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市場調査レポート
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965565

パッシブ認証市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Passive Authentication Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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パッシブ認証市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パッシブ認証市場は、2021年から2026年までの予測期間において、CAGR23.65%を記録すると予想されています。音声バイオメトリクスは、PIN、パスワード、セキュリティ質問への回答といった従来の時代遅れのセキュリティ手法に代わるもので、電話やデジタル取引において、より安全で摩擦のない本人確認方法を提供するものです。受動的認証では、エージェントや音声ボットとの会話中に話者の音声を聞く必要があります。このプロセスでは通常、高いセキュリティ検証スコアを達成するために、より長時間の発話が必要となります。パッシブ認証は、発信者が口座番号や電話番号を覚えておく必要がないことを意味し、一部のお客さまにとって有益です。しかし、コールセンターの担当者が身元の証明を求めず、口座名義人のセキュリティを考慮せずに取引を完了したと考えた場合、セキュリティに不安を感じる顧客もいるかもしれません。パッシブ認証は、ネットワークやインターネットにアクセスする際に、何度も認証情報を入力することなく、シームレスな認証を行うことも可能です。

主なハイライト

  • アクティブ認証は発話量が少なく、通常2~3秒の発話で高セキュリティな認証が可能です。パッシブ認証は、エージェントとの会話中に認証を受けることができるため、有利な場合があります。パッシブ認証は、不正行為の検出にも有効です。企業は会話をリアルタイムで継続的に監視し、対話相手が認証された話者であることを確認することが可能になります。能動的音声認証と受動的音声認証は、使用事例によって異なる利点をもたらします。アクティブとパッシブの両方を使用できることで、組織とその消費者は、バイオメトリクス音声ソリューションから最高の結果を得ることができるようになります。キーボードはほとんどすべてのデバイスに組み込まれており、タイピング動作は最も広く利用されているユーザー生体情報であるため、タイピング生体情報の調査と配布には大きな進歩があります。
  • 2020年1月、行動バイオメトリクス企業のTypingDNAは、GoogleのAIに特化したベンチャーファンド「Gradient Ventures」主導で700万米ドルのシリーズAラウンドを調達したと発表しました。TypingDNAは、タイピングの仕方に基づいてユーザーを認証するために、独自のATアルゴリズムを開発しました。ユーザーのキーストロークを観察するシンプルなトレーニングプロセスを通じて、既知のアカウントと照合することで、特定のユーザーからのさらなる試みを認識することができるのです。タイピングバイオメトリクスと呼ばれるこの技術は、認証、パスワード回復、詐欺検出、オンライン教育評価など様々なアプリケーションで有用であり、従来の二要素認証よりも安全性を高めるためにユーザーの指紋を採取することができます。開発者はTypingDNAのAPIをパッシブな二要素認証オプション、パスワード回復タスク、または入力が所定のユーザーにマッチしていることを確認するために使用することができます。
  • 2019年に起きたCapital Oneクレジットカードのデータ流出事件では、1億600万人のデータが流出しました。そしてそれは、消費者の個人情報が詐欺師にとって無防備な状態になった一連の出来事の中で、最も新しいものに過ぎません。それに加えて、ほとんどのユーザーが驚くべきパスワード衛生を実践しているという事実があります。LoginRadiusのインフォグラフィックによると、61%のユーザーがパスワードを忘れることを恐れてパスワードを変更しておらず、ミレニアル世代の70%は複数のアカウントで覚えやすい1つか2つのパスワードを使用しているという驚異的な数字が出ています。そして心配なのは、危険性を認識している人たちでさえ、自分たちを守るための適切な行動をとっていないという事実です。このような課題、リスク、姿勢に、生体認証の容易さと精度の進歩が加わり、詳細を提供するのではなく、受動的な方法で認証する道が開かれます。
  • 2019年8月、ID R&Dは、業界初の量産可能な完全パッシブ型顔面活性度検出機能「IDLive Face」のリリースを発表しました。これまでの顔照合システムでは、笑顔、唇の動き、まばたき、画面上のドットを追うために鼻を動かす、カメラを動かすなど、ユーザーが何らかの能動的な動作をする必要がありました。このような能動的なアプローチは、ユーザーエクスペリエンスに大きな摩擦をもたらし、結果的に粗悪品や時間の増加、お客様の不便を招くことになります。COVID-19の発生により、複数の企業がパッシブ認証と制御による次世代ユーザーセキュリティ体験を定義し、パッシブ認証やコンテキストアウェアコンピューティングなど、より摩擦の少ないユーザー体験とセキュリティを提供するためにAI/MLや自動化を導入できる領域を特定しようと、セキュリティ手法の変革に取り組んでいます。

主な市場動向

BFSIが大きなシェアを占めると予想される

  • パッシブ認証方式は、本人の積極的な参加なしに個人を特定することが可能です。銀行業界では、顧客が銀行に電話をかける際、口座番号やパスワードを尋ねる代わりに、エージェントが単に対話することでこの機能を利用することができます。バックグラウンドでお客様の声を聞き、登録されている声紋と照合するのです。また、モバイルバンキングのアプリケーションは、タイピングの速度、スワイプのパターン、さらには地理的な位置など、ユーザーの行動を静かに追跡し、ユーザーのセッションが乗っ取られた場合でも継続的に認証を提供することができます。また、より慎重な登録プロセスを必要とする金融サービス企業では、パッシブボイスバイオメトリック技術により、過去の通話記録を用いて自動的に顧客登録を行うことも可能です。この場合、顧客はパスフレーズの入力を求められることなく、通話のたびに最初の数秒間だけ静かに認証を受けます。
  • 銀行における情報漏えいの増加により、堅牢な認証技術の必要性も高まっており、パッシブ認証はその一つです。最近のスマートフォンの多くは、加速度センサー、ジャイロスコープ、タッチスクリーン、GPSなど、高度な技術を豊富に搭載しています。行動認証では、タイプやスワイプの仕方、デバイスを持つ角度など、スマートフォンとのユニークな接し方によってユーザーを認証することができます。また、スマートフォンやタブレット端末に限ったことではありません。最先端の行動分析ソリューションは、マウスやトラックパッドのパターンからタイピングのリズムやブラウザのイベントまで、500を超える独自のパラメータを抽出し分析することができます。ユーザーがウェブやモバイルのアプリケーションをどのように操作しているかを追跡し、不正行為を特定して、銀行や金融会社が各取引についてリスクスコアを提供します。
  • 上記の事例は、たとえ犯罪者が盗んだユーザー名とパスワードを使ってログインに成功したとしても、行動バイオメトリクスを使ってPCやモバイル機器でのキーストロークやその他のインタラクションを分析すれば、最終的にログインしたのが正規ユーザーでないと判断して阻止することができることを示しています。ロンドンのナショナル・ウエストミンスター銀行では、ウェブサイトやモバイルアプリケーションでの顧客の行動をほぼすべて追跡・分析し、そのユーザーが本人ではないことを示す可能性のある行動を探しています。行動認証技術はパッシブでユーザー登録が不要なため、追加の保護レベルとして他のバイオメトリクス・セキュリティ対策と組み合わせて使用されることがよくあります。
  • MastercardのNuDetectのような認証ソリューションは、機械学習を用いてパッシブバイオメトリクスを分析します。これには、人がどのようにタイプするか、電話を持つか、マウスを動かすか、電話を使うかなどが含まれ、オンライン詐欺の支払いを予測・防止することができます。本人を確認するプロセスは、取引中に摩擦や中断を導入することなく行われます。Mastercardは、パッシブ・バイオメトリクスを使用して、適切なユーザーの認証を支援するさまざまな製品を開発しています。パッシブ・バイオメトリクスは、正規の人物が相互作用の中に物理的に存在するかどうかを確率的に識別することに主眼が置かれています。これは、アカウント作成時、ログイン試行時、および取引時に発生する可能性があります。Mastercardの製品は、ある段階で、対話中に取得できるパッシブ・バイオメトリクス信号や行動、取引の状況に関するその他のデータの観察に基づいて、人間との確率的な一致を形成します。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米では、パッシブ認証技術の開発に取り組んでいる新興企業が複数見られます。例えば、摩擦の少ないオンラインおよび物理的な動的確率および信頼度スコアリング技術の開発に取り組んでいるUnifyIDは、一般提供を発表しました。同社によると、100以上の行動・環境要因を用いて、99.999%の信頼度でユーザーを認証するとのこと。この機能はバックグラウンドで実行され、顔面生体認証のようにユーザーのプライバシーに関する懸念を引き起こすことなく、パスワードの必要性を排除します。UnifyIDの機械学習システムは、継続的にユーザーから学習していきます。顧客が怪我や引っ越しをした後に信頼スコアが低下し、一時的に従来の認証方法を使用する必要があったとしても、これらのバックアップ方法は時間の経過とともに減少していきます。
  • 2019年9月、TSYSは、顧客の本人確認をリアルタイムで行う新しい認証製品を発表しました。TSYS Authentication PlatformSMは、カード会員との直接的なタッチポイントから収集した顧客体験データを活用し、TSYSの顧客の既存の認証システムに組み込んで利用します。TSYS Authentication Platformは、2020年に北米で発売される予定です。本製品は、本人が本人であることを確認し、申請、取引、口座乗っ取りなどの不正を減らすと同時に、摩擦のない顧客体験を提供することを目的としています。検証プロセスで非効率なタイムラグを生む報告データに依存しないため、合成ID詐欺の防止に効果的です。
  • 2020年7月、米国のFortress Identity社は、デジタルID認証と生体認証アズ・ア・サービスをパッシブフェイシャル・ライブネスでバージョンアップしました。ライブネス検知は、人工知能(AI)技術を活用し、コンピューターが生身の人間と通信していることを証明するものです。このプラットフォームは、生体顔認証とパッシブフェイシャルライブネスを活用して、取引認証のためのユーザーとの照合を行い、特に動きがなくても、ユーザーが生きていると判断します。セキュリティを損なうことなく、摩擦のないオンボーディング体験とトランザクション認証を実現することを目指しました。
  • 2019年11月、意思決定管理および分析技術を提供するFICOは、2つの製品ファミリーをポートフォリオに追加することを発表しました。多要素認証、生体認証、受動的行動認証を含む包括的な機能群であるFICOユーザー認証と、組織が対面認証を必要とせずに新規顧客をデジタルでオンボーディングできるFICOアイデンティティ・プルーフィングです。FICOは、この取り組みを支援するため、米国を拠点とするセキュリティアクセスプロバイダーのEZMCOMを買収しました。EZMCOMは、ユーザー、データ、アプリケーションを、クレデンシャル盗難、アカウント乗っ取り、侵害から守るために展開できる革新的で使いやすい技術を提供しています。

競合情勢

Passive Authentication市場は、IBM Corporation、NEC Corporation、Cisco Systems, Inc.、Thales Group、OneSpan, Inc.などの主要企業で構成され、適度に断片化されています。市場参加企業は、革新的な製品を発売し、また複数のパートナーシップや合併を形成することによって、市場シェアを拡大しています。最近の動きとしては、以下のようなものがあります。

  • 2020年6月-ID R&D社は、RelyComply社が同社のISO/IEC 30107-3に準拠したパッシブフェイシャルライブネス製品「IDLive Face」を採用し、AIを活用したKnow Your Customer(KYC)サービスと統合すると発表しました。IDLive Faceは、オンボーディング体験に余分な労力を加えることなく、新規顧客の身元確認時になりすまし攻撃を検出します。
  • 2020年5月- 日本電気株式会社は、タッチレス・スクリーニングを提供するNeoFace Thermal Expressの提供を開始しました。この最新のサービスは、ビデオと熱分析を備えたスケーラブルなモジュール式プラットフォームで、個人防護具、およびフェイスマスクを含む体温上昇(EBT)検出とNeoFaceバイオメトリクスを組み合わせています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19による影響度評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • 不正行為、詐欺、データ漏洩に関連する事件の増加
    • ユーザーエクスペリエンスを向上させるための優れた認証システムに対するニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • バックグラウンドで実行されるアクションに関するプライバシーへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • デプロイメントタイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 小売
    • IT・通信
    • 医療・福祉
    • 政府機関
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Cisco Systems, Inc.
    • Thales Group(Gemalto N.V.)
    • NEC Corporation
    • OneSpan, Inc.
    • Verint Systems, Inc.
    • Aware, Inc.
    • Pindrop Security, Inc.
    • Equifax, Inc.
    • Nuance Communications, Inc.
    • BioCatch Ltd
    • ID R&D Inc.
    • Fortress Identity

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 71512

The Passive Authentication Market is expected to register a CAGR of 23.65% in the forecast period from 2021 to 2026. Voice biometrics replace traditional and outdated security methods such as PINs, passwords, and answers to security questions, offering a more secure and friction-free way to verify identity in telephone calls and digital transactions. Passive verification involves listening to the speaker's voice while talking with an agent or a voice bot. This process usually requires a more extended period of speech to achieve a high-security verification score. Passive verification means a caller doesn't need to remember their account number or phone number, which is beneficial for some customers. However, some customers may have some security concerns if they think the call center agent hasn't asked for any proof of identity and completes their transaction without considering the security of the account holder. Passive Authentication even provides seamless Authentication to a user for network resources and internet access without entering user credentials multiple times.

Key Highlights

  • Active verification requires less speech, and it usually only takes 2-3 seconds of speech for high-security verification. Passive verification can be advantageous as it allows users to be verified while in conversation with an agent. Passive verification is also useful for fraud detection purposes. It will enable companies to continually monitor conversations in real-time to ensure that the person they are interacting with is still the authenticated speaker. Both active and passive voice verification provide different benefits depending on the use case. The ability to use both active and passive ensures that organizations and their consumers will get the best outcome from a biometric voice solution. Significant advancements occur in the research and distribution of typing biometrics because keyboards are incorporated in almost any device, making typing behavior the most widely available user biometric.
  • In January 2020, TypingDNA, a behavioral-biometrics company, announced that it raised a USD 7 million Series A round led by Google's AI-focused venture fund called Gradient Ventures. TypingDNA has developed proprietary AT algorithms to authenticate users based on how they type. Through a simple training process of watching user keystrokes, the company can recognize further attempts from a specific user by matching them against their known account. This technology, called typing biometrics, could be useful for various applications such as Authentication, password recovery, fraud detection, and online education assessment to fingerprint users for more security than traditional forms of two-factor Authentication. Developers can use TypingDNA's API as a passive two-factor authentication option, password recovery task, or ensure that inputs are matched to a given user.
  • The Capital One credit card data breach in 2019 resulted in 106 million individuals having their data compromised. And that is just the most recent incident in a long line of events that have left consumers' personal information vulnerable to scammers. Add to that the fact that most of the users practice alarming password hygiene. According to a LoginRadius infographic, 61% of users don't change their passwords for fear of forgetting them, and a staggering 70% of millennials use one or two passwords that are easy to remember across multiple accounts. And the worrying fact is that even those who recognize the dangers aren't taking the appropriate actions to protect ourselves. The challenges, risks, and attitudes combined with advances in the ease and accuracy of biometrics open the door for a passive way to authenticate instead of providing the details.
  • In August 2019, ID R&D announced the release of the industry's first production-ready, wholly passive facial liveness detection capability, IDLive Face. Until now, facial matching systems required some active step by the user, whether smiling, moving lips, blinking, moving one's nose to follow a dot on the screen, or moving the camera. These active approaches to liveness bring significant friction to the user experience, which results in more inferior results, extra time, and inconvenienced customers. With the outbreak of COVID-19, multiple enterprises are transforming the security methods by defining next-generation user security experience with passive Authentication and control and trying to identify areas where the business can introduce AI/ML and automation to provide more frictionless user experience and security such as passive Authentication and context-aware computing.

Key Market Trends

BFSI is Expected Hold Significant Share

  • Passive authentication methods are capable of identifying a person without their active participation. The banking sector could utilize this feature when a customer calls a bank instead of asking for account numbers or passwords, the agent merely interacts. In the background, the system listens to the customer and compares the voice to the voiceprint on file. Also, a mobile banking application can quietly track user behavior like typing cadence, swiping patterns, and even geographic location to provide continuous authentication if the user's session has been hijacked. For financial services companies that require a more discrete enrollment process, passive voice biometric technologies are also readily available to enroll customers using archives of previous calls automatically. Then, customers are quietly authenticated during the initial seconds of every call, without being prompted for a passphrase.
  • Increasing the data breaches in the banks is also increasing the need for robust authentication technologies with passive authentication being one of them. Most modern smartphones are also equipped with a wealth of sophisticated technology like accelerometers, gyroscopes, touch screens, and GPS. In behavioral authentication, a user is authenticated by the unique way they interact with the phone, such as how they type or swipe, or the angle at which they hold the device. It's not just limited to smartphones and tablets, either. Top behavioral solutions can extract and analyze over 500 unique parameters from mouse and trackpad patterns to typing cadence and browser events. They track how users interact with Web and mobile applications identifying fraudulent behavior and providing a risk score for banking and financial companies for each transaction.
  • The instance mentioned above shows that even if a criminal can log in successfully using a stolen username and password, a bank using behavioral biometrics to analyze their keystrokes and other interactions with a PC or mobile device can still thwart them ultimately determining that they are not, in fact, the authorized user they have logged in as. At National Westminster Bank in London, they track and analyze virtually every move that customers make on their Website and mobile application, looking for behavior that may flag that a user is not whom they say they are. And since behavioral technology is passive and doesn't require user enrollment, it's often used in tandem with other biometric security measures as an added level of protection.
  • Authentication solutions such as Mastercard's NuDetect use machine learning to analyze passive biometrics. These include how a person types, hold their phone, move their mouse, or use their phone to anticipate and prevent online fraud payments. The process to verify the person occurs without introducing any friction or interruption during the transaction. Mastercard has developed a range of products that use passive biometrics to help authenticate the right users. The passive biometrics is centered on probabilistically identifying if a legitimate person is physically present in the interaction. This can happen during account creations, login attempts, and transactions. At certain stages, the Mastercard products form a probabilistic match to a human depending upon observations of the passive biometric signals that can be captured during an interaction, behaviors, and some other data about the context of the transaction.

North America is Expected to Hold Major Share

  • The North American region is witnessing several startups engaging in the development of passive authentication technologies. For instance, UnifyID, which engages in the development of frictionless online and physical dynamic probability and confidence scoring technology, has announced its general availability. The company said that it used over 100 behavioral and environmental factors to authenticate users with 99.999 percent confidence. The capabilities run in the background to remove the need for passwords, without arousing the same privacy concerns among users as facial biometrics. UnifyID's machine learning system continuously learns from users. Even if a confidence score drops after a customer is injured or moves, and is temporarily required to use traditional authentication methods, these backup methods will be reduced over time.
  • In September 2019, TSYS announced a new authentication product that provides real-time verification of customer identities. The TSYS Authentication PlatformSM utilizes customer experience data collected from direct cardholder touchpoints and combines into TSYS customers' existing authentication systems. TSYS Authentication Platform will be launched in North America in 2020. The product is designed to verify that a person is who he or she claims to be, reducing application, transaction, and account takeover fraud, while still providing a frictionless customer experience. It's effective at preventing synthetic identity fraud because it does not rely on reported data, which creates inefficient lag time in the verification process.
  • In July 2020, Fortress Identity, a US-based company, has upgraded its digital ID verification and biometric authentication-as-a-service with passive facial liveness. Liveness detection leverages artificial intelligence (AI) technology to prove that a computer is communicating with a live human being. The platform leverages biometric facial recognition and passive facial liveness to match the user for transaction authentication and determine the user is alive, without any particular movement. The goal of the company was to deliver a frictionless onboarding experience and transaction authentication without compromising security.
  • In November 2019, FICO, a provider of decision management and analytics technology, announced that it is adding two product families to its portfolio: FICO User Authentication, a comprehensive suite of capabilities including multifactor, biometric, and passive behavioral authentication, and FICO Identity Proofing, which allows organizations to digitally onboard new customers without requiring in-person verification. To support this effort, FICO has acquired EZMCOM, US-based security access provider for innovative and easy-to-use technology that can be deployed to protect users, data, and applications from credential theft, account takeover, and breaches.

Competitive Landscape

The Passive Authentication Market is moderately fragmented, which consists of significant players such as IBM Corporation, NEC Corporation, Cisco Systems, Inc., Thales Group, OneSpan, Inc., etc. The companies in the market are increasing their market share by launching innovative products and also by forming multiple partnerships and mergers. Some of the recent developments are:

  • June 2020 - ID R&D, announced that RelyComply had selected its ISO/IEC 30107-3 compliant passive facial liveness product, IDLive Face, to integrate with their AI-powered Know Your Customer (KYC) offering. IDLive Face detects spoofing attacks when verifying a new client's identity without adding any extra effort to the onboarding experience.
  • May 2020 - NEC Corporation has launched NeoFace Thermal Express to provide touchless screening. The latest offering combines personal protective equipment, and elevated body temperature (EBT) detection, which includes face masks, and NeoFace biometrics on a scalable and modular platform with video and thermal analytics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the impact due to COVID-19

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing incidents related of fraud, scams, and data breach attacks
    • 5.1.2 Rising need for better authentication systems to enhance the user experience
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns related to privacy regarding actions running in the background

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Type
    • 6.2.1 On-premises
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-User Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Retail
    • 6.3.3 IT and Telecom
    • 6.3.4 Helathcare
    • 6.3.5 Government
    • 6.3.6 Other End-User Inustries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.3 Thales Group (Gemalto N.V.)
    • 7.1.4 NEC Corporation
    • 7.1.5 OneSpan, Inc.
    • 7.1.6 Verint Systems, Inc.
    • 7.1.7 Aware, Inc.
    • 7.1.8 Pindrop Security, Inc.
    • 7.1.9 Equifax, Inc.
    • 7.1.10 Nuance Communications, Inc.
    • 7.1.11 BioCatch Ltd
    • 7.1.12 ID R&D Inc.
    • 7.1.13 Fortress Identity

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET