeting the demands of greater regulatory scrutiny, a more informed and demanding customer base, and navigating through a still uncertain economic environment, are further boosting the adoption of insurance analytics. According to IBM, Insurance organizations that have implemented advanced analytical solutions outperformed the competition by 76%.
  • With the outbreak of the COVID-19 crisis, structural shifts due to volatility, uncertainty, and depressed economic activity have significant implications for the insurance industry. These shifts are forcing insurance providers to reimagine their business operations and customer experience. Moreover, the demand for digital interactions and better management of personal and health risks are accelerating investments in digital and analytics solutions. Hence the market is anticipated to grow over the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Risks And Fraudulent Activities Are Boosting the Adoption Of Insurance Analytics.

  • The insurance industry revolves around identifying and managing both human-made and natural disaster risks regularly. This uncertain risk creates considerable demand for integrated risk management, a combination of insight, control, and optimization of daily business practices. The insurance analytics solutions offer the essential insight required to improve risk management at all levels.
  • Businesses and their insurers regularly have to keep pace with fast-changing and complex risks, such as extreme weather events, inflationary pressures, or cyber threats. For insurers, the challenge is to deliver data analytics at scale, to the right people, and at the right time. Insurers need to integrate data analytics into day-to-day decision-making and processes.
  • Further, due to the rising digital population and their demands, players in the market are continuously driving innovation to mitigate risk and fraudulent activities. For instance, In May 2021, Shift Technology, a provider of AI-based SaaS tools to insurance companies, announced that it had raised USD 220 million to expand in the property and casualty insurance market.
  • The trend adoption is more towards analytics being used to predict new customer risk and prevent fraud claims. Insurance organizations are increasingly using cloud-based, GPU-accelerated artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) predictive analysis models to improve the customer experience and identify fraudulent insurance claims quickly and accurately.
  • For instance, In September 2022, Atidot, a machine learning and predictive analytics solution provider, announced its partnership with NTT DATA, an IT services and digital business provider, to enhance customer experience by developing mature conservation programs, mitigating unintended risks, and providing the customers the intelligence to drive growth objectives by optimizing ROI and increasing growth efficiencies. It will enable the use of analytics to reduce underwriting cycle time to improve new client acquisition.
  • India's Life Insurance Corporation (LIC) issued around 21 million new individual policies in 2021. Overall, about 28 million new separate policies were issued nationwide that year. Such a surge in the Insurance sector is increasing the demand for the insurance analytics market to lower the related risks further.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth in the insurance analytics market due to consumer and businesses' increased take-up of analytics tools. The high adoption of digital infrastructure primarily drives the region's analytics markets due to the growing algorithm development, machine learning, and the rising need for customer and behavioral analytics.
  • National governments play a pivotal role in the future growth of the insurance analytics market across the Asia-Pacific region by implementing initiatives to build more business confidence in the cloud. Countries like Hong Kong and Singapore have defined data privacy regulations and solid governmental support for the cloud leading the way in cloud readiness.
  • Moreover, countries in the region have a strong base and growing insurance industry, further driving the market's growth. In September 2022, HDFC ERGO General Insurance announced its partnership with google cloud to build an online platform for selling insurance, offering tailored digital experiences to customers, responding to regulatory changes faster, and identifying insurance risks using data analytics and machine learning (ML). Google will also provide them with AI/ML technologies to build predictive insights and mitigate insurance fraud.
  • According to the Japan Institute of Life Insurance, In 2021, around 95 percent of households in Japan head aged between 55 to 59 years had at least one member who owned life insurance whereas, with the head age of 29 or less, the life insurance ownership rate was recorded at around 70.2 percent. Such a large percentage of the insured population in the country is creating the demand for regional companies to switch to analytics-based solutions to offer better customer engagement and risk management solutions.
  • Due to the COVID-19 pandemic, the insurance distribution model has been disrupted. The Asian insurers are adjusting governance and management and building new technical capabilities to satisfy the growing customer needs. For instance, China has experienced a dramatic increase in health insurance-related activities due to COVID-19.

Competitive Landscape

The insurance analytics market is moderately fragmented. Players tend to invest in innovating their product offerings to cater to the insurance industry's changing demands. Moreover, players adopt strategic activities like partnerships, mergers, and acquisitions to expand their presence. Some of the recent developments in the market are:

  • June 2021 - Minsait and Microsoft strengthen their collaboration in strategically promoting cloud transformation services and projects. Minsait's purpose is to facilitate the hyper-segmentation of customers and real-time information processing to design more personalized insurance to suit each profile.
  • In June 2021 - Eckerson Group, in partnership with Insurance Data Management Association (IDMA), launched an online benchmark assessment geared to insurance companies' enterprise data and analytics teams. The benchmark is overseen by a board of data & analytics experts from the insurance industry.
  • May 2021 - LexisNexis Risk Solutions announced the launch of a new insurance model for the Attract for Commercial Insurance platform, which leverages its relationship with the Small Business Financial Exchange (SBFE) and provides insurance carriers with extended visibility and financial data insight on small and micro-businesses.
  • April 2021 - AXA Collaborated with Microsoft to create digital healthcare insurance on a cloud computing platform. The new collaboration is expected to establish an ecosystem for the local health networks that enables them to gain access to teleconsultation, self-assessment tools, and third-party services. This is expected to boost Microsoft's adoption of the insurance analytics platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increased Adoption of Advance Technologies
    • 4.4.2 Rise in Competition among the Insurance Sector
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Stringent Government Regulations
    • 4.5.2 Privacy and Security Concern

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Tool
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Business Application (Qualitative Analysis)
    • 5.2.1 Claims Management
    • 5.2.2 Risk Management
    • 5.2.3 Process Optimization
    • 5.2.4 Customer Management and Personalization
  • 5.3 By Deployment Mode
    • 5.3.1 On-premise
    • 5.3.2 Cloud
  • 5.4 By End-User
    • 5.4.1 Insurance Companies
    • 5.4.2 Government Agencies
    • 5.4.3 Third-party Administrators, Brokers, and Consultancies
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 LexisNexis Risk Solutions
    • 6.1.3 Hexaware Technologies Limited
    • 6.1.4 Guidewire Software Inc.
    • 6.1.5 Applied Systems Inc.
    • 6.1.6 Microsoft Corporation
    • 6.1.7 MicroStrategy Incorporated
    • 6.1.8 OpenText Corporation
    • 6.1.9 Oracle Corporation
    • 6.1.10 Sapiens International Corporation

7 VENDOR MARKET SHARE

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS