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市場調査レポート
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965411

音声アシスタントアプリケーションの世界市場:成長、動向、予測(2020年~2025年)

Voice Assistant Application Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2-3営業日

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音声アシスタントアプリケーションの世界市場:成長、動向、予測(2020年~2025年)
出版日: 2021年01月01日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音声アシスタントアプリケーションの市場規模は、2020年~2025年の予測期間中に17.3%のCAGRで成長すると予測されています。音声アシスタントは、主にAI、機械学習、音声認識テクノロジーを使用して構築された、デジタルアシスタントです。音声アシスタントアプリケーションは、音声コマンドに従い、オンライン注文、予約のスケジュール設定、接続された照明のスイッチを入れる、テキストメッセージや通話の手間のかからないファシリテーターとしての機能など、日常業務の実行を支援します。

  • 「Cisco Annual Internet Report」によると、インターネットネットワークに接続されているデバイスの数は2023年までに世界人口の3倍以上になります。レポートによると、2023年までに1人あたりのネットワークデバイス数は、2018年の2.4から増加し、約3.6になります。また、2018年の184億から増加し、2023年までに293億のネットワークデバイスが存在すると予測しています。機能とインテリジェンスが向上したさまざまなフォームファクタの、多様な新デバイスが毎年開発され、市場に採用されています。 接続デバイスの数が増えるにつれ、音声アシスタントアプリケーションソリューションの採用も促進されます。
  • すべてのセクターで認知されている音声アシスタントアプリケーションには、AppleのSiri、MicrosoftのCortana、Googleのアシスタントがあります。さらに、中小企業もインテリジェントな音声アシスタントテクノロジーの推進に関与しており、音声アシスタントアプリケーション市場の重要な参与者として浮上しています。
  • ユーザーがクエリを話すことを可能にする音声ベースのシステムは、企業間でますます一般的になっています。ただし、音声ベースのテクノロジーは帯域幅の占有と呼ばれ、特にクラウドベースのインフラストラクチャを使用している場合、ネットワークパフォーマンスに簡単に負担をかける可能性があります。これはそのような問題に苦しんでいる企業の、音声ベースのテクノロジーの採用に、悪影響を与えると予想されます。エッジコンピューティングは、音声支援デバイスをサポートできる有望なテクノロジーの一つです。エッジコンピューティングテクノロジーは、高性能のストレージとネットワークリソースをエンドユーザーとデバイスのできるだけ近くに配置します。
  • プレーヤーは、エッジコンピューティング対応の音声アシスタントアプリケーションの開発に継続的に取り組んでいます。たとえば、2019年12月、エッジコンピューティング用のAIの開発者であるSensoryは、TrulyNatural音声認識プラットフォームの家電製品向け専用バージョンの発売を発表しました。電子機器メーカーは、こういった新開発の技術を使用して、デバイスに音声制御機能を追加します。
  • 同様に、Microsoftなどの他の企業は、2019年に、Cortanaの役割を拡大して競争力を獲得しています。同社は、Cortanaが本物の音声アシスタントになることを望んでいます。これは、消費者の生産性を高めるために常にバックグラウンドで機能する機能です。同社は、CortanaをOutlookに導入し、人々が仕事中に流れを維持できるようにするための新しい機能を獲得することを計画しています。
  • COVID-19のパンデミック中に、人気のある音声アシスタントアプリケーションは、上昇する症例の動向や、世界保健機関(WHO)、米国疾病予防管理センター(CDC)、および国立衛生研究所(CDC)による安全指示に関する、かなり簡潔な洞察を提供しました。
  • 2020年4月、パリ大学、フランスの鉄道企業SNCF、フランスの調査機関INRIAは、潜在的なCOVID-19の症状に苦しむ電話発信者を支援できる音声アシスタントを立ち上げました。このソリューションはまた、AIやその他の最先端技術を使用して、発信者である患者を救急サービスや医師につなげます。

当レポートでは音声アシスタントアプリケーションの世界市場を調査し、市場の概要、市場の成長要因および阻害要因の分析、市場機会、コンポーネントタイプ・テクノロジーの種類・展開・企業規模・エンドユーザー産業・地域別の市場規模の推移と予測、競合情勢、主要企業のプロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察

  • 市場概要
  • ポーターのファイブフォース分析

第5章 市場力学

  • 市場の推進力
    • 最先端のテクノロジーベースの接続デバイス使用の増加
  • 市場の課題
    • 音声アシスタントに関連する精度の問題

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネントタイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • テクノロジーの種類別
    • 自然言語処理
    • 音声認識
    • その他のテクノロジー(テキスト読み上げ、エッジコンピューティング)
  • 展開別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業別
    • IT、テレコミュニケーション
    • 銀行、金融サービス、保険
    • ヘルスケア
    • 小売
    • 自動車
    • その他(メディアおよびエンターテインメント、教育機関)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 主要ベンダープロファイル
    • Google LLC (Alphabet Inc.)
    • IBM Corporation
    • Nuance Communications Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Apple Inc.
    • Salesforce.com, inc.
    • Samsung Group
    • Oracle Corporation
    • Let's Nurture Infotech Pvt Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 70705

The voice assistant application market is projected to grow at 27.3% CAGR during the forecast period of 2021-2026. A voice assistant is primarily a digital assistant built upon using AI, machine learning, and voice recognition technologies. Voice assistant applications are capable of following voice commands and assisting in doing routine works like placing an online order, scheduling an appointment, switching on connected lights, and acting as a hassle-free facilitator for texting or calling.

  • According to the "Cisco Annual Internet Report," the number of devices connected to internet networks will be more than three times the worldwide population by 2023. As per the report, there will be approximately 3.6 networked devices per capita by 2023, up from 2.4 devices per capita in 2018. Also, it further projects that there will be 29.3 billion networked devices by 2023, up from 18.4 billion in 2018. Various new devices in different form factors with improved capabilities and intelligence are developed and adopted in the market every year. As the connected devices count is increasing, this will drive the adoption of voice assistant application solutions.
  • Some voice assistant applications, which have gained recognition across all sectors are Apple's Siri, Microsoft's Cortana, and Google's Assistant. Moreover, small and medium enterprises are also involved in driving intelligent voice assistant technology, thereby emerging as crucial participants in the voice assistant application market.
  • Voice-based systems, which allow users to speak a query, have become increasingly common among businesses. However, voice-based technologies are known as bandwidth hogs, and they can easily overburden network performance, specifically if they use a cloud-based infrastructure. This is expected to harm voice-based technologies adoption for businesses struggling with such issues. Edge computing is one of the promising technologies that can support voice-assisted devices. Edge computing technology places high-performance storage and network resources as close as possible to the end-users and devices.
  • Players are continuously working on edge computing-enabled voice assistant application development. For instance, in December 2019, Sensory, a developer of AI for edge computing, announced the launch of a specialized version of the TrulyNatural speech recognition platform for home appliances. Electronic appliance manufacturers will use the newly developed technology to add voice control features to their devices.
  • Similarly, other companies, such as Microsoft, in 2019, are expanding the role of Cortana to gain a competitive edge. The company wants Cortana to be an authentic voice assistant, a feature that is always working in the background to help the consumer to be productive. The company is planning to introduce Cortana to Outlook and gain new capabilities to help people stay in their flow while at work.
  • At the time of the COVID-19 pandemic, popular voice assistant applications offered fairly straightforward insights on rising case trends, safety instructions of the World Health Organization (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), and National Institutes of Health (NIH).
  • In April 2020, the University of Paris, French railway company SNCF and French research institute INRIA launched a voice assistant, which can help callers suffering from potential COVID-19 symptoms. The solution also instructs them towards emergency services or their doctors using AI and other cutting-edge technologies.

Key Market Trends

Healthcare Vertical is Expected to Grow Significantly Over the Forecast Period

  • Healthcare providers are analyzing the benefits of voice assistant applications for increasing efficiency and improving patient experience. For this reason, several healthcare brands are smartly utilizing voice-assisted technology, giving some concrete reasons to believe in its competency.
  • Voice assistant applications in healthcare can help in chronic disease management of patients. For example, Sugarpod, a type 2 diabetes management solution that has custom tasks for diabetes patients, is based on their preferences. Sugarpod, when integrated with voice assistants, it allows patients to manage their treatment procedures and monitor progress effectively.
  • Technology providers are also focusing on the development of voice assistant applications for the healthcare industry. For example, Nuance Communications, which is a software company, developed a voice assistant specifically for the healthcare space called the Dragon Medical Virtual Assistant. The solution delivers sophisticated conversational dialogues and healthcare skills that automate high-value clinical tasks from chart search to CPOE.
  • In June 2019, Saykara announced the release of Kara 2.0, an artificial intelligence-powered healthcare assistant that simplifies the documentation process for physicians. Kara 2.0 is an innovative AI-powered voice application for healthcare, allowing patients and physicians to interact as they usually do. At the time of patient & physician's conversation, the voice assistant application listens, transcribes text, processes text into structured data, and completes each form in a patient's EHR. These emerging technology developments are driving the growth of this segment in the market.

North America is Expected to Hold Largest Share over the Forecast Period

  • The significant presence of technology providers and increasing usage of voice assistant applications by end-use industries like healthcare and retail drive the growth of the North American geographic segment. The vendors in this region are focusing on entering into partnerships, merger-acquisitions, and providing innovative solutions to stay in the regional and globally competitive landscape.
  • According to HP Development Company, one in three United States homes has a smart speaker, and 81% of them have voice assistants like the Google voice assistant in their smartphones. The rising adoption of connected devices in the United States further drives the growth of the North American region segment of the market.
  • In September 2019, Oracle had announced the availability of its AI-trained voice with Oracle Digital Assistant. With this solution's help, business customers can use voice commands to communicate with their enterprise applications to have desired actions and outcomes.
  • In March 2020, Apple Inc. updated its voice assistant application Siri to provide users with a step-by-step questionnaire on COVID-19. Voice assistant Siri will ask users if they're showing symptoms of the disease, like fever, dry cough, or shortness of breath.

Competitive Landscape

The voice assistant application market is moderately competitive and comprises a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share in the market and focusing on expanding their customer base across the globe. These players are also focusing on the research and development activities to introduce innovative solutions, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge throughout the forecast period.

  • In April 2020, Google LLC announced the general availability of the Local Home software development kit (SDK). This development toolkit will help connected-device makers improve the responsiveness of their products. The newly launched SDK makes it possible to run a JavaScript-based app on the target Google Assistant device, which will help the smart home users by enabling voice-controlled kitchen appliances applications.
  • In May 2020, Cerence Inc. introduced "Cerence ARK Assistant," which is a new turnkey automotive voice assistant in U.S. English. This newly launched solution is built on Cerence voice and AI-based innovations and backed by the company's initial assistant for the Chinese market that launched last year.

Reasons to Purchase this report:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Usage of Cutting-edge Technology-based Connected Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Accuracy Problems Related to Voice Assistants

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Component Type
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 Type of Technology
    • 6.2.1 Natural Language Processing
    • 6.2.2 Speech Recognition
    • 6.2.3 Other Technologies (Text to Speech Conversion, Edge Computing)
  • 6.3 Deployment
    • 6.3.1 On-Premise
    • 6.3.2 Cloud
  • 6.4 Enterprise Size
    • 6.4.1 Small & Medium Enterprises
    • 6.4.2 Large Enterprises
  • 6.5 End-user Verticals
    • 6.5.1 IT & Telecommunication
    • 6.5.2 BFSI
    • 6.5.3 Healthcare
    • 6.5.4 Retail
    • 6.5.5 Automotive
    • 6.5.6 Other End-use Verticals (Media and Entertainment, Educational Institutions)
  • 6.6 Geography
    • 6.6.1 North America
    • 6.6.2 Europe
    • 6.6.3 Asia Pacific
    • 6.6.4 Latin America
    • 6.6.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.6 Apple Inc.
    • 7.1.7 Salesforce.com, inc.
    • 7.1.8 Samsung Group
    • 7.1.9 Oracle Corporation
    • 7.1.10 Let's Nurture Infotech Pvt Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET