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市場調査レポート
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1198203

住宅用空気-水ヒートポンプ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Residential Air To Water Heat Pump Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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住宅用空気-水ヒートポンプ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

住宅用空気-水ヒートポンプの世界市場は、予測期間中に9%のCAGRで推移すると予想されています。

暖房、換気、空調(HVAC)ユニットの制定を促進するためのクリーン冷却&暖房プログラムと相まって、有利な規制の枠組みは、住宅用空気対水ヒートポンプの市場シェアにプラスの影響を与えるでしょう。環境への悪影響を軽減するための持続可能なシステムの継続的な承認と展開は、さらに製品の回帰を加速させると予想されます。エネルギー消費量を削減するための持続可能なソリューションへのシフトの高まりは、住宅用の空対水ヒートポンプの採用を促進している主要な要因の1つです。すべての地域の政府が、エネルギー消費の削減に大きな役割を果たしています。

また、都市人口の増加に伴う住宅分野の開拓も、市場の成長に影響を与える要因となっています。FMI Corporationによると、2020年には、COVID-19の大流行の影響にもかかわらず、米国の新しい住宅建設は150億米ドル増加しました。このような成長は、市場に新たな機会を生み出します。

国際エネルギー機関(IEA)によると、世界のヒートポンプ設置台数は2020年の1億8,000万台から、今後数年で約6億台に増加すると予想されています。従来の化石燃料ボイラーに比べて少なくとも3倍の効率を持つヒートポンプは、個々の建物への設置台数が現在の月間150万台から今後数年で約500万台に増加すると予想されています。ヒートポンプは多くの国の新築住宅で最も一般的な技術にさえなっていますが、世界の建物の暖房需要の5.0%しか満たしていないため、市場に新たな機会をもたらしています。

COVID-19の大流行は、エネルギー効率の高い技術への投資に影響を与えました。国際エネルギー機関(IEA)の「World Energy Investment 2020」によると、2020年のエネルギー効率の高い技術への投資は、景気後退の影響を受けて減少しています。また、パンデミックにより、主要メーカーの操業停止や稼働率低下などのサプライチェーンへの影響もありました。ダイキンや富士通などでは、サプライチェーンの混乱によりバックホールを経験しました。

住宅用空気-水ヒートポンプの市場動向

ヒートポンプ技術のCO2排出量削減への貢献が市場を牽引

  • 企業や病院、住宅、学校など、日々の生活にはエネルギーが必要です。しかし、エネルギーの生成は、温室効果ガスの排出につながります。EIAによると、2021年の米国のエネルギー消費による二酸化炭素(GtCO2)排出量は48億7,000万トンで、2020年のレベルから6.5%増加しています。2020年はCOVID-19が発生し、産業や旅行が大きく混乱した結果、排出量は11%激減しました。
  • 温室効果ガスの一つである二酸化炭素(CO2)は、石炭、石油、天然ガスなどの化石燃料を燃やすことで大幅に排出されます。多くの国では、CO2排出量の増加により一次エネルギー需要の削減を目指し、環境中の温室効果ガスを制限する政策がとられています。住宅用空気-水ヒートポンプは、エネルギー効率の高い暖房を提供し、市場の成長を後押ししています。
  • エネルギー消費と発電に関連する炭素排出は、化石燃料を使用する方法の代わりに空対水ヒートポンプシステムを利用することで大幅に削減することができます。このため、エネルギー効率の高いヒートポンプを設置する集合住宅が増加しています。
  • 同様の内容で、2021年6月、米国環境保護庁(EPA)は、2030年までに排出量を50%以上削減するために、エネルギースタープログラムの前進を発表しました。当局は、革新的なヒートポンプ技術を進歩させる住宅用給湯器と冷暖房機器のエネルギースター基準をアップグレードしました。
  • アップグレードされた基準は、炭素汚染を減らし、エネルギーと暖房のコストを削減するための重要な要素として使用されます。米国で販売されるすべてのセントラルエアコン、ヒートポンプ、電気温水器が新しいエネルギースター基準を満たした場合、その節約効果は年間110億米ドルに上ると推定されています。また、年間2550億ポンドの温室効果ガスを回避できる可能性があり、これは米国の住宅やアパートから直接排出される温室効果ガス全体の3分の1に相当します。

市場を席巻する米国

  • 空対水ヒートポンプは、氷点下が長く続く地域を除く米国のほぼ全域で長年にわたり利用されてきました。しかし、ここ数年で空対水ヒートポンプの技術は進歩し、今では寒い地域でも合法的な空間暖房の代替手段として利用できるようになりました。
  • 米国市場は、中国や日本などの他地域に徐々に追いつきつつあります。建設業者が性能係数(COP)競争を受け入れ、省エネで環境に優しい冷暖房技術を開発するようになったからです。
  • さらに、米国市場は、住宅用空気-水ヒートポンプユニットの採用をサポートするために政府のドライブのインストールと相まって、カーボンフットプリントの制御に関する関心の高まりによる大幅な成長を示すと予想されます。EIAによると、2050年までに米国の商業部門で石油を使用して6,200万トンのCO2が排出されると推定されています。
  • 米国国勢調査局および米国住宅都市開発省によると、2021年8月の民間住宅着工件数は季節調整済年率161万5千件で、2021年7月の修正予想155万4千件を3.9%上回り、2020年8月の137万6千件を17.45%上回りました。建設活動の増加は、空対水ヒートポンプの新たな需要を生み出します。
  • 米国における建設業界の急速な回復と相まって、水と空間の暖房に対する需要の高まりが、修理や改築活動を補完し、住宅部門における技術的に高度でコンパクトな暖房ソリューションの需要を促進すると予測されます。例えば、BEAによると、付加価値の高い建設産業は、米国の国内総生産の4.1%に寄与しています。また、2023年には1兆4,490億米ドルの新規建設が行われると予想されています。

住宅用空気-水ヒートポンプ市場の競合他社分析

住宅用空気-水ヒートポンプ市場の競争は中程度であり、複数の主要企業で構成されています。ダイキンインダストリーズLtd、三菱電機欧州BV、Ariston Thermo SpA、Ferroli S.p.A、Baxi Heating UK Ltdなど、いくつかの主要なプレーヤーが存在するため、住宅用空気-水ヒートポンプ市場の競争企業間の競合関係は、中程度に高いです。これらの企業は、提供する製品を常に革新し続けるという強みを持ち、市場における他の企業との競争において優位に立つことができました。これらのプレイヤーは、M&Aや研究開発活動を通じて、市場での存在感を高めています。

2022年9月、パナソニックは、約1億4,500万ユーロ(約1億4480万米ドル)を投じて、2026年3月末までにチェコ工場でのヒートポンプ生産を50万台まで増やす予定であると表明しました。2018年、パナソニックはプルゼンのテレビ工場で、1つのラインで空対水室内機の生産を開始しました。パナソニックは昨年、需要の減少を理由に同工場でのテレビ生産を中止することを決定し、ヒートポンプの生産に余力を生み出しました。2021年9月、白物家電の生産連動型奨励金(PLI)制度により、日本の空調メーカーであるダイキンは新工場用の土地を購入しました。多国籍企業のインド法人であるダイキンインディアは、スリシティ(アンドラプラデシュ州)の75エーカーの敷地の買収契約を完了し、巨大な空調(AC)製造工場を段階的に建設します。社内試算によると、ダイキンは第1フェーズで1,000カロールインドルピーを投資する必要があるとのことです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19のヒートポンプ産業への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • エネルギー効率の高いシステムに対する需要の増加
    • 二酸化炭素排出量削減のための有利な措置
  • 市場の課題
    • 高い初期コスト
    • 低い性能係数(COP)レベル

第6章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 米国
    • 中国
    • フランス
    • イタリア
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Daikin Industries Ltd
    • Mitsubishi Electric Europe B.V
    • Ariston Thermo SpA
    • Ferroli S.p.A
    • Baxi Heating UK Ltd(BDR Thermia Group)
    • Aermec SpA
    • Clivet S.p.A
    • Tecnocasa climatizzazione s.r.l.
    • Toshiba Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Vaillant Group
    • Swegon Group AB
    • NIBE Industrier AB

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 71464

The Global Residential Air-to-Water Heat Pump Market is expected to register a CAGR of 9% over the forecast period.

A favorable regulatory framework, coupled with clean cooling & heating programs to promote the enactment of heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) units, will positively influence the residential air-to-water heat pump market share. Continuous approval and deployment of sustainable systems to lessen the adverse environmental influence are expected to further accelerate product regression. The growing shift toward sustainable solutions to reduce energy consumption is one of the major factors that is driving the adoption of air-to-water heat pumps for residential use. Governments across all regions play a major role in reducing energy consumption.

The development in the residential sector in line with the growing urban population is also a factor influencing the market's growth. According to FMI Corporation, in 2020, new residential construction in the United States increased by USD 15.0 billion, despite the impact of the COVID-19 pandemic. Such growth creates new opportunities for the market.

According to International Energy Agency, the number of heat pumps installed globally is expected to rise from 180.0 million in 2020 to around 600.0 million in the next few years. At least three times more efficient than traditional fossil fuel boilers, the installation of heat pumps in individual buildings is expected to rise from 1.5 million per month currently to around 5.0 million in the next few years. Although heat pumps have even become the most common technology in newly built houses in many countries, they meet only 5.0% of the global building heating demand, thus creating new opportunities for the market.

The COVID-19 pandemic affected investments in energy-efficient technologies. According to International Energy Agency (IEA) World Energy Investment 2020, investment in energy-efficient technologies in 2020 fell due to the economic downturn. In addition, the pandemic led to an effect on the supply chain of the major players in the market owing to the lockdowns and restrictions on working capacity. Companies, such as Daikin and Fujitsu, among others, experienced backhauls due to supply chain disruptions.

Residential Air to Water Heat Pump Market Trends

Meaningful Contribution of Heat Pumping Technology in Reduction of CO2 Emissions Drives Market

  • Energy is necessary for daily life as it fuels businesses, hospitals, powered homes, and schools. However, energy generation leads to the discharge of greenhouse gases. As per EIA, energy consumption in the United States produced 4.87 billion metric tons of carbon dioxide (GtCO2) in 2021, an increase of 6.5% from 2020 levels. In 2020, emissions plummeted by 11% as a result of the outbreak of COVID-19, which heavily disrupted industry and travel.
  • Carbon dioxide (CO2), which is one of the greenhouse gases, is released substantially through the burning of fossil fuels, such as coal, oil, and natural gas. Many countries aim to reduce their primary energy demand due to rising CO2 emissions and implement policies to limit greenhouse gases in the environment. The Residential Air to Water Heat Pump offers an energy-efficient way to provide space heating, thus fueling the market's growth.
  • Carbon emissions associated with energy consumption and generation can be decreased considerably when air-to-water heat pump systems are utilized instead of fossil-fueled methods. This is driving a rise in the number of residential complexes with energy-efficient heat pump installations.
  • On similar lines, in June 2021, the United States Environmental Protection Agency (EPA) announced advancements to the Energy Star program to reduce emissions by more than 50% by 2030. The authority upgraded the Energy Star standards for residential water heaters and heating/cooling equipment that advance innovative heat pump technology.
  • The upgraded standards will be used as a key component to reduce carbon pollution and reduce energy and heating costs. It is estimated that if all central air conditioners, heat pumps, and electric water heaters sold in the United States met the new Energy Star standards, the savings are expected to increase to USD 11.0 billion a year. It may also avoid 255.0 billion pounds of greenhouse gases per year, which equals one-third of all direct greenhouse gas emissions from homes and apartments in the United States.

United States to Dominate the Market

  • Air-to-water heat pumps have been utilized for many years in almost all parts of the United States except those that experienced extended periods of subfreezing temperatures. However, air-to-water heat pump technology has advanced in the last few years, which now offers a legitimate space heating alternative in colder regions.
  • The US market is gradually catching up with other regions, such as China and Japan, as contractors embrace the coefficient of performance (COP) race, developing energy savings and environmentally friendly heating and cooling technology.
  • Additionally, the US market is anticipated to witness substantial growth due to the growing concerns about controlling carbon footprints, coupled with the installation of government drives to support the adoption of residential air-to-water heat pump units. According to the EIA, it is estimated that 62.0 million metric tons of CO2 emissions will be produced using petroleum in the commercial sector in the United States by 2050.
  • According to the United States Census Bureau and the US Department of Housing and Urban Development, privately owned housing started in August 2021 at a seasonally adjusted annual rate of 1,615,000, 3.9% above the revised July 2021 estimate of 1,554,000 and was 17.45% above the August 2020 rate of 1,376,000. The increase in construction activities creates new demand for air-to-water heat pumps.
  • Growing demand for water and space heating, coupled with a rapidly recovering construction industry in the United States and complemented with repair and renovation activities, is projected to drive the demand for technologically advanced and compact heating solutions in the residential sector. For instance, according to BEA, the value-added construction industry contributed to 4.1% of the gross domestic product in the United States. It is anticipated that new construction put in place will total USD 1,449 billion by 2023.

Residential Air to Water Heat Pump Market Competitor Analysis

The Residential Air to Water Heat Pump Market is moderately competitive and consists of several major players. The competitive rivalry in the residential air-to-water heat pump market is moderately high due to the presence of some major players, such as Daikin Industries Ltd, Mitsubishi Electric Europe BV, Ariston Thermo SpA, Ferroli S.p.A, and Baxi Heating UK Ltd, among others. Their strength to continually innovate their offerings has given them a competitive advantage over other players in the market. These players have increased their market footprint through mergers and acquisitions and research and development activities.

In September 2022, Panasonic stated that it plans to invest approximately EUR 145.0 million (around USD 144.8 million) to increase heat pump production at its Czech Republic factory to 500,000 units by the end of March 2026. In 2018, Panasonic began production of air-to-water indoor units with a single line at its TV factory in Plzen. Panasonic's decision to discontinue TV production at the plant last year due to the falling demand created extra capacity for heat pump production. In September 2021, under the production-linked incentive (PLI) plan for white goods, Daikin, a Japanese air conditioning company, purchased land for a new factory. Daikin India, the multinational's India unit, completed the acquisition deal for a 75-acre site in Sri City (Andhra Pradesh) to build a huge air-conditioning (AC) manufacturing plant in phases. According to internal estimations, Daikin will have to invest INR 1,000 crore in the first phase.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition​
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Heat Pump Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Energy-efficient Systems
    • 5.1.2 Favorable Measures to Reduce Carbon Footprints
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Upfront Costs
    • 5.2.2 Low Co-efficient of Performance (COP) Levels

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Geography
    • 6.1.1 United States
    • 6.1.2 China
    • 6.1.3 France
    • 6.1.4 Italy
    • 6.1.5 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Daikin Industries Ltd
    • 7.1.2 Mitsubishi Electric Europe B.V
    • 7.1.3 Ariston Thermo SpA
    • 7.1.4 Ferroli S.p.A
    • 7.1.5 Baxi Heating UK Ltd (BDR Thermia Group)
    • 7.1.6 Aermec SpA
    • 7.1.7 Clivet S.p.A
    • 7.1.8 Tecnocasa climatizzazione s.r.l.
    • 7.1.9 Toshiba Corporation
    • 7.1.10 Panasonic Corporation
    • 7.1.11 Vaillant Group
    • 7.1.12 Swegon Group AB
    • 7.1.13 NIBE Industrier AB

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS