デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1198215

リテールバッグ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Retail Bags Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 122 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.52円
リテールバッグ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

リテールバッグ市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR5.2%で成長すると予想されています。

ショッピングモールやスーパーマーケットの急増、小売業の発展が、リテールバッグの世界の需要に大きく貢献しています。小売店用バッグ市場は、小売業が成長し、顧客の間で環境に優しい包装を選ぶ傾向が強まっているため、指数関数的に増加しているのです。

主なハイライト

  • リテールバッグのプラスチック素材使用に関する規制や禁止事項の増加により、紙素材の使用が徐々に増えており、これが予測期間中にリテールバッグ市場を拡大させると予想されます。また、リサイクルやバイオベースのプラスチック使用の増加が、リテールバッグ市場のプラスチック材料分野で重要な役割を果たすと予想され、バージン・プラスチックの使用に取って代わるでしょう。
  • さらに、エンドユーザー業界の包装需要の増加に伴い、包装廃棄物の発生量も増加しています。米国環境保護庁(EPA)によると、)包装材は、年間約77.9トンの自治体固形廃棄物に寄与しているとのことです。廃棄物総量のほぼ30%を占め、家庭ゴミの65%という驚異的な数字をパッケージングが占めています。
  • 一方、日本政府は2018年、2030年までプラスチックごみを25%削減する案を打ち出しました。また、2020年7月までにレジ袋の有料化が義務付けられました。世界ではすでに66%の国で同様の法律が施行されています。
  • 先進国のスーパーマーケットは、プラスチックの使用量が多い地域とされており、消費者は使い捨てのリテールバッグを選んでいます。これらの地域では、プラスチック製キャリーバッグの使用を抑制する動きが見られ、市場を牽引しています。
  • しかし、コロナウイルスの発症により、使い捨てプラスチックの禁止は後退しています。2020年初頭の感染拡大のリスクを懸念し、小売商品の関連消費者は使い捨ての包装に戻りました。
  • 同時に、消費者行動に後押しされ、英国や米国では使い捨ての禁止が遅れました。例えば、カリフォルニア州とオレゴン州はレジ袋の禁止を解除し、メイン州は独自の禁止を延期し、その他米国の複数の都市や食料品チェーンは再利用可能な袋を禁止しました。これらの後退は、政府がレジ袋の使用を禁止または課税するという長い傾向の後、突然の変化を引き起こしました。このため、紙製のリテールバッグの開発がやや優勢になっています。

リテールバッグの市場動向

紙製素材セグメントが市場で圧倒的なシェアを占める

  • 環境に優しいパッケージングへの嗜好の高まりにより、消費者がプラスチックに代わる最も環境に優しい素材は紙であると考え、小売業者は現在および将来の一般消費者向けに紙ベースのバッグパッケージへと焦点を移すようになりました。プラスチックは分解されるまでに100~500年かかると言われており、環境汚染の原因ともなっています。そのため、紙はリテールバッグの製造に最適な生分解性素材のひとつと考えられています。
  • さらに、2020年にTwo Sidesが委託した欧州の消費者嗜好調査では、62%の消費者が紙と段ボールのパッケージは環境に良いと考えていると結論づけています。さらに、調査対象となった消費者の70%が、プラスチック包装の使用を減らすために積極的に行動していると回答しています。
  • さらに、小売店の紙袋には、クラフト紙、白ボール紙、オフセット紙、再生紙やエコ用紙、新聞用紙など6種類の紙が使用されています。
  • 世界中のベンダーは、従来の小売用紙袋の紙生産における森林破壊の問題を抑制するために、再生紙袋を優先的に採用しています。この再生紙は、従来の紙と同様の品質を持ち、様々な小売商品を入れる丈夫な袋を作るために使用することができます。また、木材を原料とする紙のコストと消費率の上昇により、消費者は環境への影響を最小限に抑えるために代替品を探し始めています。代替品として、竹やサトウキビから作られた紙が活用されるようになってきています。
  • 例えば、ステンクヴィストは、再生可能な原料であるサトウキビから作られた、再利用可能なキャリーバッグを提供しています。さらに、このバッグはミクロン単位の厚さで作られており、再利用が可能です。さらに、原材料の使用により、カーボンフットプリントを小さく設定し、バージン材に比べて化石資源の消費を80%削減することができます。
  • また、食料品用として広く使われているクラフト紙袋は、針葉樹硫酸を原料としており、黄褐色、白色、クリーム色、厚手の薄茶色など、さまざまな色を揃えています。袋は引っ張り力が強く、重量は80~120gで、食料品や食品の持ち帰りに最適です。さらに、シングル、ダブルライト、ノーレイン、ストライプなど、さまざまなバリエーションの袋を提供できるよう設計されています。日本の経済産業省によると、日本ではクラフト紙パルプの輸出が増加しており、これが市場を牽引しているとのことです。

アジア太平洋地域は大幅な市場拡大が見込まれる

  • アジア太平洋地域は、生産工場の増加や顧客層の拡大により、リテールバッグ市場の成長に大きく貢献すると考えられています。例えば、中国国家統計局2021年によると、中国は723万トンのプラスチック材料の総生産能力を持っており、これは小売袋の最も需要のある材料の1つです。
  • また、同地域の小売業の成長もリテールバッグのニーズを後押ししています。例えば、中国国家統計局によると、中国における消費財の小売事業収入は2020年5月に約3兆2,000億元に達しています。
  • 中国やインドなどの国々で紙パルプのニーズが高まっているため、アジア太平洋地域は最も急速に発展する地域と予想されます。中国では輸送包装部門が拡大し、消費者心理の高まりとともに、小売用紙袋の需要が急速に高まっています。
  • コロナウイルスの発生により、多くの国で外出禁止令が出され、世界中の消費者市場にかつてないほどの影響を及ぼしました。また、この地域の小売消費にも深刻な混乱が生じ、地域のほとんどのショッピングモールやアウトレットが営業を停止しています。例えば、中国政府によると、2020年1~2月の小売売上高は前年同期比約20.5%減となっています。3月には若干の増加が見られたもの、それでも約15.8%の減少であり、小売業の営業が徐々に通常に戻り始めています。
  • 2021年1月現在、シンガポールでレジ袋を有料化している小売業者は、レジ袋の使用量を60%削減しています。世界自然保護基金(WWF)が主導するPACT(Plastic ACTion)リテールバッグチャージの取り組みに参加した小売業者による業界の取り組みにより、使い捨て袋が大幅に削減され、月単位で30万枚以上の袋が節約されたのです。これは、使い捨てプラスチックの過剰な使用を削減するために、業界がとった重要な一歩となりました。

リテールバッグ市場の競合他社分析

リテールバッグ市場は非常に細分化されており、かなりの数の地域および世界プレーヤーが存在します。これらの企業が採用する主な戦略には、事業拡大、製品イノベーション、M&Aなどがあります。世界のハンドバッグ市場を独占している主要なプレーヤーは、Attwoods Packaging Company、Mondi Group PLC、El Dorado Packaging, Inc.、SPP Poly Pack Pvt Ltd、Carry Bag Companyです。高度な流通ネットワークは、主要な市場のプレーヤーに競争力を与えます。さらに、消費者のニーズと選択肢が急速に進化しているため、プレーヤーは市場で働き、成長するために継続的に革新する必要があります。

  • 2021年3月-コベリスホールディングスは、セキュリティ、物流、診断用途の袋包装の開発および生産の拡大を目的として、Initial Packaging Ltdの買収を発表しました。さらに、この買収により、コベリスは新しい市場と流通チャネルへのアクセスを獲得し、この非常に魅力的な分野における製品ポートフォリオと製造能力を拡大しました。
  • 2021年7月-ノボレックスは、Flexo Converters USA Inc.とその関連会社の一部を買収したことを発表しました。買収の意図は、2021年5月17日に当初発表されました。Flexoは、ストック、カスタム、リサイクル紙袋・サックのメーカー。この買収により、Flexo社の製品はNovolex Duro Bagのブランドで販売されることになります。Flexo社の製品がNovolex社のポートフォリオに加わることで、Duro社はFlexo社の生産能力を通じて顧客の需要をサポートできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 紙袋に対する世界の嗜好の高まり
    • パーソナルケア製品および化粧品の消費量増加
  • 市場抑制要因
    • プラスチック製リテールバッグの使用制限
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場影響度評価
  • 産業バリューチェーン分析
  • リテールバッグの柄の種類(テクスチャー、プリント、ソリッド)

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ別
    • プラスチック
      • ポリエチレン(PE)
      • ポリプロピレン(PP)
      • その他プラスチック(PET、ポリエステル、rPET)
    • その他の素材(ジュート、コットン、キャンバス)
  • エンドユーザー別
    • 食料品店
    • フードサービス
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別一覧
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • BioPak Pty Ltd
    • Mondi Group PLC
    • El Dorado Packaging Inc.
    • International Paper Company
    • Attwoods Packaging Company
    • Global-Pak Inc.
    • The Carry Bag Company
    • Welton Bibby And Baron Limited
    • GreenPack Limited
    • Coveris Holdings SA
    • American Packaging Corporation
    • IMEX Packaging
    • Atlantic Poly Inc.
    • Novolex Holdings Inc.
    • Rainbow Packaging Inc.
    • Rutan Poly Industries Inc.

第7章 投資分析

第8章 将来的な機会

目次
Product Code: 71416

The retail bags market is expected to record a CAGR of 5.2% over the forecast period (2022-2027). The rapidly increasing number of shopping malls, supermarkets, and developed retail sectors has been significantly feeding the global demand for retail bags. The retail bags market is increasing exponentially due to grown retail industries linked with the growing choice for eco-friendly packaging among customers.

Key Highlights

  • The growing regulations and bans for plastic material usage in retail bags have incrementally pushed paper material usage, and this is expected to proliferate the retail bag market during the forecast period. Also, increasing recycling and bio-based plastic usage is expected to play a pivotal role in the plastic material segment in the retail bag market that would replace the use of virgin plastic.
  • Moreover, with the increasing demand for packaging across the end-user industries, the packaging waste generated is also rising. According to the United States Environmental Protection Agency (EPA,) packaging contributes to almost 77.9 metric tons of municipal solid waste per year. Almost 30% of the total amount of waste and packaging represents a staggering 65% of all household trash.​
  • On the other hand, the Japanese government launched a proposal in 2018 to reduce plastic waste by 25% until 2030. Also, a mandatory fee for plastic shopping bags was levied by July 2020. Similar laws have already been implemented in 66% of countries globally.
  • Supermarkets in developed nations are regarded as heavy plastic use areas, with consumers opting for single-use retail bags. A curb on these segments with respect to plastic carry bag use has been witnessed, thus driving the market.
  • However, the onset of coronavirus has set back the ban of single-use plastics. With early 2020 concerned about the risks of infection spread, the allied consumers of retail goods went back to throwaway packaging.
  • Simultaneously, driven by consumer behavior, the bans on disposable items got delayed in the United Kingdom and the United States. For instance, California and Oregon lifted plastic bag bans, Maine delayed its own ban, and other multiple US cities and grocery chains banned reusable bags. These setbacks have caused an abrupt change after the long trend of governments banning or taxing the use of plastic bags. This has slightly given an edge for the development of paper-based retail bags.

Retail Bags Market Trends

Paper Material Segment to Have a Dominant Share in the Market

  • The growing preference toward eco-friendly packaging has led retailers to shift focus toward paper-based bag packaging for general public consumers of today and the future as the consumers view paper to be the most eco-friendly alternative to plastic. According to industry experts, plastic takes approximately 100 to 500 years to decompose and causes pollution. Therefore, paper is considered one of the best biodegradable materials for manufacturing retail bags.
  • Moreover, the European consumer preferences survey commissioned by Two Sides in 2020 concluded that 62% of consumers see paper and cardboard packaging as better for the environment. Additionally, 70% of consumers surveyed said they were actively taking steps to reduce their use of plastic packaging.
  • Furthermore, six different types of paper are used to make retail paper bags, such as kraft paper, white cardboard, offset paper, recycled or eco-friendly paper, and newsprint paper.
  • Vendors across the world are prioritizing recycled paper bags to curb deforestation issues in conventional paper production for retail bags. This recycled paper has a similar quality to conventional paper and can be used for making strong bags to contain various retail goods. Also, due to the increasing costs and consumption rates of wood-based paper, consumers are starting to look for alternatives to minimize the impact on the environment. As an alternative, paper made from bamboo or sugarcane is being utilized.
  • For instance, Stenqvist provides a carrier bag made from renewable raw material sugarcane and is reusable. In addition, the bags are made available in micron thickness and can be reused. Furthermore, the use of raw materials allows the company to set a smaller carbon footprint and consume 80% fewer fossil resources than virgin materials.
  • Further, kraft paper bags are widely being used for groceries, and the material is made of softwood sulfate, which offers various colors such as yellowish-brown, white or cream, and thick light brown color. The bags have a high tensile force and weigh between 80 to 120 grams, ideal for groceries and food takeaways. In addition, the bags are designed to offer different variations such as single, double light, no-rain, and stripes. According to the Japanese Ministry of Economy, Trade, and Industry, exports of craft paper pulps have increased in Japan, which is driving the market.

Asia Pacific to Have a Significant Market Growth

  • The Asia Pacific region is supposed to have meaningful growth due to the increasing number of production plants, combined with the growing customer base all over the region, contributing to the growth of the retail bags market. For instance, according to the National Bureau of Statistics of China 2021, China had a total capacity of 7.23 million metric tons production of plastic materials, which is one of the most demanded materials for retail bags.
  • The growth of the retail sector in the region is also encouraging the need for retail bags. For example, according to the National Bureau of Statistics of China, the retail business revenue of consumer goods in China amounted to around CNY 3.2 trillion in May 2020.
  • Due to the growing need for paper pulp in countries like China and India, the Asia-Pacific region is expected to be the fastest developing region. There is an expansion in the transit packaging division in China, coupled with mounting consumerism heading to a swiftly building demand for retail paper bags.
  • The coronavirus outbreak has resulted in an unprecedented impact on the consumer markets across the world due to lockdowns in multiple countries and stay-at-home directives. This has also led to a serious disruption in retail consumption in the region, with most malls and outlets in the region ceasing operations. For instance, according to the Chinese government, retail sales decreased by around 20.5% Y-o-Y during the first two months of 2020. Although there was a slight increase in March, the sales were still down by around 15.8%, when retail operations gradually began to return to normal.
  • As of January 2021, the retailers in Singapore that need the customers to pay for plastic bags witnessed a 60% reduction in their plastic bag usage. An industry commitment by the retailers who joined the PACT (Plastic ACTion) Retail Bag Charge initiative, led by the World Wide Fund for Nature (WWF), led to a significant reduction in single-use bags, with more than 300,000 bags saved on a monthly basis. This was an important step taken by the industry to reduce the excessive usage of single-use plastics.

Retail Bags Market Competitor Analysis

The retail bags market is highly fragmented, with a considerable number of regional and global players. The primary strategies adopted by these firms include expansions, product innovations, and mergers and acquisitions. The principal players dominating the global handbags market are Attwoods Packaging Company, Mondi Group PLC, El Dorado Packaging, Inc., SPP Poly Pack Pvt Ltd, and the Carry Bag Company. An advanced distribution network gives a competitive edge to the principal market players. Furthermore, players need to innovate continuously to work and grow in the market due to the quickly evolving consumer needs and choices.

  • March 2021- Coveris Holdings announced the acquisition of Initial Packaging Ltd to develop and expand the production of bag packaging for security, logistics, and diagnosis applications. Further, with this acquisition, Coveris gained access to new markets and distribution channels and expanded its product portfolio and manufacturing capability in this highly attractive area.
  • July 2021- Novolex announced that it acquired the business of Flexo Converters USA Inc. and certain of its affiliates. The intention to purchase was initially announced on May 17, 2021. Flexo is a manufacturer of stock, custom, and recycled paper bags and sacks. With this acquisition, Flexo products will be sold under the Novolex Duro Bag brand. The addition of Flexo products to the Novolex portfolio will enable Duro to support customer demand through Flexo's production capacity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Preference for Paper Bags Globally
    • 4.2.2 Rising Consumption of Personal Care Products and Cosmetics
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Restrictions on Using Plastic Retail Bags
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.6 Industry Value Chain Analysis
  • 4.7 Types of Patterns in Retail Bags (Textured, Printed, Solid)

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Plastic
      • 5.1.1.1 Polyethylene (PE)
      • 5.1.1.2 Polypropylene (PP)
      • 5.1.1.3 Other Plastic Types (PET, Polyester, rPET)
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Other Material Types (Jute, Cotton, Canvas)
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Grocery Stores
    • 5.2.2 Food Service
    • 5.2.3 Other End-Users
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Smurfit Kappa Group PLC
    • 6.1.2 BioPak Pty Ltd
    • 6.1.3 Mondi Group PLC
    • 6.1.4 El Dorado Packaging Inc.
    • 6.1.5 International Paper Company
    • 6.1.6 Attwoods Packaging Company
    • 6.1.7 Global-Pak Inc.
    • 6.1.8 The Carry Bag Company
    • 6.1.9 Welton Bibby And Baron Limited
    • 6.1.10 GreenPack Limited
    • 6.1.11 Coveris Holdings SA
    • 6.1.12 American Packaging Corporation
    • 6.1.13 IMEX Packaging
    • 6.1.14 Atlantic Poly Inc.
    • 6.1.15 Novolex Holdings Inc.
    • 6.1.16 Rainbow Packaging Inc.
    • 6.1.17 Rutan Poly Industries Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OPPORTUNITIES