市場調査レポート
商品コード
1197541

医療用体温計の市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Medical Thermometer Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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医療用体温計の市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

医療用体温計市場は、予測期間中に7.5%のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19は、主にCOVID-19感染患者の体温上昇により、調査期間中の市場の成長に大きな影響を及ぼしています。2021年6月にHealthlineが発表したデータでは、9カ国にわたる研究のレビューでCOVID-19に感染した成人24,420人が観察され、78%が病気中のある時点で発熱したことが言及されています。パンデミック時の感染者の体温上昇は、医療用体温計の需要を押し上げます。また、COVID-19は革新的な体温計の開発に道を開き、パンデミック時の市場の成長に貢献しました。例えば、Kinsa Health社は、COVID-19の感染予測に役立つスマート体温計とペアとなるスマートフォンアプリケーションを開発しました。患者の体温をモニタリングするためのこのような革新的な製品開拓は、市場の成長に寄与すると期待されます。

市場成長の主な要因は、治療方法の決定に体温の正確な測定が必要な医療状況が増えていることです。多くの感染症では、高熱が主な特徴的な症状であるため、体温の測定は多くの感染症の主要な診断方法となっています。2020年1月にNCBIが発表した論文によると、発熱は細菌性胃腸炎とウイルス性胃腸炎の両方でよくみられます。多くの細菌性の原因では高熱が一般的です。また、A型インフルエンザウイルス感染症では高熱が出ることが多く、50%以上の小児で発生することが記載されています。アデノウイルス感染症では、約20%で40度を超える高熱が出る。WHOは2022年1月、デング熱の世界の発生率が過去10年間で劇的に増加したと発表しました。世界人口の約半数が危険にさらされるようになっています。毎年1億~4億人の感染があると推定されています。例えば、WHOの2022年7月更新版によると、2020年に世界で登録されたマラリアの新規症例は2億4100万件で、前年から1400万件増加しました。同出典によると、世界のマラリアの負担のうち、不釣り合いに大きいのはアフリカ地域で、マラリア症例の約95%を占めています。感染症の流行は、体温計の需要を高めると予想されます。この要因が、ひいては市場の成長を後押しすると期待されています。

主要な市場プレーヤーによる革新的な製品の発売は、市場の成長を促進することが期待されます。例えば、2021年10月、Telli Health社は、非接触接続型4Gデジタル壁掛け赤外線体温計を発売しました。したがって、上記の要因は、予測期間中に調査された市場の成長を促進することが期待されます。

医療用体温計の市場動向

医療用体温計市場では、デジタルセグメントが主要な市場シェアを占める見通し

このセグメントの成長拡大は、デジタル体温計の利点に対する認識が高まっていることに起因しています。水銀を使用しないデジタル体温計は、取り扱いが簡単で、安全性が高く、より正確です。2022年7月にサザントレーディングカンパニーが発表したデータによると、デジタル赤外線体温計は、より速い結果、より良い精度、およびより安全な使用など、従来のガラス水銀体温計に比べていくつかの利点を持っています。無水銀デジタル体温計の利点とは別に、このセグメントの成長を後押しする主な要因は、体温測定が主な診断となり、正確な体温測定が求められる感染症の流行が増加していることです。WHOによると、2020年には世界で約2億4100万件のマラリアが発生しています。マラリアの主な症状は、発熱、頭痛、悪寒などです。このような疾患の増加により、市場は大きな成長を遂げると予想されます。

また、革新的な製品の発売も、このセグメントの成長を促進することが期待されます。例えば、2022年1月、バラコダは、電池不要、水銀不要、環境に優しい接続型体温計「Bcool」を発売しました。2021年7月には、ヒックがメモリとビーパーを搭載したデジタル体温計「ヒックスDT-12」を発売しました。

2022年6月、株式会社エクセルゲンは、インド・ムンバイで開催されたメディカルフェアで、プロフェッショナル向けの「TAT-2000」とコンシューマー向けの「TAT-2000C」を発売しました。2020年7月、デテルプロはデジタル体温計「DT09」を発売しました。このインテリジェントなデジタル体温計は、環境に応じて温度を調整するためのキャリブレーションモードなど、独自の機能を備えています。

このように、上記の要因が予測期間中の同分野の成長を促進することが期待されます。

北米が市場を独占し、予測期間中も同様と予測される

予測期間中、北米が市場全体を支配すると予想されます。この市場の成長は、主要企業の存在、この地域における感染症の高い有病率、研究開発活動の増加、技術の進歩、自己健康管理に関する個人の関心の高まりなどの要因に支えられています。この地域では、支持的なヘルスケア政策、患者数の多さ、ヘルスケア市場の発展により、米国が最大のシェアを占めています。2020年4月のCDCによると、米国では約1550万人が感染症や寄生虫症を主な診断名として医師の診療所を訪れています。また、MedAlertHelpが2022年に発表したデータによると、毎年アメリカ人の5~20%がインフルエンザに罹患しているとのことです。さらに、CDCが発表した情報によると、2019-2020年のインフルエンザシーズンでは、全体で3500万人が罹患し、38万人が入院、2万人が死亡、1600万人が医療機関を受診したとされています。このような人口の間での感染症の発生や、ヘルスケア施設への患者の訪問の増加は、医療用体温計の需要を促進し、それによってこの地域の市場の成長に貢献することが期待されます。

さらに、革新的な製品の発売も同地域の市場成長を促進すると予想されます。例えば、2022年2月、Calera社はウェアラブル体温計を発売しました。小型化されたセンサーとAIベースのアルゴリズムが、Caleraの技術を定義しました。同様に、2020年10月、GreenTEGは、臨床用体温計としてCore medicalを米国で発売しました。

また、2020年10月には、マシモがコンシューマー向けの連続体温計「Radius T」を発売しました。ワイヤレスのRadius Tは、ユーザーのスマートフォンにデータとカスタマイズ可能な温度通知を継続的に送信することで体温を測定します。このような革新的で増加する製品の発売は、北米地域における予測期間中の市場成長に貢献するものと思われます。

したがって、上記の要因は、同地域における予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

医療用体温計市場の競合他社分析

医療用体温計市場は、国際的な企業だけでなく、地元企業によっても構成されており、適度な競争が行われています。市場に進出している企業には、A&D Company Limited、American Diagnostic Corporation、Actherm Medical Corp.、Exergen Corporation、シチズン・システムズ・ジャパン、マイクロライフ株式会社、オムロンヘルスケア株式会社、Cardinal Health、Innovo Medical、Welch Allyn Inc.などが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 体温の正確な計測を必要とする医療状況の増加
    • 急速な技術進歩
  • 市場抑制要因
    • ヘルスケア規制当局による厳格な管理政策
    • 赤外線体温計の精度の問題
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 水銀ベース
    • 水銀フリー
      • 赤外線
      • デジタル
      • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • クリニック
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • A&D Company Limited
    • American Diagnostic Corporation
    • Actherm Medical Corp.
    • Exergen Corporation
    • Citizen Systems Japan Co. Ltd
    • Microlife Corporation
    • Omron Healthcare Inc.
    • Cardinal Health
    • Innovo Medical
    • Welch Allyn Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68599

The medical thermometer market is expected to register a CAGR of 7.5% over the forecast period.

COVID-19 has had a significant impact on the growth of the market during the study period, primarily due to the rise in body temperatures in COVID-19-infected patients. The data published by Healthline in June 2021 mentioned that a review of studies across nine countries observed 24,420 adults with COVID-19, and 78% ran a fever at some point during their illness. The rise in body temperatures in infected patients during the pandemic drives the demand for medical thermometers. Also, COVID-19 paved the way for the development of innovative thermometers, thereby contributing to the growth of the market during the pandemic. For instance, Kinsa Health developed smart thermometers and a paired smartphone application to help in predicting COVID-19 infection. Such innovative product developments for monitoring the temperature of patients are expected to contribute to the growth of the market.

The major factor attributed to the market's growth is the growing number of medical situations requiring accurate measurement of body temperature for deciding the treatment options. Many infectious diseases have high fever as a major distinctive symptom; hence, measuring the body temperature is the primary diagnosis of many infections. According to the article published by NCBI in January 2020, fever is common in both bacterial and viral gastroenteritis. High fever is commonly present in many bacterial causes. The report also mentioned that high fever is often associated with influenza A virus infections, occurring in more than 50% of children. Adenovirus infection causes fever exceeding 40 degrees in about 20%. WHO stated in January 2022 that the global incidence of dengue had increased dramatically in the past decade. About half of the world's population is now at risk. There are an estimated 100-400 million infections each year. For instance, according to the July 2022 update of WHO, there were 241 million new cases of malaria registered in 2020 globally, an increase of 14 million cases from the previous year. As per the same source, a disproportionately large amount of the worldwide malaria burden is found in the African Region, representing about 95% of malaria cases. The increasing prevalence of infectious diseases is expected to boost the demand for thermometers. This factor, in turn, is expected to boost the market's growth.

Innovative product launches by key market players are expected to drive the growth of the market. For instance, in October 2021, Telli Health launched a contactless connected 4G digital wall-mounted infrared thermometer. Thus, the above-mentioned factors are expected to drive the growth of the market studied during the forecast period.

Medical Thermometer Market Trends

Digital Segment is Expected to Hold a Major Market Share in the Medical Thermometer Market

The increasing growth of the segment is due to the rising awareness of the advantages of digital thermometers. Mercury-free digital thermometers are easier to handle, safer, and more accurate. According to the data published by Southern Trading Company in July 2022, digital infrared thermometers have several advantages over traditional glass mercury thermometers, such as faster results, better accuracy, and safer use. Apart from the advantages of digital mercury-free thermometers, the major factors boosting the segment's growth are the increasing prevalence of infectious diseases, where measuring body temperature is the main diagnosis, and accurate measurement of the temperature is required. According to WHO, in 2020, there were about 241 million cases of malaria worldwide. The major symptoms of malaria are fever, headache, and chills. With the increasing prevalence of such diseases, the market is expected to witness significant growth.

Innovative product launches are also expected to drive the growth of this segment. For instance, in January 2022, Baracoda launched Bcool, the battery-free, mercury-free, eco-friendly connected thermometer. In July 2021, Hick launched the Hicks DT-12 digital thermometer with memory and beeper.

In June 2022, Exergen Corporation launched the TAT-2000 for professionals and the TAT-2000C for consumers at the medical fair in Mumbai, India. In July 2020, Detel Pro launched a digital thermometer, DT09. This intelligent digital thermometer has unique features, such as calibrating mode that helps adjust the temperature according to the environment.

Thus the above-mentioned factors are expected to drive the growth of the segment during the forecast period.

North America Dominates the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

North America is expected to dominate the overall market during the forecast period. The market's growth is supported by factors, such as the presence of key players, a high prevalence rate of infectious diseases in the region, increasing R&D activities, technological advances, and rising concerns of individuals regarding self-healthcare management. In this region, the United States has the maximum share due to supportive healthcare policies, a high number of patients, and a developed healthcare market. According to the CDC in April 2020, about 15.5 million people visit physician's offices with infectious and parasitic diseases as the primary diagnosis, in the United States. Also, according to data published in 2022 from MedAlertHelp, 5-20 percent of Americans have influenza each year. Additionally, according to information released by the CDC, the 2019-2020 flu season resulted in an overall total of 35 million illnesses, 380,000 hospitalizations, 20,000 fatalities, and 16 million medical visits. Such incidence of infectious diseases among the population and the rise in patient visits to healthcare facilities is expected to drive the demand for the medical thermometer, thereby contributing to the growth of the market in this region.

Additionally, innovative product launches are also expected to drive the growth of the market in this region. For instance, In February 2022 Calera launched a wearable thermometer. A miniaturized sensor and AI-based algorithm defined the Calera technology. Similarly, in October 2020 GreenTEG launched Core medical in the United States as a clinical thermometer.

Also, in October 2020, Masimo launched the Radius T continuous Thermometer for consumers. Wireless Radius T measures body temperature by continuously transmitting data and customizable temperature notifications to the User's smartphone. Such innovative and increasing product launches are expected to contribute to the growth of the market over the forecast period in the North American region.

Thus the above-mentioned factors are expected to drive the growth of the market during the forecast period in this region.

Medical Thermometer Market Competitor Analysis

The medical thermometer market is moderately competitive and consists of international as well as local companies. Some of the companies operating in the market are A&D Company Limited, American Diagnostic Corporation, Actherm Medical Corp., Exergen Corporation, Citizen Systems Japan Co. Ltd, Microlife Corporation, Omron Healthcare Inc., Cardinal Health, Innovo Medical, and Welch Allyn Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Number of Medical Conditions Requiring Accurate Measurement of Body Temperature
    • 4.2.2 Rapid Technological Advancements
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Stringent Governing Policies by Regulatory Healthcare Authority
    • 4.3.2 Accuracy Issues With Infrared Thermometers
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Mercury-based
    • 5.1.2 Mercury-free
      • 5.1.2.1 Infrared
      • 5.1.2.2 Digital
      • 5.1.2.3 Other Product Types
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Hospitals
    • 5.2.2 Clinics
    • 5.2.3 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 A&D Company Limited
    • 6.1.2 American Diagnostic Corporation
    • 6.1.3 Actherm Medical Corp.
    • 6.1.4 Exergen Corporation
    • 6.1.5 Citizen Systems Japan Co. Ltd
    • 6.1.6 Microlife Corporation
    • 6.1.7 Omron Healthcare Inc.
    • 6.1.8 Cardinal Health
    • 6.1.9 Innovo Medical
    • 6.1.10 Welch Allyn Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS