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市場調査レポート
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965402

決済処理ソリューション市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Payment Processing Solutions Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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決済処理ソリューション市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

決済処理ソリューション市場は、予測期間(2021年~2026年)に約10.2%のCAGRで推移すると予測されています。世界の決済事情は、スマートフォンの高い普及率と相まって、デジタル変革に取り組む企業や消費者の傾向が強まっていることから、急速に変化しています。スマートフォン業界の技術的進歩、デジタル決済手段の進化、小売端末でのPOSの採用が市場の成長を後押ししています。

主なハイライト

  • 各業界でeコマースが急成長していることから、これらの業界における決済処理ソリューションの需要が高まると予想されます。デジタル/モバイル決済は、迅速かつシームレスなチェックアウトに役立ち、決済方法が簡単なためオンラインショッピングの転換率を向上させます。Shopifyの調査によると、オンラインショッピング利用者の約53%がクレジットカードによる決済を希望しています。
  • 金融サービスプロバイダーがスマートフォンやサードパーティーベンダー経由でカードソリューションを提供しているため、世界の消費者のデジタルおよびモバイル決済手段への傾倒はますます高まっています。また、さまざまな決済ソリューションプロバイダーは、魅力的な特典を提供することで市場での存在感を高め、シェアを拡大するために、新興経済諸国への展開を加速させています。
  • 例えば、FISは2020年1月、アフリカの26の市場でオンライン決済処理ソリューション「Worldpay」の提供を開始しました。このソリューションにより、企業や加盟店の業務にデジタル決済を促進することが可能になります。同社は、Flutterwaveの技術をWorldpayのプラットフォームに活用する予定です。
  • デジタル決済手段の採用は、COVID-19の流行後に加速し、長期的にはより強い役割を果たすと予想されます。現金や他の形態の物理的な支払いソリューションは、ウイルスの主要な潜在的キャリアとして示されています。したがって、政府や規制機関は、その使用を強く控えています。例えば、The National Payments Corporation of Indiaは、紙幣を介したウイルスの拡散を抑えるために、社会的接触をさらに減らす方法として、デジタル決済の利用を促しています。

主な市場動向

小売・eコマース業界への導入拡大が予想される

  • eコマース業界の情勢は、決済のあり方を大きく変えつつあります。VISAによると、小売・電子商取引額は2019年の2672億6000万米ドルから、2020年には3358億4000万米ドルに達すると予想されています。これは、特に新興諸国におけるスマートフォンの普及率の上昇と相まって、今後デジタル決済の採用を増大させるでしょう。実店舗も、自社のポジション、提供物、アプローチを見直すために、デジタル形式の決済を取り入れ始めています。
  • 小売業者やeコマース業界がデジタル決済を採用する主な理由は、小売業者が顧客データを収集・分析し、効率的なマーケティングを行い、顧客との関係をさらに強化できるようになるためです。
  • 2020年6月-オムニチャネル決済ソリューションプロバイダーのQualpayは、強化されたB2Bエンドツーエンド決済処理プラットフォームを発表しました。このソリューションは、経理担当者の請求書作成から、営業やマーケティングのための包括的なレポートへのアクセスまで、組織全体のいくつかの機能を簡素化するものです。

北米が市場を独占する見込み

  • 北米地域には、PayPal、Mastercard、Square、BluePayなど、数多くのプレーヤーが存在するため、予測期間中、決済処理ソリューション市場を独占すると予想されます。米国では、デジタル決済の普及に伴い、eコマースの売上も増加しています。この増加は、消費者がオンラインショッピングをより快適に利用できるようになったことと、携帯電話やハンドヘルド機器の利用が増えたことをさらに反映しています。このことは、同地域における決済処理ソリューションの需要に対する大きな推進力となっています。
  • その結果、いくつかの地域のプレーヤーは、デジタル決済の力を業務に活用するために協力し、それによって市場のプレゼンスを拡大しています。例えば、2020年5月、決済技術およびソリューションプロバイダーの世界のペイメンツは、同社の発行体ソリューション事業のTSYSが、米国の銀行持株会社であるTruist Financial Corporationと長期契約を締結し、同行の消費者、商業および中小企業のクレジットカードポートフォリオを処理すると発表しました。
  • また、この地域では、市場で革新的なソリューションを提供する中小企業が出現し、最大限の牽引力を発揮しています。例えば、2019年7月、Finixは1750万米ドルを調達し、顧客に社内決済処理ソリューションの運用能力を提供し、その後、従来サービスに関連していたコストを排除する予定です。

競合情勢について

決済処理ソリューション市場の競合情勢は、デジタル/モバイル決済の出現と急速な採用、および業界全体のeコマースの大規模な成長と相まって、断片化に向かって進むと予想されます。市場参加者は、戦略的パートナーシップやコラボレーションを、成長を促進し、市場での存在感を高めるための有利な道と見なしています。また、市場プレイヤーは、市場シェアを強化するために、一貫したイノベーションと製品開発を行っています。

  • 2019年10月-Kabbageが決済処理ソリューションを導入し、多くの送金が24時間以内に受け取れるようになり、中小企業の支払いにかかる時間が短縮されると期待されます。
  • 2019年10月-simPROがSquareと提携し、フィールドサービスの専門家に迅速かつシンプルな支払処理オプションを提供。 simPROは、貿易請負事業者のフィールドサービス管理を簡素化する機能を備えた総合ソフトウェア・ソリューションです。

その他の特典をご紹介します。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • モバイル/デジタル決済ソリューションの採用拡大
    • eコマースの急成長
  • 市場抑制要因
    • ペイメント業界における厳格な規制
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響度評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 支払方法別
    • クレジットカード/デビットカード
    • モバイルウォレット/E-wallets
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大規模組織
  • エンドユーザー業界別
    • 小売・eコマース
    • ヘルスケア
    • 運輸・物流
    • 病院
    • その他(IT・通信、メディア・エンターテインメント、教育機関など)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PayPal(Braintree)
    • Mastercard Inc.
    • Square, Inc.
    • CCBill, LLC
    • Paysafe Financial Services Limited
    • Fidelity National Information Services, Inc.
    • Elavon Inc.
    • First Data Corporation(Fiserv)
    • Total System Services LLC
    • BluePay Processing, LLC
    • PayU Payments Private Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 70641

The Payment Processing Solutions Market is expected to register a CAGR of approximately 10.2% during the forecast period (2021 - 2026). The global payments landscape is changing rapidly due to the increasing enterprises and consumer propensity towards digital transformation coupled with the high penetration rate of smartphones. The technological advancements in the smartphone industry, the evolution of digital payment methods, and the adoption of POS at retail terminals are fueling the market growth.

Key Highlights

  • The massive growth in E-commerce across industries is expected to increase the demand for payment processing solutions in these industries. Digital/Mobile payment methods help in faster and seamless checkouts and improve the online shopping conversion rates due to ease in payment methods. According to a study by Shopify, approximately 53% of online shoppers prefer credit cards as their preferred payment option.
  • The global consumer inclination towards digital and mobile payment methods is increasing, as financial service providers are either offering their card solutions on smartphones or via third-party vendors. Also, various payment solutions providers are increasingly spreading their presence in developing economies to enhance their market presence and share by offering attractive benefits.
  • For instance, in January 2020, FIS launched its online payment processing solution, Worldpay in 26 markets across Africa. The solution will enable companies and merchants to foster digital payments in their operations. The company will leverage technology from Flutterwave into the Worldpay platform.
  • The adoption of digital payment methods is expected to accelerate post-COVID-19 pandemic and play a stronger role in the long term. Cash and other forms of physical payment solutions are being witnessed as a major potential carrier for the virus. Hence, governments and regulatory bodies are strongly discouraging its use. For instance, The National Payments Corporation of India is urging the usage of digital payments as a method to reduce further social contact to reduce the spreading of viruses via currency notes.

Key Market Trends

Retail & E-commerce Industry is Expected to Gain Maximum Adoption

  • The growing landscape of the E-commerce industry is drastically changing the payments landscape. According to VISA, retail-commerce value is expected to reach USD 335.84 billion by 2020, from USD 267.26 billion in 2019. This, coupled with an increase in smartphone penetration, especially in developing countries, would augment the adoption of digital payment in the future. Brick and mortar stores have also started to embrace the digital form of payments in order to re-evaluate their position, offering, and approach.
  • The major reason for the adoption of digital payments amongst retailers and the e-commerce industry is that it increases the retailer's ability to collect and analyze customer data, for efficient marketing purposes and further enhance the customer relationship.
  • In June 2020 - Qualpay, an omnichannel payment solutions provider, launched an enhanced B2B end-to-end payment processing platform. The solution simplifies several functions across organizations, from invoicing for accountants to accessing comprehensive reports for sales and marketing.

North America Expected to Dominate the Market

  • The North America region is expected to dominate the Payment Processing Solutions Market during the forecast period, owing to the presence of several market players in the region, such as PayPal, Mastercard, Square, BluePay, and many more. E-commerce sales in the United States are also increasing, with the improvement of digital payment experience. This increase further reflects consumers' increasing comfort with online shopping, along with the increasing use of mobile and hand-held devices. Hence, this acts as a major driver for the demand for payment processing solutions in the region.
  • Consequently, several regional players are collaborating to harness the power of digital payment in their operations, thereby expanding their market presence. For instance, in May 2020, a payment technology and solutions provider, Global Payments, announced that TSYS, its Issuer Solutions business, signed a long-term agreement with Truist Financial Corporation, an American bank holding company, to process the bank's consumer, commercial and small business credit card portfolios.
  • Also, the region is witnessing the emergence of small and medium enterprises providing innovative solutions in the market to gain maximum traction. For instance, in July 2019, Finix raised USD 17.5 million to provide its customers with the ability to operate in-house payment processing solutions, which will subsequently eliminate the costs that are traditionally associated with the service.

Competitive Landscape

The competitive landscape of the Payment Processing Solutions Market is expected to move towards fragmentation owing to the emergence and rapid adoption of digital/mobile payments coupled with the massive growth of e-commerce across industries. The market players are viewing strategic partnerships and collaborations as a lucrative path to foster growth and enhance market presence. Also, the market players are making consistent innovations and product development to bolster their market share.

  • October 2019 - Kabbage introduced payment processing solutions, which are expected to reduce the time it takes for small businesses to get paid, with many remittances received within 24 hours.
  • October 2019 - simPRO partnered with Square to provide fast and simple payment processing options to field service professionals. simPRO is a comprehensive software solution with features to simplify field service management for trade contracting businesses.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Adoption of Mobile/Digital Payment Solutions
    • 4.2.2 Massive Growth of E-commerce
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Regulations in the Payments Industry
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Payment Method
    • 5.1.1 Credit/Debit Cards
    • 5.1.2 Mobile Wallets/E-wallets
  • 5.2 By Size of the Organization
    • 5.2.1 Small and Medium Organizations
    • 5.2.2 Large Organizations
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Retail & E-commerce
    • 5.3.2 Healthcare
    • 5.3.3 Transportation & Logistics
    • 5.3.4 Hospitality
    • 5.3.5 Other End-user Industries (IT & Telecom, Media & Entertainment, Educational Institutions)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 PayPal (Braintree)
    • 6.1.2 Mastercard Inc.
    • 6.1.3 Square, Inc.
    • 6.1.4 CCBill, LLC
    • 6.1.5 Paysafe Financial Services Limited
    • 6.1.6 Fidelity National Information Services, Inc.
    • 6.1.7 Elavon Inc.
    • 6.1.8 First Data Corporation (Fiserv)
    • 6.1.9 Total System Services LLC
    • 6.1.10 BluePay Processing, LLC
    • 6.1.11 PayU Payments Private Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS