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市場調査レポート
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964946

アノレキサン市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)

Anorexiants Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 121 Pages | 納期: 2~3営業日

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アノレキサン市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アノレキサン市場は、予測期間中に3.9%のCAGRで推移すると予想されています。市場の成長の主な要因は、座りがちなライフスタイルの増加、身体活動不足、貧しい食生活の結果としての体重増加です。世界保健機関の報告書によると、2017年には世界で約6億5,000万人の大人と4100万人の5歳以下の子どもが肥満であったとされています。また、予測期間中に肥満率が急速に増加することが予想されるとしています。したがって、その他の健康上の合併症や肥満関連疾患を抑制するための世界のヘルスケア支出の急増が、市場を牽引すると予想されます。

主な市場動向

アノレキサン市場の主要な市場シェアは経口アノレキサンセグメントが占める見込み

過去数年間、経口アノレキサン系薬剤が市場を独占しており、予測期間中もその傾向が続くと予想されます。これらの製品に対する需要の高まりは、非侵襲的な治療により患者の嗜好性が高まったことに起因しています。また、熟練したヘルスケア専門家を必要とせず、投与が容易なことから、患者さんや医師の間で採用率が高まっています。さらに、錠剤やカプセルの製品がより入手しやすくなったことや、主要メーカーの認知度が高まったことも、同分野の成長につながると予想されます。

北米が市場を独占し、予測期間中も同様と予想されます。

北米は、肥満に関連する合併症の増加により、抗不安薬市場の主要な市場となっています。この地域で蔓延している主な慢性疾患には、糖尿病、冠状動脈性心臓病、ある種の癌が含まれます。

疾病対策予防センター(CDC)が発表したファクトシートによると、2016年の肥満の有病率は39.8%で、約9330万人の米国成人に影響を与え、2017年には41.2%に増加したとのことです。また、2020年の経済協力開発機構の報告書によると、米国は2020年から2050年の間に、全世界で最も高い肥満および関連症状に対する医療費を費やすと推定されています。

この地域における肥満の増加は、座りっぱなしのライフスタイルや不健康な食生活が原因であると考えられています。さらに、体重の増えすぎは、個人の心理的、行動的、精神的特性に影響を及ぼします。また、米国には主要企業が存在し、可処分所得を持つ膨大なターゲット人口が存在することから、予測期間中の市場成長の原動力になると予想されます。

競合情勢

抗不安薬市場は適度な競争下にあり、複数の大手企業で構成されています。主要プレイヤーのうちいくつかは、R&DやM&Aへの投資の増加など、さまざまな戦略を実施しています。例えば、2019年9月、Currax Pharmaceuticals LLCは、体重減少の治療に焦点を当てたバイオ医薬品会社であるNalpropion Pharmaceuticalsを買収しました。この買収案件により、Curraxは米国と欧州でNo.1の処方減量ブランド薬であるContraveの世界の権利を保有することになったのです。このような戦略的提携により、世界的に売上が拡大することが期待されます。現在、市場を独占している企業には、Novo Nordisk Inc.、Lannett Co. Inc.、Currax Pharmaceuticals LLC、F. Hoffmann-La Roche AG、およびPfizer Inc.があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 現代の座りがちなライフスタイルによる肥満患者の世界の増加
    • 新興経済諸国における意識向上と可処分所得の増加
  • 市場抑制要因
    • 新興国におけるブランド製品の高価格化
    • 発作、自殺未遂、死亡など、薬物療法に伴う深刻な副作用
    • 伝統的なヨガやハーブ製品の採用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 投与経路
    • 皮下投与型アノレキサン
    • 経口アノレキサン
  • 販売チャネル
    • オンライン薬局
    • 小売店
    • 病院薬局
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Novo Nordisk Inc.
    • Lannett Co. Inc.
    • Currax Pharmaceuticals LLC
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Pfizer Inc.
    • Vivus Inc.
    • Hi-Tech Pharmaceuticals
    • KVK Tech Inc.
    • Elite Pharmaceuticals Inc.
    • Productos Medix SA de CV

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68552

The anorexiants market studied is anticipated to register a CAGR of 3.9% during the forecast period. The major factors attributing to the growth of the market are a rise in the sedentary lifestyle, physical inactivity, and poor dietary habits resultant weight gain. According to the World Health Organization report, in 2017, about 650 million adults and 41 million children aged under 5 years were obese worldwide. Also, the report states that the obesity rate is expected to grow rapidly during the forecast period. Thus, a steep rise in global healthcare expenditure to control other health complications and obesity-related diseases is expected to drive the market.

Key Market Trends

Oral Anorexiants Segment is Expected to Hold the Major Market Share in the Anorexiants Market

Oral Anorexiants dominated the market in past few years, and it is expected to do so over the forecast period. The higher demand for these products can be due to the increased preference of the patients owing to their non-invasive treatment. Also, their easier administration without the need for skilled healthcare professionals increased the adoption rate among the patients and physicians. Furthermore, higher availability of products in tablets and capsules, as well as increased awareness by key players are expected to lead to the growth of the segment.

North America Dominates the Market and Expected to do Same in the Forecast Period.

North America has been the primary market for anorexiants market owing to the rise in the number of complications associated with obesity in the region. Major chronic diseases prevailing in the region include diabetes, coronary heart disease, and certain types of cancer.

According to the factsheet published by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the prevalence of obesity in 2016 was 39.8%, affecting about 93.3 million US adults which increased to 41.2 % in 2017. Also, as per the Organization for Economic Co-operation and Development report in 2020, the United States is estimated to spend the highest Health Expenditure on Obesity and Related Conditions across the globe during 2020-2050.

Increasing obesity cases in the region can be due to a sedentary lifestyle and unhealthy dietary habits. Furthermore, overweight gain affects an individual's psychological, behavioral, and psychiatric characteristics. Additionally, the presence of key players, a huge target population with disposable income in the United States is anticipated to drive the market growth over the forecast period.

Competitive Landscape

The Anorexiants Market is moderately competitive and consists of several major players. Few of the major players are implementing various strategies like increased investments in R&D and mergers & acquisitions. For instance, in September 2019, Currax Pharmaceuticals LLC, acquired Nalpropion Pharmaceuticals, a biopharmaceutical company focused on the treatment of weight loss. With the acquisition deal, Currax has owned the world-wide rights to Contrave, the number one prescription weight-loss brand medication in the United States and Europe. Strategic alliances such as these are expected to boost the sales globally. Some of the companies currently dominating the market are Novo Nordisk Inc., Lannett Co. Inc., Currax Pharmaceuticals LLC, F. Hoffmann-La Roche AG, and Pfizer Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 The Rise in Global Prevalence of Cases of Obesity due to Modern Sedentary Lifestyles
    • 4.2.2 Rise in Awareness and Disposable Income in Developed Economies
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Highly Cost of Branded Products in Emerging Countries
    • 4.3.2 Severe Adverse Associated with Medication Including Seizures, Suicidal Attempts and Even Death
    • 4.3.3 Adoption of Traditional Yoga and Herbal Products
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Route of Administration
    • 5.1.1 Subcutaneous Anorexiants
    • 5.1.2 Oral Anorexiants
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Pharmacy
    • 5.2.2 Retail Pharmacy
    • 5.2.3 Hospital Pharmacy
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Novo Nordisk Inc.
    • 6.1.2 Lannett Co. Inc.
    • 6.1.3 Currax Pharmaceuticals LLC
    • 6.1.4 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.5 Pfizer Inc.
    • 6.1.6 Vivus Inc.
    • 6.1.7 Hi-Tech Pharmaceuticals
    • 6.1.8 KVK Tech Inc.
    • 6.1.9 Elite Pharmaceuticals Inc.
    • 6.1.10 Productos Medix SA de CV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS