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市場調査レポート
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1198680

床暖房市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Underfloor Heating Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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床暖房市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

床暖房市場は、予測期間中にCAGR7.3%に達すると予想されています。

費用対効果の高い暖房ソリューションに対する高い需要、政府の強力な支援、床暖房に関する認識、床暖房システムが提供する高いレベルの快適性と柔軟性などの要因が、市場の成長を後押ししているのです。

国際エネルギー機関(IEA)が発表した建築物のエネルギー消費に関する報告書によると、2030年までに家庭用電化製品のエネルギー消費量が増加し、アジア太平洋地域が最もエネルギー消費量の多い地域になると推定されています。さらに、エネルギー効率や再生可能エネルギー技術に対する意識の高まりが、床暖房システムの将来の需要に大きく影響しています。これらのエネルギーおよび暖房ソリューションは、大幅な二酸化炭素削減を実現し、再生可能エネルギーの目標達成に貢献します。

HCLによると、2025年までに世界の家庭の約10%がスマートホームになると予想されています。また、断熱や制御などの新しい建築技術の品質が高まっていることから、床暖房システムのベンダーは、増加する顧客の需要に応える新しいソリューションを開発するように刺激されています。例えば、Boschは、どこからでも床暖房を操作できるインテリジェントホームとルームサーモスタットを提供しています。また、電気-電化製品を採用に向かってエネルギー効率と基準のための厳格な政府の規範は、市場の成長を燃料持続可能な技術を採用することを強調しています。新しい高度な床暖房システムは、高い運用コストと実質的なエネルギーと熱損失のために、レガシー暖房システムの交換率を押し上げます。しかし、床暖房の応答速度が遅いことが、床暖房システムの成長を制限する要因の一つとなっています。

COVID-19の発生により、世界各国の政府がロックダウンを実施し、日常業務に制限を加えました。このため、労働力不足やプロジェクトの遅延が発生し、世界の建設・インフラ産業に大きな影響を与え、結果として製品展開が減少しています。そのため、市場が回復するまでの間は、厳しい状況が続くと思われます。床暖房の主な欠点は、設置やメンテナンスに大きな手間がかかることです。既存の床材と暖房インフラを取り除き、新しい暖房パイプを設置し、コンクリートを流し込む必要があります。そのため、コストがかかり、破壊的で、潜在的な顧客に不快感を与える可能性があり、予測期間中の市場成長を抑制することが予想されます。

床暖房の市場動向

住宅分野が市場成長を牽引

  • 床暖房市場は、より良い生活水準を求める人々の増加により、住宅部門が最大の市場シェアを占めています。また、改修工事やスマートホームへの取り組みが市場成長をさらに後押ししています。スマートホーム市場は、予測期間中にCAGR25%を記録し、今後5年間で2464億2000万米ドルに達すると予想されます。
  • 床暖房は、従来の方法よりも15~20%エネルギー効率が高いため、建物全体の二酸化炭素排出量を削減することができます。そのため、床暖房は住宅の暖房に最適なソリューションと考えられています。さらに、政府のアドバイザーは最近、新築住宅へのガスボイラーの設置を禁止するよう勧告しており、市場の成長を促しています。
  • さらに、住宅分野での床暖房の採用が進んでいるのは、ラジエーターよりも優れているためです。その利点とは、より快適で、十分な熱量があり、より安価な料金で利用できることです。さらに、床暖房から循環する空気は、ラジエーターで押し流される空気よりもクリーンです。
  • さらに、ベンダーは、市場でより良い製品を作るために研究開発に投資しています。例えば、2021年11月、中国のスマートホームガジェットメーカーであるMerossは、電気式床暖房システム用の初のスマートサーモスタットを製造しました。この革新的なガジェットは、タッチセンサーと照明付きLEDディスプレイを備えたガラススクリーンを使用してヒーターシステムのあらゆる部分を管理し、通常のケーブルサーモスタットとほぼ同様の機能を備えています。
  • 英国では2025年までに、新築住宅に低炭素暖房と世界最高水準のエネルギー効率を備えた「Future Homes Standard」を導入することが予定されています。英国ビジネス・エネルギー・産業戦略省によると、この基準で建てられた住宅は、現在の建築基準で建てられた住宅に比べてCO2排出量を75~80%削減する必要があるとしています。

欧州が最大のマーケットシェアを誇る

  • 欧州は、Robert Bosch GmbH、Siemens AG、Schneider Electric、Nexans S.A.、nVent Electric plcなどの床暖房ベンダーが強い存在感を示しており、最大の市場シェアを誇っています。さらに、欧州では、エネルギー効率の高い建物への傾斜が高まり、企業が販売を拡大することでより多くの利益を得ることができるようになったため、市場に参入するプレイヤーの数が増加していることが確認されています。
  • 欧州委員会によると、同地域のスマートホームおよびインテリジェントビル用機器の設置台数は、エネルギー管理およびセキュリティベースの機器を考慮すると、今後5年間で9億8000万台超に成長すると予想されています。さらに、OECDによると、エネルギー効率の高い建物への投資は、欧州連合がトップとなっています。このため、同地域ではエネルギー効率の高い建物への投資が増加し、重視されていることから、予測期間中に市場が拡大する可能性が高いと考えられます。
  • 同地域では、複数の買収活動が行われています。例えば、2021年2月、水管理および気候管理ソリューションのメーカーである英国のPolypipe Group PLCは、持続可能な床暖房ソリューション、空気および地熱ヒートポンプ、その他の再生可能な暖房システムを提供する英国のNu-Heat(Holdings)Limitedを、現金なし、負債なしで、総額2,700万ポンドで買収すると発表しています。この買収により、ポリパイプ・グループは床暖房の能力をさらに高め、床暖房、ヒートポンプ、空気式気候管理システムを統合する新しい方法を開発することができます。
  • 研究開発活動の活発化と、建築分野、特に寒冷地における暖房システムの将来性についての社会的認知が、市場の成長に好影響を与えました。継続的な大規模改修と、2025年までに新築住宅へのガスボイラーの設置を禁止する政府の規則が、電気式床暖房事業の拡大に拍車をかけました。この地域の寒冷な気候条件、人々の快適な住まいへの要求、輻射熱の利点が市場成長を促進すると予想されます。

床暖房市場の競合他社分析

床暖房の世界市場は非常に断片化されています。市場の主要プレイヤーは、この市場での足跡を増やすために、新製品の発売、拡張、契約、パートナーシップ、買収、その他の戦略を使用しています。市場に進出しているプレイヤーには、ウポナーコーポレーション、エマージョンエレクトリック株式会社、ハネウェルインターナショナル株式会社、三菱電機株式会社、nVent Electric PLCなどがあります。

2022年1月、Feenstraは、オランダの伝統的な一戸建て住宅向けに、一般的なガス集中暖房ボイラーを簡単に置き換えることができると言われる高温ヒーティングポンプシステムを発表しました。

2021年11月、nVent Electric PLCは、ワークパッキングとヒートマップ機能を強化した商用ソフトウェアを発売しました。顧客からの3Dプラントモデリングシステムを統合し、ヒートマネジメントシステム(HMS)の設計機能を組み込んだソフトウエアを発表しました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 費用対効果の高い暖房ソリューションへの高い要求
    • エネルギー消費量削減のための厳格な建築基準法
  • 市場抑制要因
    • 床暖房システムはラジエーターシステムより応答速度が遅い
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19が市場に与える影響に関する評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ハードウェア
    • サービス
  • タイプ別
    • 電気式
    • ハイドロニック
  • サブシステム別
    • 暖房機器
    • 制御システム
  • 設置形態別
    • 新規導入
    • レトロフィット
  • 用途別
    • 住宅用
    • 商業施設
    • 施設
    • 産業用
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Uponor Corporation
    • Emersion Electric Co.
    • Honeywell International Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • nVent Electric PLC
    • Robert Bosch GmbH
    • Danfoss Group
    • Siemens AG
    • Schneider Electric
    • Nexans S.A.
    • Amuheat
    • Flexel International Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 71490

The underfloor heating market is expected to reach a CAGR of 7.3% during the forecast period. Factors, such as high demand for cost-effective heating solutions, strong government support, awareness regarding underfloor heating, and a high level of comfort and flexibility offered by underfloor heating systems, drive the growth in the market.

The International Energy Agency (IEA) released a report on energy consumption in buildings estimating that by 2030, the energy used by household appliances will increase, with Asia-Pacific being the region with the highest energy consumption. Further, the rising awareness about energy efficiency and renewable energy technology significantly impacts the future demand for underfloor heating systems. These energy and heating solutions can achieve substantial carbon savings and help meet renewable energy targets.

According to HCL, an estimated 10% of households worldwide are expected to be smart homes by 2025. Moreover, the growing quality of new building techniques, such as insulation and controls, stimulates the underfloor heating systems vendors to develop new solutions that cater to the increasing customer demand. For instance, Bosch offers an intelligent home and room thermostat to operate underfloor heating from anywhere. Moreover, the stringent government norms for energy efficiency & standards toward adopting electrical & electric appliances emphasize adopting sustainable technologies, which fuel market growth. The new advanced underfloor heating systems boost the replacement rates of the legacy heating systems because of high operational costs and substantial energy & heat loss. However, the slow response time of underfloor heating is one factor limiting the growth of underfloor heating systems.

With the outbreak of COVID-19, governments worldwide imposed restrictions on down day-to-day business operations by implementing lockdowns. Due to this, there were labor shortages and delays in projects, drastically impacting the global construction & infrastructure industry, resulting in a decline in product deployment. Hence, the market is likely to face challenges till the market resurgence. A key drawback of underfloor heating is that installation and maintenance require significant intervention. The existing flooring and heating infrastructure needs to be removed, new heating pipes installed, and concrete poured. This can be costly, destructive, and off-putting to potential customers, which is expected to restrain market growth over the forecast period.

Underfloor Heating Market Trends

Residential Sector to Drive the Market Growth

  • The residential sector holds the maximum market share for the underfloor heating market due to people's growing inclination toward a better standard of living. Moreover, refurbishment activities and smart home initiatives further boost the market growth. The smart home market is anticipated to register a CAGR of 25% over the forecast period and is expected to reach USD 246.42 billion in the next five years.
  • Underfloor heating is 15-20% more energy efficient than traditional methods and, therefore, reduces the overall carbon footprint of a building. It is, therefore, considered an optimal solution for heating homes. Further, government advisers have recently recommended banning gas boilers installation in new homes, stimulating market growth.
  • Moreover, the increasing adoption of underfloor heating in the residential sector is due to its advantages over radiators. The advantages include more comfort, adequate heat, and less expensive bills. Moreover, the air circulated from underfloor heating is cleaner than the air pushed around by radiators.
  • Further, vendors are investing in research & development to create better products in the market. For instance, in November 2021, Meross, a Chinese smart home gadget maker, produced its first smart thermostat for electrically underfloor heating systems. The innovative gadget uses a glass screen featuring a touch-sensitive, illuminated LED display to manage every part of the heater system and functions broadly similar to any regular cable thermostat.
  • By 2025, the United Kingdom is expected to have a Future Homes Standard that will require new homes to be future-proofed with low-carbon heating and world-leading energy efficiency. According to the UK Department for Business, Energy & Industrial Strategy, homes built to this standard should emit 75% to 80% less CO2 than homes built to current construction requirements.

Europe Holds Maximum Market Share

  • Europe holds the maximum market share as the region has a strong presence of underfloor heating vendors, such as Robert Bosch GmbH, Siemens AG, Schneider Electric, Nexans S.A., and nVent Electric plc, among others. Moreover, Europe has been witnessing an increasing number of players entering the market, owing to the rising inclination toward energy-efficient buildings that are enabling companies to earn more profit by expanding their sales.
  • According to the European Commission, by volume, the installed base of smart home and intelligent building devices in the region is expected to grow to over 980 million units in the next five years, considering energy management and security-based devices.​ Additionally, the European Union topped the investments in energy-efficient buildings, according to OECD. Therefore, with the increase in investments and emphasis on energy-efficient buildings in the region, the market is likely to grow over the forecast period.
  • The region is witnessing multiple acquisition activities. For instance, in February 2021, the UK-based Polypipe Group PLC, the manufacturer of water management and climate management solutions, announced its acquisition of the UK-based Nu-Heat (Holdings) Limited, the supplier of sustainable underfloor heating solutions, air and ground source heat pumps, and other renewable heating systems, for a total consideration of GBP 27 million on a cash-free, debt-free basis. This acquisition will enable Polypipe Group to further develop underfloor heating capabilities and new ways to integrate underfloor heating, heat pumps, and air-based climate management systems.
  • Intense R&D operations and public knowledge about the prospects of heating systems in the building sector, particularly in cold locations, had a favorable impact on market growth. The continuous large-scale renovations and government rules prohibiting the installation of gas boilers in new homes by 2025 have fueled the expansion of the electric underfloor heating business. Colder climatic conditions in this region, people's demand for comfort in their homes, and the benefits of radiant heat are expected to propel the market growth.

Underfloor Heating Market Competitor Analysis

The global underfloor heating market is highly fragmented. Major players in the market are using strategies, such as new product launches, expansions, agreements, partnerships, acquisitions, and others, to increase their footprints in this market. Some players operating in the market include Uponor Corporation, Emersion Electric Co., Honeywell International Inc., Mitsubishi Electric Corporation, and nVent Electric PLC.

In January 2022, Feenstra announced a high-temperature heating pump system for traditional single-family houses in the Netherlands that are said to be a simple replacement for typical gas centralized heating boilers.

In November 2021, nVent Electric PLC launched commercial software with enhanced work packing and heat mapping features. It introduced software that integrates 3D plant modeling systems from the customer with incorporated heat management system (HMS) design capabilities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY​

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Demand for Cost-Effective Heating Solutions
    • 4.2.2 Stringent Building Codes to Reduce Overall Energy Consumption
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Slower Response Time of Underfloor Heating Systems than Radiator Systems
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis​
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers​
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers​
    • 4.4.3 Threat of New Entrants​
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products ​
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry​
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment on the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Offering
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Electric
    • 5.2.2 Hydronic
  • 5.3 By Subsystem
    • 5.3.1 Heating Systems
    • 5.3.2 Control Systems
  • 5.4 By Installation Type
    • 5.4.1 New Installations
    • 5.4.2 Retrofit Installations
  • 5.5 By Application
    • 5.5.1 Residential
    • 5.5.2 Commercial
    • 5.5.3 Institutional
    • 5.5.4 Industrial
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 North America
    • 5.6.2 Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
    • 5.6.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Uponor Corporation
    • 6.1.2 Emersion Electric Co.
    • 6.1.3 Honeywell International Inc.
    • 6.1.4 Mitsubishi Electric Corporation
    • 6.1.5 nVent Electric PLC
    • 6.1.6 Robert Bosch GmbH
    • 6.1.7 Danfoss Group
    • 6.1.8 Siemens AG
    • 6.1.9 Schneider Electric
    • 6.1.10 Nexans S.A. 
    • 6.1.11 Amuheat
    • 6.1.12 Flexel International Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS